abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20573971
quote:
http://www.nu.nl
Uitgegeven: 12 juli 2004 11:53

AMSTERDAM - Rapper en acteur Will Smith begrijpt niet waarom zo veel muzikanten klagen over het downloaden van hun muziek op internet. Volgens Smith is het naïef te denken dat muziekpiraterij nog is te stoppen.

"Er waren duizend jaar geleden ook al piraten – er is geen reden te denken dat we zonder ze zullen leven anno 2004", aldus Will Smith tegen persbureau WENN. "Het zou stom zijn mij op te winden over iets dat er altijd al is geweest, en dat er altijd zal zijn."

De platenmaatschappijen vechten al jaren tegen het illegaal downloaden van muziek. Uit een recent onderzoek blijkt overigens dat mensen juist meer muziek kopen als ze de mogelijkheid hebben muziek te downloaden, zo meldt de website Cnet.
eindelijk een amerikaan die het begrijpt..
  FOK!fotograaf maandag 12 juli 2004 @ 15:28:50 #2
18921 freud
Who's John Galt?
pi_20574522
Ik zie het als juridische stuiptrekkingen van een uitstervend orgaan. De RIAA snapt het echt niet meer, en Will snapt het tenminste een beetje.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 12 juli 2004 @ 15:30:40 #3
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_20574581
Het zijn over het algemeen niet de artiesten die last hebben van het downloaden, zij krijgen toch al bijna niets van de verkopen van CD's. Het zijn de platenmaatschappijen die een probleem hebben, want ze zijn volledig overbodig geworden. En dat beseffen ze best, ze zullen op termijn verdwijnen. Tis alleen rustig wachten tot ze door al die miljarden heen zijn die ze de consument jarenlang hebben afgeperst.
  maandag 12 juli 2004 @ 15:32:05 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20574620
Dus omdat het er altijd al is geweest, moet je er niet tegen vechten? Domme redernatie van die Smith-figuur.
pi_20574791
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:32 schreef pfaf het volgende:
Dus omdat het er altijd al is geweest, moet je er niet tegen vechten? Domme redernatie van die Smith-figuur.
het was er, het is er en het zal er altijd zijn nomatter what u do..

dus kan je beter het geld ergens anders aan uitgeven...
  maandag 12 juli 2004 @ 15:42:23 #6
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_20574882
De film- en platenmaatschappijen en de filmstudios redeneren ook helemaal fout. Ze denken dat iemand die hun product kopieert het anders zou hebben gekocht, en dat ze dus inkomsten mislopen, maar in 99% van de gevallen is dat niet zo. Sterker nog, als ik niet 5 jaar geleden begonnen was met films downloaden was ik nu niet geïnteresseerd geweest in films en had ik niet een hele collectie legale DVD's. Het werkt in mijn geval dus juist zo dat illegaal kopiëren heeft geleid tot een omzetstijging voor de filmstudios.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 12 juli 2004 @ 15:47:30 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20575002
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:42 schreef SillyWalks het volgende:
De film- en platenmaatschappijen en de filmstudios redeneren ook helemaal fout. Ze denken dat iemand die hun product kopieert het anders zou hebben gekocht, en dat ze dus inkomsten mislopen, maar in 99% van de gevallen is dat niet zo. Sterker nog, als ik niet 5 jaar geleden begonnen was met films downloaden was ik nu niet geïnteresseerd geweest in films en had ik niet een hele collectie legale DVD's. Het werkt in mijn geval dus juist zo dat illegaal kopiëren heeft geleid tot een omzetstijging voor de filmstudios.

Waarom niet een uitgebracht album als stream laten luisteren op je site. Gebeurd steeds meer tegenwoordig en een goede ontwikkeling i.m.o.
  maandag 12 juli 2004 @ 15:49:28 #8
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_20575043
Niemand wil muziek van Will Smith...
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_20575080
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:42 schreef SillyWalks het volgende:
Datzelfde geldt voor mij., alleen dan op het terrein van de muziek. Ik heb veel kennis over de muziek waar ik van houd opgedaan via het downloaden van - voor mij nog onbekende - tracks. Er ging een wereld voor me open, en ben druk bezig met het kopen van de originele vinylplaten en cd's (als 't daarop uitgekomen is). Zonder internet had ik deze kennis een stuk moeilijker verkregen.
pi_20575117
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:49 schreef Robertje het volgende:
spreek voor jezelf
In de ban van de mods.
  maandag 12 juli 2004 @ 15:55:26 #11
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_20575210
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:50 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Datzelfde geldt voor mij., alleen dan op het terrein van de muziek. Ik heb veel kennis over de muziek waar ik van houd opgedaan via het downloaden van - voor mij nog onbekende - tracks. Er ging een wereld voor me open, en ben druk bezig met het kopen van de originele vinylplaten en cd's (als 't daarop uitgekomen is). Zonder internet had ik deze kennis een stuk moeilijker verkregen.
Zelfde geldt ook voor mij en software als Dreamweaver en Photoshop. Zonder de illegale kopietjes daarvan was ik nooit webmaster geworden en had ik het nooit legaal in een kantooromgeving gebruikt.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 12 juli 2004 @ 15:55:47 #12
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_20575217
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:52 schreef rihago het volgende:

[..]

spreek voor jezelf
Ik wil geen muziek van Will Smith
  maandag 12 juli 2004 @ 15:59:05 #13
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_20575294
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:49 schreef Robertje het volgende:
idd slechte zanger/acteur
  maandag 12 juli 2004 @ 16:06:41 #14
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_20575498
Gelukkig is het erg stil....bij Will
  † In Memoriam † maandag 12 juli 2004 @ 16:30:03 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20576021
Vorige week was er 1 of andere pief in Nederland
die van mening was dat het internet veelste vrij was en we eigenlijk beperkt moeten worden in onze vrijheden en providers strafbaar zouden moeten worden gesteld als hun klanten middels het aangeboden netwerk zouden kunnen downloaden.(dit ging over het downloaden van films die mensen in Nederland allang op hun pc hadden bekeken alvorens deze in de bioscoop te zien zou zijn)
pi_20576209
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:30 schreef Loedertje het volgende:
die van mening was dat het internet veelste vrij was en we eigenlijk beperkt moeten worden in onze vrijheden en providers strafbaar zouden moeten worden gesteld als hun klanten middels het aangeboden netwerk zouden kunnen downloaden.(dit ging over het downloaden van films die mensen in Nederland allang op hun pc hadden bekeken alvorens deze in de bioscoop te zien zou zijn)
Lijkt me onterecht. Het is dan wel zo dat via het netwerk de bewuste illegale zaken van internet worden gehaald, maar het lijkt mij te ver gaan om de providers daarvoor aan te pakken. Dan zou je dus ook autodealers moeten aanpakken, aangezien de hardrijders rijden in een object, dat verkocht is door een dealer, dat het mogelijk maakt om te hard te rijden.
pi_20576212
quote:
zou dat niet gelijk zijn aan censuur???
en is dat niet in strijd met vrijheids van meningsuiting??
pi_20576218
quote:
Yeah die vent heeft het niet begrepen
Als de providers dat willen voorkomen moeten ze namelijk de complete lijnen dichtzetten
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  † In Memoriam † maandag 12 juli 2004 @ 16:52:12 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20576588
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:38 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Yeah die vent heeft het niet begrepen
Als de providers dat willen voorkomen moeten ze namelijk de complete lijnen dichtzetten
Die creep had het helaas prima begrepen, wilde zelfs zover gaan dat we idd alleen nog maar via lullige verbindingen konden internetten (en dus dagenlang bezig zouden zijn met downloaden van slechts 1 klein bestandje)
Daarnaast wilde hij zelfs naar de politiek gaan met zijn lugubere ideetjes.
(hij was/is van stichting Brein)
( http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=123016 )
pi_20576689
Denk je dat hij veel stemmen zal krijgen
Power perceived is power achieved.
  maandag 12 juli 2004 @ 16:57:13 #21
56951 Najra
---------------
pi_20576720
quote:
Ja domme jongen die Smith
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  † In Memoriam † maandag 12 juli 2004 @ 16:57:33 #22
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20576734
quote:
Op maandag 12 juli 2004 16:55 schreef Modwire het volgende:
Denk je dat hij veel stemmen zal krijgen
Hij wilde dit voorstel doen , niet zelf de politiek in.

Volgens hem waren wij allen hardstikke crimineel.
  maandag 12 juli 2004 @ 17:49:31 #23
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_20577925
Die man gaat toch hard naar beneden als hij een publieke opinie peiling wilt doen....
  maandag 12 juli 2004 @ 18:45:02 #24
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20579103
Klasse Will!!

Hij snapt het. Het is gewoon makkelijk om te downloaden. Ik denk niet dat mensen extra een cd gaan halen voor ieder goed liedje.
Wat ik probeer te zeggen is dat mensen nu denken van weetje, dat is een goed liedje, dat download ik even. Maar als die mogelijkheid niet zou bestaan zou de kans dat ze dat liedje aanschaffen op CD of single veel kleiner zijn. Ik denk niet dat de platenmaatschappij veel geld kwijtraakt aan het downloaden, wel aan de hoge prijs van de CD's.

Een artiest krijgt doorgaans zowiezo maar iets van 5ct per CD terwijl de platenbaas iets van 20 procent van een CD krijgt die is verkocht.
I mean no harm
pi_20579651
quote:
Jij rijdt zeker nog in een voertuig aangedreven door stoom? Muziek blijft maar de distributie veranderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')