eindelijk een amerikaan die het begrijpt..quote:http://www.nu.nl
Uitgegeven: 12 juli 2004 11:53
AMSTERDAM - Rapper en acteur Will Smith begrijpt niet waarom zo veel muzikanten klagen over het downloaden van hun muziek op internet. Volgens Smith is het naïef te denken dat muziekpiraterij nog is te stoppen.
"Er waren duizend jaar geleden ook al piraten – er is geen reden te denken dat we zonder ze zullen leven anno 2004", aldus Will Smith tegen persbureau WENN. "Het zou stom zijn mij op te winden over iets dat er altijd al is geweest, en dat er altijd zal zijn."
De platenmaatschappijen vechten al jaren tegen het illegaal downloaden van muziek. Uit een recent onderzoek blijkt overigens dat mensen juist meer muziek kopen als ze de mogelijkheid hebben muziek te downloaden, zo meldt de website Cnet.
het was er, het is er en het zal er altijd zijn nomatter what u do..quote:Op maandag 12 juli 2004 15:32 schreef pfaf het volgende:
Dus omdat het er altijd al is geweest, moet je er niet tegen vechten? Domme redernatie van die Smith-figuur.
quote:Op maandag 12 juli 2004 15:42 schreef SillyWalks het volgende:
De film- en platenmaatschappijen en de filmstudios redeneren ook helemaal fout. Ze denken dat iemand die hun product kopieert het anders zou hebben gekocht, en dat ze dus inkomsten mislopen, maar in 99% van de gevallen is dat niet zo. Sterker nog, als ik niet 5 jaar geleden begonnen was met films downloaden was ik nu niet geïnteresseerd geweest in films en had ik niet een hele collectie legale DVD's. Het werkt in mijn geval dus juist zo dat illegaal kopiëren heeft geleid tot een omzetstijging voor de filmstudios.
Datzelfde geldt voor mij., alleen dan op het terrein van de muziek. Ik heb veel kennis over de muziek waar ik van houd opgedaan via het downloaden van - voor mij nog onbekende - tracks. Er ging een wereld voor me open, en ben druk bezig met het kopen van de originele vinylplaten en cd's (als 't daarop uitgekomen is). Zonder internet had ik deze kennis een stuk moeilijker verkregen.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:42 schreef SillyWalks het volgende:
De film- en platenmaatschappijen en de filmstudios redeneren ook helemaal fout. Ze denken dat iemand die hun product kopieert het anders zou hebben gekocht, en dat ze dus inkomsten mislopen, maar in 99% van de gevallen is dat niet zo. Sterker nog, als ik niet 5 jaar geleden begonnen was met films downloaden was ik nu niet geïnteresseerd geweest in films en had ik niet een hele collectie legale DVD's. Het werkt in mijn geval dus juist zo dat illegaal kopiëren heeft geleid tot een omzetstijging voor de filmstudios.
spreek voor jezelfquote:Op maandag 12 juli 2004 15:49 schreef Robertje het volgende:
Niemand wil muziek van Will Smith...
Zelfde geldt ook voor mij en software als Dreamweaver en Photoshop. Zonder de illegale kopietjes daarvan was ik nooit webmaster geworden en had ik het nooit legaal in een kantooromgeving gebruikt.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:50 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor mij., alleen dan op het terrein van de muziek. Ik heb veel kennis over de muziek waar ik van houd opgedaan via het downloaden van - voor mij nog onbekende - tracks. Er ging een wereld voor me open, en ben druk bezig met het kopen van de originele vinylplaten en cd's (als 't daarop uitgekomen is). Zonder internet had ik deze kennis een stuk moeilijker verkregen.
Ik wil geen muziek van Will Smithquote:Op maandag 12 juli 2004 15:52 schreef rihago het volgende:
[..]
spreek voor jezelf
idd slechte zanger/acteurquote:Op maandag 12 juli 2004 15:49 schreef Robertje het volgende:
Niemand wil muziek van Will Smith...
Lijkt me onterecht. Het is dan wel zo dat via het netwerk de bewuste illegale zaken van internet worden gehaald, maar het lijkt mij te ver gaan om de providers daarvoor aan te pakken. Dan zou je dus ook autodealers moeten aanpakken, aangezien de hardrijders rijden in een object, dat verkocht is door een dealer, dat het mogelijk maakt om te hard te rijden.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:30 schreef Loedertje het volgende:
Vorige week was er 1 of andere pief in Nederland
die van mening was dat het internet veelste vrij was en we eigenlijk beperkt moeten worden in onze vrijheden en providers strafbaar zouden moeten worden gesteld als hun klanten middels het aangeboden netwerk zouden kunnen downloaden.(dit ging over het downloaden van films die mensen in Nederland allang op hun pc hadden bekeken alvorens deze in de bioscoop te zien zou zijn)
zou dat niet gelijk zijn aan censuur???quote:Op maandag 12 juli 2004 16:30 schreef Loedertje het volgende:
die van mening was dat het internet veelste vrij was en we eigenlijk beperkt moeten worden in onze vrijheden en providers strafbaar zouden moeten worden gesteld als hun klanten middels het aangeboden netwerk zouden kunnen downloaden.(dit ging over het downloaden van films die mensen in Nederland allang op hun pc hadden bekeken alvorens deze in de bioscoop te zien zou zijn)
Yeah die vent heeft het niet begrepenquote:Op maandag 12 juli 2004 16:30 schreef Loedertje het volgende:
Die creep had het helaas prima begrepen, wilde zelfs zover gaan dat we idd alleen nog maar via lullige verbindingen konden internetten (en dus dagenlang bezig zouden zijn met downloaden van slechts 1 klein bestandje)quote:Op maandag 12 juli 2004 16:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Yeah die vent heeft het niet begrepen
Als de providers dat willen voorkomen moeten ze namelijk de complete lijnen dichtzetten![]()
Ja domme jongen die Smithquote:Op maandag 12 juli 2004 15:32 schreef pfaf het volgende:
Dus omdat het er altijd al is geweest, moet je er niet tegen vechten? Domme redernatie van die Smith-figuur.
Hij wilde dit voorstel doen , niet zelf de politiek in.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:55 schreef Modwire het volgende:
Denk je dat hij veel stemmen zal krijgen![]()
Jij rijdt zeker nog in een voertuig aangedreven door stoom? Muziek blijft maar de distributie veranderd.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:32 schreef pfaf het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |