abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20561107
Ik ben eigenlijk nooit ziek en heb er dus ook heel weinig ervaring mee. Maar sinds twee weken voel ik me gewoon niet zo lekker, ik heb volgens mij een zware verkoudheid opgelopen, week lang met een verstopte neus gelopen en dat ging eigenlijk sinds donderdag weer goed.

Totdat ik gisteravond opeens een steek boven mijn oog voel. Sinds vanochtend voelt het alsof ik een blauwe plek heb aan bovenkant van mijn oogbal/binnenkant van mijn oogkas/onderste stuk van de schedel erboven. Het doet de hele tijd een beetje zeurderige pijn en als je erop drukt ietsje meer.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en moet ik hiermee naar de dokter. En wat kan ik doen om aan te geven dat ze NIET gaat zeggen dat ik het even een weekje moet aanzien, want daar heb ik altijd zo'n sterfhekel aan.....

Alvast bedankt!

ff spelfout verbeterd voor de slimmeriken

[ Bericht 3% gewijzigd door MarkPeterse op 12-07-2004 10:59:34 ]
pi_20562669
Zware verkoudheid kan overgaan in een voorhoofd/bijholteontsteking.
Je klachten lijken daarop.
'Bonkt' je hoofd ook als je bukt, snel licht in je hoofd?

Raadt je aan een paar keer per dag te stomen ( evt met dampo)
En ja wordt het niet beter, dan naar de dokter voor een antibioticakuur.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 12 juli 2004 @ 03:35:33 #3
18986 -Will-
filosoof/harlekijn/coach
pi_20566191
Als je neuk verstopt zit, meteen naar de dokter.

Straks barst je nog.

Het kan van stress en/of slaapgebrek komen; ik krijg als ik een week lang veel te weinig slaap altijd pijn boven mijn ogen, inderdaad net als een blauwe plek. Heb je ook last van trekjes onder je oog?
pi_20568357
Bedankt voor de reacties. Het gekke was dat ik vanochtend nergens last van had, het leek wel helemaal over. Maar na een uurtje is de pijn er weer in alle hevigheid, ik kan echt nergens anders meer aan denken.

En ja, mijn oog "bonkt" als ik buk, maar alleen mijn oog, de rest niet. Ik ga toch maar eens een afspraak met de dokter maken, want dit is niks.
pi_20568857
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:44 schreef MarkPeterse het volgende:
Totdat ik gisteravond opeens een steek boven mijn oog voel. Sinds vanochtend voelt het alsof ik een blauwe plek heb aan bovenkant van mijn oogbal/binnenkant van mijn oogkas/onderste stuk van de schedel erboven. Het doet de hele tijd een beetje zeurderige pijn en als je erop drukt ietsje meer.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Één keer een steek boven je oog, en vervolgens de hele tijd het gevoel dat iemand je een blauw oog heeft geslagen, maar er is niks te zien. Uiteindelijk ontwikkelde zich bij mij een soort bobbel op m'n bovenste ooglid. Bleek een cyste te zijn. Die is gelukkig uit zichzelf weer verdwenen uiteindelijk

Geen idee of jj hetzelfde hebt, naar de dokter gaan om na te vragen kan nooit kwaad.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_20569305
quote:
Op maandag 12 juli 2004 11:24 schreef imago het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde gehad. Één keer een steek boven je oog, en vervolgens de hele tijd het gevoel dat iemand je een blauw oog heeft geslagen, maar er is niks te zien. Uiteindelijk ontwikkelde zich bij mij een soort bobbel op m'n bovenste ooglid. Bleek een cyste te zijn. Die is gelukkig uit zichzelf weer verdwenen uiteindelijk

Geen idee of jj hetzelfde hebt, naar de dokter gaan om na te vragen kan nooit kwaad.
Ehhhhm, ok, klinkt wel heel erg hetzelfde. Hoelang heb je daarmee gelopen, want ik heb op zich wel een representatief uiterlijk nodig . En heb je er nog lang echt pijn aan gehad of ging dat redelijk snel over?

Ik heb net een paracetamol genomen, man, wat een spul, nergens meer last van!!! (pakje van 1 jaar over de datum )
pi_20569383
Het was ook niet zo dat het heel erg opviel hoor M'n ooglid was wat dikker dan normaal en alleen als je er met een vinger overheen ging voelde je de bobbel. En het was wel te zien als ik moe was ofzo, maar er is nooit iemand geweest die riep "zooooo wat heb jij voor pestbuil op je oog!" ofzo

Ik kon het weg laten halen, of wachten tot het wegging, en omdat het niet zo opviel heb ik het lekker laten zitten. Na een half jaar viel het me opeens op dat het weg was.

Maar misschien heb jij iets heel anders hè!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_20569814
quote:
Op maandag 12 juli 2004 11:24 schreef imago het volgende:

[..]

Was het eerste waar ik aan dacht, ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt, alleen zat de cyste bij mij in m'n neusholte. Deze zorgde constant voor ontstekingen, meer dan een jaar mee rondgelopen. Ik zou ook naar de dokter gaan, je loopt er al weken mee.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')