tja...zo ken ik er ook wel een paar....
Zeggen dat je rode kinderen echt mega lelijk vindt en er dan achterkomen dat degene die bij je staat een rood kind heeft. "Ik vind rode kinderen zo lelijk, als ik er eentje krijg zet ik 'm in de krant; gratis op te halen rood kind" zegt ze; mijn dochtertje heeft rood haar....schaaaaaaam!
Vragen aan iemand of ze zwanger is van de tweede (ken haar niet zo goed, maar wilde effe beleefd praatje maken) bleek dat dus niet zo te zijn...maar ze had de jas maar met 2 knoopjes dicht en die pens puilde er echt uit, dus was niet zo'n rare vraag, kwam nog bij dat ze toen ook vertelde (om mijn schaamte weg te nemen) dat ze suikerziekte had gekregen na de geboorte van de eerste en dat ze 25 kilo aangekomen was, dat het dus niet zo raar was dat ik dat vroeg, maar voelde me toch wel lullig!
En 1 van de ergste...ik was vrijwilliger bij een jongerencentrum en zat te kletsen met de jongerenwerkster die er toen nog niet zo lang was.
Kregen het over asielzoekers en zo en ik vertelde dat mijn zwager hier in het AZC had gezeten, dus zij vroeg zo wie dat dan was...dus ik naam noemen, oh kende ze wel want haar moeder werkte daar ook...ik vervolgens uitgebreidt vertellen dat hij dus niet meer in dat AZC zat omdat hij ruzie had gehad met 1 van de maatschappelijk werksters daarzo...
echt in de trant van; dat wijf wilde hem niet te woord staan toen hij ergens om vroeg, ze draaide zich gewoon om en joeg hem het kantoortje weer uit, terwijl hij gewoon een vraag stelde.
Toen heeft hij nog even voor het kantoortje gestaan en kwam ze er dus uitlopen en gaf hem een duw, hij werd kwaad en zei dat ze van hem af moest blijven, maar dat kutwijf duwde hem gewoon nog een keer, toen heeft hij tegen een stoel aangetrapt en heeft dat stomme wijf er werk van gemaakt zodat hij naar een ander AZC moest omdat ze zich bedreigd voelde...nou...wij denken dat ze gewoon gek op hem is, want ze legt het met allerlei kerels aan en ze probeerde hem al vaker aan te raken, wat hij helemaal niet wilde...vies wijf man...we zijn blij dat hij daar niet meer zit hoor!
En later kwam dat mens ook nog excuses aanbieden samen met de directeur, nou die excuses mag ze in d'r reet steken! Tineke heet ze...
Zij; dat is mijn moeder~.
Ze lachte er een beetje bij...maar ik dacht dat ik doooood ging!
Ze gaf wel toe dat een verhaal altijd twee kanten heeft en dat ze het verhaal kende en dat ik wel een beetje gelijk had dat het niet leuk gegaan was, maar dat haar moeder best aardig was...
Tja...maar toch...ik schaamde me dood!
Mijn moeder heeft zich ook mega vaak voor me geschaamd...ik was als kind heel wijs en zei alles!
Vroeg ik in de Hema op 3 jarige leeftijd aan een geadopteerd kindje of dat kleurtje er ook af kon!!!!!
Ik stak mijn armpje uit en wreef met mijn vinger over de arm van dat kindje en vroeg dat dus...we zaten allebei op de arm bij onze moeders!!!!! Ma schaamde zich kapot! Ze voedde ons heel open minded op dus die baalde als een stekker maar ja, we woonden toen in een dorp waaar geen buitenlander woonde....die moeder van dat kindje pakte dat heel leuk op en ging helemaal uitleggen dat dat kindje uit een land kwam waar de zon heel veel scheen en dat ze daarom een kleurtje had! Daar was ik ook tevreden mee met dat antwoord!
We hadden eerder een dominee die iedere zondagochtend verhaaltjes vertelde aan de kids en na het verhaaltje gingen we naar de zondagsschool we zaten dan met zijn allen voor op het podiumen hij stond tussen ons in met een microfoon.
Op een ochtend vroeg hij voordat ie begon met zijn verhaaltje: "Jullie ouders zeggen vast weleens een keer dat jullie iets niet mogen he?" dus alle kindertjes knikken natuurlijk...me too!
"En wat denken jullie dan"? Allemaal vingertjes in de lucht natuurlijk!
Hilje, zeg jij het maar (ik was een jaar of 10): dus ik met mijn snuffert voor die microfoon en zeg: "laat die ouwe maar zeiken"! knoerthard door de hele kerk heen! Mijn pa zat toendertijd in de raad als deaken en zat dus op de voorste rij! die man kon wel door de grond natuulrijk!
Mijn ma zat achter in de kerk met een mega boei! hihihihi!
We kunnen er nu wel om lachen maar mijn pa toen niet hihihi, hij kwam later boven met de raad (geld tellen en zo) en toen ie binnen kwam zeiden ze bij wijze van gein; he ouwe zeikerd! hihihih
ZO heb ik nog wel meer voorbeelden, maar eerst even genoeg blunders voor vandaag!
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -