Ik begrijp volkomen dat je op wil schieten. Dat wil iedereen tenslotte. Dat je ff voorkruipt vind ik niet zo erg (zolang je maar niet met 130 aankomt sjezen). 't Probleem lijkt me echter dat je jezelf daarmee in gevaar brengt omdat niet alle automobilisten hier rekening mee houden. Maar met het feit dat je *ons* daar de schuld van geeft, heb ik meer moeite. Dat je het 'fijner' vindt om, koste wat het kost, lekker door te rijden omdat een motor sneller is, brengt dus veel meer risico's met zich mee.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat zou kunnen jamaar als motorrijder wil je gewoon wat doorrijden, wat vaak wat sneller is dan de gemiddelde snelheid van een auto. dus om nu achteraan te sluiten en die hele zooi 1 voor 1 te gaan zitten inhalen schiet niet echt op.
dat is inderdaad erg dom om met een hoge snelheid ertussen door te jassen, levensgevaarlijk want je kunt gewoon niet verwachten dat automobilisten daar rekening mee houden.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:08 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ik begrijp volkomen dat je op wil schieten. Dat wil iedereen tenslotte. Dat je ff voorkruipt vind ik niet zo erg (zolang je maar niet met 130 aankomt sjezen). 't Probleem lijkt me echter dat je jezelf daarmee in gevaar brengt omdat niet alle automobilisten hier rekening mee houden. Maar met het feit dat je *ons* daar de schuld van geeft, heb ik meer moeite. Dat je het 'fijner' vindt om, koste wat het kost, lekker door te rijden omdat een motor sneller is, brengt dus veel meer risico's met zich mee.
yep, al 5,5 jaar en ik heb zelfs een dik jaar koerierdienst gereden, dus ik kan nog kaartlezen ookquote:Rij je ook auto btw?
Ah, de maximumsnelheid is voor motorrijders ook niet van toepassing?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat zou kunnen jamaar als motorrijder wil je gewoon wat doorrijden, wat vaak wat sneller is dan de gemiddelde snelheid van een auto. dus om nu achteraan te sluiten en die hele zooi 1 voor 1 te gaan zitten inhalen schiet niet echt op.
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, de maximumsnelheid is voor motorrijders ook niet van toepassing?
Het is net al gezegd: als je achteraan een rij gaat staan wachten, loop je als motorrijder serieuze risico's en vandaar dat ook de motorrijders die niet tussen een file doorrijden, toch bij een verkeerslicht vooraan gaan staan.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:58 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat je daar wel gelijk aan hebt idd. Maar wees eerlijk, en geef toe dat jij ook net zo goed ff kan wachten en achter aan kunt sluiten. Voordeel dat je hebt is dat je er net ff lekkerder langs kunt en, okay, ook ietsjessneller optrekt. Da's voor jou prettiger natuurlijk
![]()
Ah, dus als ik je vraag of jij de max snelheid voor jouw bindend acht, ben ik een moraal ridder. Prima, maakt nog meer duidelijk over jouw instelling.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]moraalridder
toevallig uit de buurt van drachten??
ik denk eerlijk gezegd dat weinig motorrijders daar aan denken als ze vooraan gaan staan, neemt niet weg dat het waar is. de meeste willen gewoon een vrije weg voor hun hebbenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:16 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Het is net al gezegd: als je achteraan een rij gaat staan wachten, loop je als motorrijder serieuze risico's en vandaar dat ook de motorrijders die niet tussen een file doorrijden, toch bij een verkeerslicht vooraan gaan staan.
ja, als je gaat zitten spuien dat de max snelheid voor ons niet geldt alsof we beter zijn dan de rest ben je een moraalridder. de toon van je eerdere posts zeggen genoeg en je kunt wel proberen terug te kaatsen maar in mijn posts zit geen onderhuidse jaloezie die je met alle moeite probeert te verbergenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus als ik je vraag of jij de max snelheid voor jouw bindend acht, ben ik een moraal ridder. Prima, maakt nog meer duidelijk over jouw instelling.
't Lijkt mij juist, als niet-motorrijder, gevaarlijker om je overal tussendoor te moeten manoevreren om vooraan te kunnen staan.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:16 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Het is net al gezegd: als je achteraan een rij gaat staan wachten, loop je als motorrijder serieuze risico's en vandaar dat ook de motorrijders die niet tussen een file doorrijden, toch bij een verkeerslicht vooraan gaan staan.
En daar heeft 'ie gelijk in. Overschrijding van de max. snelheid, of je 't nu met de auto of met de fiets doet, is een keuze waar een prijskaartje aan hangt.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus als ik je vraag of jij de max snelheid voor jouw bindend acht, ben ik een moraal ridder. Prima, maakt nog meer duidelijk over jouw instelling.
Valt wel mee: als je er tussenin rijdt zijn de snelheidsverschillen klein, en kun je je in een hachelijke situatie redden met gas of rem.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:22 schreef cosmick het volgende:
[..]
't Lijkt mij juist, als niet-motorrijder, gevaarlijker om je overal tussendoor te moeten manoevreren om vooraan te kunnen staan.
Ah, als ik me erger aan asociaal gedrag van bepaalde mensen, dan ben ik jaloers omdat ik het zelf niet durf?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ja, als je gaat zitten spuien dat de max snelheid voor ons niet geldt alsof we beter zijn dan de rest ben je een moraalridder. de toon van je eerdere posts zeggen genoeg en je kunt wel proberen terug te kaatsen maar in mijn posts zit geen onderhuidse jaloezie die je met alle moeite probeert te verbergen
Ah, durf je niet harder te rijden dan mag (want we hadden het over max snelheden) en voor de rest:quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, als ik me erger aan asociaal gedrag van bepaalde mensen, dan ben ik jaloers omdat ik het zelf niet durf?
![]()
Juist niet, die auto's staan stil en doen dus niks (tenzij je weer zo'n grapjas heb die net ze deur open moet smijten) Het is serieus veel veiliger voor een motor om even naar voren te rijden. Daarbij heb je er echt geen last van als automobilist. Het moet natuurlijk wel reeel blijven. Dus als het erg nauw wordt dan doe je het niet, al past het nog net wel zeg maar. Als ik ook rustig naar voren rij en zie dat het stoplicht op groen gaat ga ik stil staan. Vind het dan aso om nog ff naar voren te prikken, want dan is het echt voordringen (met alle gevaren van dien)quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:22 schreef cosmick het volgende:
[..]
't Lijkt mij juist, als niet-motorrijder, gevaarlijker om je overal tussendoor te moeten manoevreren om vooraan te kunnen staan.
het is wel link, als je maar niet te hard rijd kun je de risico's voor zover mogelijk beperken. kijk als iemand (zoals eerder gezegd) opeens een deur opgooit of opeens van rijbaan verwisselt kun je amper reageren.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:22 schreef cosmick het volgende:
Heeft niets met durven te maken, je hoort je gewoon aan de wet te houden en je sociaal te gedragen in het verkeer. Maar dat is iets wat jij nog steeds niet wil begrijpen dat dit hetgeen is waar mijn kritiek op berust.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
Ah, durf je niet harder te rijden dan mag (want we hadden het over max snelheden) en voor de rest:
ga maar eens mee achterop, kun je zelf eens meemaken hoe blind de gemiddelde automobilist is......quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft niets met durven te maken, je hoort je gewoon aan de wet te houden en je sociaal te gedragen in het verkeer. Maar dat is iets wat jij nog steeds niet wil begrijpen dat dit hetgeen is waar mijn kritiek op berust.
* Pietverdriet hoeft niet achterop om dat te zien.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:00 schreef super_honda het volgende:
[..]
ga maar eens mee achterop, kun je zelf eens meemaken hoe blind de gemiddelde automobilist is......
Niet meer dan normaal. In het autodagelijks leven kom je relatief zeer weinig motoren tegen, het is dus niet gek om die gewoon even te vergeten. Waar ik me mateloos aan erger is dat je dan weer topics op MF krijg met 'blinde koekblikkers' etc. etc. Maar o wee als zij eens een keer iets over het hoofd zien of heel eventjes per ongeluk hun motor achter in een auto parkeren.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:00 schreef super_honda het volgende:
[..]
ga maar eens mee achterop, kun je zelf eens meemaken hoe blind de gemiddelde automobilist is......
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:25 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, een motor wil ik later ook wel, maar Motor-forummers zijnen geven de motorrijder alleen een slechte naam
Was zeker weer zo'n grote fuck bmw x5? Die eikels rijden altijd standaard 5 cm achter je bumper niet alleen bij motors maar ook bij auto's.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 09:56 schreef dvdk het volgende:
Motorrijden is gewoon niet meer relaxed, zeker niet rond 5 uur als iedereen zo snel mogelijk naar huis wil jakkeren....moeten julie nu echt met je auto een halve meter achter me plakken?
Laten we ze vooral even vergetenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:25 schreef Youssef het volgende:
[..]
Niet meer dan normaal. In het autodagelijks leven kom je relatief zeer weinig motoren tegen, het is dus niet gek om die gewoon even te vergeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |