abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juli 2004 @ 21:07:07 #1
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_20518939

Weet je nog hoe we elkaar vonden? Je was een buitenbeentje en je broertjes en zusjes deden niks anders dan je het leven zuur maken. Zo'n klein, verlegen meisje, met bange oogjes die zochten naar een veilig heenkomen. Slechts één tel had je nodig om mijn leven voorgoed te veranderen... Het dubbele glas waar je achter zat was geen enkele partij voor de warmte die je naar me uitstraalde. Je oogjes lieten me niet meer los en de mijne zagen ook niks anders meer, toen ik het deksel van je kooi haalde en je in mijn armen, en daarmee ook in mijn hart sloot.

Eenmaal thuis was het alsof het nooit anders was geweest. Je scharrelde door mijn kamer, af en toe je tandjes in een laken of sok zettend, soms een beetje stout maar het vertederde me alleen maar. Altijd was je blij als ik thuis kwam, dan mocht je weer buiten spelen en lekker met me knuffelen en kussen...
We waren tevreden samen!

Tot ik in de problemen kwam. Ik voelde me waardeloos en had weinig meer om voor te leven. Weinig, maar toch heel veel, want ik had jou. Jij was er toen ik je nodig had, met je onbezorgde, vrolijke geintjes en je hartstochtelijke kroelbuien. Als ik boos werd, nam je me dat niet kwalijk maar luisterde je met grote ogen naar mijn getier om vervolgens speels je tanden in mijn tenen te zetten, om me aan het lachen te maken. Als ik me verstoten voelde, legde ik je uit waarom en je liet me niet in de steek om mijn vreemde gedachtes en gewoontes, maar je ging lekker bij me op schoot zitten en eiste dat ik je aandacht gaf, omdat jij me wél nodig had. Als ik huilde, klom je op mijn schouder en rekte je je uit om mijn tranen weg te likken...

Je was mijn zijden draadje.

Je stond niet toe dat ik pijn had... En toen heb ik je die belofte gedaan. Ik zou ook nooit toestaan dat jij zou lijden!

Het nadeel van beloftes is, dat ze ingelost moeten worden, of je nou wil of niet. We zijn nu ruim drie jaar verder, gezien vanaf onze allereerste ontmoeting. En al een tijdje merk ik aan je, dat de gewone dingetjes je niet meer zo gemakkelijk af gaan. Kon je eerst vanaf mijn voet, via mijn been, langs mijn buik en borst, langs mijn schouder op mijn hoofd klimmen, terwijl ik gewoon rechtop stond, nu kun je niet eens meer tot mijn enkel komen. Zoals je eerst met één sprong uit je hok kon komen, nu heb ik daar een extra deurtje voor in gebruik moeten nemen op begane grond. Was je eerst al wakker als ik tegen je fluisterde, nu moet ik fluiten en vaak zelfs twee keer voor je me hoort. En toen ik je vanochtend een knuffel kwam geven, zoals altijd 's morgens omdat de dag anders niet lekker loopt, voelde ik Die Bobbel. In je hals, is een (nu nog) kleine bult verschenen. En ook al ben ik nog niet bij een dierenarts geweest, ik weet nu al dat deze mijn grootste angst gaat bevestigen.

Nu scharrel je nog voorzichtig om mijn voeten. Af en toe zakt je achterlijfje naar links of rechts, soms zit je even verdwaasd voor je uit te staren. En ik kan niet in je kleine bolletje kijken, maar ik ben bang dat je pijn hebt. Dit wil ik niet, ook al wil ik je niet kwijt. Ik kan je dit niet aandoen, alleen omdat ik je niet kan missen. Wat mij te doen staat is me angstaanjagend duidelijk.

Maandag gaan we naar de dierenarts, en ik koester nog maar een heel klein sprankje hoop dat het een onschuldige vochtophoping is. Als het is, wat ik denk dat het is, moet ik doen, wat ik beloofd heb te zullen doen. Ik zal je niet bij de dokter achter laten, maar ik neem je lekker weer mee naar huis. Zodat je afscheid kan nemen van je vriendinnetje Boefje, waar je in korte tijd al een hechte band mee hebt gekregen. En zodat je die enge kliniek niet als laatste herinnering aan je aardse bestaan zal hebben. Ik weet al een mooi plekje waar ik je ten ruste kan leggen, zodat je je op je gemak klaar kan maken voor je laatste scharreltocht. Want dat je naar de hemel gaat, moge duidelijk zijn...

En ik hoop dat je niet boos op me bent. En dat je nooit vergeet dat ik van je houd, waar je ook moge belanden, ik zal je nooit vergeten en ik zal je vreselijk missen.

Ik moest het even van me afschrijven. Veel mensen zullen niet begrijpen dat ik zulke diepe gevoelens heb voor een ratje, en die mensen verzoek ik dan ook met klem om van de reageer-knop af te blijven. Wat ik wel graag zou willen, zijn reacties van mensen die iets soortgelijks mee hebben gemaakt. Ik wil heel graag weten hoe jullie met zo'n verlies zijn omgegaan en wanneer jullie op het punt kwamen dat je zag, dat het alleen maar egoistisch zou zijn om je huisdier nog langer bij je te willen houden. En sorry dat het zo'n lap tekst is geworden...
power to the people
  vrijdag 9 juli 2004 @ 21:10:09 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_20518996
Och

Ik moet ook altijd een traantje wegpinken als er weer eens een van mn ratten doodgaat. Ondanks dat het ongedierte is is het wel mijn ongedierte

Oh, een rat die pijn heeft laat het niet gauw merken. Echter als het niet wil eten en/of drinken en/of zonder reden aan het knarsetanden is dan kan dat een indicatie zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door robh op 09-07-2004 21:16:59 ]
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 9 juli 2004 @ 21:24:30 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_20519285
*alleen schouder en arm kan aanbieden*
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_20519301
Rust zacht Koosje .
veel sterkte ts
pi_20519348
*mooi
*stil

Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  vrijdag 9 juli 2004 @ 21:36:41 #6
61061 Kiedis
Sir Psycho Sexy
pi_20519545
pi_20519587
God waakt nu over Koosje en hij is nu bij ze moeder.
Zo moet je maar denken toch veel sterkte.
pi_20519605
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 21:38 schreef _bigmac_ het volgende:
Voices tell me I'm the shit.
pi_20519641
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 21:38 schreef _bigmac_ het volgende:
Amen , mooie woorden.
pi_20524802
mooi!! geschreven
vind het ook erg als een van mijn dieren komt te overlijden
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_20524852
Behalve dat ze vaak ontzettend vieze dikke staarten hebben zijn het toch aandoenlijke beestjes .

Amen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 10 juli 2004 @ 08:55:52 #12
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_20525959
Dank jullie wel. Ook al is het ongedierte idd, het is wel het liefste ongedierte wat er op aarde rondscharrelt!

Op de gekste momenten beginnen er tranen over mijn wangen te druppelen, alleen al bij het vooruitzicht.

Koosje is nog niet in de ratjeshemel... Ze is alleen steeds zieker en zwakker aan het worden dus voor mij is het duidelijk wat ik moet doen. Voelt aan alsof ik van plan ben om haar te vermoorden! Maandag staat de afspraak met de dierenarts en maandagmiddag laat ik haar zelf in haar vertrouwde omgeving inslapen. Ik kan gewoon niet langer toezien hoe ze aftakelt, hoe gewone dingetjes haar steeds moeilijker af gaan, en ook al doet het mij pijn, ik kan niet toestaan dat zij pijn heeft omdat ik haar niet wil laten gaan...

Maar ik besef wel dat ik geluk heb gehad dat ze 3 jaar nij me heeft mogen zijn! En die jaren zal ik altijd koesteren. Er komt nooit meer een ratje of ander dier als Koosje in mijn leven... Mensen die haar kennen kunnen beamen dat ze heel bijzonder is!

* schouder van Skull-splitter aangrijpt.... Tranen stromen alweer over mijn wangen

Enne robh, ze knarsetand inderdaad, daaraan heb ik ook gemerkt dat de tijd van afscheid nemen in de buurt komt. Ik kan haar pijn niet meer verzachten, ik kan hem alleen nog maar wegnemen door Koosje een enkele reis naar onze Schepper aan te bieden

Verantwoordelijkheid nemen voor levende wezens valt toch nog vaak tegen
power to the people
pi_20526494
owh dit is geen onz.
Goed van je en sterkte !
Voices tell me I'm the shit.
pi_20526496
Wat een moedig besluit van u Beestjuh .
ik zou het echter niet durven om een grote beslissing zo als deze te nemen .
Mijn respect . en veel sterkte.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 20:41:17 #15
48233 Auticia
warriorette
pi_20537818
Ohh, arme Koosje. En arme jij.
Wat heb je je verhaal mooi kunnen verwoorden, beestjuh.
Ik hoop heel hard met je mee dat het een vetbultje of iets anders onschuldigs is... Maar gezien ze al zo oud is en snel verzwakt... .

Voel je niet bezwaard een gil te geven als je wil praten.

So not stand at my grave and weep.
I am not there. I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glint in the snow.
I am the sunlight on the ripened grain.
I am the autumn's gentle rain.
When you awaken in the morning hush,
I am the swift uplifting rush,
Of quite birds in circled flight.
I am the soft stars that shine at night.
So not stand at my grave and cry.
I am not there.
I did not die.
I bet you are flying inside.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 21:27:06 #16
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_20606752
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 20:41 schreef Auticia het volgende:
Ohh, arme Koosje. En arme jij.
Wat heb je je verhaal mooi kunnen verwoorden, beestjuh.
Ik hoop heel hard met je mee dat het een vetbultje of iets anders onschuldigs is... Maar gezien ze al zo oud is en snel verzwakt... .

Voel je niet bezwaard een gil te geven als je wil praten.

I am not there.
I did not die.
Wat een mooie tekst... Tranen springen weer in mijn ogen.

Ik ben gister bij de dierenarts geweest en het is inderdaad een tumor. Het groeit vreselijk snel... Ik heb een pijnstiller meegekregen en die helpt wel, maar ik denk niet dat ik het lang door laat slepen. Ik wil gewoon niet dat haar laatste aardse herinnering er één zal zijn van pijn, dat kan ik haar niet maken. Dus deze week gebruik ik om uitgebreid afscheid te nemen

Nu moet ik ook een oplossing vinden voor Boefje, die kan ik natuurlijk niet alleen achter laten. Maar voor zo'n droppie valt zeker wel een goed tehuis te vinden

En Auticia ik zou er graag over praten met je maar heb nog steeds problemen met MSN, via mail?

power to the people
pi_20606782
Anders koop je voor Boefje een nieuw maatje?
pi_20607234
sterkte
  woensdag 14 juli 2004 @ 00:15:37 #19
48233 Auticia
warriorette
pi_20610454
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 21:27 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Wat een mooie tekst... Tranen springen weer in mijn ogen.

Ik ben gister bij de dierenarts geweest en het is inderdaad een tumor. Het groeit vreselijk snel... Ik heb een pijnstiller meegekregen en die helpt wel, maar ik denk niet dat ik het lang door laat slepen. Ik wil gewoon niet dat haar laatste aardse herinnering er één zal zijn van pijn, dat kan ik haar niet maken. Dus deze week gebruik ik om uitgebreid afscheid te nemen

Nu moet ik ook een oplossing vinden voor Boefje, die kan ik natuurlijk niet alleen achter laten. Maar voor zo'n droppie valt zeker wel een goed tehuis te vinden

En Auticia ik zou er graag over praten met je maar heb nog steeds problemen met MSN, via mail?

[afbeelding]
Ik mail je mijn adres op jouw hotmailaccount, goed?
Als je zeker weet dat je Boefje niet wil houden kunnen we misschien tot een oplossing komen.

En kut zeg, n tumor. Ik heb er gewoon even geen andere woorden voor.
Ik heb er gewoon helemaal geen woorden voor.
pi_20611140
Het is misschien 'maar' een ratje zullen sommigen zeggen, maar zo te horen betekent 'ie ontzettend veel voor je. Ik wens je heel veel sterkte beestjuh
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_20611253
Zooo zielig...
Dikke kus, ik leef echt met je mee
pi_20628489
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 20:41 schreef Auticia het volgende:

I am not there.
I did not die.
Sorry voor het offtopic zijn maar mag ik even vragen waar deze tekst vandaan komt? Vind em echt heel erg mooi
  donderdag 15 juli 2004 @ 08:35:27 #23
48233 Auticia
warriorette
pi_20635136
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:06 schreef freaky-me het volgende:

[..]

Sorry voor het offtopic zijn maar mag ik even vragen waar deze tekst vandaan komt? Vind em echt heel erg mooi
Ik heb werkelijk geen idee meer, freaky-me, ik heb het zo'n 2 jaar geleden op internet gevonden en toen opgeslagen.
  donderdag 15 juli 2004 @ 18:13:24 #24
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_20646611
off topic link voor Freaky-me en Auticia

beestjuh: heel mooi verwoord en heeeeeeel veel sterkte...
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  donderdag 15 juli 2004 @ 22:30:51 #25
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_20652618
Heb Koosje en Boefje net een lekker maaltje voorgeschoteld. Vla, brie, worst, brood met jam, maar ik heb geen idee of Koosje beseft dat dit één van haar laatste maaltijden is

De afgelopen dagen veel nagedacht, en gehuild, steun gezocht bij mensen die Koosje kennen en weten waarom ik zoveel van haar hou... Het lukt me maar niet om me te concentreren op mijn werk en ik slaap al een paar nachten waardeloos.
Zelfs een goede keuze kan verschrikkelijk moeilijk zijn merk ik...

Een ander ratje nemen is inderdaad geen optie, mijn moeder wil het niet en ik eigenlijk ook nog niet, het zal niet hetzelfde zijn! Maar behalve Auticia ( ) heeft nog iemand aangeboden om Boefje te adopteren, dus die komt wel goed terecht, I'm sure...

Morgen is het zover...

Ik kan haast niks meer voor haar doen
ben ik dan zo'n slechte vriend?
Ik kan haar alleen haar vleugeltjes geven
die heeft ze wel verdiend...

power to the people
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')