abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20512324
Ook in groep 2 zullen 7 teams gaan strijden om de plaatsen op het WK in Duitsland.

Albanië: Dit team was jaren opgebouwd rond spelers uit de Duitse competities, maar de Albaniërs zwerven wat uit. Erion Bogdani speelt bijvoorbeeld in de Serie B in Italië, terwijl de pas 21-jarige Lorik Cana dit seizoen regelmatig speelde voor Paris Saint-Germain. Toch is de meerderheid nog afkomstig uit de Duitse competities: Geri Cipi, Fatmir Vata, Clirim Bashi, om er maar een paar te noemen. Albanië lijkt slechts in staat tot incidentele stuntjes.

Denemarken: Na de uitschakeling in de kwartfinale van het EK zal Denemarken alles op alles zetten het WK te bereiken. De ploeg zal grotendeels hetzelfde zijn, al lijkt René Henriksen af te zwaaien als centrumverdediger. Men zal voorlopig nog blijven steunen op mannen als Helveg, Sand, Tomasson, Laursen, Gravesen, Grönkjær en de drie Jensens, maar wellicht dat jongere Deense talenten zich gaan melden. Kahlenberg van Bröndby bijvoorbeeld.

Georgië: De Georgiërs zijn de kunstzinnigen onder de ex-Sovjetstaten. Hun voetballers straalden dat ook uit. Kinkladze, de Arveladzes, Jamarauli, Dzhanazhia, Ketsbaia, Aleksidze. Stuk voor stuk zijn ze technisch vaardig. De huidige ploeg draait vooral op de Freiburg-spelers Iashwili, Zkitischwili en Schalke-middenvelder Kobiashwili. Lijkt ook slechts in staat om incidenteel te verrassen.

Griekenland: Het kan snel gaan. De Grieken zaten in bak 3 bij de loting en krijgen nu al de hoofdletters in de topictitel. De reden is eenvoudig: de Europese titel. Griekenland zal nu heel anders deze kwalificatie in gaan. Logischerwijs krijgt men de favorietenrol en dan moeten mannen als Dellas, Kapsis, Seitaridis, Basinas, Zagorakis, Charisteas, Karagounis en Vrysas laten zien dat het geen toeval was, wat er deze zomer gebeurde. Wellicht dat spelers als Papadopoulos en Salpiggidis een stap naar de ploeg kunnen maken en ook Zikos wat kansen krijgt.

Kazachstan: Nieuwkomer. Van Kazachstan is weinig bekend, hoogstens dat de streek niet uitnodigend lijkt en de ploeg dus mogelijk thuis voor een verrassing zal kunnen zorgen.

Oekraïne: Oekraïne zal nu toch ook eens een keer een toernooi mee willen maken. Het lijkt één van de laatste kansen te worden voor de lichting van Dynamo Kiev, die de Europese voetbalwereld zo verbaasde in de Champions League, maar ook toen al steeds buiten de prijzen bleef. De groep is lastig, dus ze zullen alles op alles moeten zetten. De vraag is of de aanwezigheid van de absolute topspits Andriy Shevchenko de zwakte van met name de defensie kan verbloemen en zelfs compenseren.

Turkije: Turkije begint als groepshoofd, door de 3e plaats in 2002. De Turken liepen echter het EK mis en zullen dus extra gebrand zijn om te stunten. Een indeling met Griekenland is altijd pikant, maar door de nieuwe status van de Grieken zal Turkije nog liever willen winnen. Met spelers als Emre Belözöglu, Ümit Davala, Hasan Sas, Fazli Tuncay en Tugay Kerimoglu is er voldoende kwaliteit, maar de ploeg moet wel het hoofd koel houden.

De eerste matchen:

4-9 Denemarken - Oekraïne
4-9 Turkije - Georgië
4-9 Albanië - Griekenland
8-9 Kazachstan - Oekraïne
8-9 Georgië - Albanië
8-9 Griekenland - Turkije
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20512429
Thx
  vrijdag 9 juli 2004 @ 15:25:34 #3
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_20512638
ook wel een leuke poule met dus 4 teams die meedoen

Griekenland-Denemarken-Oekraine-Turkeye

Zal spannend worden....
Accept you're dead and start living
pi_20512858
Het zal, denk ik, vooral gaan tussen de Grieken, Turken en de Denen. Ik denk dat de Turken, zij het met 1 punt ofzo, naast het ticket grijpen.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_20513385
Is het ooit gebeurd dat de Europees Kampioen afwezig was op het Wereld Kampioenschap? De Denen, toch? In ieder geval vrees ik voor Grieknland.
pi_20516540
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 16:08 schreef Heero87 het volgende:
Is het ooit gebeurd dat de Europees Kampioen afwezig was op het Wereld Kampioenschap? De Denen, toch? In ieder geval vrees ik voor Grieknland.
De Denen inderdaad, die waren er in 1994 niet bij.

Zoals al eerder gezegd zullen in deze groep:Turkije, Griekenland en Denemarken voor de eerste en tweede plaats gaan strijden. Zelf denk ik dat de Denen deze poul gaan winnen. Gevolgd door de Grieken en Turkije als derde. De Grieken hebben natuurlijk iets te bewijzen en ik ben bang dat dat spel hun niet ligt. Turkije blijft een gevaarlijke ploeg, maar toch denk ik dat ze de mindere zijn van de Denen en de Grieken. Dan zie ik automatisch Denemarken in deze groep als winnaar uitkomen.

Maar de weg naar het WK is lang er kan nog veel gebeuren.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_20516787
De Grieken gaan dit niet redden. Ze hebben een puike prestatie neergezet tijdens het EK maar nu dienen ze meer te laten zien en ze komen denk ik toch wat creativiteit tekort. Turkije zal erop gebrand zijn om er nu wel bij te zijn dus die zie ik wel eerste worden gevolgd door de Denen.
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_20519648
De beslissingen zullen niet onderling vallen maar bij de kleintjes enaangezien de Grieken daar
pi_20519669
De Grieken zie ik dit ook niet redden. Vooral tegen de zwakkere tegenstanders is toch een andere tactiek vereist dan met z'n allen als een blok gaan verdedigen. Dat hebben we wel gezien tegen Rusland op Euro 2004.

Ik denk dat de Denen en Turken doorgaan.
pi_20519810
Griekenland
  vrijdag 9 juli 2004 @ 21:55:01 #11
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_20519964
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 21:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Griekenland
Ha! je bent er nog. Heerlijk.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 21:59:11 #12
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20520040
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 19:18 schreef superjoden het volgende:
De Grieken gaan dit niet redden. Ze hebben een puike prestatie neergezet tijdens het EK maar nu dienen ze meer te laten zien en ze komen denk ik toch wat creativiteit tekort. Turkije zal erop gebrand zijn om er nu wel bij te zijn dus die zie ik wel eerste worden gevolgd door de Denen.
Turkije - Griekenland is als Ajax - f'noord/psv.
Hectisch en op zichzelf staand duel.. De Turken hebben ook niet echt een indrukwekkende selectie trouwens, de prestatie van 2002 zullen ze niet meer evenaren.
Ik denk dat de Denen de eerste plek pakken en Griekenland 2de wordt.. Als Otto er nog is kunnen ze zeker eerste worden.. Dit EK was echt geen toevalstreffer met het oog op de prestatie van 1998.. Oekraine en Albanie is Griekenland trouwens wel vaker tegen gekomen in kwalificatieduels, met gemengde resultaten.. Maar dat was in het pre-Otto tijdperk, .
-
pi_20521441
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 21:59 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Turkije - Griekenland is als Ajax - f'noord/psv.
Hectisch en op zichzelf staand duel.. De Turken hebben ook niet echt een indrukwekkende selectie trouwens, de prestatie van 2002 zullen ze niet meer evenaren.
Ik denk dat de Denen de eerste plek pakken en Griekenland 2de wordt.. Als Otto er nog is kunnen ze zeker eerste worden.. Dit EK was echt geen toevalstreffer met het oog op de prestatie van 1998.. Oekraine en Albanie is Griekenland trouwens wel vaker tegen gekomen in kwalificatieduels, met gemengde resultaten.. Maar dat was in het pre-Otto tijdperk, .
Turkije - Griekenland en Griekenland - Turkije zullen ongetwijfeld leuke wedstrijden worden waarin de Grieken best een goed resultaat kan behalen net als tegen de Denen. Tegen o.a. Oekraine en Albanie wordt het wat lastiger aangezien deze ploegen ook het spel niet zullen maken dus zullen de Grieken uit een ander vaatje moeten tappen. Zodra de Grieken hun spelletje kunnen spelen zoals op het EK zijn ze moeilijk te verslaan, zodra ze zelf het spel (deels) moeten maken wordt het wat lastiger. Turkije zal de prestaties van 2002 misschien niet evenaren...het zou me wel verbazen als ze na het EK ook het WK niet zullen halen...
  vrijdag 9 juli 2004 @ 23:01:24 #14
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20521717
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 22:53 schreef superjoden het volgende:

het zou me wel verbazen als ze na het EK ook het WK niet zullen halen...
Mij niet eerlijk gezegd.. Het zou mij zelfs verbazen als ze zich wel zouden plaatsen in deze poule, .
Overigens zat Griekenland bij Oekraine in de poule voor EK kwalificatie..
Eerste wedstrijd werd verloren, maar toen was Otto ( . ) net begonnen.. De 2de wedstrijd werd gewonnen..
-
pi_20521808
tis trouwens wel jammer dat Cyprus niet in deze poule zit
  vrijdag 9 juli 2004 @ 23:05:13 #16
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_20521823
Leuke poule. Hoop op de Denen en de Oekraïne (Shev een keer op een WK ).
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 10 juli 2004 @ 00:39:28 #17
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20523180
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 23:04 schreef superjoden het volgende:
tis trouwens wel jammer dat Cyprus niet in deze poule zit
Whehehe, dat zou echt weird zijn, .
-
pi_20529761
Welke Griekse talenten uit de jeugdploeg gaan nog meer de stap zetten denk je Daggla?
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 10 juli 2004 @ 14:59:20 #19
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20530741
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 14:11 schreef methodmich het volgende:
Welke Griekse talenten uit de jeugdploeg gaan nog meer de stap zetten denk je Daggla?
Salpigidis (PAOK) en Amanatidis (Eintracht Frankfurt) sowieso.. Karypidis (PAOK) en Taralidis (Olympiakos) maken een kans.. En heel misschien Tziolis (Panionios), maar die is nu pas 18 geloof ik..
Amparis (Iraklis) Vallas (Olympiakos) Moras (AEK), Vyntra (Panathinaikos) zijn ook best okay..

[ Bericht 9% gewijzigd door Dr.Daggla op 10-07-2004 15:05:15 ]
-
pi_20530886
Ioannis Amanatidis gaf in de competitiematch met Werder Bremen samen met Ümit Davala al vast een goed beeld van Griekenland - Turkije.

Weet jij waar respectievelijk de heren Anatolakis, Eleftheropoulos en Ouzounidis zijn?
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 10 juli 2004 @ 15:11:07 #21
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20530967
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:06 schreef methodmich het volgende:
Ioannis Amanatidis gaf in de competitiematch met Werder Bremen samen met Ümit Davala al vast een goed beeld van Griekenland - Turkije.

Weet jij waar respectievelijk de heren Anatolakis, Eleftheropoulos en Ouzounidis zijn?
Anatolakis: Olympiakos
Eleftheropulos: twijfelt tussen AEK en PAOK volgens de media
Ouzounidis: Geen idee, is al gestopt geloof ik..
-
pi_20531208
Okee. Die was ik namelijk al een tijdje kwijt. Net als Niniadis, Poursanidis en Frantzeskos. Maar goed.

Die spelen niet in de kwalificatie.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 10 juli 2004 @ 15:28:29 #23
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20531300
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:23 schreef methodmich het volgende:
Okee. Die was ik namelijk al een tijdje kwijt. Net als Niniadis, Poursanidis en Frantzeskos. Maar goed.

Die spelen niet in de kwalificatie.
Allemaal dikke 30ers inmiddels..Zullen ook niet meer terugkomen..
-
pi_20531349
Ja precies. Sommigen waren de eerste lichting van Olympiakos die echt furore maakte in de CL.

Eleftheropoulos, Mavrogenidis, Anatolakis, Amanatidis, Georgatos, Giannakopoulos, Niniadis, Giovanni, Djordjevic, Alexandris, Ofori-Quaye. Leuk team.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 10 juli 2004 @ 15:36:45 #25
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20531468
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:30 schreef methodmich het volgende:
Ja precies. Sommigen waren de eerste lichting van Olympiakos die echt furore maakte in de CL.

Eleftheropoulos, Mavrogenidis, Anatolakis, Amanatidis, Georgatos, Giannakopoulos, Niniadis, Giovanni, Djordjevic, Alexandris, Ofori-Quaye. Leuk team.
Georgatos werd in zijn Intertijd de beste linksback na Roberto Carlos genoemd..
Maar er zaten idd wat leuke namen tussen, jammer dat ze er toen tegen Juve zo ongelukkig uit vlogen..
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')