Nou mijn controller ervaringen:
NES : heeft er iemand wel aan ergonomy gedacht?...
Zonder gekheid, ander krijg je een waslijst:
- PS2 : een aardige controller, maar veels te goedkoop aanvoelend. De controller is ook te klein, ik heb zelf misschien wel de grootste handen van fok, dat werkt ook niet echt mee. De knoppen vind ik lekker aanvoelen, alleen als ze pressure sensitive moeten zijn dan krijg je echt pijn in je vingers na een tijdje. De D-pad doet pijn aan je vingers bij fighting games, en ik hou niet van dubbele triggers.
- Cube: Nooit in mijn handen gehad.
- Xbox groot; Duidelijk gejat van de dreamcast controller. Erg groot, maar daardoor redelijk in de hand liggend. Het pluspunt van deze controller zijn de triggers, deze zijn heel erg goed, een goede tegendruk waardoor je echt gedoseerd kan spelen. Minpunten: de walgelijke knoppen (die moeten plat zijn en niet bol, want dan krijg je pijn in je vingers... waarom ze dit ooit hebben gedaan, geen enkele controller hiervoor heeft dit ooit gehad), de D-pad (wederom vreselijk vormgegeven), en de onlogische plaats van start en back waardoor deze geen actieve speelknoppen kunnen zijn.
Qua in de hand liggen en trigger, werelds, de rest is ruk.
Xbox S:
Heeeerlijk
![]()
. De eerste paar dagen kreeg ik na uren spelen nog wel eens kramp in mijn handen omdat het ding eigenlijk iets te klein is, maar dat is nu totaal over. De knoppen indeling is perfect (ja ook de wit/zwart toetsen, hoe kan je die nou per ongeluk indrukken?). De controller is oerdegelijk.
Eigenlijk zou dit de perfecte controller zijn als ik niet de grote xbox controller ooit eens had vastgehouden. De minpunten van de S vind ik dan ook dat die net niet groot genoeg is, en de triggers van de oude zijn gewoon beter.
Al met al ga ik dus voor de Xbox S. De fantastische grips achterop de controller (waar Homer een hekel aan heeft), de indeling, de DEGELIJKHEID (het lijkt wel een snes controller alleen dan zonder rammeltjes).
note: Ik ben wel van mening dat iedere controller waar je aan went, het lekkerst zal spelen. Speel je veel cube, dan zal dat je favo gamepad zijn. Ben je een oude xbox gamer, dan ben je gewend aan de grote controller en zal het moeilijk wennen zijn aan de kleine. Ik ben ingesprongen met een S, en die bevalt mij weer perfect.
fuck toch een waslijst post.