Klinkt alsof je opzoek bent naar je "roots", en dat je Nederland met haar "orginele" gerechten gewoon heel er mistquote:Op vrijdag 9 juli 2004 01:39 schreef sushi-nori het volgende:
ik weer voor langere tijd in NL ben ga ik dat absoluut doen!
Bij deze woorden heb ik toch een beetje een WTF-gevoelquote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:15 schreef dutch-mamma het volgende:
schorseneren
pastinaak
wecken
De waarheid is, dat ik Hollands eten (aardappels-vlees-groente-jus, kool, stamppot, prakken, varkensvlees) inderdaad nogal mis in het buitenland.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:08 schreef nonzz het volgende:
[..]
Klinkt alsof je opzoek bent naar je "roots", en dat je Nederland met haar "orginele" gerechten gewoon heel er mist![]()
Toet, je snapt het niet.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:26 schreef Toet het volgende:
[..]
Bij deze woorden heb ik toch een beetje een WTF-gevoel
Oeps, Sushi, nu moet ik het toch even af laten weten... Ik weck namelijk niet zelf... ik vries in...!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:42 schreef sushi-nori het volgende:
[..]
Toet, je snapt het niet.
Wecken rules, Dutch Mama, en pastinaken zijn cool!
Misschien kun je ons in CUL een keer een turbocursus wecken geven?
Al is het alleen maar 1 simpel ding, weet ik veel, zure bommen ofzo?
Misschien is het dan verstandig een topicje te zoeken dat je meer aanspreekt...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:26 schreef Toet het volgende:
[..]
Bij deze woorden heb ik toch een beetje een WTF-gevoel
Het was geen verwijt ofzo hoorquote:Op vrijdag 9 juli 2004 03:23 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Misschien is het dan verstandig een topicje te zoeken dat je meer aanspreekt...![]()
Yala dutch-mamma, en we wonen ook nog eens dicht bij elkaar. Alleen jij hebt wat meer ruimte dan ikquote:Op vrijdag 9 juli 2004 03:22 schreef dutch-mamma het volgende:
Verder staan jij en ik behoorlijk op 1 lijn!!!
Maak je een grapje of kweek je echt kruiden die weinig gekweekt worden?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 08:50 schreef Spindizzy het volgende:
Bij mij om de hoek zit een zaden en plantenwinkel en die verkopen Vergeten Groenten zadenpakketten. Als we ooit nog eens een grotere tuin hebben dan ga ik daar zeker eens mee experimenteren. Helaas is mijn tuin nu niet groot genoeg om mijn eigen groente te verbouwen dus voorlopig ga ik voor de Vergeten Kruidentuin
Ik heb nu een redelijk simpel kruidentuintje met bieslook, laurier, peterselie, kaasjeskruid, pepermunt, zuring, oregano, dragon, maggi, mosterd, borage, bergamot, paarse salie en rozemarijn. Helaas moet dat van het najaar er allemaal uit omdat de riolering vernieuwd gaat worden. Voor daarna hebben we een grondige tuinverbouwing op de planning staan en eigenlijk wil ik alleen maar eetbaar spul in de tuin en in het bijzonder kruiden. En dan niet alleen de gangbare dingen maar ook de wat onbekendere soorten.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:13 schreef sushi-nori het volgende:
[..]
Maak je een grapje of kweek je echt kruiden die weinig gekweekt worden?
En welke zijn dat dan? En waar gebruik je ze voor?
Nou ben ik nieuwsgierig..
quote:Nog niet eens zo heel lang geleden - tot ruim na de Tweede Wereldoorlog - verzamelden mensen nog groenten die langs de wegen, rivieren en beken groeiden. Zoals melde, zuring en winterpostelein.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |