abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juli 2004 @ 00:21:21 #76
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_20479618
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:15 schreef Lexie het volgende:
Roy, mijn opstel .

Mijn gamecube en ik.

De gamecube. Ik heb hem meteen gekocht toen hij uitkwam. Via een vage site heb ik hem zelfs voor maar 190 euro op de kop weten te tikken. Ze kwamen hem zelfs brengen, ik moest alleen even afspreken op een parkeerplaats...verdacht... Gelukkig bleek de verkoper te vertrouwen, en werd ik niet opgescheept met een doosje bakstenen.
Daarna ben ik meteen naar het centrum geweest en een spelletje gekocht. Het was liefde op het eerste gezicht . Wat een graphics, wat een controls, wat een gameplay! De jaren verstreken, en mijn collectie dijde langzaam uit. Wat extra games, memorycardje, GBplayer, extra controllers.....
En wat vind ik er nu van, na al die jaren? De gamecube is voor mij de enige console, en nee, ik ben geen fanboy. De Xbox heeft zo zijn voordelen, en de ps2 ook vast wel. Maar als het om spellen gaat, kan ik niet zonder de Nintendomagie. Wat moet ik met Halo, als ik Mario, Zelda en Pikmin kan spelen? Wat moet ik met GTA, als ik Viewtiful Joe, Ikaruga, en Metroid Prime heb? Natuurlijk, de gamecube mist een aantal dingen, zoals een goede onlinesupport, en 3rd party ondersteuning. Maar dit zijn nu net de dingen waar ik weinig om geef, dus als echte nadelen beschouw ik het niet (alhoewel ik soms stiekem wel jaloers ben op live )..

Is de gamecube een goede console? Ja
Zitten er nadelen aan? Ja
Is hij voor iedereen geschikt? Nee
Is het de beste console? Nee
Is het de beste console voor mij, zal ik hem nooit verkopen, heb ik er uren geweldige lol mee gehad, is het volgens mij de beste Nintendoconsole aller tijden, geniet ik er nog steeds van om avonden lang te multiplayeren, en verheug ik me op de komende vrachtlading aan topgames?

JA!!!!
Goed en objectief
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 8 juli 2004 @ 00:21:36 #77
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_20479627
Mooie OP toch, gefeli iedereen...

SHINE GET! CUBE ON!
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  Redactie Games donderdag 8 juli 2004 @ 00:23:55 #78
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_20479672
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:21 schreef Adagio het volgende:

SHINE GET! CUBE ON!
GET VIEWTIFUL!! Toch een tof spel voor die 20 pleuro
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 8 juli 2004 @ 00:25:58 #79
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_20479703
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:23 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

GET VIEWTIFUL!! Toch een tof spel voor die 20 pleuro
VJ is echt te heftig, deel 2 komt er al aan las ik
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_20479824
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:25 schreef Adagio het volgende:

[..]

VJ is echt te heftig, deel 2 komt er al aan las ik
Na twee weken heb ik pas tweenlevels gehaald
Maar ik ga door tot het einde .
  donderdag 8 juli 2004 @ 03:23:04 #81
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_20481572
Leuke OP, alleen jammer van de spelfouten

Ehm.. waarom een cube. Ik vind hem leuk staan in mijn interieur (niet zo'n lompe bak), hij was toen ik hem kocht half zo duur als de concurrenten, hij is technisch gezien interessant, ik houd van alternatieve spellen (lees: niet boem boem of vroem vroem) en ik hoefde er niet zo nodig mee on-line.

Wat vind ik er nu van. Hij staat nog leuker in mijn interieur (platinum ipv zwart nu), voor mij komen er genoeg spellen op uit (game niet zo héél veel), ik ben er toch mee on-line gegaan en ik wacht met smart op Pikmin 2.

Toekomst. Ik houd het wat betreft de huidige generatie consoles bij de Gamecube. Als zijn opvolger op hetzelfde idee voortborduurt, zal ik die vast ook aan gaan schaffen.
(of Sega/Sammy moet met iets op de proppen komen )
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 8 juli 2004 @ 06:53:48 #82
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_20481821
Waarom een Cube ? Voor Zelda, Metroid en Resident Evil,.......... that's it

[ Bericht 1% gewijzigd door Chocobo op 08-07-2004 07:08:12 ]
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 8 juli 2004 @ 08:15:00 #83
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20482055
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:31 schreef Lexie het volgende:

[..]

Na twee weken heb ik pas tweenlevels gehaald
Maar ik ga door tot het einde .
Ik zit je op de hielen Part 2 lvl 2 ik
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 8 juli 2004 @ 08:23:21 #84
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20482090
Nu mijn stukje over de Cube.

Toen ik na 2 jaar genoeg had van PC games (installeren, direct X, ouwe hardware, gezeik) wilde ik weer terug naar mijn grote liefde. Nintendo. In die tijd was het de tijd van de N64, maar omdat de Dolphin aangekondigd was heb ik daarop gewacht. (In de tussentijd kwam de GBA nog, die lag op dag 1 op het postkantoor omdat de hoer zo lui was om naar de 5e verdieping te lopen ). En toen mei 2002 was het zover. Ik heb mijn Cube in d eerste week gekocht. De eerste indrukken waren even wennen, 3D, controller. Maar na een paar uur was ik druk met Luigi's Mansion en Waverace, wat een games, wat een graphics

Langzaam kwamen er de echte toppers, Mario Sunshine, Metroid Prime (die ik persoonlijk nog steeds niet leuk vind) en Zelda natuurlijk. Ik vond het geweldig, maar ik miste iets... RPG's, en met name Final Fantasy. Daarom kocht ik een PS2 erbij. Das een leuk ding, maar zonder FF issie nergens.

Na nog een hoop topgames erbij zag ik een hoop mensen uit mijn vrienden/kennissenkring online met elkaar spelen via LIVE. He, dat mis ik eigelijk ook wel, Xbox gekocht. Daar speel ik alleen LIVE nog, simpelweg omdat ik de fun mis in games daar, het komt allemaal zo serieus over, realisme, perfectie, en dat hoeft voor mij niet.

De komende tijd zullen er nog veel meer topgames voor de Cube uitkomen en ik zal nog meer plezier beleven met Nintendo (trommelen ) en mijn andere consoles zullen ook een grotere games collectie krijgen, maar het ECHTE game plezier komt toch van Nintendo.

Now you're playing with POWER!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_20482116
Roy, geweldige openingspost!

En aan BHM maak ik niet meer dan één smiley aan vuil:

Ik zal zo ook wel een stukje over mijn gamecubus schrijven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_20482205
Mijn Gamecubus en ik

Ik ben nooit een Nintendo-fan geweest, ik ben van de PC overgestapt naar de PSX en daarna naar de PS2. Ik heb de cube eigenlijk (2e hands) gekocht vanwege één spel. De remake van Resident Evil, ik ben gek op die reeks en na het zien van de graphics MOEST ik dat spel gewoon spelen!

Na het kopen van Resident Evil (en Resident Evil 0) heb ik toch nog wat meer games gekocht voor de Gamecube. Super Monkey Ball, Zelda: WW, Metroid Prime en Mario Kart vond ik geweldig

Ok, soms neemt Nintendo wat wazige beslissingen zoals die kleine disks en geen online gameplay Maar daar kijk ik nu maar even overheen.

Voor mij is de Gamecube echt een console voor “erbij”. Ik hou hem voor de exclusieve titels. Dit betekent wel dat hij soms maanden staat stof te vangen. Maar hij is dan echt niet vergeten, nu zit ik te wachten op de nieuwe Zelda, Resident Evil 4 en Metroid Prime 2. Ook gaat hij mee op vakantie om MGS: TS te gamen.

Tenslotte nog even aandacht voor het geweldige design van de Gamecube (verreweg de mooiste console) en de fantastische controller die werkelijk heerlijk in de handen ligt.

Kortom, de Gamecube is een geweldige console voor erbij, Nintendo spreekt een niche van de markt aan, en misschien is dat maar goed zo. Nintendo moet niet proberen te concurreren Sony en M$ maar gewoon zijn eigen ding doen en focussen op innoviteit en kwaliteit. Dan komen de gamers vanzelf wel.
pi_20482223
Goede OP pluim voor iedereen die er aan meegewerkt hebben!
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 18:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens kan ik al wat dingetjes verklappen over onze OP in vergelijking met die van de Xdoos.

We gaan niet smijten met specs, we hebben zelfgeschreven beschrijvingen en helaas niet zulke geile PHP dingetjes.
wij hebben ook zo een geile php dingetjes (zelfs een pricecompare waar de xboxers jaloers op zijn hehehehe)

Maar misschien moeten onze huidige OP eens goed bekijken en wat aanpassingen maken zodat het een wat duidelijker geheel wordt.
  donderdag 8 juli 2004 @ 08:53:04 #88
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20482273
Nieuwe Resi 4 footage Op IGN. Ik had het gecopy'd en wilde het pasten, maar dat is niet gelukt ofzo Zoek het nu zelf maar
quote:
Maar misschien moeten onze huidige OP eens goed bekijken en wat aanpassingen maken zodat het een wat duidelijker geheel wordt.
Prima. Even alles op de schop nemen en kijken of er wat bijkan-wegkan.

[ Bericht 24% gewijzigd door Notorious_Roy op 08-07-2004 09:00:55 ]
  donderdag 8 juli 2004 @ 08:59:21 #89
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_20482306
quote:
July 07, 2004 - Swingin' Ape Studios, of Metal Arms: Glitch in the System fame, has been appointed by Blizzard to henceforth develop StarCraft: Ghost, the oft delayed third-person action / adventure adaptation of Blizzard's acclaimed RTS franchise.

The news came as somewhat of a shock. Just two weeks earlier it was announced that Nihilistic, Ghost's former developer, would no longer be at the helm of the project. Nihilistic's departure was said to be the result of timing issues. Hours later Blizzard officially stated that the company would first "evaluate" potential third-party developers before ultimately deciding whether or not to finish the game in-house. That was one hell of an evaluation.
Not only will Swingin' Ape first finish development on StarCraft: Ghost, the agreement states that Swingin' Ape will in the future collaboratively develop multi-platform titles with Blizzard based off Blizzard licenses. This could mean more Diablo, Warcraft, and StarCraft for all platforms.

Mike Morhaime, Blizzard Entertainment president and co-founder:

"The team at Swingin' Ape Studios is a very talented group of developers with a proven ability to deliver extraordinary games. We're confident that this partnership will result in titles that achieve the level of quality that players have come to expect from Blizzard products."
No other new details regarding StarCraft: Ghost, its release date, or these other proposed products have been announced. As always, stay with us for information as it happens. And, if you're a Ghost fan, feel free to add the title to your watched list so that we might be able to email you the latest updates as they happen.
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  donderdag 8 juli 2004 @ 09:05:29 #90
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20482355
IGN over Fire Emblem:
quote:
Like Advance Wars or even Final Fantasy Tactics, each battle in Souen no Kiseki will have a different objective. You'll need to do everything from clearing a map of enemies to securing enemy positions. Like all other installments, each unit in the game is an individual and irreplaceable. Once one of your men falls in battle, he's gone for good, so you'll need to keep close watch on your favorite units. Some of your units will be expert magic users, while others will employ long ranged or close combat weapons. It'll be up to you to decide how to deploy each unit according to his expertise. Also, characters can discover their "hidden purpose," which will affect the way each unit develops new abilities. Whether a character's "hidden purpose" will fundamentally change the way he learns abilities is unknown, but you can bet Souen no Kiseki will dish out plenty of surprises.

How will Fire Emblem: Souen no Kiseki fare against its predecessors? Will it deliver enhanced graphics and equally improved gameplay? Early indications point to a new installment that sticks to what works, albeit with a sparkly new graphics engine and spruced game mechanics. Plus, we can expect the same narrative complexity and strategic depth that made us covet those lucky Japanese gamers more than a decade ago. Hopefully, we'll get a copy of Fire Emblem: Souen no Kiseki in short order. Once we do, you can bet we'll sink countless hours on the title to bring you an in-depth report.

Eerst binnenkort de GBA versie spelen, en dan weet ik of deze Cube versie een musthave wordt of niet
  donderdag 8 juli 2004 @ 09:09:26 #91
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20482399
Spiderman 2 head to head op IGN:
quote:
Final Verdict
With great power, comes great responsibility. We're entrusted to deliver you're the superior version, a clear recommendation. This is easy. Easier than protecting a huge metropolitan city while battling your emotions for true love you can't have and other mutated folks with giant arms and super strength.

Xbox. It's the best version for technical merits. The visuals are just better. It's that simple. Behind it, GameCube and PS2 are quite close, but we'd slip GameCube ahead of PS2 by a nose. It has a cleaner look about it.

So, go. Get swinging and saving the city from Doc Ock and all those stupid, purse-snatching thugs. You only have three years to complete all the tasks until Spider-Man 3 hits the silver-screen.
Cube is overal net 2e achter de Xbox, wat niet gek is vanwege de betere hardware in de Xbox. Controllerkeuze is misschien doorslaggevend voor veel mensen.
pi_20482522
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 09:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eerst binnenkort de GBA versie spelen, en dan weet ik of deze Cube versie een musthave wordt of niet
Persoonlijk vind ik dat zulke games beter tot hun recht komen op de GBA.
  donderdag 8 juli 2004 @ 09:28:35 #93
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20482608
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 09:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat zulke games beter tot hun recht komen op de GBA.
Maar wel Final Fantasy Tactics op de PSX willen gamen he
pi_20482643
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 09:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar wel Final Fantasy Tactics op de PSX willen gamen he
Final Fantasy Tactica Advance heb ik grijs gespeeld op de GBA. Ik wil meer...meer...MEER!
  donderdag 8 juli 2004 @ 09:36:43 #95
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20482713
Fire Emblem schijnt dus nog beter te zijn
pi_20483424
fire emblem is echt een totaal ander spel. FFTA vind ik zelf helemaal niets aan (grafisch wel mooi), fire emblem is meer een advance wars met rpg elementen.
Echt een erg leuk, verslavend spel, helaas tot nu toe (level of 15) niet al te moeilijk.

edit: damn sorry, gamecube topic, geen gameboy topic.. foutje..

[ Bericht 13% gewijzigd door DinoPK op 08-07-2004 10:46:17 ]
  donderdag 8 juli 2004 @ 10:48:41 #97
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20483963
Even wat gespeeld met de camera.

pi_20484037
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 10:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Even wat gespeeld met de camera.

stof op je controller!
  donderdag 8 juli 2004 @ 10:58:20 #99
3185 Adelante
To let it go now
pi_20484196
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 8 juli 2004 @ 11:16:07 #100
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20484632
Ja, zelfs mijn 1e controller heeft stof Die randjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')