Roy, mijn opstel
![]()
.
Mijn gamecube
![]()
en ik.
De gamecube. Ik heb hem meteen gekocht toen hij uitkwam. Via een vage site heb ik hem zelfs voor maar 190 euro op de kop weten te tikken. Ze kwamen hem zelfs brengen, ik moest alleen even afspreken op een parkeerplaats...verdacht... Gelukkig bleek de verkoper te vertrouwen, en werd ik niet opgescheept met een doosje bakstenen.
Daarna ben ik meteen naar het centrum geweest en een spelletje gekocht. Het was liefde op het eerste gezicht
![]()
. Wat een graphics, wat een controls, wat een gameplay! De jaren verstreken, en mijn collectie dijde langzaam uit. Wat extra games, memorycardje, GBplayer, extra controllers.....
En wat vind ik er nu van, na al die jaren? De gamecube is voor mij de enige console, en nee, ik ben geen fanboy. De Xbox heeft zo zijn voordelen, en de ps2 ook vast wel. Maar als het om spellen gaat, kan ik niet zonder de Nintendomagie. Wat moet ik met Halo, als ik Mario, Zelda en Pikmin kan spelen? Wat moet ik met GTA, als ik Viewtiful Joe, Ikaruga, en Metroid Prime heb? Natuurlijk, de gamecube mist een aantal dingen, zoals een goede onlinesupport, en 3rd party ondersteuning. Maar dit zijn nu net de dingen waar ik weinig om geef, dus als echte nadelen beschouw ik het niet (alhoewel ik soms stiekem wel jaloers ben op live
![]()
)..
Is de gamecube een goede console? Ja
Zitten er nadelen aan? Ja
Is hij voor iedereen geschikt? Nee
Is het de beste console? Nee
Is het de beste console voor mij, zal ik hem nooit verkopen, heb ik er uren geweldige lol mee gehad, is het volgens mij de beste Nintendoconsole aller tijden, geniet ik er nog steeds van om avonden lang te multiplayeren, en verheug ik me op de komende vrachtlading aan topgames?
![]()
JA!!!!