abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20470324
Hier is ie dan eindelijk; de nieuwe DEP! In mijn ogen meer dan een waardige opvolger van Calculating Infinity en de Irony is a Dead Scene EP. Voor de mensen die de band kennen kan ik Miss Machine het beste omschrijven als het verlengde van Irony; Sommige nummers hebben wat rustigere passages; en er staat zelfs een heus Faith No More achtig aandoenend nummer op, genaamd Unretrofied. Ook het nummer Phone Home is voor DEP standaarden erg anders; ik hoorde iemand al zeggen dat het iets weg heeft van Nine Inch Nails. "Gelukkig" staan er nog genoeg nummers op zoals alleen DEP die kan spelen. Ook een petje af voor 'nieuwe' zanger Greg, die een geweldige stem heeft, en bijna Patton-achtige uithalen heeft.

Voor de mensen die het niet kennen...download wat van Calculating Infinity en Irony is a Dead Scene...als je dat niet leuk vind dan betwijfel ik of het je muziek is.
pi_20473587
Wel aardig.
Irony is a dead scene was ook niet echt denderend.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator woensdag 7 juli 2004 @ 21:03:34 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_20474126
oeh is hij al uit ..eens checken dan
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 7 juli 2004 @ 21:55:37 #4
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_20475695
Ik kreeg vandaag een compilatie met "Panasonic Youth" van het nieuwe Dillinger album. Klinkt wel weer goed. Ik hoor het wel als 'ie in de winkels ligt.

Ik moet overigens zeggen dat ik meer naar het nieuwe Mastodon album uitkijk.
pi_20476572
Ik heb 1 nummer gehoord van de nieuwe Mastodon en dat was nou ook niet echt spectaculair.
Het lijkt erop dat nieuw materiaal waarop ik wachtte enigszins tegen gaat vallen.
Nieuwe TDEP is aardige maar ben er niet wild van, als de rest van het nieuwe Mastodon album klinkt als de mp3 die ik gehoord heb (Blood & thunder) dan hoeft dat van mij ook niet... nieuwe Converge is ook niet super.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 7 juli 2004 @ 22:28:17 #6
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_20476714
quote:
Op Metalfan wachten er ook velen op, ik ken de band nieteens! (schaam?)

TDEP, nummer wat ik nu heb (Setting Fire to Sleeping giants) is wel anders dan Calculating Infinity. Deze keer veel meer melodie en zelfs retro rock stukjes, had ik echt niet verwacht van TDEP. Ik snap alleen het verband totaal niet tussen de van de hak op de tak in elkaar overlopende stukken (net als bij Textures of Meshuggah), misschien moet ik de lyrics erbij hebben. Maargoed, laten we het er maar op houden, dat ze alles kunnen als ze het maar willen spelen. Met een drum- en gitaargod kom je een heel eind
quote:
Nieuwe TDEP is aardige maar ben er niet wild van
Misschien is het ook wel een groei plaat he!
  donderdag 8 juli 2004 @ 09:13:04 #7
11502 nipeng
The last ride is free
pi_20482430
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 21:55 schreef Summoner het volgende:
Duurt niet zo lang meer.

U.S. Release date is: 8/31/2004
http://shop.relapse.com/store/product.aspx?ProductID=19796
pi_20482693
ik vind et nog iets te chaotisch..... maar ik ga ze wel tjekken op lowlands, want live moeten ze et dak eraf spelen.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_20485324
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 22:28 schreef Yokozuna het volgende:
[..]

Misschien is het ook wel een groei plaat he!
Nee, de Mike Patton invloeden en nieuwe zanger zijn denk ik niet aan mij besteed.
Oud materiaal met de nieuwe zanger klonk overigens wel goed de keren dat ik ze heb gezien.
  Moderator donderdag 8 juli 2004 @ 11:42:35 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_20485373
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 11:40 schreef OMG het volgende:

[..]

Nee, de Mike Patton invloeden en nieuwe zanger zijn denk ik niet aan mij besteed.
Oud materiaal met de nieuwe zanger klonk overigens wel goed de keren dat ik ze heb gezien.
mike patton invloeden
  donderdag 8 juli 2004 @ 12:00:58 #11
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_20485873
Heb het album nu een tijdje en ik vind hem echt ge-wel-dig. Ze hebben zichzelf geprobeerd te vernieuwen door inderdaad meer Mike Patton en Nine Inch Nails-achtige stukken toe te voegen (overigens twee van hun favoriete bands) en dat is goed gelukt. De productie van Miss Machine is ook wat opener dan die van vorige platen.
Dit jaar touren ze overigens 8 a 9 maanden over de hele wereld, dus ze komen hier nog wel een keer voorbij. Oh...en koop de Deluxe Limited Edition van Miss Machine, daar krijg je namelijk een DVD bij met daarop live-opnames, wat behind the scenes-stuff en meer van dat.

Ze hebben trouwens een clip opgenomen voor Panasonic Youth, samen met de dude die ook clips van o.a. ISIS regisseerde. Het is in principe een soort live-show geworden, maar dan in de Chris Cunningham (aphex twin, bjork, squarepusher)-stijl; dus met hele diepe kleuren enzo.

Andere aanraders:
Neurosis - The Eye Of Every Storm (rustiger en meer postrock dan het oude werk, maar nog net zo dreigend en sfeervol)
Candiria - What Doesn't Kill You (meer melodie, minder hiphop en veel meer cleane zang dan op vorige albums. Het drumwerk is overigens nog steeds geweldig)
Converge - You Fail Me (het klinkt allemaal fucking donker...ala Jane Doe en When Forever Comes Crashing, maar de productie is cleaner. Eigenlijk is de plaat niet precies wat de meeste mensen zullen verwachten, maar hij is erg goed. Goede balans tussen rustige/dromerige nummers en enorme beukstukken)
we will become silhouettes.
  donderdag 8 juli 2004 @ 12:07:53 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_20486072
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 12:00 schreef killingcupid het volgende:

Dit jaar touren ze overigens 8 a 9 maanden over de hele wereld, dus ze komen hier nog wel een keer voorbij.
Uhmm ze waren 24/6 nog in de Effenaar.
  Moderator donderdag 8 juli 2004 @ 12:11:58 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_20486181
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 12:07 schreef nipeng het volgende:

[..]

Uhmm ze waren 24/6 nog in de Effenaar.
en ze staan op LowLands dus
  donderdag 8 juli 2004 @ 12:13:19 #14
26891 killingcupid
pi_20486219
Weet ik. Ik heb alle shows die ze ooit in Nederland, Belgie en een deel van Duitsland hebben gedaan bezocht hoor Zijn vrienden van me, vandaar.
pi_20486293
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 12:13 schreef killingcupid het volgende:
Weet ik. Ik heb alle shows die ze ooit in Nederland, Belgie en een deel van Duitsland hebben gedaan bezocht hoor Zijn vrienden van me, vandaar.
boeiend
  donderdag 8 juli 2004 @ 12:42:17 #16
26891 killingcupid
pi_20486863
Ach, was gewoon uitleg om aan te geven dat ik heus wel weet waar en wanneer ze spelen en waar ze mee bezig zijn. Het kan me persoonlijk ook weinig schelen of vrienden van me al dan niet in bands spelen.
pi_20486990
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 12:42 schreef killingcupid het volgende:
Ach, was gewoon uitleg om aan te geven dat ik heus wel weet waar en wanneer ze spelen en waar ze mee bezig zijn. Het kan me persoonlijk ook weinig schelen of vrienden van me al dan niet in bands spelen.
daar ga ik met mijn vooroordeel, maar et kwam over als een patser tough guy ding vandaar.

maar idd het kan me ook weinig schelen
  donderdag 8 juli 2004 @ 20:58:21 #18
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_20497000
Damn, wat is dit een vet album. Vooral de rustigere stukken maken het tot een mooi geheel. Dat stukje in The Perfect Design, met die knalhard/relaxt afwisseling is echt heerlijk! Deze ga ik nog vaak luisteren. En binnenkort kopen.
  donderdag 8 juli 2004 @ 22:16:33 #19
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_20498655
Killingcupid, onze masterdrummer Leef jij ook nog. Offtopic, maar hoe staat het met je bandje(s), al plannen voor demo's etc.? Heb je geen msn meer?

TDEP, samen met Meshuggah, dat zou wat zijn!
  vrijdag 9 juli 2004 @ 00:36:04 #20
26891 killingcupid
pi_20501820
Hey Ben!
Alles goed met jou? Hier nog steeds heel druk. Ben al een hele poos bezig met een bandje en vanaf september/oktober zullen we serieus gaan optreden. Tegen de tijd dat ik goede opnames heb, laat ik je wel wat horen...okay? Is een beetje een mix tussen TDEP, Burst, Meshuggah, Botch en Isis ofzo. Dus het ene moment hard en (redelijk) technisch en het andere moment melodieus en dromerig. Nu nog hopen dat we net zo goed worden

Ja hoor, heb nog wel msn maar een ander adres als hetgeen jij nog hebt denk ik. Nu kun je me vinden op rob@ <nickname> .nl

Enne...sorry voor de off topic chat.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juli 2004 @ 20:10:32 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_20625473
europese releasedatum is 2 augustus, volgens m'n biosheet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 14 juli 2004 @ 20:27:57 #22
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_20625891
En ik ga ze zien op LL!!
Wie de bal kaatst moet z'n bek houden.
  Moderator woensdag 14 juli 2004 @ 20:48:57 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_20626385
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 20:27 schreef Guidosaurus het volgende:
En ik ga ze zien op LL!!
me too
  vrijdag 16 juli 2004 @ 09:26:32 #24
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_20658860
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 00:36 schreef killingcupid het volgende:
Is een beetje een mix tussen TDEP, Burst, Meshuggah, Botch en Isis ofzo. Dus het ene moment hard en (redelijk) technisch en het andere moment melodieus en dromerig.
Dat klinkt interessant, url ofzo bitte?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 16:54:21 #25
26891 killingcupid
pi_20746164
Komt binnenkort wel Zodra de website online is laat ik het wel weten (en post ik het hier). En anders PM je maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')