abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juli 2004 @ 20:16:29 #51
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20557488
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je bedoelt Eros Poli?

Emile Zola is de Franse schrijver van oa. de open brief J'accuse over de zaak Dreyfus.
YOU ARE RIGHT
all the credits for you.

Vraag me niet waarom ik daar idd een naturalist neervulde

EROS POLI!
(Grappig dat je wel wist wie ik bedoelde! bedankt!)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_20710812
Greg Lemond die in de afsluitende tijdrit (op Champs d'Elysee dus) Fignon uit het geel rijdt en de tour wint met 8 seconden verschil (geloof dat dat Lemonds enige gele trui was in de hele tour). Dit was tevens een paar jaar na dat hij een schot hagel te verwerken kreeg tijdens een jachtpartijtje.

maandag 19 juli 2004 @ 18:54:23 #53
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_20727288
Een mooi wielermoment voor mij persoonlijk, ook in het licht van de lapzwanzerige manier waarop er nou door de concurrenten van Armstrong wordt gereden, komt uit de meest waanzinnige Tour aller tijden, die van 1989. Pedro Delgado heeft door het te laat verschijnen aan de start vd proloog en een desastreuze ploegentijdrit een achterstand van ruim 7 minuten op de favorieten voordat de bergen begonnen zijn. Iedereen geeft geen cent meer voor zijn kansen. De eerste Pyreneeen etappe, die Indurain won op Cauterets, gebruikte Perico om al een minuut goed te maken in de laatste klim, als opwarmertje.
Maar de volgende dag, een grote etappe naar Superbagneres, met 4 hoge klassieke cols, ontsnapt hij in de afdaling van de eerste berg, de Tourmalet, en zit de hele dag vooruit met Millar en Mottet. Daarachter hebben LeMond en Fignon samen alles gegeven in de achtervolging, maar aan de finish was het verschil meer dan 3 minuten. Binnen 2 dagen, toch 4 minuten teruggepakt van een hopeloze achterstand... Da's nog eens koersen op hoog niveau! (voor de laatste tijdrit was de achterstand teruggebracht tot 1 minuut 25...)
pi_20727664
Dag-Otto Lauritzen die als niet klimmer de rit naar Luz Ardiden won. Joop Zoetemelk reed toen ook nog aardig.
pi_20730363
quote:
Op maandag 19 juli 2004 18:54 schreef Perico het volgende:
Een mooi wielermoment voor mij persoonlijk komt uit de meest waanzinnige Tour aller tijden, die van 1989. Pedro Delgado heeft door het te laat verschijnen aan de start vd proloog en een desastreuze ploegentijdrit een achterstand van ruim 7 minuten op de favorieten voordat de bergen begonnen zijn.
Zonder het verlies van de proloog was hij virtueel Tourwinnaar.
Twee minuut veertig vertrok hij te laat.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 19 juli 2004 @ 21:23:52 #56
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_20730554
In 1980 toen Joop de Tour won en Rally ploeg schandalig veel won...
pi_20730558
quote:
Op maandag 19 juli 2004 21:15 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Maar het heeft hem daarna nog een slapeloze nacht en een paar dagen papbenen gekost.
Vrijwillig gebanned
pi_20730834
quote:
Op maandag 19 juli 2004 21:23 schreef Zwansen het volgende:
De helft van alle etappes

Wat een machtig blok was dat
pi_20730915
quote:
Op maandag 19 juli 2004 21:23 schreef Zwansen het volgende:
Geheim recept van de meestersoigneur Ruud Bakker.......
Vrijwillig gebanned
  dinsdag 20 juli 2004 @ 00:12:07 #60
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_20734253
quote:
Op maandag 19 juli 2004 21:15 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

waarom heeft de leiding toen hem niet gewoon die 2 mins gematst?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  dinsdag 20 juli 2004 @ 00:26:31 #61
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_20734566
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 00:12 schreef DAMH het volgende:

[..]

waarom heeft de leiding toen hem niet gewoon die 2 mins gematst?
Omdat het zijn eigen schuld was dat hij te laat aan de start kwam natuurlijk ... Als je je horloge niet in de gaten gaat houden ...

Overigens was hij net niet virtueel tourwinnaar hoor , hij zou nog een half minuutje tekort gekomen zijn.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 20 juli 2004 @ 00:29:29 #62
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_20734616
quote:
Op zondag 11 juli 2004 18:56 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Haha, dat wist ik helemaal niet.. geweldig. Hinault

Hij maakt nog iedere keer indruk op me als ik hem in de tour zie..
Op Merckx na was Hinault misschien wel de meest complete renner ooit hoor, als hij ergens zijn zinnen op had gezet , dan won hij dat gewoon ... (in zijn topjaren toch)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 20 juli 2004 @ 00:48:19 #63
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_20734951
Hohohoho, of dat het de eigen schuld helemaal is van Delgado, is nog maar de vraag. Het is namelijk nogal schimmig wat er voor die start allemaal gebeurd is. Je moet je zo voorstellen dat je in opperste concentratie warmrijdt.. toen is ie door de gebrekkige wegafzetting middenin een groep supporters terecht gekomen en voor hij het wist, was ie te laat voor de start. Okee, het blijft natuurlijk eigen schuld, maar zeg nou es eerlijk... achteraf, vind je dan: regels zijn regels, je moet maar op tijd op het schavot komen, of moet dan de reele tijd gelden voor iemand, die duidelijk beter dan Fignon en Lemond dat jaar overall was (zeker in de bergen). Wat maakt het nou uit eigenlijk of je die 2 minuutjes te laat op het podium komt eigenlijk en twee minuten later jouw Tour begint...
Voor de laatste tijdrit van Versailles stond Perico op 1,25, dus minus die 2:40 had hij dus theoretisch toen allang de gele trui gehad en ga je zo'n laatste chrono heel anders in...
pi_20735521
Dat moet de beslissende tijdrit in Parijs (de laatste etappe dus) zijn tussen Fignon en Greg Lemond, waarbij Lemond 3 minuten tijdsverschil goed maakte en op de laatste dag de tour won!!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Trouwste user 2022 dinsdag 20 juli 2004 @ 01:28:37 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_20735575
Ik zag het in de kroeg. Eén van de momenten kwa sport waar je weet waar was op dat moment.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20735655
Ik zag het in de krant.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 01:41:11 #67
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_20735722
Lemond maakte 50 seconden goed op 24,5 km en reed 54,5 km/h, Fignon "slechts" een ruime 53. Wel wonderbaarlijk dat iedereen het vantevoren voor onmogelijk hield, omdat het toch ook weer niet zo'n kort stukje is. Indurain heeft wel es 50 seconden op Rominger gepakt na 10 km... Maar toch, de ultieme Tour apotheose.. Lemond met zijn spaghettistuur, Fignon met zijn blessure aan het zitvlak waardoor hij niet optimaal op zijn fiets zat, strandend bij de Arc de Triomphe...
pi_20735742
Ik was toen voor LeMond, achteraf ben ik meer een Fignon-fan.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 01:48:44 #69
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_20735799
Ik was toen uiteraard fervent Delgado fan, en zat je middenin allerlei sentimenten, maar achteraf ben ik een fan van ze allemaal, ook van Fignon en Lemond, en de grote kampioenen die ze waren. Als ze op hun best waren en hen versloeg, dan had je echt van iemand gewonnen... Allemaal ook zeer aanvallend ingesteld, uitmuntende tijdrijders, en zeer taai. Lemond reed beter in de Pyreneen, en Fignon in de Alpen.. Fignon was ook een hele mooie Giro winnaar, en Lemond een goede wereldkampioen...
pi_20735876
Alledrie fantastische renners, absoluut.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 04:53:07 #71
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_20736504
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 01:23 schreef kamagurka het volgende:
Dat moet de beslissende tijdrit in Parijs (de laatste etappe dus) zijn tussen Fignon en Greg Lemond, waarbij Lemond 3 minuten tijdsverschil goed maakte en op de laatste dag de tour won!!

Oh, ik weet dat nog als de dag van gisteren. Wat spannend was dat. Ik had iets tegen Fignon, dus de uitslag was perfect.
Nu hoop ik dat hetzelfde gebeurt met Armstrong. Ik mag 'm niet.
Basso, Voeckler en Mancebo, zet 'm op!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 20 juli 2004 @ 05:04:01 #72
14795 socko
"Have a nice day"
pi_20736511
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 23:40 schreef Bonobo11 het volgende:
Ook de door Virenque gewonnen bergrit in de pyreneen met de dodelijke val van Casartelli (wat virenque toen niet wist) heft diepe indruk op mij gemaakt.
Virenque wist het wel.

De kneet huilend, na zijn ongeluk had niemand het meer verwacht.
pi_20742351
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 04:53 schreef Price het volgende:

[..]

Oh, ik weet dat nog als de dag van gisteren. Wat spannend was dat. Ik had iets tegen Fignon, dus de uitslag was perfect.
Nu hoop ik dat hetzelfde gebeurt met Armstrong. Ik mag 'm niet.
Basso, Voeckler en Mancebo, zet 'm op!
Sterker, de tour is nooit meer spannender geworden sindsdien

Het anti-moment was voor mij de doping-deceptie van GJ Theunisse en Rooks, het jaar dat Delgado (ook aan de dope) de tour won.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_20742927
Het Joop Zoetemelk moment staat bij mij veruit nr 1, maar de 8 seconden winst van lemond op fignon is een goede tweede.

Mijn persoonlijk leukste was toen Guido Bontempi de 2 laatste etappes won en ik de tourpoule vanuit het niets had gewonnen

Dat is al weer lang geleden ergens jaren 80/90
"Who's General Failure and why's he reading my disk?"
  dinsdag 20 juli 2004 @ 17:54:23 #75
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_20747443
Jean Nelissen blaatte toen hysterisch dat Delgado aan de dope was en heeft er zelfs een verderfelijk hoofdstuk aan gewijd in een boek getiteld "de anabolicamannen" uit 1988 dat volstaat met je reinste verdachtmakingen zonder enkel bewijs (terwijl ze nu wel allemaal de hand in het vuur steken voor Armstrong, hoe huichelachtig). Iedereen wist opeens op stel en sprong als volleerde medici dat het product probenicide dat bij Delgado was gevonden (dat wel op de dopinglijst stond van het IOC maar niet van de UCI) diende om anabolen gebruik te verhullen. Iemand merkte dat op, en meteen namen de gefrustreerde volgers het over en wordt het nog steeds als de Waarheid naverteld.
Probenicide is een veelzijdig geneesmiddel, dat kan dienen om de nieren te helpen bij een infectie urinezuur af te breken, bijvoorbeeld. Delgado's zwakke punt waren zijn urinewegen en darmen, waar hij infecties aan heeft gehad... Maar goed, dan wordt er meteen gezegd dat het stoffenuitscheiding via de nieren afremt (en dus spierversterkende middelen zou maskeren???). Tsja, alle geneesmiddelen tegen huis-tuin en keukenziektes zijn ook doping..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')