Ja, dat heb ik ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik hoop nog steeds op MEER dan alleen gewone vriendschap. Maar ik moet misschien kiezen tussen: (a) een serieuze relatie, (b) een gewone vriendschap, (c) nooit meer contact. Mijn voorkeur heeft (a). Maar als mijn acties alleen maar op (a) gericht zijn loop ik meer risico op (c). Daarom ben ik nu van mening dat ik me misschien beter op (b) kan richten met een eventuele mogelijkheid op (a).quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:18 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Volgens mij hou je jezelf hier voor de gek. Want als het je alleen om vriendschap met haar te doen was, was de keuze voor jou een stuk makkelijker geweest en was je gewoon helemaal niet ingegaan op haar flirt-toespelingen. En liep je hier niet te posten. Dus ik geloof wel degelijk dat het je om meer dan alleen vriendschap te doen is.
Ja dat zou heel goed kunnen. En dat lijkt me echt klote. Want ik ben er wel vrij erg van overtuigd dat ik haar zelfs als "gewone vriendin" erg leuk vind en dat we ook zonder een echte relatie nog best veel lol met elkaar kunnen hebben. Dus dat (b) verhaal van hierboven...quote:Kan het zijn dat je bang bent om het te verknallen bij haar, en dat je haar als gevolg daarvan bang bent haar nooit meer te zien? Dus met andere woorden, dat je met lege handen komt te staan, en geen vriendschap, en geen relatie?
En stel dat je in (b) blijft hangen, wanneer denk je dan dat het moment is aangebroken dat je genoeg zekerheid hebt om naar een relatie over te gaan? Als zij jouw vraagt?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:22 schreef Sjorz het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik hoop nog steeds op MEER dan alleen gewone vriendschap. Maar ik moet misschien kiezen tussen: (a) een serieuze relatie, (b) een gewone vriendschap, (c) nooit meer contact. Mijn voorkeur heeft (a). Maar als mijn acties alleen maar op (a) gericht zijn loop ik meer risico op (c). Daarom ben ik nu van mening dat ik me misschien beter op (b) kan richten met een eventuele mogelijkheid op (a).
Ok, dus je houdt nu de boot af, niet omdat je haar niet als relatiekandidate ziet maar omdat je bang bent het te verknallen. Drie dingen:quote:[..]
Ja dat zou heel goed kunnen. En dat lijkt me echt klote. Want ik ben er wel vrij erg van overtuigd dat ik haar zelfs als "gewone vriendin" erg leuk vind en dat we ook zonder een echte relatie nog best veel lol met elkaar kunnen hebben. Dus dat (b) verhaal van hierboven...
Nou, dat ik bang ben het te verknallen is van zwaar ondergeschikt belang aan het feit dat ik het haar op dit moment in haar leven niet moeilijker wil maken. Zij zit nu in een hele moeilijke situatie, zij heeft alles (groot huis, jarenlange relatie die nog "gewoon" aan is, inclusief mutual friends, etc) en ik weet dat zij momenteel geen leuk leven heeft, vooral dankzij haar minder goede relatie. Zij twijfelt (niet door mij, dat was al eerder zo) gewoon erg of ze dat allemaal op wil geven. Haar relatie sucks, dat vindt zij, is niet alleen mijn mening, maar er komt dus echt wel meer bij kijken dan dat.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:39 schreef HenryHill het volgende:
En stel dat je in (b) blijft hangen, wanneer denk je dan dat het moment is aangebroken dat je genoeg zekerheid hebt om naar een relatie over te gaan? Als zij jouw vraagt?
Je moet niet vergeten dat jij tot nu toe ook behoorlijke mixed signals uitzendt, en bewust kansen laat liggen. Dat maakt het voor haar ook eng om de sprong te wagen naar jou toe. De situatie waarin zij het eerst uitmaakt met haar vriend om vervolgens aan jou te vragen om een relatie aan te gaan is daarom niet waarschijnlijk, lijkt me. Zij zal denk ik eerder van jou verwachten dat je de sprong neemt; in haar ogen heb jij iig niks te verliezen, en zij wel.
[..]
Ok, dus je houdt nu de boot af, niet omdat je haar niet als relatiekandidate ziet maar omdat je bang bent het te verknallen.
...ach gut, wat errug ...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:28 schreef Sjorz het volgende:
... dat ik het haar op dit moment in haar leven niet moeilijker wil maken. Zij zit nu in een hele moeilijke situatie, zij heeft alles (groot huis, jarenlange relatie die nog "gewoon" aan is, inclusief mutual friends, etc)
Je snapt het niet: zolang jij excusen blijft maken voor haar, en je niet realiseert dat jij de leiding hebt en waar dit verhaal eindigd, zul je nergens komen met dit verhaal. Jij moet toch ook, op een bepaald niveau, weten dat zij graag bij jou wil zijn, en misschien nog wel liever dan bij haar vriend.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 22:28 schreef Sjorz het volgende:
Nou, dat ik bang ben het te verknallen is van zwaar ondergeschikt belang aan het feit dat ik het haar op dit moment in haar leven niet moeilijker wil maken. Zij zit nu in een hele moeilijke situatie, zij heeft alles (groot huis, jarenlange relatie die nog "gewoon" aan is, inclusief mutual friends, etc) en ik weet dat zij momenteel geen leuk leven heeft, vooral dankzij haar minder goede relatie. Zij twijfelt (niet door mij, dat was al eerder zo) gewoon erg of ze dat allemaal op wil geven. Haar relatie sucks, dat vindt zij, is niet alleen mijn mening, maar er komt dus echt wel meer bij kijken dan dat.
Great. Gefeliciteerdquote:Op zondag 5 september 2004 22:09 schreef Sjorz het volgende:
Ook heeft ze tegen haar vriend verteld dat ze iemand anders is tegengekomen die ze leuk vindt. (that's me)
Tuurlijk moet je daar blij mee zijn, sterker nog, ik weet dat je er blij mee bent. Niet omdat zij nu door zoveel ellende gaan, maar omdat ze toch voor jou heeft gekozen ipv haar 'veilige' relatie. Die ellendige situatie had je maar op een manier kunnen voorkomen: als helemaal niet was ingegaan op jullie band. En dan had je zelf met het klotegevoel gezeten.quote:Of ik hier echt blij mee moet zijn op dit moment weet ik niet, het voelt wel heel bijzonder (tot nu toe had ik m'n vraagtekens bij haar gevoelens voor mij, maar ik merk aan alles dat ze 't best wel serieus neemt, om eerlijk te zijn nog steeds 'n stuk serieuzer dan ik...)maar het blijft voorlopig best wel 'n tricky situatie, al die ellende die er bij komt kijken enzo (qua verhuizen, inboedel, etc).
Twee dingen.quote:Ook vraag ik me af of het nu gepast is als ik "intiem" zou willen doen. We hebben dus al wel in elkaars armen gelegen en dat gaat binnenkort vast wel weer gebeuren, maar ik hoop dat ik niet te snel ben als ik haar nu ga zoenen of verder probeer te gaan.
My man, you are in lurrvveeee...quote:Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar hoe meer ik haar leer kennen hoe leuker ik 'r vind...![]()
Ja is inderdaad wel leuk nieuws, nu komt het wel heel "dichtbij" allemaal, ja ik weet 't, ik ben een chicken op dit gebied en inderdaad niet de snelste helaas.quote:Op maandag 6 september 2004 13:17 schreef Jeb het volgende:
Sjorz!!!
Dit is goed nieuws toch!?
Nu kun je echt op je gevoel afgaan en hoef je je niet meer druk te maken om 'die andere'. Niet meteen erop duiken maar dat is jouw 'stijl' toch niet geloof ikMaar mocht je weer in haar armen terecht komen en dat gevoel van 'nu is een geschikt moment' weer hebben, dan hoef je je iig niet meer in te houden...
Als je zoiets netjes doet en het zou voor haar iets te snel gaan dan geeft ze dat vast wel aan en is er niets verloren lijkt me.. Als je kijkt naar hoe alles gelopen is dan denk ik dat jij weinig fout kunt doen.
Ik vroeg me nog wel iets af, je zei eerder dat je hem ook een paar keer hebt ontmoet, weet hij dat jij diegene bent of niet?
Okay dan Sjorz. Ik zat al te twijfelen of ik dit topic omhoog moest kicken. Was wel benieuwd of er enige progressie in je situatie zat. Maar top man! Echt beter voor jullie. Ben blij dat ze eindelijk de stap heeft genomen, ze kan er immers alleen maar gelukkiger op worden, niet?quote:Op zondag 5 september 2004 22:09 schreef Sjorz het volgende:
Oke, tijd om 't topic weer wat omhoog te kicken. Cancel, hoe gaat 't bij jou? Verder nog mensen met "progressie"?
....
Heheh... wilde inderdaad nog wel even reageren. Jouw story gaat VEEL, VEEL sneller dan die van mij hoor. Zo spannend heb ik 't nog niet. Vandaag ben ik wel weer de hele dag bij haar geweest, was weer ouderwets gezellig, maar op de een of andere manier is ze (helaas) nog wel heel erg bezig met haar ex-vriend. Scheelt natuurlijk ook dat ze nog "gewoon" bij elkaar wonen en echt binnen een paar dagen zie ik daar geen verandering in. Maar goed, het was weer een geweldige dag. En da's het vage, ik kom er gewoon echt elke keer achter dat ze nog leuker is dan ik dacht. Blijkt gewoon met de tijd dat we over een heleboel dingen (echt absurd veel, haast geen toeval meer lijkt het vaak) precies hetzelfde denken enzo. Mijn eerste doelstelling is ook nog steeds niet haar zo snel mogelijk een beurt te geven ofzo (maar ik geef toe: ik ben jaloers op jouw verhaal, Cancel)quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:43 schreef Cancel het volgende:
Sjorz! Laat die vriendin van je eventjes met rust en post het laatste nieuws man!!!![]()
Ja, maar ook niet meer dan dat. En het was vrij kort. Het initiatief lag WEER bij haar trouwens, ik heb hier op 't forum misschien wel 'n grote bek, maar als ik haar handen vastheb en tegenover haar zit en ik voel gewoon heel erg dat zij nog niet echt klaar is met het verwerken van haar breaking-up ofzo, kweenie, had niet echt de neiging om haar gelijk op haar rug te drukken m'n tong naar binnen te duwen.quote:Op maandag 13 september 2004 08:45 schreef BeF_Aviko het volgende:
Maar Sjorz, heb je haar na het in-elkaars-armen-op-de-bank-gedeelte bij het afscheid nemen nu gekust?
Ik denk dat ik jouw gevoel wel herken... aan de ene kant ben je heel blij dat je iemand leuk vind, en zij jou ook... van dat gevoel alleen al kan je genieten. Aan de andere kant is het ook een beetje de angst voor het onbekende, dat je liever op dit punt wil blijven hangen, want het gevoel is heerlijk...quote:Op maandag 13 september 2004 17:18 schreef Sjorz het volgende:
...vind onze band veel te bijzonder om nu door iets teveel te rushen iets stuk te maken ofzo. Jaja, het is het makkelijkst, ik ben een mietje, maar we weten allebei wel wat we voor elkaar voelen. [...] ja, I know, ik zou 't ook liever wat sneller zien, maar goed
Nee. Dit klopt niet een beetje.quote:Op maandag 13 september 2004 19:23 schreef HenryHill het volgende:
Ik denk dat ik jouw gevoel wel herken... aan de ene kant ben je heel blij dat je iemand leuk vind, en zij jou ook... van dat gevoel alleen al kan je genieten. Aan de andere kant is het ook een beetje de angst voor het onbekende, dat je liever op dit punt wil blijven hangen, want het gevoel is heerlijk...
Aan de andere kant weet je wel dat je niet eeuwig in deze impasse kunt blijven hangen.
Klopt 't een beetje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |