Zit wel wat in. En als jullie zo openhartig praten weet je ook vast wel hoe haar relatie ervoor staat. Als ze aangeeft dat alles toppie is dan lijkt het me niet dat je die relatie moedwillig moet gaan verpesten (ook al is ze er zelf bij als deze verpest wordt). Kan me verder wel in jouw situatie verplaatsen overigens.quote:Op woensdag 7 juli 2004 18:36 schreef GM het volgende:
Zoek er niet te veel achter. Je kunt namelijk ook vriendschappelijk erg openhartig zijn.
En over sommige dingen praat je nu eenmaal makkelijker met iemand die wat verder van je afstaat dan bijvoorbeeld je partner, helemaal als dat per mail is, dat verlaagt nu eenmaal grenzen die je normaal gesproken wat hoger hebt liggen.
Je hebt helaas helemaal gelijk. Gelukkig lijkt zij haar relatie ook te respecteren, dus voorlopig geen problemen op dat gebied. Het zal in elk geval niet van mij komen nee. Damn... waarom hebben leuke vrouwen toch altijd al 'n vriend?quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:49 schreef Mukie het volgende:
Het lijkt me niet verstandig om hierop in te gaan.
Ze heeft een relatie. Een hele lange relatie.
Deze hoor jij te repecteren, no matter what!
Dus zelfs als het wat minder zou gaan tussen haar en haar partner, zou ik als ik jou was niets ondernemen. Dat is voor alle partijen verkeerd. Dadelijk ben jij de gebeten hond/de oorzaak van het hele gesodemieter. Besides, jullie werken samen. Dit heeft effect ophet werk en je persoonlijke leven.
Als het zo moet zijn, dan komt dat vanzelf wel.
Maar vanuit jou moet dit niet komen.
Dus leuk praten ok, goede vriendschap ok, maar dat was het dan ook.
Daar blijft het bij.
Wees verstandig en denk goed na!
Succes!
Precies! Zo voelt 't ook ja.quote:Op zondag 11 juli 2004 21:44 schreef Kentaro het volgende:
Ben het ook wel erg met Mukie eens. Jij bent waarschijnlijk op zoek naar een vriendin en zij naar iemand om haar hart te luchten/ mee te kletsen.
Will do!quote:Dus zoek er lekker een vriendin bij. Dan kunnen jullie over elkaars vriend/vriendin ouwehoeren
Sterkte iig!quote:Op zondag 11 juli 2004 22:13 schreef Sjorz het volgende:
[..]
Precies! Zo voelt 't ook ja.
[..]
Will do!Zou een heleboel oplossen. Dit is namelijk niet echt oke zo.
Hierbij haha, ik stem op appel-kruimel taartquote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:39 schreef Sjorz het volgende:
[..]
Haha, DAMN... I wish...Als dit ooit nog gaat gebeuren tracteer ik iedereen die in dit topic heeft gereageerd!
Maar ook iemand met serieuze gedachten hierover?
Hmm, inderdaad erg herkenbaar! Ik blijf 't wel lastig vinden. Ik merk trouwens dat de laatste paar mailtjes ook wel ietsje afstandelijker worden. Maakt 't wel makkelijk. Misschien ga ik 't maar afbouwen. Life ain't fair...quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:49 schreef mouzzer het volgende:
...heel verhaal...
Het blijft zeker lastig, merkte dat ik te snel iets ging zoeken achter de dingen die ze zei, me er te makkelijk door liet beinvloeden zo van wat bedoelt ze hier nu weer mee. Het is gewoon een meisje die heel open en direct tegen mensen kan zijn en ik moet daar gewoon rekening mee houden. Al weet ik wel dat ze met niemand anders zo'n contact heeft op het werk als dat wij hebben. En ook al worden de mailtjes iets afstandelijker (geen afsluitingen meer als heel veel liefs etc.) het aantal mailtjes wordt wel meer, we raken gewoon nooit uitgepraatquote:Op donderdag 15 juli 2004 17:58 schreef Sjorz het volgende:
[..]
Hmm, inderdaad erg herkenbaar! Ik blijf 't wel lastig vinden. Ik merk trouwens dat de laatste paar mailtjes ook wel ietsje afstandelijker worden. Maakt 't wel makkelijk. Misschien ga ik 't maar afbouwen. Life ain't fair...![]()
Jemig, we zouden bijna dezelfde persoon kunnen zijn ofzo. Is gewoon eng herkenbaar.quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:13 schreef mouzzer het volgende:
... Sterkte iig!
Hmm... wel 2 leuke maanden?quote:Op maandag 19 juli 2004 02:46 schreef Konijntjesstamper het volgende:
Ik wil je niet ontmoedigen of zo hoor, maar ik heb ook wel eens zo'n soort situatie gehad, waarmee ik dus met succes (lees: voor 2 maanden) wat mee ben begonnen.
In het begin is het harstikke leuk en zo natuurlijk, maar als het een beetje serieus begint te worden verandert iets. Je bekijkt elkaar met heel andere ogen. Je zult jezelf dus echt goed moeten vragen of je je vriendschap ervoor op het spel wilt zetten.
Daarnaast heeft ze al een relatie, dat maakt het alleen maar nog veel moeilijker... Veel succes ermee in ieder geval
Daar heb ik ook al rekening gehouden en het zal er vast mee te maken hebben. Alleen in mijn geval heeft ze het zo goed als nooit over d'r relatie. misschien is het gewoon aandacht maar na 6 maanden zou dat dan wel moeten afnemen toch? Bij mij zijn het nog geen smsjes of mailtjes dat ze me mist ofzo alleen mailtjes van je bent lief etc. Maar dit weekend was er weer iets waardoor het misschien toch wel gewoon de aandacht op zich is, afleiding van het werk enzo. Sinds ik terug ben van vakantie is er wel iets veranderd in haar houding. Zij is 24 en we hebben elkaar de laatste 7 maanden goed leren kennen misschien werd het wel een gewoonte om zoveel te mailen en het is wel makkelijk dat als het slecht gaat in je relatie er dan iemand is om gewoon mee te praten. Helaas gebeurd mij dit wel vaker alleen deze keer is de klik veel erger. Tijd voor nog een vakantiequote:Op maandag 19 juli 2004 09:31 schreef milagro het volgende:
Ze zoekt een soort van vluchtweg of leuke afleiding en toevallig ben jij dat
Ik denk dat het dus niet zozeer om jou gaat, maar je hapt toe en dus ben je geschikt.
Ms zoekt ze een aanleiding/middel om iets in haar relatie te bewerkstelligen.
Het zij ruzie forceren, het zij ms jaloers maken of ze wil gewoon een uitlaatklep, iemand om tegen aan te zeuren over van alles en nog wat.
Ik zou oppassen als ik jou was, laat je niet gebruiken als oplosmiddelvoor haar relatieproblemen.
Godverdomme man, dit lijkt echt sprekend op wat ik heb meegemaakt, of beter gezegd: mijn (inmiddels ex-!!!) vriendin... Wij hadden ook 5 jaar een relatie, inmiddels waren we samenwonend, begon ze ook steeds meer contact met een collega te krijgen. Op het einde ook SMS-en en 'vriendschappelijke' afspraakjes achter mijn rug om... Volgens mij hadden zij ook die 'spanning' waar jij het over hebt...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:28 schreef Sjorz het volgende:
Vage vraag, op m'n werk heb ik 'n (vrouwelijke) collega waar ik min of meer per ongeluk, buiten werk om, mee aan 't mailen ben geslagen. Deze mailtjes zijn echt heel "diepgaand"/openhartig, we schrijven allebei echt wat we denken (over van alles en nog wat), best heel apart. Zit een soort niet te omschrijven spanning in. Ik vind (en heb dat ook al in 'n mail gezet) het een leuke meid die er goed uitziet. Da's wel redelijk wederzijds (al ben ik geen meid). Het maffe is dat zij gewoon al vijf jaar 'n relatie heeft en zelfs gelukkig samenwoont.
"In het echt", als we elkaar op 't werk tegenkomen is er ook wel 'n beetje die spanning, maar toch veel minder. Ik weet natuurlijk dat ze gewoon al "bezet" is en er zijn geen redenen om aan te nemen dat die relatie op gaat houden ofzo.
Als ik er over nadenk, is dit toch best ongebruikelijk? Of kent iemand dit?
(edit: of heb ik gewoon met een professionele mind-fucker te maken?)
Ja, ik catch jouw drift. Maar de situatie is ondertussen wel iets verergerd. Als ze aangeeft dat ze bij me wil zijn, mij wil vasthouden, zoenen, etc... en dat ze me mist, en steeds aan me denkt, that's not good. Ik heb misschien zelf ook wel te enthousiast gereageerd (maar hey, als ik iets voel komt dat er toch uit op een of andere manier). Laat ik 'n idee geven: ik weet voor de volle 100% zeker dat als ik de sms'jes in mijn telefoon aan haar vriend laat lezen, dat hun relatie deze week nog voorbij is. Daar klets je je niet mee weg dat 't als geintje bedoeld is. (jammer dat ze niet Victoria Beckham heet ofzo, anders had ik m'n telefoon voor een paar ton aan SBS6 kunnen verkopen)quote:Op maandag 19 juli 2004 17:11 schreef HenryHill het volgende:
Ok, gezien de reacties hier bestaat de kans dat het in sommige gevallen echt 'iets' kan worden. Maar om even de advocaat van de duivel uit te hangen:
Het is voor haar toch hardstikke mooi dat ze nu zowel een vriend als een aanbidder heeft? Ze krijgt twee keer zoveel aandacht! Een vriend om leuke dingen mee te doen, tegen aan te hangen op de bank, te sexen, naar feestjes te gaan, kortom om te leven. En een aanbidder om een goed gesprek mee te hebben, al haar gedachtes te spuien en een beetje mee te flirten.
Als ik haar was zou ik mooi niet kiezen en proberen de situatie zo te houden als het nu is. En als ik dingen hoor als "ze respecteert haar relatie", "in het echt is de spanning minder", "ik heb haar buiten kantoortijd maar 2x gezien" dan voorzie ik eerlijk gezegd niet zo snel een doorbraak.
Catch my drift?
Hmm, heb me inderdaad al de situatie proberen voor te stellen voor die vriend van haar. En ik ben wel sociaal genoeg dat ik me ERG onprettig zou voelen om zoiets voor iemand kapot te maken. Maar goed, die relatie is dus gewoon niet sterk. Je hebt wel helemaal gelijk dat het haar keuze moet zijn, dus ik ga volledig proberen om haar zoveel mogelijk uit m'n hoofd te zetten. Als het uit gaat met haar relatie moeten we misschien maar 's gaan kijken of we er wat van kunnen maken, maar ik wil zeker niet een relatie-destroyer worden. Zou mezelf niet meer aan willen kijken.quote:Op maandag 19 juli 2004 13:41 schreef dj_raoul het volgende:
[..]
Godverdomme man, dit lijkt echt sprekend op wat ik heb meegemaakt, of beter gezegd: mijn (inmiddels ex-!!!) vriendin... Wij hadden ook 5 jaar een relatie, inmiddels waren we samenwonend, begon ze ook steeds meer contact met een collega te krijgen. Op het einde ook SMS-en en 'vriendschappelijke' afspraakjes achter mijn rug om... Volgens mij hadden zij ook die 'spanning' waar jij het over hebt...
Mijn advies: Ga niet lopen klooien in andermans relatie. Inmiddels zijn wij uit elkaar gegaan, waarom begrijp ik nog steeds niet, zal wel iets te maken hebben met die 'kortsluiting in hun hoofd' waar een ander topic al over gaat... Maar het gaat er bij mij niet in dat deze 'relatie' geen invloed gehad heeft op de beslissing van mijn ex... Al dat soort dingen spelen mee...
Als ik die gozer tegenkom doe ik hem nog steeds wat aan denk ik... Echt laf om de spontane leuke jongen uit te hangen bij iemand die al 5 jaar een relatie heeft... Tuurlijk kan je dan een spanning creëren...
Aan de andere kant: Tja, als zij er zelf om 'vraagt', kan ik het je ook niet helemaal kwalijk nemen... Maar goed, dit is in elk geval 'mijn' kant van de situatie... Weet wat je kapot kan maken...
Ah ok, ja, als je het zo stelt wel jaquote:Op maandag 19 juli 2004 17:35 schreef Sjorz het volgende:
Maar goed, even serieus: in mijn geval is er denk ik zeker wel 'n snelle doorbraak.
Mwoah, er zitten inmiddels flinke barsten in die relatie. Ik denk niet dat, door weg te gaan, die relatie ook opeens weer helemaal goedkomt. Dus wat dat betreft ben je misschien al een beetje de 'destroyer' (samen met haar, natuurlijk).quote:Alleen wil ik die eigenlijk misschien helemaal niet meemaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |