abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2004 @ 22:47:29 #1
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_20416408
Ik ga zometeen mijn eerste sollicitatie per e-mail doen. Maar wat ik me heel erg afvraag is of de adressen die je bij een sollicitatie per post bovenaan de brief heb staan, moet laten staan of juist weghalen.

Zelf vind ik het een beetje vreemd staan.

Is dit nou zo'n overbodige vraag?

[ Bericht 8% gewijzigd door Duimelijntje op 04-07-2004 22:58:49 ]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today. - James Dean
Fotoboek!!
pi_20416698
Ik zou het zelf absoluut weglaten.
pi_20416721
als ik jou was zou ik gewoon de soll.brief + cv in een .pdf bestand zetten als bijlage incl. adressen
En ze kunnen ook zien dat de mail om 23.00 verzonden is, is dat raar trouwens? Om een sollicitatiebrief om 23.00 te versturen?
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_20416780
ik zou de brief gewoon toevoegen als los word document..
zelfde met cv, en de tijd maakt niet uit.
succes met je sollicitatie
In a world without walls, who needs Windows or Gates...
pi_20416841
quote:
Op zondag 4 juli 2004 22:57 schreef gexxz het volgende:
als ik jou was zou ik gewoon de soll.brief + cv in een .pdf bestand zetten als bijlage incl. adressen
En ze kunnen ook zien dat de mail om 23.00 verzonden is, is dat raar trouwens? Om een sollicitatiebrief om 23.00 te versturen?
Ik vind 23:00 nog geen vreemde tijd om een sollicitatiemail te versturen hoor. Het is nog een redelijke tijd, ook als je de volgende dag moet werken. Tijdens kantooruren een mail versturen gaat wat lastig als je dan aan het werk bent.
pi_20416918
Ik heb zelf regelmatig via email gesolliciteerd, en ook altijd de adressen weggelaten; die doen er immers niet echt toe. Bij email zijn alleen de emailadressen van belang. Je moet uiteraard wel duidelijk kenbaar maken aan wie de email gericht is, als het een 'algemeen' sollicitatie-emailadres is.

In je CV zet je wel gewoon je adres natuurlijk.
  zondag 4 juli 2004 @ 23:05:42 #7
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_20416996
quote:
Op zondag 4 juli 2004 22:57 schreef gexxz het volgende:
Ik weet het niet, je laat in elk geval zien dat je ervoor wilt gaan en ook bereid bent om op zondagen te werken.
Fotoboek!!
pi_20417051
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:05 schreef Duimelijntje het volgende:

[..]

Ik weet het niet, je laat in elk geval zien dat je ervoor wilt gaan en ook bereid bent om op zondagen te werken.
haha slijmbal
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_20417064
Ik zou ze gewoon als bijlage er bij voegen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20417105
PDF, slechte recrutering bureau's proberen alles te copy-pasten dat lukt ze dan minder snel wanneer het niet in een word formaat is maar in PDF.
Staat ook iets professioneler en als er een virus in je word bestandje staat dan ben je klaar.

TS deel je ook nog mee in welk vakgebied je solliciteert en hoeveel werkervaring je hebt ?
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  zondag 4 juli 2004 @ 23:13:07 #11
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_20417218
Het is een sollicitie in de televisie-branche. En ze vragen geen ervaring.
Fotoboek!!
pi_20417272
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:13 schreef Duimelijntje het volgende:
Het is een sollicitie in de televisie-branche. En ze vragen geen ervaring.
Ik zou dan iig naast je email ook nog een brief sturen, liefst dat ze tegelijk aankomen. Beetje aandacht trekken en niet opdringerig overkomen.
Als ze je bellen dan geef je maar de smoes dat email wel eens bij de verkeerde terecht kan komen. (spam filters, domme gebruikers etc. )
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  zondag 4 juli 2004 @ 23:21:55 #13
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_20417477
Ik zou ze er wel bijzetten en je brief ook attachen, niet als inline tekst versturen. Het ziet er toch iets verzorgder en officiëler uit als je het wel doet. Verder zou ik niet per email solliciteren als dat niet uitdrukkelijk gevraagd wordt in de vacature, veel bedrijven willen toch graag een echte brief.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  zondag 4 juli 2004 @ 23:24:37 #14
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_20417549
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:15 schreef Sportguy het volgende:

[..]

Ik zou dan iig naast je email ook nog een brief sturen, liefst dat ze tegelijk aankomen. Beetje aandacht trekken en niet opdringerig overkomen.
Maar het is voor een functie begin Juli. Dus eerst e-mail en daarna brief kan zeker niet.
Fotoboek!!
  zondag 4 juli 2004 @ 23:26:12 #15
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_20417599
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:21 schreef Meiske78 het volgende:
Ik zou ze er wel bijzetten en je brief ook attachen, niet als inline tekst versturen. Het ziet er toch iets verzorgder en officiëler uit als je het wel doet. Verder zou ik niet per email solliciteren als dat niet uitdrukkelijk gevraagd wordt in de vacature, veel bedrijven willen toch graag een echte brief.
Er staat in de vacature wel een e-mailadres. Dus vandaar de e-mail.
Fotoboek!!
  maandag 5 juli 2004 @ 00:31:30 #16
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_20419333
Dankjulliewel voor jullie reacties!

Voor degenen die het willen weten: Het zijn uiteindelijk twee aparte bijlages geworden. Maar de sollicitatie gaat morgenvroeg pas de deur uit, want 0:30 is wel een beetje laat.
Fotoboek!!
  maandag 5 juli 2004 @ 00:41:04 #17
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20419524
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:21 schreef Meiske78 het volgende:
Ik zou persoonlijk de brief als inline tekst versturen, maar deze ook als attachment (hier wel met adresgegevens bovenaan) meesturen. CV uiteraard ook als attachment.
Onderaan het mailtje zou ik dan iets plaatsen als "Attachments: Curriculum Vitae (CV_naam.doc) & sollicitatiebrief (sollicitatiebrief_naam.doc) als Word document" of iets dergelijks.

Ook handig in je email: helemaal onderaan jouw naam & adres gegevens en je telefoonnummer
Bijv:

Einde brief

email

Je kan het mailtje ook eerst naar jezelf mailen, zodat je de layout kan controleren. (Al zal de layout ook erg afhankelijk zijn van de mailclient en instellingen).
Krekker is de bom!
pi_20419544
Om 0:30 nog een sollicitatiemail versturen is inderdaad wat aan de late kant. Natuurlijk weet je niet hoe goed ze op de tijd letten, maar bij zoiets beter geen risico nemen
pi_20419580
Veel mailsystemen zijn zo dom om aan de hand van de lokale tijd plus tijdzone de echte tijd te berekenen. Je zou voor de grap je klokje op je PC dus een paar uur naar achteren kunnen zetten
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_20419679
En je noemt de bijlagen in je mail geen attachments maar gewoon bijlagen (ik neem tenminste aan dat je in het Nederlands solliciteerd ).
pi_20419712
quote:
Op maandag 5 juli 2004 00:49 schreef du_ke het volgende:
En je noemt de bijlagen in je mail geen attachments maar gewoon bijlagen (ik neem tenminste aan dat je in het Nederlands solliciteerd ).
En d/t fouten moet je ook niet maken in sollicitatiebrieven
pi_20419727
quote:
Op maandag 5 juli 2004 00:51 schreef Light het volgende:

[..]

En d/t fouten moet je ook niet maken in sollicitatiebrieven
Ben ik geen ster in daarom laat ik die van mij meestal door een ander doorlezen .
pi_20419792
quote:
Op maandag 5 juli 2004 00:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ben ik geen ster in daarom laat ik die van mij meestal door een ander doorlezen .
Da's nooit fout natuurlijk
En een spellingchecker is ook altijd aan te raden (zelfs voor mensen die van zichzelf denken dat ze altijd foutloos zijn.)
  maandag 5 juli 2004 @ 00:58:09 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20419837
quote:
Op maandag 5 juli 2004 00:49 schreef du_ke het volgende:
Goed punt. Al is het woord attachment blijkbaar zo ingeburgerd dat zelfs de Van Dale het heeft opgenomen: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=attachment

at·tach·ment (het ~, ~s)
1 [comp.] bestand dat met een e-mail wordt meegezonden

En het is (zeker in jouw geval ) inderdaad verstandig de brief nog door een ander te laten doorlezen. (En niet alleen in het geval ven du_ke, het is altijd verstandig om de brief door een ander te laten doorlezen. Niet alleen mbt de grammatica, maar ook mbt de stijl).
Krekker is de bom!
  maandag 5 juli 2004 @ 08:35:19 #25
56967 Cappucino
Niet denken, maar doen!
pi_20422020
Ik zou inderdaad als BIJLAGE versturen bij mail en in de mail zetten dat de brief + c.v. ook met de reguliere post komt naar bovenstaand adres.
Cash is fact, profit is an opinion!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')