Ik vind 23:00 nog geen vreemde tijd om een sollicitatiemail te versturen hoor. Het is nog een redelijke tijd, ook als je de volgende dag moet werken. Tijdens kantooruren een mail versturen gaat wat lastig als je dan aan het werk bent.quote:Op zondag 4 juli 2004 22:57 schreef gexxz het volgende:
als ik jou was zou ik gewoon de soll.brief + cv in een .pdf bestand zetten als bijlageincl. adressen
En ze kunnen ook zien dat de mail om 23.00 verzonden is, is dat raar trouwens? Om een sollicitatiebrief om 23.00 te versturen?
Ik weet het niet, je laat in elk geval zien dat je ervoor wilt gaan en ook bereid bent om op zondagen te werken.quote:Op zondag 4 juli 2004 22:57 schreef gexxz het volgende:
als ik jou was zou ik gewoon de soll.brief + cv in een .pdf bestand zetten als bijlageincl. adressen
En ze kunnen ook zien dat de mail om 23.00 verzonden is, is dat raar trouwens? Om een sollicitatiebrief om 23.00 te versturen?
haha slijmbalquote:Op zondag 4 juli 2004 23:05 schreef Duimelijntje het volgende:
[..]
Ik weet het niet, je laat in elk geval zien dat je ervoor wilt gaan en ook bereid bent om op zondagen te werken.
Ik zou dan iig naast je email ook nog een brief sturen, liefst dat ze tegelijk aankomen. Beetje aandacht trekken en niet opdringerig overkomen.quote:Op zondag 4 juli 2004 23:13 schreef Duimelijntje het volgende:
Het is een sollicitie in de televisie-branche. En ze vragen geen ervaring.
Maar het is voor een functie begin Juli. Dus eerst e-mail en daarna brief kan zeker niet.quote:Op zondag 4 juli 2004 23:15 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Ik zou dan iig naast je email ook nog een brief sturen, liefst dat ze tegelijk aankomen. Beetje aandacht trekken en niet opdringerig overkomen.
Er staat in de vacature wel een e-mailadres. Dus vandaar de e-mail.quote:Op zondag 4 juli 2004 23:21 schreef Meiske78 het volgende:
Ik zou ze er wel bijzetten en je brief ook attachen, niet als inline tekst versturen. Het ziet er toch iets verzorgder en officiëler uit als je het wel doet. Verder zou ik niet per email solliciteren als dat niet uitdrukkelijk gevraagd wordt in de vacature, veel bedrijven willen toch graag een echte brief.
Ik zou persoonlijk de brief als inline tekst versturen, maar deze ook als attachment (hier wel met adresgegevens bovenaan) meesturen. CV uiteraard ook als attachment.quote:Op zondag 4 juli 2004 23:21 schreef Meiske78 het volgende:
Ik zou ze er wel bijzetten en je brief ook attachen, niet als inline tekst versturen. Het ziet er toch iets verzorgder en officiëler uit als je het wel doet. Verder zou ik niet per email solliciteren als dat niet uitdrukkelijk gevraagd wordt in de vacature, veel bedrijven willen toch graag een echte brief.
En d/t fouten moet je ook niet maken in sollicitatiebrievenquote:Op maandag 5 juli 2004 00:49 schreef du_ke het volgende:
En je noemt de bijlagen in je mail geen attachments maar gewoon bijlagen (ik neem tenminste aan dat je in het Nederlands solliciteerd).
Ben ik geen ster in daarom laat ik die van mij meestal door een ander doorlezenquote:Op maandag 5 juli 2004 00:51 schreef Light het volgende:
[..]
En d/t fouten moet je ook niet maken in sollicitatiebrieven
Da's nooit fout natuurlijkquote:Op maandag 5 juli 2004 00:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben ik geen ster in daarom laat ik die van mij meestal door een ander doorlezen.
Goed punt. Al is het woord attachment blijkbaar zo ingeburgerd dat zelfs de Van Dale het heeft opgenomen: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=attachmentquote:Op maandag 5 juli 2004 00:49 schreef du_ke het volgende:
En je noemt de bijlagen in je mail geen attachments maar gewoon bijlagen (ik neem tenminste aan dat je in het Nederlands solliciteerd).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |