Kennelijk is het dan dus niet genetisch bepaald (wat me logisch lijkt) en een afwijking.quote:Evolutionair: als homoseksualiteit evolutionair echt zo ongunstig was geweest, was het al lang uitgestorven. Bovendien is voorplanting bepaald niet het enige belang voor een solide voortbestaan als soort. De meeste diersoorten, en ieder geval de mens, zijn onderhevig aan (en in zekere mate zelfs afhankelijk van) een sociale structuur. Ik vind het helemaal niet zo'n vreemd idee dat homoseksualiteit een belangrijke bijdrage levert aan die sociale structuur.
Roodharigen zou ik meer een variatie willen noemen in de soort. Albino is dan wel weer een afwijking lijkt me. Natuurlijk is het allemaal geen argument tegen.quote:Afwijking: misschien (alhoewel discutabel, wanneer is iets een afwijking?), in ieder geval is het geen argument tegen homoseksualiteit. Het percentage roodharigen is kleiner dan het percentage homoseksuelen, daar is voor zover ik weet ook niemand tegen.
Onder de apen komt pedofelie ook wel voor. Of het onnatuurlijk is weet ik niet, dat ligt eraan of je een afwijking onnatuurlijk kan noemen.quote:Onnatuurlijk: in tegendeel, bij vrijwel iedere diersoort komt het voor. Vooral bij de diersoorten die vergelijkbaar zijn met de mens (apen en andere 'hoge' zoogdieren).
Of wel genetisch bepaald maar evolutionair niet ongunstig (wat me logischer lijkt).quote:Op maandag 5 juli 2004 11:06 schreef Djaser het volgende:
Kennelijk is het dan dus niet genetisch bepaald (wat me logisch lijkt) en een afwijking.
Variatie, da's een goede term ja. Homoseksualiteit is toch eigenlijk ook gewoon een variatie?quote:Roodharigen zou ik meer een variatie willen noemen in de soort. Albino is dan wel weer een afwijking lijkt me. Natuurlijk is het allemaal geen argument tegen.
Aangezien pedofilie ook iets van alle tijden en diersoorten is, lijkt het me ook natuurlijk. Wat niet wil zeggen dat het "okee" is.quote:Onder de apen komt pedofelie ook wel voor. Of het onnatuurlijk is weet ik niet, dat ligt eraan of je een afwijking onnatuurlijk kan noemen.
Het ging hier ook niet om het zelf homo zijn, maar homoseksualiteit in het algemeen als normaal of "in orde" beschouwen (en daar kies je wel bewust voor).quote:Overigiens vind ik de discussie 'wel of niet okee' vreemd, het lijkt me dat je er niet bewust voor kan kiezen.
Nou tot op zekere hoogte wel natuurlijk, ik keur het wel degelijk af als mijn buurman een jongetje in bed lokt, terwijl ik met beide geen barst te maken heb.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:27 schreef Doffy het volgende:
Waarom voelen zovelen zich toch altijd geroepen te oordelen over het leven van een ander, als ze daar zelf geen barst mee te maken hebben? Who f*cking cares wie er met wie in bed duikt?
100 % zeker te weten dat Doffy doelt op volwassen mensen.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:43 schreef gnomaat het volgende:
[Op maandag 5 juli 2004 12:27 schreef Doffy het volgende:
Waarom voelen zovelen zich toch altijd geroepen te oordelen over het leven van een ander, als ze daar zelf geen barst mee te maken hebben? Who f*cking cares wie er met wie in bed duikt]
Nou tot op zekere hoogte wel natuurlijk, ik keur het wel degelijk af als mijn buurman een jongetje in bed lokt, terwijl ik met beide geen barst te maken heb.
Dank Akkersloot, dat bedoelde ik inderdaad. Kinderen zijn een geheel apart hoofdstuk, maar als we het hebben over de eerder genoemde 'consenting adults', dan vind ik dat het niemand een barst aangaat wat die met elkaar doen. Dus ook de vraag of iets of iemand "afwijkend" is, is een zinloze. Iedereen en alles is "afwijkend": het is een volstrekt subjectief en niet-kwantificeerbaar begrip, en dus inhoudsloos in een objectieve discussie.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:43 schreef gnomaat het volgende:
Nou tot op zekere hoogte wel natuurlijk, ik keur het wel degelijk af als mijn buurman een jongetje in bed lokt, terwijl ik met beide geen barst te maken heb.
Ik zie niet in waarom het niet ongunstig zou zijn. Ik geloof dat de mens als natuurlijk doel heeft zijn genen door te geven, dat is voor een homo wat moeilijk.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:28 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Of wel genetisch bepaald maar evolutionair niet ongunstig (wat me logischer lijkt).
Ja maar toch vooral een afwijking lijkt me, zie mijn vorige punt. En met dat laatse wilde ik alleen jouw punt nog eens bevestigenquote:[[..]
Variatie, da's een goede term ja. Homoseksualiteit is toch eigenlijk ook gewoon een variatie?
(en inderdaad, zelfs al was het een afwijking, dan is dat geenszins een argument tegen)
Nee het lijkt me gewoon duidelijk een ernstige afwijking aangezien je je genen er niet mee door kan geven en er je medesoortgenoot kwaad mee doet.quote:[..]
Aangezien pedofilie ook iets van alle tijden en diersoorten is, lijkt het me ook natuurlijk. Wat niet wil zeggen dat het "okee" is.
Aangezien je er zelf niks aan kunt doen is het logisch dat het in orde is.quote:[..]
Het ging hier ook niet om het zelf homo zijn, maar homoseksualiteit in het algemeen als normaal of "in orde" beschouwen (en daar kies je wel bewust voor).
Vind ik ook. En dan zei Cyberite in het andere topic dat hij in eens niet gelovig is. Ben dan ook benieuwd wat zijn drijfveer is om tegen homo's te zijn.quote:Op maandag 5 juli 2004 13:05 schreef Doffy het volgende:
als we het hebben over de eerder genoemde 'consenting adults', dan vind ik dat het niemand een barst aangaat wat die met elkaar doen. Dus ook de vraag of iets of iemand "afwijkend" is, is een zinloze.
1) Leg mij eens uit in hoeverre klassieke evolutie nog van toepassing is op de mensquote:Op maandag 5 juli 2004 14:01 schreef Djaser het volgende:
Ik zie niet in waarom het niet ongunstig zou zijn. Ik geloof dat de mens als natuurlijk doel heeft zijn genen door te geven, dat is voor een homo wat moeilijk.
Wat is de formele definitie van een "afwijking"?quote:Ja maar toch vooral een afwijking lijkt me, zie mijn vorige punt. En met dat laatse wilde ik alleen jouw punt nog eens bevestigen
Die genen zijn niet direct relevant. Ook 'een soortgenoot kwaad doen' is een rekbaar begrip. Dus wat wil je hiermee zeggen?quote:Nee het lijkt me gewoon duidelijk een ernstige afwijking aangezien je je genen er niet mee door kan geven en er je medesoortgenoot kwaad mee doet.
Dus een zwakzinnige die een moord pleegt is in orde?quote:Aangezien je er zelf niks aan kunt doen is het logisch dat het in orde is.
Waar staat dat ik tegen homo\'s ben?quote:Op maandag 5 juli 2004 14:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Vind ik ook. En dan zei Cyberite in het andere topic dat hij in eens niet gelovig is. Ben dan ook benieuwd wat zijn drijfveer is om tegen homo\\\'s te zijn.
Wat is er dan relevant aan het wel of niet hebben van een extra chromosoom 21?quote:Op maandag 5 juli 2004 09:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het zal vast met bepaalde genen te maken hebben, het is echter niet relevant. Het is hetzelfde als rood haar en blauwe ogen. Die worden ook veroorzaakt door een genetische afwijking.
Wat vind je dan wel van homo\'s?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:32 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Waar staat dat ik tegen homo\\\'s ben?
Ook dat is niet relevant, het gevolg ervan echter wel.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:34 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Wat is er dan relevant aan het wel of niet hebben van een extra chromosoom 21?
Ben eens meer specifiek.quote:Op maandag 5 juli 2004 09:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nurture?
Het is een afwijking omdat het grote invloed heeft op je gedrag, zeker op seksueel gebied. En ik vind het vreemd dat ander (seksueel) afwijkend gedrag wel als abnormaal wordt beschouwd.quote:Op maandag 5 juli 2004 09:37 schreef gnomaat het volgende:
[..]
In welke zin is het een afwijking dan, en niet doodnormaal? Iets dat 1 op de 10 mensen heeft en al voorkomt zolang men zich kan herinneren, en ook bij de meeste andere diersoorten voorkomt, lijkt me moeilijk te classificeren als \"afwijking\". Dan zijn er wel zeldzamere fenomenen die we ook als doodnormaal beschouwen (zoals het reeds genoemde rode haar).
Op die manier dienen we mensen met bloedgroep AB (wat slechts 3% heeft) zéker als genetisch afwijkend beschouwen. Moeten we die ook in bescherming tegen zichzelf nemen?
AUB niet vals quoten.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:35 schreef Modwire het volgende:
[..]
Wat vind je dan wel van homo\\\\\\\'s?
Waarom het gevolg van homofilie niet?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:35 schreef Modwire het volgende:
[..]
Ook dat is niet relevant, het gevolg ervan echter wel.
Je lijkt wel gefascineerd door homofilie. Get a life, ipv je te bemoeien met zaken waarmee je niets te maken hebt.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:44 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Waarom het gevolg van homofilie niet?
Is het wel relevant, dan?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:44 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Waarom het gevolg van homofilie niet?
Ik ben helemaal niet geobsedeerd, en niet meer gefascineerd dan dat ik dat ben door vele andere zaken.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je lijkt wel gefascineerd door homofilie. Get a life, ipv je te bemoeien met zaken waarmee je niets te maken hebt.
\'Afwijking\' heeft een negatieve bijklank. Bovendien negeer je mijn bronnen compleet, terwijl ze toch afkomstig zijn ve gerenommeerd wetenschapper. Daarnaast zeg jij dat er geen homo-gen is, omdat het een wetenschapper dat in 195nogwat niet geslaagd is omdat te bewijzen, terwijl een ander in de jaren negentig hetzelfde gepoogd heeft.quote:Op maandag 5 juli 2004 01:18 schreef Cybarite het volgende:
Ik heb zo mijn bedenkingen bij een aantal verbanden die men legt en assumpties die men doet in deze tekst, maar als zelfs een (serieuze) pro-homo site, over het proces rond de \"coming out\", beaamt dat er heel wel een biologische oorzaak kan zijn van homoseksualiteit, zie ik mij alleen maar gesterkt in mijn sterke vermoeden dat dit een vorm van een hersenafwijking betreft.
Wat maakt homofilie minder relevant dan andere afwijkingen?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:51 schreef Modwire het volgende:
[..]
Is het wel relevant, dan?
Zo ja, waarom?
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:53 schreef Cybarite het volgende:
Ik bemoei me nergens mee, jij vraagt om mijn bemoeienis.
Goed, dat Fok jouw leven is, weten we onderhand wel. Dat is bij mij echter niet het geval, dat veel posts op Fok over Allah-mongolen gaan, zegt niets over mijn levenquote:En je zou er zelf in ieder geval ook verstandig aan doen je leven eens minder in het teken te laten staan van een paar simpele mongolen die menen te spreken namens \\\"Allah\\\".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |