abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:58:06 #101
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22347730
AEX gaat naar 230en DJ naar 4000 , dat is reëel denk ik na de komende aanslagen en de volgende oorlog, alswel het grote olietekort.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22355648
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
AEX gaat naar 230en DJ naar 4000 , dat is reëel denk ik na de komende aanslagen en de volgende oorlog, alswel het grote olietekort.
Welk olietekort
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 18:24:01 #103
545 dop
:copyright: dop
pi_22356589
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:43 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Welk olietekort
waarom denk je dat de olieprijs op het moment zo hoog is ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_22356619
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 18:24 schreef dop het volgende:

[..]

waarom denk je dat de olieprijs op het moment zo hoog is ?
Er is nog altijd een overproductie. De prijs is zo hoog omdat er extreem veel gespeculeerd wordt. Dit met al reden de mogelijke verstoring van productie (oorlogen, orkanen, terrorisme e.d.)
  zondag 3 oktober 2004 @ 11:31:00 #105
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_22369336
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 18:25 schreef Two_Tribes het volgende:
Er is nog altijd een overproductie. De prijs is zo hoog omdat er extreem veel gespeculeerd wordt. Dit met al reden de mogelijke verstoring van productie (oorlogen, orkanen, terrorisme e.d.)
Speculeren doet men omdat men verwacht dat verstoringen in de olieproductie tot een tekort aan olie leiden. Dat werkt alleen als er in de markt een overtuiging is op grond van rapporten, experts en modellen. Verstoringen als orkanen, oorlogen en terrorisme zijn niet nieuw en verklaren het dan ook niet afdoende. Een toenemende vraag naar olie en de geluiden van de meeste olie-producerende staten op hun max te zitten des te beter.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 3 oktober 2004 @ 11:38:13 #106
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22369481
OPEC kan de olieprijs niet meer beïnvloeden en de vraag neemt alsmaar toe. Lijkt me een prima stimulans voor een recessie!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22394660
Vraagje aan TS: Hoe is het met je posities? De AEX is sinds je openingspost 'slechts' 4 punten gezakt: 339 naar 334. Niet om lullig te doen, maar puur interesse. Klopt het nog steeds qua TA?

Ik vind het erg interessant wat er de komende tijd zal gebeuren olie, rente, huizenprijzen. Zit nu zelf helemaal op liquide. Weet even niet wat ik moet doen.
'Boy, it's like a sauna in here'
  maandag 4 oktober 2004 @ 15:45:51 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_22397242
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 13:53 schreef Staps.nl het volgende:
Vraagje aan TS: Hoe is het met je posities? De AEX is sinds je openingspost 'slechts' 4 punten gezakt: 339 naar 334. Niet om lullig te doen, maar puur interesse. Klopt het nog steeds qua TA?

Ik vind het erg interessant wat er de komende tijd zal gebeuren olie, rente, huizenprijzen. Zit nu zelf helemaal op liquide. Weet even niet wat ik moet doen.
Mijn mening hierover is niet veranderd. Integendeel, mijn overtuiging is sinds het openen van het topic zelfs sterker geworden. Je moet natuurlijk wel de tijdschaal in de gaten houden. Ik heb niet voor niets "2004/2005" in de topic titel gezet.

Wat betreft mijn eigen posities; die heb ik natuurlijk aan de omstandigheden aangepast.
Rond 310 winst genomen op de neerwaardse posities en een opwaardse positie ingenomen. Rond 323 daarop winst genomen en weer gedraaid (helaas te vroeg dus). Rond 329 verlies genomen op die foute positie (ook aan de late kant dus).
Je merkt terecht op dat de AEX nu niet gek veel lager staat dan toen ik het topic opende (AEX was toen 341.83). Bijna terug bij af dus. Droomscenario, want die hele beweging heeft me een kleine ¤ 50.000 opgeleverd en nu kunnen we hem dus nog een keer gaan maken

Jouw beslissing om even liquide te gaan is niet onverstandig. Zelf heb ik vandaag rond 335 opnieuw een (zeer speculatieve) shortpositie ingenomen (maar wel met zweet in m'n handjes, want tegen een enorme kudde paniek aankopen in). Rond 337/338 zal ik daadkrachtig verlies nemen indien nodig
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_22397685
Cool dat je zo snel antwoord! Ik heb ook het idee dat de trend wel is ingezet. Alleen voor opties van zeg 1 tot 3 maanden gaat het niet echt snel.

Die bedragen die jij aan winst maakt is bij mij m'n vrije vermogen, maar goed. Met aandelen wordt je niet echt rijk, maar passen wel meer in mijn beleggingsprofiel: 'rustig aan' . Bij een dalende markt heeft beleggen in aandelen ook niet zoveel zin. Ik zat nogal dik in 'olie': op 37 en 38 gekocht, uiteindelijk op 41 verkocht. Werd er een beetje moe van dat ze als enige olieboer niet stegen, en ook niet boven 42 uitkomen. Heb nog steeds weinig vertrouwen in onze trots.
Ik dacht nog aan de 'finnen', die blijven maar winst maken en mooie gebouwen neerzetten, maar met mooie hefboom-effecten door hun eigen posities in aandelen is dat, zeker op lange termijn, niet handig lijkt me.

Toch maar mij eens in opties verdiepen. En dan 'rustig aan' mijn gevoel volgen.
pi_22401586
Phoe zeg put 320 okt gekocht afeglopen donderdag, uitermate slechte timing, is bijna niets meer van over

Nu die put 320 okt gesloten en de 330 aangekocht op 3,50. Het is erop of eronder de us word weer sterk gemanipuleerd, word je ook niet goed van en de stijging van de afgelopen dagen is mi. deels lucht, zoieoz krijgen we correctie op dit koersverloop maar als we expireren over 2 weken op 320 buig ik mijn forse verlies om in een kleine winst.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:25:42 #111
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_22411166
Jongens check ook ff de advertentie (halve Pagina) van Rienk Kamer in NRC van 4 oktober!!
Feyenoord!!! * Barça
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:47:25 #112
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_22417651
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 00:25 schreef Bonobo11 het volgende:
Jongens check ook ff de advertentie (halve Pagina) van Rienk Kamer in NRC van 4 oktober!!
Heb niet de beschikking over een NRC van 4-10-4
Wat is de strekking van het verhaal van deze goeroe ?
Gaan de beurzen volgens hem omhoog/omlaag en op welke termijn ?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 13:32:51 #113
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_22418589
Rienk Kamer... is dat niet die ENORME pessimist?
Zullen wel naar beneden gaan volgens hem...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:30:54 #114
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_22419844
HIj wijst erop dat grote professionele beleggers, als Waren Buffet ed, hun geld al uit de markt halen en cash aanhouden (geen dollar$). De gewone man wordt nog aangemoedigd er geld in te steken, terwijl de grote jongens zich al heimelijk terugtrekken.

En natuurlijk adverteren voor zijn eigen symposium
Feyenoord!!! * Barça
pi_22464638
Vandaag weer een stuk in de Telegraaf over R. Kamer. Daarin vertelt hij dat de financiele markt kunstmatig stabiel wordt gehouden tot aan de verkiezingen in november. Een speciaal consortium van het min. van Financien de Fed en grote investeringsbanken werken samen onder de naam 'klant 910N', een 'plunge protection team' dat alleen op sommige cruciale momenten optreed. Alleen de grondstoffenmarkt kunnen ze niet aan zodat de olieprijs wel stijgt. (zo kan je elke theorie rechtpraten )

De markt is een junk die nu nog gevoed wordt, maar gekke dingen gaat doen als ie straks zijn shots niet meer krijgt.

Nu dan maar opties DOW/AEX voor jan 2005 aanschaffen?
pi_22465225
Er is geen olietekort want ik heb nog steeds olie voor mijn opeltje ;-)
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:40:49 #117
545 dop
pi_22467792
Dhr R Kamer heeft een rijke fantasie
als je maar blijft roepen dat er een crash komt krijg je altijd een keertje gelijk

er zijn ook mensen die beweert hebben dat de aanslagen op het WTC door de vs zijn opgezet om een reden te hebben om de beurzen te laten crashen

zijn voorbeeld over beleggers zoals warren buffet die hun geld uit de markt halen slaat als een tang op een varken
juist buffet is een man die niet op koerstijging of daling speculeerd.
buffet koopt een aandeel als hij er in geloofd en verkoopt het als hij er niet meer in geloofd, of er genoeg aan verdiend heeft
de man kijkt bijna alleen naar koers winst verhouding

[ Bericht 41% gewijzigd door dop op 07-10-2004 15:49:31 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_22469463
Consumenten vertrouwen blijft dalen.. bestedingen lopen terug.
Olieprijs zal hoog blijven.. grondstof voor veel produkten.. bedrijfswinsten zullen in 2005 teruglopen.
Particulier is de beurs zat.. momenteel alleen prof handel.

kortom.. hij komt, die crash en wel direct na of tijdens VS verkiezingen.

1- als Bush wint blijft er enorm veel geld nodig voor Irak ect.--> waarde dollar daalt verder dus AEX down.

2- als Kerrie wint zal hij eerst economisch schoon schip moeten maken en dus de belastingen (voor de rijken+bedrijven) wel moeten verhogen---> lagere netto bedrijfsresultaten en dalend consumentenvertrouwen.
Greenspan gaat direct met pensioen en dat krijgt op de DOW gevolgen.

Ik zit prive al vanaf feb dit jaar op cash en wacht geduldig af..
pi_22473718
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:53 schreef Koos Voos het volgende:
Consumenten vertrouwen blijft dalen.. bestedingen lopen terug.
Olieprijs zal hoog blijven.. grondstof voor veel produkten.. bedrijfswinsten zullen in 2005 teruglopen.
Particulier is de beurs zat.. momenteel alleen prof handel.

kortom.. hij komt, die crash en wel direct na of tijdens VS verkiezingen.

1- als Bush wint blijft er enorm veel geld nodig voor Irak ect.--> waarde dollar daalt verder dus AEX down.

2- als Kerrie wint zal hij eerst economisch schoon schip moeten maken en dus de belastingen (voor de rijken+bedrijven) wel moeten verhogen---> lagere netto bedrijfsresultaten en dalend consumentenvertrouwen.
Greenspan gaat direct met pensioen en dat krijgt op de DOW gevolgen.

Ik zit prive al vanaf feb dit jaar op cash en wacht geduldig af..
hele leuke punten, maar ze zijn allemaal al bekend, en als je uit gaat van redelijk efficiente markten, dus allang ingeprijst...
en t gezegde de beurs heeft altijd gelijk... of nooit tegen de stroom in stromen... de trend is your friend(en die dalende trend begint langzaam scheurtjes te vertonen... )
pi_22484609
Uitgaan van (volledig) efficiente markten is iets wat ik liever niet doe.

Neem meneer Soros die door te speculeren op de overgewaardeerde FinMark (werd ondersteund door de Finse nationale bank) nog wat rijker is geworden. Kunstmatig hooghouden van wat voor koers ook, is mogelijk zolang je niet een grotere partij op je weg vindt. Wij als kleine beleggers kunnen er niet vanuit gaan dat de prijs die genoteerd staat wel zal kloppen.

Niet over manipulatie maar wel wat betreft (over)waardering: Kijk naar koers-winst verhoudingen van aandelen, waarvan veel nog steeds, ook na de bubble veel hoger zijn dan theoretisch en qua efficiente markt goed is te praten.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:05:57 #121
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22797807
http://www.iex.nl

Hier staat een interessante analyse die de komende beurscrash voorspelt.

Met heeft het over een waarschijnlijk snelle correctie van de Dow JOnes richting 5000 punten wat een normale waarde zou zijn voor de DJ. Dat betekent een correctie van totaal 50% neerwaards..

Alle seinen op rood, een paar argumenten:

-Handelstekort VS op recordhoogte 55miljard dollar
-Economie draait voornamelijk nog op een gigantische overhitte huizen markt en overheid die dit kunstmatig in stand houdt via dubieuze constructies, om economie draaiende te houden.
-hypotheekverstrekkers die waarde van huizen niet kunnen afdekken
-men leeft massaal op de pof
-er worden bijna geen nieuwe banen gecreëerd
-geld wordt massaal teruggetrokken uit de VS en vertrouwen in amerikaanse economie van investeerders is al een tijd in een neerwaardse spiraal.
-duurzame goederen zijn enorm duur in de vs en bijna onbetaalbaar voor de gewone consumenten die zich massaal in de schulden steken.
-hoge olieprijs

Denken jullie dat bij een neerwaardse correctie van de DJ naar 5000 de AEX volgt, immers de AEX heeft lang niet zo'n bubble als de DJ op lange termijn. Hoe kun je het beste geld hiermee verdienen, lange termijn put opties? Hoe kan ik die aanschaffen?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:48:25 #122
545 dop
pi_22798736
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 16:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://www.iex.nl

Denken jullie dat bij een neerwaardse correctie van de DJ naar 5000 de AEX volgt, immers de AEX heeft lang niet zo'n bubble als de DJ op lange termijn. Hoe kun je het beste geld hiermee verdienen, lange termijn put opties? Hoe kan ik die aanschaffen?
puts kun je kopen mits je een optie overeenkomst hebt ondertekend
dit formuliertje krijg je van je bank of broker
vervolgens kun je je orders doorgeven op de bij jou bank gebruikelijke manieren
meestal telefoon internet of gewoon aan op het kantoor
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 17:09:29 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22799233
dan moet ik snel zijn ,w ant de crash zal wel vlak na de verkiezingen zijn.. het beste zijn dan opties in de VS denk ik dan..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 17:30:04 #124
545 dop
pi_22799624
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 17:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan moet ik snel zijn ,w ant de crash zal wel vlak na de verkiezingen zijn.. het beste zijn dan opties in de VS denk ik dan..
zou het simpel houden
handelen in de vs via nederlandse bank is vaak duur , en lang niet alle banken bieden de mogelijkheid om ook in de vs opties te handelen
  zondag 24 oktober 2004 @ 22:17:44 #125
82130 Appetjoek
Loesoe Power
pi_22851997
5000 Punten voor de Dow vind ik wel een beetje extreem, maar goed...je weet het nooit. Ik denk dat we de 7000 op gaan zoeken en inderdaad na de verkiezingen.

Op het moment sta ik aan de zijlijn want dat geschommel tussen 325-330 zint me niet zo. Loopt de hele premie eruit.

Leuk om dit topic weer omhoog te halen!
BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')