Welk olietekortquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 10:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
AEX gaat naar 230en DJ naar 4000 , dat is reëel denk ik na de komende aanslagen en de volgende oorlog, alswel het grote olietekort.
waarom denk je dat de olieprijs op het moment zo hoog is ?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:43 schreef Two_Tribes het volgende:
[..]
Welk olietekort![]()
Er is nog altijd een overproductie. De prijs is zo hoog omdat er extreem veel gespeculeerd wordt. Dit met al reden de mogelijke verstoring van productie (oorlogen, orkanen, terrorisme e.d.)quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:24 schreef dop het volgende:
[..]
waarom denk je dat de olieprijs op het moment zo hoog is ?
Speculeren doet men omdat men verwacht dat verstoringen in de olieproductie tot een tekort aan olie leiden. Dat werkt alleen als er in de markt een overtuiging is op grond van rapporten, experts en modellen. Verstoringen als orkanen, oorlogen en terrorisme zijn niet nieuw en verklaren het dan ook niet afdoende. Een toenemende vraag naar olie en de geluiden van de meeste olie-producerende staten op hun max te zitten des te beter.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:25 schreef Two_Tribes het volgende:
Er is nog altijd een overproductie. De prijs is zo hoog omdat er extreem veel gespeculeerd wordt. Dit met al reden de mogelijke verstoring van productie (oorlogen, orkanen, terrorisme e.d.)
Mijn mening hierover is niet veranderd. Integendeel, mijn overtuiging is sinds het openen van het topic zelfs sterker geworden. Je moet natuurlijk wel de tijdschaal in de gaten houden. Ik heb niet voor niets "2004/2005" in de topic titel gezet.quote:Op maandag 4 oktober 2004 13:53 schreef Staps.nl het volgende:
Vraagje aan TS: Hoe is het met je posities? De AEX is sinds je openingspost 'slechts' 4 punten gezakt: 339 naar 334. Niet om lullig te doen, maar puur interesse. Klopt het nog steeds qua TA?
Ik vind het erg interessant wat er de komende tijd zal gebeuren olie, rente, huizenprijzen. Zit nu zelf helemaal op liquide. Weet even niet wat ik moet doen.
Heb niet de beschikking over een NRC van 4-10-4quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:25 schreef Bonobo11 het volgende:
Jongens check ook ff de advertentie (halve Pagina) van Rienk Kamer in NRC van 4 oktober!!
hele leuke punten, maar ze zijn allemaal al bekend, en als je uit gaat van redelijk efficiente markten, dus allang ingeprijst...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:53 schreef Koos Voos het volgende:
Consumenten vertrouwen blijft dalen.. bestedingen lopen terug.
Olieprijs zal hoog blijven.. grondstof voor veel produkten.. bedrijfswinsten zullen in 2005 teruglopen.
Particulier is de beurs zat.. momenteel alleen prof handel.
kortom.. hij komt, die crash en wel direct na of tijdens VS verkiezingen.
1- als Bush wint blijft er enorm veel geld nodig voor Irak ect.--> waarde dollar daalt verder dus AEX down.
2- als Kerrie wint zal hij eerst economisch schoon schip moeten maken en dus de belastingen (voor de rijken+bedrijven) wel moeten verhogen---> lagere netto bedrijfsresultaten en dalend consumentenvertrouwen.
Greenspan gaat direct met pensioen en dat krijgt op de DOW gevolgen.
Ik zit prive al vanaf feb dit jaar op cash en wacht geduldig af..![]()
puts kun je kopen mits je een optie overeenkomst hebt ondertekendquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://www.iex.nl
Denken jullie dat bij een neerwaardse correctie van de DJ naar 5000 de AEX volgt, immers de AEX heeft lang niet zo'n bubble als de DJ op lange termijn. Hoe kun je het beste geld hiermee verdienen, lange termijn put opties? Hoe kan ik die aanschaffen?
zou het simpel houdenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan moet ik snel zijn ,w ant de crash zal wel vlak na de verkiezingen zijn.. het beste zijn dan opties in de VS denk ik dan..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |