abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2004 @ 08:30:39 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20402000
Er wordt momenteel weer een beurscrash georganiseerd. Het 'slimme geld' staat op het punt om neerwaardse posities in te nemen. We wachten nu op het startsein.
Zijn er Fok!-ers die meedoen, en zo ja hoe ?

Voor de grafiekjeslezers is het duidelijk dat we naar beneden moeten. De scherpe stijging sinds maart 2003 is een zogenaamde 'sucker rally', en die is nu ten einde. De lange termijn dalende trend wordt binnenkort hervat.

Als je kijkt naar de meerjarige grafiek van de Dow Jones, dan ligt die er niet echt lekker bij

De S&P500 heeft z'n 50% retracement achter de rug en staat op het punt om weer een golf naar beneden te maken.

De AEX grafiek lijkt best veel op de S&P500. Zoals iedereen weet is de correlatie met de USA markten zeer sterk, dus denk maar niet dat we het hier droog houden.

Hoewel zo'n beetje de halve wereld z'n beleggingsbeslissingen op grafiekjes baseert zijn er ook veel mensen die technische analyse maar onzin vinden. Dat is nieteens onterecht, want er wordt in die wereld een hoop onzin uitgekraamd.

Er zijn echter ook veel fundamentele argumenten die wijzen op verdere dalingen. Ik volsta voorlopig even met het belangrijkste argument (later post ik er misschien meer) en dat is de waardering die momenteel nog steeds absurd hoog is.
Als je kijkt naar het onderstaande plaatje, dan zie je dat - hoewel de overwaardering na 2000 flink is gezakt - de overwaardering nog steeds veel hoger is dan in de crash jaren 1929 en 1987. Inmiddels is ook de rente weer aan het stijgen en dat maakt aandelen relatief nog duurder.

Hoe kun je meedoen ?

In de eerste plaats is het zaak om bestaande opwaardse posities (aandelen, gekochte call opties, geschreven put opties, etc) te verkopen. Als je op safe wilt spelen hou je nu cash aan. Zorg dat je niet verrast wordt als de neerwaardse beweging plotseling begint!

Meer speculatieve beleggers kunnen alvast voorzichtig neerwaardse posities innemen (putopties kopen, calls schrijven of FTI's verkopen). Hou er wel rekening mee dat het nog even kan duren voordat de beweging momentum krijgt. We bewegen nu al een paar maanden zijwaards in een brede topformatie met af en toe flinke uitslagen naar beide kanten.

Er valt met deze crash zeer veel geld te verdienen. Ik wens iedereen die meedoet veel succes!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 4 juli 2004 @ 08:46:12 #2
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20402022
ik geloof r niet veel van en denk dat we de komende maanden gewoon wat zijwaartse beweging zullen zien, wellicht tot het eind van het jaar.
alleen als er een "grote" aanslag komt, kan er een knal naar beneden komen.
  zondag 4 juli 2004 @ 08:59:28 #3
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20402053
Ik denk dat een heleboel mensen het hier mee oneens zijn, sorry
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
pi_20402267
Dit is volgens mij typisch een gevalletje 'self-fulfilling prophecy', net als het versturen van 10 miljoen spam berichten met daarin 1 aandeel wat het erg goed gaan doen. Als 1 procent koopt op de aanstaande woensdag, en jij verkoopt, ben jij rijk.
  zondag 4 juli 2004 @ 10:14:01 #5
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_20402308
Ook ik geloof hier niet echt in. Denk dat het momentum nog helemaal niet nu is
  zondag 4 juli 2004 @ 10:49:30 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20402567
ik neem aan dat je dan in de vs posities inneemt. kun je meer details geven over jouw persoonlijke plan? Ik ben wel benieuwd, met name de VS lijkt me interessant, omdat daar aller erop wijst dat er een grote neerwaardse correctie komt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 4 juli 2004 @ 11:17:12 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20402819
quote:
Op zondag 4 juli 2004 10:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik neem aan dat je dan in de vs posities inneemt.
Vooralsnog is dat niet noodzakelijk omdat er een zeer sterke correlatie bestaat tussen Wallstreet en de AEX. Sterker nog, op een daling in de USA reageert de AEX meestal met een procentueel sterkere daling.

Natuurlijk is het mogelijk dat die relatie uiteindelijk verdwijnt. De AEX is tenslotte (veel) minder 'duur' dan de Dow Jones/ S&P500/ Nasdaq. Dus als de AEX begint te bodemen terwijl dat op Wallstreet nog niet het geval is moet je je baisse posities verschuiven naar de USA. Zelf doe ik dat echter zo laat mogelijk vanwege het valutarisico.
quote:
kun je meer details geven over jouw persoonlijke plan ?
Ik hou cash aan en handel nu alleen in FTI's (AEX index futures). Soms lift ik nog mee op een golfje naar boven, maar alleen met relatief kleine posities. Want mijn blik is naar beneden gericht dus ik probeer zoveel mogelijk short te zitten als de markt dat toelaat. Ik wil de grote move niet missen.
quote:
Ik ben wel benieuwd, met name de VS lijkt me interessant, omdat daar aller erop wijst dat er een grote neerwaardse correctie komt.
Zoals gezegd, je hoeft voorlopig dus nog niet persé naar de USA. Zie hierboven.
Mijn reisverslagen
pi_20403000
Ik geloof heel erg in technische analyses, maar er is een probleem: de grote vraag is altijd "Wanneer en hoeveel?". Het verhaal van TS klinkt gefundeerd, maar geeft geen verklaring voor de structurele overwaardering sinds begin jaren 90 (is dat wel allemaal overwaardering?) en de laatste paar jaar hebben we al wat correcties gezien. Hoe ver zouden we nu dan terug gaan en wanneer?
  zondag 4 juli 2004 @ 11:32:45 #9
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20403013
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik hou cash aan en handel nu alleen in FTI's (AEX index futures). Soms lift ik nog mee op een golfje naar boven, maar alleen met relatief kleine posities. Want mijn blik is naar beneden gericht dus ik probeer zoveel mogelijk short te zitten als de markt dat toelaat.
Toe maar, heavy hoor En niet zonder risico's...

AEX beurscrashje kun jij dan wel gebruiken 200 euro per punt was 't toch?
Krekker is de bom!
  zondag 4 juli 2004 @ 11:53:15 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20403323
AEX zou logischerwijs terug kunnen naar niveau 230-240

Dow Jones rond de 5000

dat zijn de reële niveau's denk ik
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 4 juli 2004 @ 14:19:59 #11
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20406056
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Dow Jones rond de 5000

Ja inderdaad!! Als de derde wereldoorlog uitbreekt ofzo.
Krekker is de bom!
  zondag 4 juli 2004 @ 14:41:51 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20406507
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik geloof heel erg in technische analyses, maar er is een probleem: de grote vraag is altijd "Wanneer en hoeveel?".
De vraag "wanneer" is inderdaad een lastige. Je kunt een ruwe schatting maken op basis van golfjes in de grafiek. Maar helaas gaat dat lang niet altijd op. Uiteindelijk is het toch een beetje zoals vissen; je gooit op een goede plek langs het water je hengel uit en wacht totdat je beet hebt.
quote:
Het verhaal van TS klinkt gefundeerd, maar geeft geen verklaring voor de structurele overwaardering sinds begin jaren 90 (is dat wel allemaal overwaardering?)
Door de geschiedenis heen zie je een cyclus van overwaardering en onderwaardering die elkaar opvolgen. Extreme overwaardering onstaat tijdens de laatste opwaardse euforie golf die zich manifesteert als een 'bubble' (voorbeeld: eind jaren '20, eind jaren '90) in die periodes heerst er een onrealistisch optimisme. Onderwaardering onstaat in de jaren na het barsten van de zeepbel (mid jaren '30 en de komende dip). Er heerst dan een extreem pessimisme en niemand durft meer te kopen. Dit alles is puur sentiment gedreven, het is een massapsychologisch veschijnsel.
Een exacte verklaring voor deze cyclus is niet te geven, maar door de geschiedenis te bestuderen kun je wel zien dat dit verschijnsel bestaat. Het is een omvangrijk onderwerp waar vele boeken over zijn geschreven. Ik kan het dus niet in een paar regels samenvatten.
quote:
en de laatste paar jaar hebben we al wat correcties gezien. Hoe ver zouden we nu dan terug gaan en wanneer?
Het antwoord wordt gegeven door het plaatje. Een normalisering van de waarderingen (het gebied binnen de rechthoek) geeft al fors lagere koersen. Zo laag dat ik de getallen hier niet durf op te schrijven. Maar de geschiedenis heeft geleerd dat voordat er een normalisatie optreedt we eerst zelfs nog een onderwaardering gaan zien...
Mijn reisverslagen
  zondag 4 juli 2004 @ 14:49:23 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20406654
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Dow Jones rond de 5000

Als de geschiedenis een leidraad is dan mag je in je handjes wrijven als het daarbij blijft.
Zelf denk ik dat we nog aanzienlijk lagere niveaus gaan zien. Dat haal ik onder andere uit het geposte plaatje.
Mijn reisverslagen
  zondag 4 juli 2004 @ 17:10:58 #14
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_20409327
Is het mogelijk dat de inflatie ook een trigger kan zijn behalve een grote aanslag.

De inflatie in de VS loopt de laatste maanden behoorlijk op. Als binnenkort de cijfers over Juni bekent zijn kan men dan beter zijn conclusies trekken.

In 2000 steeg de inflatie in de VS ook tot ruim boven de 3% in Jun/Jul piekte het op 3.73%/ 3.66% de sluimerende beurscrash begon toen zijn op(af)mars
Als de inflatie over Juni/Juli >3.5% is ga ik er van uit dat we ons in de gevarenzone bevinden. Dan is nog de vraag hoe groot was de economische groei in Juni/Juli 2000 in de VS. Want een hogere economische groei geeft vertrouwen en remt een evt crash. Als de omstandigheden zich vergelijkbaar ontwikkelen zal ik me verder instellen op een crash. Aangezien het zich vaak anders zal voordoen als de vorige keer ga ik nu eerder uit van een snelle crash ipv een sluipcrash. Zijn er nog andere varianten denkbaar ???

Year Jan---- Feb--- Mar---- Apr---May
2004 1.93% 1.69% 1.74% 2.29% 3.05%
http://inflationdata.com/(...)CurrentInflation.asp

ALs iemand de economische groeicijfers van Juni/Juli 2000 van de VS weet ? Ik zou ze graag zien.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 4 juli 2004 @ 17:15:55 #15
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20409417
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als de geschiedenis een leidraad is dan mag je in je handjes wrijven als het daarbij blijft.
Zelf denk ik dat we nog aanzienlijk lagere niveaus gaan zien. Dat haal ik onder andere uit het geposte plaatje.
Het blijft voor mij toch nog onduidelijk waar jij op baseert dat zo'n uitzonderlijk grote crash (als bijv. in 1929) exact in 2004/2005 zal plaats vinden?

Als je voor de Dow Jones bijv. kijkt naar de dalen van de afgelopen vier jaren, merk je dat deze tot half 2002 geleidelijk aan steeds lager waren gaan liggen. Het eerstvolgende dal hierna lag alweer een tikkeltje hoger.
Het maximum verschil tussen de dalen zat zo rond de 1000. Mede hierdoor denk ik dat volgende dal niet zo snel beneden de 6500 zal komen te liggen.

Een echte beurscrash waarbij we nog in 2004/2005 de 5000 voorbij gaan lijkt mij persoonlijk best sterk. Of er moet iets heel geks gebeuren, wat natuurlijk ook altijd mogelijk is.

Vandaar dat ik me afvroeg waarom 2004/2005 zich voor zo'n crash leent.

[ Bericht 3% gewijzigd door KreKkeR op 04-07-2004 17:30:45 ]
Krekker is de bom!
  zondag 4 juli 2004 @ 17:36:56 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20409903
quote:
Op zondag 4 juli 2004 17:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het blijft voor mij toch nog onduidelijk waar jij op baseert dat zo'n uitzonderlijk grote crash (als bijv. in 1929) exact in 2004/2005 zal plaats vinden?

Als je voor de Dow Jones bijv. kijkt naar de dalen van de afgelopen jaren, merk je dat deze geleidelijk aan steeds lager zijn gaan liggen. Ik denk dus inderdaad dat het volgende dal lager zal liggen dan het voorafgaande (dat rond de 7600 lag). Als het we de trend v/d afgelopen jaren aanhouden zal het eerstvolgende dal misschien zo rond de 6500 komen te liggen. Maar een echte beurscrash waarbij we nog in 2004/2005 de 5000 voorbij gaan lijkt mij persoonlijk best sterk. Als dat al gebeurt duurt dit volgens mij wel iets langer.
Even voor de duidelijkheid: ik verwacht dat we in 2004-2005 een grote neerwaardse beweging gaan zien, maar ik zeg niet dat dan al DE bodem gezet wordt. Dat kan best later gebeuren. Wel is het waarschijnlijk dat het een krachtige beweging wordt. Eerst zagen we "bezorgdheid" (2000 tot begin 2003), daarna "ontkenning" (opwaardse correctie 2003 tot nu) en de volgende golf is normalitair "paniek". Dan krijgen we pas het echte gooi- en smijtwerk

Overigens: als jij een (tijdelijke) bodem verwacht van 6500 dan is dat toch ook een daling 40%. Dat is toch reden genoeg om je hele handel te verkopen en baisse posities aan te gaan.
Mijn reisverslagen
pi_20410065
Het nadeel met technisch is dat er nooit wordt gekeken naar situatie's als aanslagen, rente-aanpassingen, meer van dat soort zaken. Dus technisch gaat niet altijd op, tenzij je er een stapel fundamentele beslissingen naast legt.
Ik heb zelf het idee dat de grond wat aangestampt wordt, middels rente verhogingen onder andere, verder moet Irak worden gestabliiseerd en is het de vraag hoe China afremt. Reden tot hoger gaan is er nu niet direct, maar ik zie ook geen luchtbel die lekgeprikt zal gaan worden.
Ik las wel een stuk dat er in Amerika een rel zou zijn over het kunstmatig omhoog brengen van aandelen en rare positie's e.d. Verder las ik dat de economie in de VS op +4% uitkwam en dat kon je door 4 delen (ik zou niet weten waarom) om het te vergelijken met Europa. Daaruit bleek dus dat de VS het helemaal niet veel beter doet, of Europa niet veel slechter, al naar gelang.
Ik ben zelf voorzichtig aan het toevoegen, ik zie geen enkele reden om ergens uit te stappen op dit moment.
.
  donderdag 15 juli 2004 @ 14:30:44 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20642046
UPDATE:

De beurscrisis ontwikkelt zich zoals verwacht . Natuurlijk zitten we nu nog in de allereerste beginfase, maar de Fok!-ers die vanaf het begin meededen hebben nu al enkele tienduizenden euros verdiend met het shortgaan in de index of aandelen of met put-opties.

Deze week werden we zoals verwacht 'verrast' met tegenvallende bedrijfscijfers, dwz topwinsten maar een twijfelachtige outlook voor de komende tijd. Natuurlijk was dit geen verrassing; iedereen die om zich heen kijkt kan zien dat de economie z'n top heeft bereikt en nu weer verslechtert.
Meest tot de verbeelding sprekend waren de enorme onverkochte voorraden van Intel; het hoogste voorraad niveau van de laatste 10 jaar.

Binnen enkele weken kunnen we ook nog gaan profiteren van de aanstaande dollar crisis. De dollar staat op het punt om z'n vorige dieptepunt te gaan testen. In de eerste instantie goed voor de USA, maar slecht voor de AEX.
Uiteindelijk gaat de zwakke dollar een opwaardse druk geven op de rente. Het effect op de aandelenmarkten en dit keer ook de huizenmarkt laat zich raden. Leuk voor mensen met effectenkrediet.
'Helaas' is hier weinig tegen te doen. Dit is nu eenmaal het gevolg van jarenlang ongedekte geld creatie. Hoe langer zo'n situatie duurt, deste hoger de rekening als ie eenmaal wordt gepresenteerd. Wat je wel kunt doen is gewoon profiteren van de aanstaande crash.

Veel succes!
Mijn reisverslagen
pi_20645927
tvp
pi_20645980
Ik koop over een jaar of 3 wel een paar pandjes
  zaterdag 24 juli 2004 @ 05:37:48 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20823372
UPDATE:

De beurscrisis verloopt nog steeds zoals verwacht. Ten opzichte van vorige week staan we alweer lager. De Fok-ers die sinds de opening van dit topic meededen hebben inmiddels al tienduizenden euros verdiend aan de daling.

Na een derde lagere sub-top in de brede topformatie zijn de S&P500, Dow Jones, Nasdaq, AEX, DAX, etc aangeland in de onderkant van de topformatie. De vraag is nu of we een tijdelijke opwaardse correctie gaan zien - uitstel van executie dus - of dat we nu definitief uit de top gaan vallen.
In de AEX zien we duidelijk dat sinds oktober 2003 dalingen altijd (4x tot nu toe) zijn gestopt in de range 320-325 (zie stippellijn derde plaatje openingspost). Nu zitten we terug op dat niveau en de afgelopen dagen hebben we alweer kunnen zien dat er op dat niveau steeds gekocht wordt, oftewel deze zone geeft 'steun'.

Gaan we er dit keer doorheen? Persoonlijk denk ik van wel. Kijkend naar de lange termijn grafieken (meerdere jaren) moeten we omlaag. Op middenlange termijn zien we 3 lagere toppen, hetgeen ook een daling voorspeld. Tenslotte zien we ook dat fundamenteel de situatie verslechtert. Kijk maar naar de cijfers/prognoses die deze week door verschillende bedrijven werden bekendgemaakt. Vele kampen met teruglopende orders. Als we de brede topformatie verlaten, dan start waarschijnlijk een nieuwe fase waarin de daling geleidelijk aan meer momentum gaat krijgen.

Mocht de range 320-325 toch standhouden, dan is er kans op een korte opleving en kun je overwegen om tijdelijk je baisse posities te sluiten en te speculeren op een korte stijging. Wees echter voorzichtig want op lange termijn blijft het beeld negatief dus zo'n opleving zal niet lang stand houden en waarschijnlijk wederom een lager topje neerzetten. De grote jongens zullen een eventuele opleving benutten om aandelenposties af te bouwen en verdere baisse posities aan te gaan. Zelf ben ik zeer terughoudend met speculaties op stijgingen, zelfs voor zeer korte termijn.

Wallstreet is vrijdagavond wederom fors lager gesloten met de Dow Jones onder de 10.000. Dit is nog niet (geheel) in de Europese markten verwerkt, daarom zal de AEX maandag vrijwel zeker lager openen.

Tenslotte nog een vreemde observatie: de dollar is de afgelopen dagen plotseling scherp gestegen (van 1.2460 naar 1.2089). Ik heb daar geen verlaring voor. In de financiele pers kun je lezen dat het komt door de speech van Greenspan die een betere economie (lees: hogere rente) voorspelt. Dat is echter niet consistent met het gedrag van de kapitaalmarkt waar de rente juist daalde. Ook de koersdalingen op Wallstreet geven geen aanleiding tot een stijgende dollar.

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 24-07-2004 05:45:29 ]
Mijn reisverslagen
  zaterdag 24 juli 2004 @ 12:11:03 #22
76525 kulandra
Rondom 10 rules
pi_20825607
tienduizenden euro's verdiend? met hoeveel inleg? anders wil ik ook wel ff meedoen
Fok! Groentje
  zaterdag 24 juli 2004 @ 12:17:11 #23
82130 Appetjoek
Loesoe Power
pi_20825675
Hoi,

Ik ben ook van mening dat we binnen niet al te lange tijd zwaar naar beneden gaan. Het is overduidelijk hoe de Amerikaanse beurzen worden gemanipuleerd.
Futures die voor opening zwaar rood staan, om vervolgens de dag te sluiten om en nabij de vorige stand. PPT?

We zitten duidelijk in een tradingrange van 325-355/360 en hier kan je wel gebruik van maken. Ik voorspelde een lagere top rond de 350 om vervolgens weer naar beneden te knallen en dit is uitgekomen.
Nu is er een gevecht gaande om niet door de steun van 323 te vallen, want dan zijn de rapen gaar. Houden we de steun, kunnen we uitgaan van een dubbele bodem en kunnen weer even omhoog.

Dan hebben we de verkiezingen. Mijn mening is dat de beurzen gaan crashen na deze elections. De gehele economie is gebouwd op lucht en andermans geld, zonder in staat te zijn om het terug te betalen. Bedrijven laten stuk voor stuk hoge winstcijfers zien, maar de aandelen worden gewoon grandioos afgestraft, vooral de tech-sector.

Met aandelen heb ik aardig wat verloren afgelopen maanden en heb m'n verlies maar genomen. Sindsdien ben ik in de AEX index opties gegaan en dat gaat een stuk beter. Vooral het hefboomeffect spreekt me aan.Rendementen van +50% op 1 dag zijn geen uitzonderingen. Ik durf alleen niet meer overnight te gaan met opties, want er is totaal geen richting te bespeuren.
Denk je de markt te begrijpen, kom je er achter dat je geen drol weet.

Wat me ook opviel, was dat de laatste weken de optiepremies er als een speer uitliepen. Bij een zijwaartse beweging, liep er zo 20% uit. Ook waren de put-opties duurder dan de calls, dus de markt verwacht een verdere daling?

Ik zit nu even cash om te kijken wat we in de 325 zone doen. Komen we rond de 332 punten, dan ga ik weer even in de calls. Zakken we verder, dan wacht ik nog even om te zien waar de volgende bodem ligt. Hoe dan ook.....we gaan zeker omlaag, sentiment is zwaar kut en er gaat zeker nog een aanslag komen. En weten jullie hoeveel je kan verdienen na een slag? Veel!
Zodra er iets gaat gebeuren, ga ik VOL in de putopties.........
BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY
  zaterdag 24 juli 2004 @ 12:21:35 #24
82130 Appetjoek
Loesoe Power
pi_20825733
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 12:11 schreef kulandra het volgende:
tienduizenden euro's verdiend? met hoeveel inleg? anders wil ik ook wel ff meedoen
Dat is zo gebeurd hoor

Stel je neemt een optie positie in voor pak en beet 3000 euri en de volaliteit van de index zit goed mee, kan je zo 500% of meer pakken. Maar ik heb de ballen niet meer om naar bed te gaan met optie posities, dus ik daytrade maar. 's Morgens de situatie aankijken, instappen en op tijd eruit stappen. En zo iedere dag een paar keer.

Maximale verlies is 3000 euri, omdat je contract dan waardeloos aflopen. Das het verschil met aandelen, omdat je dan alleen een "papieren" verlies hebt en dan gewoon moet wachten op mooiere tijden.

@SeLang

En de Nassie staat ook onder de psychologische 1900 punten, dus we gaan idd zeker lager openen maandag. Wij Nederlanders hebben geen ballen meer, ben je het daar mee eens? We ijlen constant maar de USA en DAX na. Is het een positieve dag, zijn wij de laagste stijger......is het een kutdag, staan wij weer op 1 van grootste verliezer. Bah bah bah........
BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY
pi_20826156
Voordat ik me in de optiehandel ga storten moet ik me eerst eens goed inlezen. En dan misschien die paar aandelen die ik heb verkopen, of iig beter in de gaten houden. Nu lijken ze wel redelijk te gaan, ondanks -18% in de laatste 3 maanden toch +10% in de laatste 12 maanden. Maar ik sta nog steeds op verlies, ik heb die aandelen al heel lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')