Vooralsnog is dat niet noodzakelijk omdat er een zeer sterke correlatie bestaat tussen Wallstreet en de AEX. Sterker nog, op een daling in de USA reageert de AEX meestal met een procentueel sterkere daling.quote:Op zondag 4 juli 2004 10:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik neem aan dat je dan in de vs posities inneemt.
Ik hou cash aan en handel nu alleen in FTI's (AEX index futures). Soms lift ik nog mee op een golfje naar boven, maar alleen met relatief kleine posities. Want mijn blik is naar beneden gericht dus ik probeer zoveel mogelijk short te zitten als de markt dat toelaat. Ik wil de grote move niet missen.quote:kun je meer details geven over jouw persoonlijke plan ?
Zoals gezegd, je hoeft voorlopig dus nog niet persé naar de USA. Zie hierboven.quote:Ik ben wel benieuwd, met name de VS lijkt me interessant, omdat daar aller erop wijst dat er een grote neerwaardse correctie komt.
Toe maar, heavy hoorquote:Op zondag 4 juli 2004 11:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik hou cash aan en handel nu alleen in FTI's (AEX index futures). Soms lift ik nog mee op een golfje naar boven, maar alleen met relatief kleine posities. Want mijn blik is naar beneden gericht dus ik probeer zoveel mogelijk short te zitten als de markt dat toelaat.
Ja inderdaad!! Als de derde wereldoorlog uitbreekt ofzo.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
AEX zou logischerwijs terug kunnen naar niveau 230-240
Dow Jones rond de 5000
dat zijn de reële niveau's denk ik
De vraag "wanneer" is inderdaad een lastige. Je kunt een ruwe schatting maken op basis van golfjes in de grafiek. Maar helaas gaat dat lang niet altijd op. Uiteindelijk is het toch een beetje zoals vissen; je gooit op een goede plek langs het water je hengel uit en wacht totdat je beet hebt.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik geloof heel erg in technische analyses, maar er is een probleem: de grote vraag is altijd "Wanneer en hoeveel?".
Door de geschiedenis heen zie je een cyclus van overwaardering en onderwaardering die elkaar opvolgen. Extreme overwaardering onstaat tijdens de laatste opwaardse euforie golf die zich manifesteert als een 'bubble' (voorbeeld: eind jaren '20, eind jaren '90) in die periodes heerst er een onrealistisch optimisme. Onderwaardering onstaat in de jaren na het barsten van de zeepbel (mid jaren '30 en de komende dip). Er heerst dan een extreem pessimisme en niemand durft meer te kopen. Dit alles is puur sentiment gedreven, het is een massapsychologisch veschijnsel.quote:Het verhaal van TS klinkt gefundeerd, maar geeft geen verklaring voor de structurele overwaardering sinds begin jaren 90 (is dat wel allemaal overwaardering?)
Het antwoord wordt gegeven door het plaatje. Een normalisering van de waarderingen (het gebied binnen de rechthoek) geeft al fors lagere koersen. Zo laag dat ik de getallen hier niet durf op te schrijven. Maar de geschiedenis heeft geleerd dat voordat er een normalisatie optreedt we eerst zelfs nog een onderwaardering gaan zien...quote:en de laatste paar jaar hebben we al wat correcties gezien. Hoe ver zouden we nu dan terug gaan en wanneer?
Als de geschiedenis een leidraad is dan mag je in je handjes wrijven als het daarbij blijft.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
AEX zou logischerwijs terug kunnen naar niveau 230-240
Dow Jones rond de 5000
dat zijn de reële niveau's denk ik
Het blijft voor mij toch nog onduidelijk waar jij op baseert dat zo'n uitzonderlijk grote crash (als bijv. in 1929) exact in 2004/2005 zal plaats vinden?quote:Op zondag 4 juli 2004 14:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als de geschiedenis een leidraad is dan mag je in je handjes wrijven als het daarbij blijft.
Zelf denk ik dat we nog aanzienlijk lagere niveaus gaan zien. Dat haal ik onder andere uit het geposte plaatje.
Even voor de duidelijkheid: ik verwacht dat we in 2004-2005 een grote neerwaardse beweging gaan zien, maar ik zeg niet dat dan al DE bodem gezet wordt. Dat kan best later gebeuren. Wel is het waarschijnlijk dat het een krachtige beweging wordt. Eerst zagen we "bezorgdheid" (2000 tot begin 2003), daarna "ontkenning" (opwaardse correctie 2003 tot nu) en de volgende golf is normalitair "paniek". Dan krijgen we pas het echte gooi- en smijtwerkquote:Op zondag 4 juli 2004 17:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het blijft voor mij toch nog onduidelijk waar jij op baseert dat zo'n uitzonderlijk grote crash (als bijv. in 1929) exact in 2004/2005 zal plaats vinden?
Als je voor de Dow Jones bijv. kijkt naar de dalen van de afgelopen jaren, merk je dat deze geleidelijk aan steeds lager zijn gaan liggen. Ik denk dus inderdaad dat het volgende dal lager zal liggen dan het voorafgaande (dat rond de 7600 lag). Als het we de trend v/d afgelopen jaren aanhouden zal het eerstvolgende dal misschien zo rond de 6500 komen te liggen. Maar een echte beurscrash waarbij we nog in 2004/2005 de 5000 voorbij gaan lijkt mij persoonlijk best sterk. Als dat al gebeurt duurt dit volgens mij wel iets langer.
Dat is zo gebeurd hoorquote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:11 schreef kulandra het volgende:
tienduizenden euro's verdiend? met hoeveel inleg? anders wil ik ook wel ff meedoen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |