ik moet eerlijk zeggen dat het hele onderstaande stuk me wel spannend in de oren klinkt. Ik bedoel, oke, het is niet beschaafd, maar wel
spannend en nie eens zo duur ook, hehehe
zou bij 1 van jullie, als je diep in je zelf kijkt, ook niet even de gedachte flitsen van: hmmmm......
I mean businesses like this does bring out the BAD in you
quote:
Een Duitse firma die alibi’s verschaft voor mensen die vreemd willen gaan, is zo succesvol gebleken dat ze nu gaat uitbreiden naar het buitenland.‘Het Perfecte Alibi’ is zo’n succes gebleken in het verschaffen van alibi’s aan Duitsers die vreemd willen gaan, met redelijke excuses voor een weekendje weg, dat ze volgende maand een kantoor gaan openen in Oostenrijk. Het hoofd van 'Perfect Alibi', Jens Schlingensief, zegt dat hij ongeveer 350 klanten per maand krijgt die naar hem komen voor het perfecte excuus voor hun vrouwen, mannen of partners. De kosten van de leugens variëren van 7.,5 uro voor een geruststellend SMS-je, gezonden naar een wantrouwige echtgenoot, tot 60 euro voor een uitnodiging voor een weekendconferentie.
Schlingensief zegt: “Favoriet onder onze diensten is de geschreven invitatie. Eerst sturen we een uitnodiging voor een zakelijke vergadering en sluiten een beschrijving van de conferentie met de kosten in. “Terwijl de partner gelooft dat de geliefde b.v. naar Hamburg is gegaan voor het weekend, is onze klant vrij zijn/haar minnaar/minnares waar dan ook mee naar toe te nemen. Werknemers van Perfect Alibi zitten vervolgens het hele weekend bij de telefoon, de telefoontjes van partners te beantwoorden door net te doen of ze een hotelreceptionist zijn en dan stiekem de telefoontjes door te verbinden naar de mobiele telefoon van de klant.
Schlingensief zegt dat hij zijn klanten niet persoonlijk kent en de meerderheid maakt van zijn diensten gebruik vi internet. Maar hij zegt dat hij wel genoeg informatie vraagt om zijn alibi’s waterdicht te maken. “Ik moet genoeg van de klant weten om er zeker van te zijn dat zijn/haar alibi passend is. Het heeft geen zin om een vrachtwagenchauffeur naar een doktersconferentie te sturen”, zei hij. Ookzegt hij dat hij geen slapeloze nachten heeft over het feit dat hij mensen met patente leugens opzadelt. “Leugens, noodzakelijke leugens, is iets waar je lang en breed over kunt praten. Dat is een moreel aspect, maar daar denk ik niet over. Wij leveren een dienst in het moderne Duitsland.”
bron:
niburu