Je hebt van die mensen die het graag over de Nederlandsche cultuur hebben. En dan vooral het gebrek aan die cultuur,
bij anderen. Op FOK zie je ze ook frequent.
Nederlandsche cultuur, smultuur, als je het mij vraagt. Maar zo werkt dat dus niet.
Nou, vooruit, we gaan mee in de hype. Laten we eens een dagje Nederlandsch cultureel gaan doen op FOK. Even nadenken, wat is Nederlandscher dan Nederlandsch? Euh, ja, duh, Nederlandstalige muziek natuurlijk!!
Je zou dan denken dat zoiets gelijk goed ontvangen wordt. Immers schoenmaker blijft vandaag bij zijn leest. Helaas, het tegendeel is waar. De algehele tendens is erg negatief, zoals L33TH4cKZ0r (14, uit Brabant) het mooi voor me samenvatte: "Tief op met je fucking shit-herrie, loser".
Toch zijn dit dezelfde mensen uit de eerste regel. Wijzen, wijzen, wijzen. Snapezvous er nog wat van?
Jammerlijk vind ik het. Altijd heb ik gedacht dat dit een onmisbaar en onmiskenbaar onderdeel was van de Nederlandse cultuur. Kwam ik even, samen met Imca Marina, van een koude kermis thuis
Zonder gekheid, natuurlijk is het wél een onmiskenbaar deel van onze cultuur. Het is slechts een gebrek aan opvoeding waardoor deze kennis nog niet aanwezig is. Onwetendheid dus.
Is het wenselijk om deze onwetendheid te bestrijden? Jazeker. Nederlanders moeten weer reintegreren, dat is wel duidelijk. Back to the roots, om het maar eens in straat-taal te verwoorden, terug naar de wortel, huisgenoot.
Hoe?
Ik heb wel een suggestie. Laten we klein beginnen.
Een hele uitzending van FOK-radio met alleen maar Nederlandstalige muziek Meer suggesties? Post ze hier.
@ your service!
Waarom Cynix® in de titel staat? Dat lokt vrouwvolk