Ik scheel 30 cm met mijn man...onze tango was schitterend en strak (al zeg ik het zelf) Pas als je echt hoger in de wedstrijden komt kan het een belemmering zijn voor de uitstraling, maar dan heb je het dus wel over wedstrijden op topniveau. Ik kan me niet voorstellen dat je al zo ver was. correct me if I'm wrongquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:13 schreef Shinadul het volgende:
[..]
Met de fancy/chachacha maakt het weinig uit ja, maar met een tango helpt het wel als je niet meer dan 15cm afwijkt van je partner
Kijk daar kan ik me nou wel iets bij voorstellenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:16 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
In mijn geval waren veel dames zelfs groter dan ik. D'r was wel een groot tekort aan mannen altijd maar toch was mijn lengte gecombineerd met mijn soepele danspassen genoeg om moeite te hebben met het vinden van een danspartner...
Hee Dude !quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Heee Arty-Chique!
Evengoed jammer...waarom heb je het destijds opgegeven?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Omdat ik ooit op dansacademie-niveau zat, is er voor mij niet veel aan met een groepje 20+-ers te gaan Plié's maken. Hoewel ik hartstikke stram ben hoor, inmiddels, maar het is een beetje als fietsen: je verleert het nooit. Zou ik me echt weer willen vermaken met klassiek ballet, dan zou ik echt flink willen zweten. Maar in die groepen ben ik niet welkom (zijn kinderen van een jaar of twaalf). Ik heb het dus maar van me afgezet.
Tour de France staat hier op. Jong mannetje heeft de tijdrit gewonnen...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Ah Twee voor Twaalf (kijk ik sowieso graag) met kinderen is zo leuk nu op TV! - dit even terzijde.
Ik was ook nog eens streberig op het atheneum. Ik was toegelaten tot de dansacademie op jonge leeftijd, maar zou dan in een pleeggezin moeten (academie Arnhem) en kon met de danslessen maximaal havo doen. Liever wilden ze nog mavo. Ik wilde dat niet. Het diëten en strenge regime dat me werden voorgespiegeld stonden me ook tegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:23 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Evengoed jammer...waarom heb je het destijds opgegeven?
nou van boven heb je ook prima uitzicht hoorquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Kijk daar kan ik me nou wel iets bij voorstellenAls je kleiner bent zijn de dames daar meestal niet zo blij mee. (Hoofd in decolleté enzo) Als je daarbij dan ook nog eens niet lekker danst....ja...
![]()
Ach, met de tijd is er een boel opgeknapt. Iets handiger en soepeler geworden, groeistuip gehad ... Maar goed, zó klein was ik ook weer nietquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:22 schreef pea4fun het volgende:
Kijk daar kan ik me nou wel iets bij voorstellenAls je kleiner bent zijn de dames daar meestal niet zo blij mee. (Hoofd in decolleté enzo) Als je daarbij dan ook nog eens niet lekker danst....ja...
![]()
Precies, dat herken ik. Ik was 7 dagen in de week bezig met dansen! Heerlijk! Misschien is dat wel de reden dat ik weinig van films en muziek ed weet van die tijd...Dansen was het enige wat telde.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:25 schreef MrObjective het volgende:Hallo piepeltjes
Leuk onderwerp, stijldansen. Heb ik ook jaren gedaan en meerdere dagen per week. Beginners, brons (en hulpje bij beginners), Zilver (en hulpje bij brons en beginners) etc.
En blijven waar je op dat moment was was geen optie? of was dat met school erbij te zwaar?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik was ook nog eens streberig op het atheneum. Ik was toegelaten tot de dansacademie op jonge leeftijd, maar zou dan in een pleeggezin moeten (academie Arnhem) en kon met de danslessen maximaal havo doen. Liever wilden ze nog mavo. Ik wilde dat niet. Het diëten en strenge regime dat me werden voorgespiegeld stonden me ook tegen.
Tja...als vrouw heb je het dan makkelijker...je hoeft de danspassen alleen maar te volgenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:27 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Ach, met de tijd is er een boel opgeknapt. Iets handiger en soepeler geworden, groeistuip gehad ... Maar goed, zó klein was ik ook weer nietEn ik was toen ook nog helemaal niet bezig met decolletees op die leeftijd.
Mijn complete onvermogen danspassen te onthouden is echter wèl gebleven...
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:25 schreef MrObjective het volgende:Hallo piepeltjes
Leuk onderwerp, stijldansen. Heb ik ook jaren gedaan en meerdere dagen per week. Beginners, brons (en hulpje bij beginners), Zilver (en hulpje bij brons en beginners) etc.
Ik had ook altijd vaste danspartner. Met één ervan heb ik ook een relatie gehad. Maar ik dans met iedereen wel gemakkelijk hoor. Zelfs mijn moeder kan ik leiden, hahaha, en dat wil wat zeggen, want die is nu 40 jaar getrouwd, en kent mijn vader ook van de dansschool.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:32 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
![]()
Ik snapte toen maar niet wat er zo aantrekkelijk was aan dansen. Ik had ook een vriend die steeds meer met stijldansen bezig was. Soms vijf dagen in de week. Onbegrijpelijk dacht ik...
Hij is nu wèl getrouwd met één van z'n danspartners
Veel jongens snapte dat niet...vandaar dat ik op de hulplessen vaak als jongen danstequote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:32 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
![]()
Ik snapte toen maar niet wat er zo aantrekkelijk was aan dansen. Ik had ook een vriend die steeds meer met stijldansen bezig was. Soms vijf dagen in de week. Onbegrijpelijk dacht ik...
Hij is nu wèl getrouwd met één van z'n danspartners
Dans je nu nog?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:36 schreef MrObjective het volgende:
[..]
Ik had ook altijd vaste danspartner. Met één ervan heb ik ook een relatie gehad. Maar ik dans met iedereen wel gemakkelijk hoor. Zelfs mijn moeder kan ik leiden, hahaha, en dat wil wat zeggen, want die is nu 40 jaar getrouwd, en kent mijn vader ook van de dansschool.
Op die leeftijd schaamden veel zich om in pak over straat te moeten. Want bij ons was pak verplicht. Ik zat daar nooit mee.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:37 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Veel jongens snapte dat niet...vandaar dat ik op de hulplessen vaak als jongen dansteZie je het voor je? Klein hummeltje dansend als jongen? vandaar dat ik dat weet van die decolletées
In pak? wat ouderwets zeg. Zelfs in mijn tijd hoefden ze niet in pak. Wel netjes gekleed en geen sportschoenen, maar pak was niet nodig hoor. En idd, thema avonden was cool, en omdat ik uit bijna iedere groep wel mensen kenden stond ik dan vaak echt de hele avond op de vloer...Ik krijg haast heimwee naar die tijdquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:39 schreef MrObjective het volgende:
[..]
Op die leeftijd schaamden veel zich om in pak over straat te moeten. Want bij ons was pak verplicht. Ik zat daar nooit mee.
Vooral de zaterdagen waren leuk, dan was er een thema-avond, was altijd beregezellig
Dat zag je inderdaad veel op dansles. Dames die met elkaar dansten en dan om-en-om de mannelijke partij deden. Respect had ik daarvoor. Ik vergat de mannelijke kant al steeds...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:37 schreef pea4fun het volgende:
Veel jongens snapte dat niet...vandaar dat ik op de hulplessen vaak als jongen dansteZie je het voor je? Klein hummeltje dansend als jongen? vandaar dat ik dat weet van die decolletées
Bij ons was het regel dat heren die een dame op de bank ten dans vroegen (de dansbank dan, niet de kantine) niet mochten weigeren.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:43 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Dat zag je inderdaad veel op dansles. Dames die met elkaar dansten en dan om-en-om de mannelijke partij deden. Respect had ik daarvoor. Ik vergat de mannelijke kant al steeds...
En d'r is visueel ook niets mis met dames die samen dansen...
Dansen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:42 schreef pea4fun het volgende:
[..]
In pak? wat ouderwets zeg. Zelfs in mijn tijd hoefden ze niet in pak. Wel netjes gekleed en geen sportschoenen, maar pak was niet nodig hoor. En idd, thema avonden was cool, en omdat ik uit bijna iedere groep wel mensen kenden stond ik dan vaak echt de hele avond op de vloer...Ik krijg haast heimwee naar die tijd
Is ook een beetje lullig als steeds dezelfde jongen zonder danspartner staatquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:44 schreef Shinadul het volgende:
[..]
Bij ons was het regel dat heren die een dame op de bank ten dans vroegen (de dansbank dan, niet de kantine) niet mochten weigeren.
Oeh ja....Tango (niet de argentijnse) of Engelse wals hebben mijn voorkeurquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:44 schreef MrObjective het volgende:
[..]
Dansen?![]()
Dat gebeurde een jongen dus ook nooit, om bovengenoemde redenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:46 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Is ook een beetje lullig als steeds dezelfde jongen zonder danspartner staat![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |