vertel!! hangt er nog wat?!?quote:Op maandag 15 november 2004 22:08 schreef LL het volgende:
Hier in groningen was het verdacht rustig bij de KL vakken
Ik was er vanmiddag en er hing echt nog hartstikke veel!quote:Op maandag 15 november 2004 22:43 schreef niksan het volgende:
[..]
vertel!! hangt er nog wat?!?
quote:Op maandag 15 november 2004 23:09 schreef Blutgrafin het volgende:
[..]
Ik was er vanmiddag en er hing echt nog hartstikke veel!
Ik kan me niet voorstellen dat je dat vindt, ontzettend lelijke pasvorm. Dan laten ze een designer als Lagerfeld kleding doen en dan moet het personeel zo'n vodje aan, had wel iets meer verwacht eigenlijk...quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:53 schreef Ripley het volgende:
Belachelijk trouwens dat die zwarte shirtjes alleen voor het personeel zijn, ik vind die 10 keer mooier dan de witte
Bij de H&M in Hoog Catharijne (Utrecht) hing vanmiddag ook nog best veelquote:Op maandag 15 november 2004 23:09 schreef Blutgrafin het volgende:
[..]
Ik was er vanmiddag en er hing echt nog hartstikke veel!
bronquote:Karl Lagerfeld: geen tweede collectie voor H&M
HAMBURG - De Franse couturier Karl Lagerfeld heeft ondanks het succes van zijn voor Hennes en Mauritz (H&M) gemaakte mode geen zin in een tweede collectie voor H&M. Hij ergert zich zo aan de verkoopstrategie van de Zweedse kledinggigant dat hij ermee kapt, vertelde hij aan het Duitse weekblad Stern van deze week.
Veel van de modellen van de 66-jarige ontwerper, die afgelopen vrijdag in de helft van de duizend H&M-filialen in Europa en Noord-Amerika hingen, waren snel uitverkocht. Lagerfeld noemde het 'pijnlijk' dat H&M door de beperking van de oplage zoveel mensen heeft teleurgesteld. Hij vindt het 'snobistisch' dat H&M maar zo weinig kledingstukken heeft geproduceerd en dat veel klanten in kleine steden en Oost-Europa achter het net moesten vissen omdat in 'hun' filiaal niets van Lagerfeld te koop was.
Bovendien is de Franse ontwerper nijdig dat het modewarenhuis een aantal van zijn ontwerpen ook in grote maten heeft gemaakt. "Wat ik ontworpen heb is mode voor smalle slanke mensen."
Wel amusant vindt hij het dat Lagerfeld-kledingstukken uit de H& M-collectie nu al op internetsites geveild worden. "Dat mag allemaal. Dat is typisch van onze tijd."
quote:Bovendien is de Franse ontwerper nijdig dat het modewarenhuis een aantal van zijn ontwerpen ook in grote maten heeft gemaakt. "Wat ik ontworpen heb is mode voor smalle slanke mensen."
want?quote:Op woensdag 17 november 2004 21:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
![]()
Hmmkay... Beetje een triest statement eerlijk gezegd...
Idd,hij was zijn eigen niet al te smalle tijd even vergeten zeker...quote:Op woensdag 17 november 2004 21:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
![]()
Hmmkay... Beetje een triest statement eerlijk gezegd...
Hij is een grote fan van de jasjes van Hedi Slimane (Dior Homme) en omdat hij daarin wou passen is ie afgevallen. Dus ik vind het niet zo'n raar punt. Dat soort jasjes zien er nou eenmaal mooier uit bij een slank persoon.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:34 schreef sabyne het volgende:
[..]
Idd,hij was zijn eigen niet al te smalle tijd even vergeten zeker...
[afbeelding]
Vanuit het punt dat couture uitstraling verliest en er beter uitziet als het slank gesneden is, vind ik hem wel een punt hebben. Maar als je doel is om couture naar de 'gewone mens' te brengen, breng het dan ook naar alle mensen, inclusief die met een maatje meer! Ik heb btw maat 34, en ik heb de kleding die ik er van wil aanschaffen nog niet in mijn maat gezien. Ik hoop toch echt dat dat nu maar snel binnenkomt.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:40 schreef itsontoday het volgende:
Hij is een grote fan van de jasjes van Hedi Slimane (Dior Homme) en omdat hij daarin wou passen is ie afgevallen. Dus ik vind het niet zo'n raar punt. Dat soort jasjes zien er nou eenmaal mooier uit bij een slank persoon.
Ja zit zeker wat in, maar ik denk dat zijn doel meer is geweest couture betaalbaar maken.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:54 schreef merdeka het volgende:
[..]
Vanuit het punt dat couture uitstraling verliest en er beter uitziet als het slank gesneden is, vind ik hem wel een punt hebben. Maar als je doel is om couture naar de 'gewone mens' te brengen, breng het dan ook naar alle mensen, inclusief die met een maatje meer! Ik heb btw maat 34, en ik heb de kleding die ik er van wil aanschaffen nog niet in mijn maat gezien. Ik hoop toch echt dat dat nu maar snel binnenkomt.
Een mooi blazertje bij een lelijk hoofd ziet er ook uit als een vlag op een modderschuit, maar als je een collectie massaal verkoopt kan je ook niet voorkomen dat mensen het aanschaffen die een lelijk hoofd hebben, en niet de topmodellen die je zelf uit zou zoeken voor je show. Helaas Karl, dat hoort ook bij de 'gewone mensen' waar je je kleding naartoe wilt brengen....... die brengen op hun beurt de kleding niet altijd tot zijn recht....
ja hier.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:12 schreef ajuu het volgende:
zijn er ook, eh...jongens, die iets van KL gekocht hebben?
wat heb je ge-?quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:50 schreef itsontoday het volgende:
[..]
ja hier.
Maar opzich wel mooi chique voor galaquote:Op zaterdag 20 november 2004 09:10 schreef ajuu het volgende:
[..]
wat heb je ge-?![]()
twas erg kerst-ig voor jongens vond ik, overhemd, das, pak, zwart/wit![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:12 schreef ajuu het volgende:
zijn er ook, eh...jongens, die iets van KL gekocht hebben?
ja mooi he, ik vond het contrast tussen zo' n fout macho-lied en de iele instruementen (xylofoon?) en kinderstemmen vooral mooi.quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:05 schreef LL het volgende:
[..]![]()
Ik luister je liedje nu, geweldig
Couture is designermode, Haute Couture is de voor de gemiddelde Nederlander onbetaalbare catwalkcollectie of zelfs voor jezelf persoonlijk ontworpen kleding van topdesigners.quote:Op zaterdag 20 november 2004 10:48 schreef HiZ het volgende:
Sinds wanneer is massa pret-a-porter (confectie dus) couture?
En wat is het probleem van betalen met een credit card? Want dat vond ik wel de raarste opmerking uit dit topic; het verwijzen naar het betalen van iets met een credit card alsof het een protserige handeling is. Dat kan je volgens mij alleen in Nederland tegenkomen, in andere landen is een credit card gewoon een betaalmiddel. Waarmee je ook je boodschappen bij de locale 'Albert Heijn' betaalt. Daar is niets protserigs aan.
Volgens mij is er een scherpe grens tussen confection en couture (haute couture inderdaad + pret - a - porter). Designer fashion zit in 9 van de 10 gevallen in de categorie confection en de overgebleven witte raaf zit dan normaliter in het lagere segment van de couture.quote:Op zaterdag 20 november 2004 19:54 schreef merdeka het volgende:
[..]
Couture is designermode, Haute Couture is de voor de gemiddelde Nederlander onbetaalbare catwalkcollectie of zelfs voor jezelf persoonlijk ontworpen kleding van topdesigners.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |