Mochten er nog mensen zijn die zorgeloos willen bevallen, sla dan de volgende post even over
![]()
.
Het verhaal dus:
Bij pluis begon het gistermorgen om 11:00 behoorlijk te rommelen en om ongeveer 18:00 begon het vrij stabiel te rommelen. Rondom 21:00 waren er al weeen van ongeveer om de 7-8 minuten. OM 2:00 vannacht waren er weeen om de drie a vier minuten en werd de VK gebeld. Ze kwam langs en pluis had 1-2 cm ontsluiting. Vervolgens kwam ze om 07:00 weer langs en toen had pluis 4-5 cm ontsluiting. Om 10:00 was ze er weer en pluis had 5 cm ontsluiting, op dit moment besloot de VK om naar het ziekenhuis te gaan omdat de ontsluiting niet doorzette (pluis had weeen om de 2 à 3 minuten maar de weeen zelf duurde ook 2-3 minuten
![]()
)
In het ziekenhuis werden de weeen gestimuleerd en was lachgas beschikbaar alleen om 14:00 had pluis nog maar 6 cm ontsluiting en was ze helemaal op. De VK besloot toen om pluis een ruggeprik te geven. Na deze ruggeprik had pluis binnen 45 minuten ineens vrijwel volledige ontsluiting, op een klein randje na. Dus mocht ze nog 1,5 uur persweeen wegzuchten (jippie
![]()
). Rond 17:00 was het dan eindelijk zo ver, ze mocht persen, alleen dat ging haast niet meer op dat ze op was en doordat de weeen afnam, mede daardoor kwam de vacuumpomp in beeld (en de inknipschaar
![]()
). Na een stevige knip (waarom blijft zo'n geluid je hoofd) en het betere pers en trek werk kwam Tobias ter wereld. Heel even huilend, maar vooral heel wijs om zich heen kijkend
![]()
.
al met al ben ik heel trots op pluis, ik zag het op een moment haast niet meer zitten, zeker toen zij gewoon helemaal op was, maar toch heeft ze het heel mooi voor elkaar geboxed (en dat in een kleine 40 uur zonder slaap). Ik vind het zo knap was pluisje gedaan heeft, dat ik daar geen woorden voor heb
![]()
.