ofwel reactie op gebruik images:quote:op woensdag 4 augustus 2004 13:53 schreef sop het volgende:
vrijwel alle images op de kabouterkrant zijn alleen bedoeld voor kabouters lijkt wel. ze zijn wazig en/of lelijk geresized.
en weer heb je gelijk, maar weer bewust gedaan. de vier "knoppen bovenaan" linken door naar ongeveer 6 subpagina's, wat wil zeggen dat de hoewel de knop wijzigt, het resultaat meestal hetzelfde zal zijn. mijn dagblad, en wel de papieren versie, heeft een soortgelijke layout met bovenin een aantal eye-catchers. overigens is onderaan een meer statische navigatiebalk neergezet.quote:op woensdag 4 augustus 2004 13:53 schreef sop het volgende:
verder vind ik de navigatie erg onduidelijk. als ik ergens op klik heb ik geen idee waar ik dan weer terecht kom. de knoppen bovenaan veranderen ook iedere keer weer. dat maakt het al helemaal niet duidelijker.
kijk eens in de openingspost van dit topic en in de post boven je hoe je een site ter check aanbiedt. ik weiger om veel meer tijd in een review te steken dan iemand in zijn aanbiedingspost.quote:op vrijdag 6 augustus 2004 20:44 schreef smoved het volgende:
ik ben op 't moment ook bezig met een nieuwe site:
http://beta.lookme.nl
hij is nog niet helemaal af, maar ik hoor graag jullie reacties
stel je niet aan man.quote:op zaterdag 7 augustus 2004 00:11 schreef sop het volgende:
[..]
kijk eens in de openingspost van dit topic en in de post boven je hoe je een site ter check aanbiedt. ik weiger om veel meer tijd in een review te steken dan iemand in zijn aanbiedingspost.
hmmz, niet gelezen enzoquote:op zaterdag 7 augustus 2004 00:11 schreef sop het volgende:
kijk eens in de openingspost van dit topic en in de post boven je hoe je een site ter check aanbiedt. ik weiger om veel meer tijd in een review te steken dan iemand in zijn aanbiedingspost.
nog een paar uurtjes en het zou af moeten zijn!quote:op zaterdag 7 augustus 2004 01:12 schreef smoved het volgende:
[..]
ik ben dus bezig met een nieuwe site voor lookme.nl, deze is te bezichtigen op http://beta.lookme.nl/
niemand??quote:op woensdag 4 augustus 2004 16:35 schreef webfreak het volgende:
ik ben bezig aan een site voor iemand.
hij staat momenteel op http://nl.cashmoneybrothers.be/~jeroen/quirien
het bestaat uit een (flash)menu met 4 kaarten.
als je op 1 van de kaarten klikt, komt er onderin een oranje balk een submenu.
als je op een item klikt komt er een html-pagina tevoorschijn.
als je op de ring klikt kom je bij 't nieuws uit.
het probleem is dat 't niet erg duidelijk is dat je op de kaarten kunt klikken.
heeft iemand misschien suggesties over hoe ik dit duidelijker kan maken?
daarnaast zijn tips over de layout erg welkom.
ohja, de links in het submenu (dus de oranje balk) werken nog niet
je verteld er niet bij welke geweldige dingen deze iemand wel zou kunnen, lastig om adviezen te geven over layout danquote:op zaterdag 7 augustus 2004 18:03 schreef webfreak het volgende:
[..]
niemand??
alhoewel het er op het eerste oog vrij netjes uitziet qua design, een aantal commentaarpunten;quote:op zaterdag 7 augustus 2004 18:03 schreef webfreak het volgende:
niemand??
ik ken helemaal niets van asp, php of css maar zo te zien kun je er veel mee, dus ik zal me er zeker in gaan verdiepen!quote:op zaterdag 7 augustus 2004 18:41 schreef leshy het volgende:
[..]
alhoewel het er op het eerste oog vrij netjes uitziet qua design, een aantal commentaarpunten;als je de beschikking hebt over server side includes, asp of php, ga dan voor een css-gebaseerde layout in plaats van een table/frame layout. op die manier is je pagina ten alle tijde toegankelijk en bruikbaar in alle browsers, en kunnen mensen ook daadwerkelijk pagina's bookmarken het menu maakt gebruik van flash. als iemand zonder flash -om wat voor reden dan ook- je pagina probeert te bekijken, is je pagina volledig ontoegankelijk. zeker omdat je dit menu exact na kunt maken met css - inclusief effecten - is het gebruik van flash daarvoor mogelijk niet de beste optie. het alternatief is om in elk geval een tekstuele link naar een sitemap op te nemen, zodat je site ook zonder flash nog steeds werkt.
ja, ik ben ook niet kapot van de java-scrollbalk, maar de bedoelling is eigenlijk om zo min mogelijk pagina's te gebruiken.quote:de pagina maakt gebruik van een redelijk enorme hoeveelheid javascript, alleen om een scrollbar te imiteren. opnieuw geldt dat voor mensen die javascript uitgeschakeld hebben, je site niet werkt. er is niets mis met een gewone scrollbalk
hmmm, dat is vreemd.. ik zal er eens naar kijken.quote:bovendien doet je pagina het hier niet in internet explorer 6. ik krijg wel netjes de geblokte achtergrond, maar de content-layer wordt niet ingeladen ofzo. ik weet niet of dat aan iets ligt wat ik ingesteld heb, of dat anderen het ook hebben - bij mijn weten heb ik niets bijzonders uitstaan.
een duidelijke lay-out en vind het niet te druk.quote:op dinsdag 10 augustus 2004 17:41 schreef boudi het volgende:
mijn afstudeer-opdracht
bovenstaande link is mijn afstudeeropdracht mediatechnology in leiden. het is door mijzelf geschreven forum-software, die de tekstberichtjes zoals deze vervangt voor gesproken tekst. in principe is het, op een aantal features na, redelijk 'af' en ben daarom op zoek naar meningen van anderen.... ben er 2 maanden mee bezig geweest, met voorbereiding en alles erbij. het geheel draait op iis en maakt gebruik van asp (vb), een access-db en client-side van js. ben benieuwd wat anderen ervan vinden... thnx!!
als je een subfora opent waar nog geen posts staan.quote:error '80020009'
exception occurred.
/include/functions.asp, line 687
zie http://www.leshy.net/images/talkforum.pngquote:op dinsdag 10 augustus 2004 17:41 schreef boudi het volgende:
ben benieuwd wat anderen ervan vinden, en dan vooral de geboden functionaliteit en de werking (bugs?)... thnx!!
ik gebruik firefox als browser. eens getest in internet exploreer en dan werkt het perfectquote:op woensdag 11 augustus 2004 12:31 schreef boudi het volgende:
jump: die error gaat in de buglist, thnx... zit zelf steeds te klikken op subfora met topicsmaar vind het wel gek dat je niks hoort; de berichten zouden automatisch moeten worden afgespeeld... wat voor browser gebruik je?? je opmerkingen over de layout zal ik even gaan bekijken, thnx!
leshy: heb de boel idd nog niet getest onder een andere browser dan ie; heb in mijn opdrachtbeschrijving ook stiekem ie als 'vereiste' geschreven omdat ik van een activex-object gebruik maak bij het opnemen... ik zal de boel eens even testen met andere browsers... bedankt iig so far...
reactie ter grootte van de aanbiedingspost (zie openings post):quote:op donderdag 12 augustus 2004 21:40 schreef grunge-metal het volgende:
ok ik heb een paar dagen geleden me site veranderd en is hier te vinden.
ps.
let a.u.b niet op het reactie from en het archief wat nog niet werkt daar wordt aangewerkt.
een mouseover op de links zou het al iet duidelijker maken. en iets meer ruimte tussen de likns zelvequote:op vrijdag 13 augustus 2004 10:03 schreef sop het volgende:
[..]
reactie ter grootte van de aanbiedingspost (zie openings post):
het ziet er rommelig uit met reclame en rommelige blokjes. text staat veel te dicht op de border van een textblock. ik zie alleen maar lijstjes met onderstreepte items: chaos.
ik heb van verschillende kanten gehoort dat die tekst te dicht op de bordes staat dus dat ga ik nog veranderen. en die linkjes denk ik niet, of er moeten nog meer opmerkingen komen waarin dat gezegt wordtquote:op vrijdag 13 augustus 2004 10:06 schreef jump het volgende:
[..]
een mouseover op de links zou het al iet duidelijker maken. en iets meer ruimte tussen de likns zelve
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |