abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21053216
vrijwel alle images op de kabouterkrant zijn alleen bedoeld voor kabouters lijkt wel. ze zijn wazig en/of lelijk geresized.

verder vind ik de navigatie erg onduidelijk. als ik ergens op klik heb ik geen idee waar ik dan weer terecht kom. de knoppen bovenaan veranderen ook iedere keer weer. dat maakt het al helemaal niet duidelijker.

en bijvoorbeeld bij de kleintjes (de advertenties) zitten ook onderdelen (de strip en de grafiek) die niet via een eigen weg zijn te vinden.
m.a.w. de site ziet er leuk uit, totdat je hem goed gaat bekijken (de slechte kwaliteit images) en hem gaat bebruiken (de vreemde navigatie).

overigens is (x)hmtl valideren ook geen garantie op een fatsoenlijk werkende site. staar je daar dus niet op blind. het is wel een goed handvat om je site browser compatible te maken.
pi_21053693
quote:
op woensdag 4 augustus 2004 13:53 schreef sop het volgende:
vrijwel alle images op de kabouterkrant zijn alleen bedoeld voor kabouters lijkt wel. ze zijn wazig en/of lelijk geresized.
ofwel reactie op gebruik images:

de icons, of kleine images, zouden niet onscherp moeten zijn. het zijn meestal wel uitsnedes uit grotere fotos en dit is met opzet zo gedaan.

van de grote foto kan ik helaas geen scherper alternatief vinden, ben door de layout wel gebonden aan het formaat van de image

de images die gebruikt worden aan het eind, lees onderzijde van de pagina, worden gebruikt als opvulling en zijn daardoor vrijwel onleesbaar. hiervoor zoek ik nog een alternatief.
quote:
op woensdag 4 augustus 2004 13:53 schreef sop het volgende:
verder vind ik de navigatie erg onduidelijk. als ik ergens op klik heb ik geen idee waar ik dan weer terecht kom. de knoppen bovenaan veranderen ook iedere keer weer. dat maakt het al helemaal niet duidelijker.
en weer heb je gelijk, maar weer bewust gedaan. de vier "knoppen bovenaan" linken door naar ongeveer 6 subpagina's, wat wil zeggen dat de hoewel de knop wijzigt, het resultaat meestal hetzelfde zal zijn. mijn dagblad, en wel de papieren versie, heeft een soortgelijke layout met bovenin een aantal eye-catchers. overigens is onderaan een meer statische navigatiebalk neergezet.

de errors van de validator komen volgens mij vooral van het swf klokje. de weergave in de verschillende browsers zou redelijk overeen moeten komen met wat bedoeld is.
de kabouterkrant en wat er verder niet gebeurde
pi_21053848
die navigatie onderin zou ik op de een of andere manier ook nog eens vanboven laten terugkomen. hij valt nou niet direct op op deze manier.
pi_21054674
ik ben bezig aan een site voor iemand.
hij staat momenteel op http://nl.cashmoneybrothers.be/~jeroen/quirien

het bestaat uit een (flash)menu met 4 kaarten.
als je op 1 van de kaarten klikt, komt er onderin een oranje balk een submenu.
als je op een item klikt komt er een html-pagina tevoorschijn.
als je op de ring klikt kom je bij 't nieuws uit.

het probleem is dat 't niet erg duidelijk is dat je op de kaarten kunt klikken.
heeft iemand misschien suggesties over hoe ik dit duidelijker kan maken?

daarnaast zijn tips over de layout erg welkom.

ohja, de links in het submenu (dus de oranje balk) werken nog niet
pi_21105500
ik ben op 't moment ook bezig met een nieuwe site:

http://beta.lookme.nl

hij is nog niet helemaal af, maar ik hoor graag jullie reacties
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 22:13:57 #181
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21107433
links die wit worden bij een hover op een witte achtergrond is niet erg prettig
pi_21110376
quote:
op vrijdag 6 augustus 2004 20:44 schreef smoved het volgende:
ik ben op 't moment ook bezig met een nieuwe site:

http://beta.lookme.nl

hij is nog niet helemaal af, maar ik hoor graag jullie reacties
kijk eens in de openingspost van dit topic en in de post boven je hoe je een site ter check aanbiedt. ik weiger om veel meer tijd in een review te steken dan iemand in zijn aanbiedingspost.
pi_21110561
quote:
op zaterdag 7 augustus 2004 00:11 schreef sop het volgende:

[..]

kijk eens in de openingspost van dit topic en in de post boven je hoe je een site ter check aanbiedt. ik weiger om veel meer tijd in een review te steken dan iemand in zijn aanbiedingspost.
stel je niet aan man.
pi_21111906
quote:
op zaterdag 7 augustus 2004 00:11 schreef sop het volgende:
hmmz, niet gelezen enzo

even opnieuw dan:

ik ben dus bezig met een nieuwe site voor lookme.nl, deze is te bezichtigen op http://beta.lookme.nl/

ik ben zelf tevreden over de site in het algemeen, sommige formulieren zouden wat beter ingedeeld moeten worden en de gebruiksvriendelijkheid zou nog flink omhoog kunnen, maar daar word aan gewerkt.

ik ben ongeveer 2 werkwerken met het systeem en de layout bezig geweest, hierbij zijn ook de uren van het oude basis-systeem meegeteld.

ik wil de layout / algemene indruk laten checken, hopelijk kan ik hierdoor een goed beeld vormen van de wijzigingen die nog gemaakt moeten worden.

de site is voornamelijk in kladblok gemaakt, een aantal formuliertjes en tabellen zijn in dreamweaver gemaakt. de grafische schil is in photoshop gemaakt.

serverside scripting die gebruikt is:
- php
- mysql
- shell scripts voor een aantal cron jobs
pi_21113158
quote:
op zaterdag 7 augustus 2004 01:12 schreef smoved het volgende:
[..]
ik ben dus bezig met een nieuwe site voor lookme.nl, deze is te bezichtigen op http://beta.lookme.nl/
nog een paar uurtjes en het zou af moeten zijn!

ik neem aan dat de scherpe kleuren en omlijningen etc met opzet gedaan zijn. wel opletten dat het oranje niet gaat 'vloeken' met bijvoorbeeld de m/v aanduiding bij de profielen.

ook zou ik, wederom gespot bij profielen, de verschillende tables op eenzelfde manier uitlijnen en omlijnen al was het maar om het geheel er iets strakker uit te laten zien. borders om check en radio buttons lijken me ook niet nodig.

voor www.kabouterkrant.nl heb ik de layout van de navigatie ietwat gewijzigd. niet de logica ervan overigens. ik kan het ook nog niet over mijn hart verkrijgen deze navigatie bovenin te plaatsen.
pi_21123278
quote:
op woensdag 4 augustus 2004 16:35 schreef webfreak het volgende:
ik ben bezig aan een site voor iemand.
hij staat momenteel op http://nl.cashmoneybrothers.be/~jeroen/quirien

het bestaat uit een (flash)menu met 4 kaarten.
als je op 1 van de kaarten klikt, komt er onderin een oranje balk een submenu.
als je op een item klikt komt er een html-pagina tevoorschijn.
als je op de ring klikt kom je bij 't nieuws uit.

het probleem is dat 't niet erg duidelijk is dat je op de kaarten kunt klikken.
heeft iemand misschien suggesties over hoe ik dit duidelijker kan maken?

daarnaast zijn tips over de layout erg welkom.

ohja, de links in het submenu (dus de oranje balk) werken nog niet
niemand??
pi_21123876
quote:
op zaterdag 7 augustus 2004 18:03 schreef webfreak het volgende:
[..]
niemand??
je verteld er niet bij welke geweldige dingen deze iemand wel zou kunnen, lastig om adviezen te geven over layout dan

de onduidelijkheid van de kaarten valt nog wel mee lijkt me, een iets duidelijker mouseover zou al een heleboel doen denk ik

de menutekst(naam) rechts valt wel een beetje weg door het gebruik van de blokjes. ziet er verder wel strak uit lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamon op 08-08-2004 03:48:14 ]
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 18:41:03 #188
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21123968
quote:
op zaterdag 7 augustus 2004 18:03 schreef webfreak het volgende:
niemand??
alhoewel het er op het eerste oog vrij netjes uitziet qua design, een aantal commentaarpunten;

• als inline frames zijn uitgeschakeld, verschijnt de alternatieve tekst in het wit op de zwart-wit geblokte achtergrond en is dus volkomen onleesbaar.
  • als je de beschikking hebt over server side includes, asp of php, ga dan voor een css-gebaseerde layout in plaats van een table/frame layout. op die manier is je pagina ten alle tijde toegankelijk en bruikbaar in alle browsers, en kunnen mensen ook daadwerkelijk pagina's bookmarken
  • het menu maakt gebruik van flash. als iemand zonder flash -om wat voor reden dan ook- je pagina probeert te bekijken, is je pagina volledig ontoegankelijk. zeker omdat je dit menu exact na kunt maken met css - inclusief effecten - is het gebruik van flash daarvoor mogelijk niet de beste optie. het alternatief is om in elk geval een tekstuele link naar een sitemap op te nemen, zodat je site ook zonder flash nog steeds werkt.
  • de pagina maakt gebruik van een redelijk enorme hoeveelheid javascript, alleen om een scrollbar te imiteren. opnieuw geldt dat voor mensen die javascript uitgeschakeld hebben, je site niet werkt. er is niets mis met een gewone scrollbalk
  • de daadwerkelijke content-area van je site ziet er wat saai uit; het is in feite gewoon een wit stuk met wat zwarte tekst erin. de titel erboven is ook gewoon een wit woordje in verdana. hier moet wat stijlvollers van te maken zijn. een paar headings in het rood van de pagina er tussen, mogelijk nog een lichte achtergrond-afbeelding om het geheel wat te 'breken'. ook geen gek idee om je links wat opvallender te maken; zeker een hover-effect zou erg schelen.
  • de kaarten als navigatie-element vallen mogelijk wat meer op als je gewoon de gehele naam van de link op de kaart zet, eg. "papier" in plaats van alleen een p. het is nu bijvoorbeeld ook maar afvragen waar een kaart je naartoe linkt; je ziet pas naar welke sectie een kaart linkt als je er daadwerkelijk bent.
  • funky scrollwiel-effecten in opera

bovendien doet je pagina het hier niet in internet explorer 6. ik krijg wel netjes de geblokte achtergrond, maar de content-layer wordt niet ingeladen ofzo. ik weet niet of dat aan iets ligt wat ik ingesteld heb, of dat anderen het ook hebben - bij mijn weten heb ik niets bijzonders uitstaan.
  • pi_21126490
    quote:
    op zaterdag 7 augustus 2004 18:41 schreef leshy het volgende:

[..]

alhoewel het er op het eerste oog vrij netjes uitziet qua design, een aantal commentaarpunten;

• als je de beschikking hebt over server side includes, asp of php, ga dan voor een css-gebaseerde layout in plaats van een table/frame layout. op die manier is je pagina ten alle tijde toegankelijk en bruikbaar in alle browsers, en kunnen mensen ook daadwerkelijk pagina's bookmarken
  • het menu maakt gebruik van flash. als iemand zonder flash -om wat voor reden dan ook- je pagina probeert te bekijken, is je pagina volledig ontoegankelijk. zeker omdat je dit menu exact na kunt maken met css - inclusief effecten - is het gebruik van flash daarvoor mogelijk niet de beste optie. het alternatief is om in elk geval een tekstuele link naar een sitemap op te nemen, zodat je site ook zonder flash nog steeds werkt.
  • ik ken helemaal niets van asp, php of css maar zo te zien kun je er veel mee, dus ik zal me er zeker in gaan verdiepen!
    quote:
  • de pagina maakt gebruik van een redelijk enorme hoeveelheid javascript, alleen om een scrollbar te imiteren. opnieuw geldt dat voor mensen die javascript uitgeschakeld hebben, je site niet werkt. er is niets mis met een gewone scrollbalk
  • ja, ik ben ook niet kapot van de java-scrollbalk, maar de bedoelling is eigenlijk om zo min mogelijk pagina's te gebruiken.
    als ik een gewone scrollbalk wil gebruiken moet ik met een extra iframe gaan werken (omdat ik in de tekst wil scrollen, maar de titel moet blijven staan), en dat kost dus een hoop extra pagina's.
    ik ben dus nog op zoek naar een oplossing hiervoor.
    quote:
    bovendien doet je pagina het hier niet in internet explorer 6. ik krijg wel netjes de geblokte achtergrond, maar de content-layer wordt niet ingeladen ofzo. ik weet niet of dat aan iets ligt wat ik ingesteld heb, of dat anderen het ook hebben - bij mijn weten heb ik niets bijzonders uitstaan.
    hmmm, dat is vreemd.. ik zal er eens naar kijken.
    ik maak de site op een mac. het lastige is dus dat ik niet alles hetzelfde zie als pc-gebruikers.

in ieder geval ontzettend bedankt voor de tips! ik ga proberen alles zoveel mogelijk te verbeteren.
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:41:22 #190
    8277 Boudi
    Always Coca Cola
    pi_21185899
    mijn afstudeer-opdracht

bovenstaande link is mijn afstudeeropdracht mediatechnology in leiden. het is door mijzelf geschreven forum-software, die de tekstberichtjes zoals deze vervangt voor gesproken tekst. in principe is het, op een aantal features na, redelijk 'af' en ben daarom op zoek naar meningen van anderen.... ben er 2 maanden mee bezig geweest, met voorbereiding en alles erbij. het geheel draait op iis en maakt gebruik van asp (vb), een access-db en client-side van js. ben benieuwd wat anderen ervan vinden, en dan vooral de geboden functionaliteit en de werking (bugs?)... thnx!!
    Met of zonder mayonaise?
      Lieve Belg dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:50:23 #191
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21186142
    quote:
    op dinsdag 10 augustus 2004 17:41 schreef boudi het volgende:
    mijn afstudeer-opdracht

bovenstaande link is mijn afstudeeropdracht mediatechnology in leiden. het is door mijzelf geschreven forum-software, die de tekstberichtjes zoals deze vervangt voor gesproken tekst. in principe is het, op een aantal features na, redelijk 'af' en ben daarom op zoek naar meningen van anderen.... ben er 2 maanden mee bezig geweest, met voorbereiding en alles erbij. het geheel draait op iis en maakt gebruik van asp (vb), een access-db en client-side van js. ben benieuwd wat anderen ervan vinden... thnx!!
    een duidelijke lay-out en vind het niet te druk.

eerste foutje gevonden:
    quote:
    error '80020009'

exception occurred.

/include/functions.asp, line 687
    als je een subfora opent waar nog geen posts staan.

op de forumindex staat er eerst die zwarte balk met "forum", "laatste post" enzo en in die grijze balk eronder "welkom".
    als je in een subfora gaat staan die 2 balken omgekeerd. misschien is het bewust gedaan.
    ook als er tekst staat in die grijze balk langs de rechterkant, stat die volledig tegen de zijkant gedrukt, ik zou er een beetje ruimte tussen laten.

je ziet overal lengtes enzo, maar je kan ze nergens beluisteren. ik vind ze toch niet
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:58:17 #192
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_21186331
    quote:
    op dinsdag 10 augustus 2004 17:41 schreef boudi het volgende:
    ben benieuwd wat anderen ervan vinden, en dan vooral de geboden functionaliteit en de werking (bugs?)... thnx!!
    zie http://www.leshy.net/images/talkforum.png
      woensdag 11 augustus 2004 @ 12:31:50 #193
    8277 Boudi
    Always Coca Cola
    pi_21204113
    jump: die error gaat in de buglist, thnx... zit zelf steeds te klikken op subfora met topics maar vind het wel gek dat je niks hoort; de berichten zouden automatisch moeten worden afgespeeld... wat voor browser gebruik je?? je opmerkingen over de layout zal ik even gaan bekijken, thnx!

leshy: heb de boel idd nog niet getest onder een andere browser dan ie; heb in mijn opdrachtbeschrijving ook stiekem ie als 'vereiste' geschreven omdat ik van een activex-object gebruik maak bij het opnemen... ik zal de boel eens even testen met andere browsers... bedankt iig so far...
    Met of zonder mayonaise?
      Lieve Belg woensdag 11 augustus 2004 @ 12:36:46 #194
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21204204
    quote:
    op woensdag 11 augustus 2004 12:31 schreef boudi het volgende:
    jump: die error gaat in de buglist, thnx... zit zelf steeds te klikken op subfora met topics maar vind het wel gek dat je niks hoort; de berichten zouden automatisch moeten worden afgespeeld... wat voor browser gebruik je?? je opmerkingen over de layout zal ik even gaan bekijken, thnx!

leshy: heb de boel idd nog niet getest onder een andere browser dan ie; heb in mijn opdrachtbeschrijving ook stiekem ie als 'vereiste' geschreven omdat ik van een activex-object gebruik maak bij het opnemen... ik zal de boel eens even testen met andere browsers... bedankt iig so far...
    ik gebruik firefox als browser. eens getest in internet exploreer en dan werkt het perfect
    pi_21243234
    ok ik heb een paar dagen geleden me site veranderd en is hier te vinden.

ps.
    let a.u.b niet op het reactie from en het archief wat nog niet werkt daar wordt aangewerkt.
    pi_21252718
    quote:
    op donderdag 12 augustus 2004 21:40 schreef grunge-metal het volgende:
    ok ik heb een paar dagen geleden me site veranderd en is hier te vinden.

ps.
    let a.u.b niet op het reactie from en het archief wat nog niet werkt daar wordt aangewerkt.
    reactie ter grootte van de aanbiedingspost (zie openings post):
    het ziet er rommelig uit met reclame en rommelige blokjes. text staat veel te dicht op de border van een textblock. ik zie alleen maar lijstjes met onderstreepte items: chaos.
      Lieve Belg vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:06:11 #197
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21252751
    quote:
    op vrijdag 13 augustus 2004 10:03 schreef sop het volgende:

[..]

reactie ter grootte van de aanbiedingspost (zie openings post):
    het ziet er rommelig uit met reclame en rommelige blokjes. text staat veel te dicht op de border van een textblock. ik zie alleen maar lijstjes met onderstreepte items: chaos.
    een mouseover op de links zou het al iet duidelijker maken. en iets meer ruimte tussen de likns zelve
    pi_21253237
    quote:
    op vrijdag 13 augustus 2004 10:06 schreef jump het volgende:

[..]

een mouseover op de links zou het al iet duidelijker maken. en iets meer ruimte tussen de likns zelve
    ik heb van verschillende kanten gehoort dat die tekst te dicht op de bordes staat dus dat ga ik nog veranderen. en die linkjes denk ik niet, of er moeten nog meer opmerkingen komen waarin dat gezegt wordt

bedankt voor reacties!
    pi_21253308
    ik heb toch maar de navigatie aangepast en een menubalkje aan de bovenzijde geplaatst. ben er nog niet helemaal tevreden over, het stoort me ergens.

www.kabouterkrant.nl

is het nu eigenlijk nog nodig om dezelfde balk aan de onderzijde van de pagina terug te laten komen?
    pi_21254231
    ik heb vandaag http://www.fruitbabes.com gelanceerd. bevat momenteel 1000 afbeeldingen die ik in 1 dag tijd heb toegevoegd en er previews van gemaakt via een script wat me veel tijd scheelt.
    ik heb de site (nog) niet voorzien van allerlei snufjes, zodat de laadtijd hopelijk laag is, omdat het tenslotte toch om de foto's gaat. bevalt het dat het niet voorzien is van allerlei extra dingen?
    wel geeft een preview de originele grootte aan als je je muis erop houdt. handige optie?
    ik sta open voor alle suggesties, m.b.t. de werking of de layout.

alvast bedankt!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')