abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:39:03 #226
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_21284154
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 15:12 schreef violetlili het volgende:
ik heb een en ander inmiddels aangepast. maar ben nog niet helemaal klaar.
feedback is nog steeds welkom!
je kleur gebruik vind ik best oke, maar de site komt niet over als een geheel.,
ookal ben ik geen fan van (onnodig) flash gebruik, hier kan het wel iets toevoegen aan de site, maar dan zou je het beter moeten maken. de gele tekst op het wit vind ik er nogal uitsteken en past er niet echt bij; ook op de about pagina zou je wat beter mogen opmaken. het is nu niet erg aantrekkelijk om te lezen.

verder past het forum theme niet bij de rest van de site; daar zou je misschien een wat beter bijpassend thema voor kunnen gebruiken.

success
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:43:26 #227
100054 Quarks
pi_21284242
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 15:36 schreef jump het volgende:

[..]

daar zu ik even voor moeten kijken, maar ik ga zo meteen verder leren voor men herexamens
je hoeft het niet voor me uit te vogelen hoor een tip (of link) in de goede richting zou meer dan welkom zijn.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:50:37 #228
100054 Quarks
pi_21284364
oeps, verkeerde knop
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:17:05 #229
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21284817
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 14:22 schreef quarks het volgende:
ik ben sinds gister bezig met een persoonlijke website om wat experimentjes enz. neer te zetten (de
joostbovee.nl
was overigens vriendelijk geweest als je even netjes had gevraagd of je mijn xhtml/css-validation graphics mocht gebruiken
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:33:00 #230
100054 Quarks
pi_21285063
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 16:17 schreef leshy het volgende:

[..]

was overigens vriendelijk geweest als je even netjes had gevraagd of je mijn xhtml/css-validation graphics mocht gebruiken
oh sorry waren dat jou plaatjes, excuses
ik heb nu andere gebruikt.
pi_21285616
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 16:17 schreef leshy het volgende:

[..]

heb je trouwens die guestbook op leshy.net zelf in elkaar geschroef?
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:13:05 #232
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21285740
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 16:33 schreef quarks het volgende:
oh sorry waren dat jou plaatjes, excuses
ik heb nu andere gebruikt.
je mag ze wat mij betreft gewoon gebruiken, alleen altijd wel netjes als iemand het vraagt
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 17:06 schreef e.r.w.i.n het volgende:
heb je trouwens die guestbook op leshy.net zelf in elkaar geschroef?
yup
pi_21285805
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 17:13 schreef leshy het volgende:

[..]

yup
durf het bijna niet te vragen....

---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_21285843
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 15:39 schreef quarks het volgende:

[..]

je kleur gebruik vind ik best oke, maar de site komt niet over als een geheel.,
ookal ben ik geen fan van (onnodig) flash gebruik, hier kan het wel iets toevoegen aan de site, maar dan zou je het beter moeten maken. de gele tekst op het wit vind ik er nogal uitsteken en past er niet echt bij; ook op de about pagina zou je wat beter mogen opmaken. het is nu niet erg aantrekkelijk om te lezen.

verder past het forum theme niet bij de rest van de site; daar zou je misschien een wat beter bijpassend thema voor kunnen gebruiken.

success
dankjewel voor je feedback. vind je dit beter? de voorpagina gaat weg en de andere pagina komt daar te staan die nu op forum staat.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:22:02 #235
100054 Quarks
pi_21285905
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 17:13 schreef leshy het volgende:

[..]

je mag ze wat mij betreft gewoon gebruiken, alleen altijd wel netjes als iemand het vraagt
ik wist niet dat jij ze gemaakt had, anders had ik het wel gevraagd
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:30:25 #236
100054 Quarks
pi_21286034
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 17:18 schreef violetlili het volgende:

[..]

dankjewel voor je feedback. vind je dit beter? de voorpagina gaat weg en de andere pagina komt daar te staan die nu op forum staat.
heb je nu een ander forum geinstalleerd
een ander thema (kleurenschema) leek me voldoende,.
oja, die mail: tag heb ik persoonlijk een hekel aan, ik gebruik liever mijn webmail.
pi_21286161
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 10:37 schreef violetlili het volgende:
hallo allemaal.
ik heb een eigen website voor bimeiden.
www.biback.com
alleen irriteer ik me aan de kleuren en lay-out.
maar ik weet ook niet zo goed wat ik zou kunnen veranderen.
door de voorkant (de vrouw) zit ik een beetje vast aan de gebruikte kleuren.
mischien dan toch alles vernieuwen?
iemand mischien zin om mee te denken?
alvast bedankt.
als m'n patat en broodje hamburger op zijn, ga ik effe enthousiast kritiek leveren

biback.com:

aangezien je doelgroep waarschijnlijk niet met een 'alternatieve' browser surft, heb ik ie even aangeslingerd. in opera heeft die flash op je index een witte achtergrond.

vind die tekst op de index niet helemaal duidelijk, komt volgens mij door een combinatie van de font en kleur met de achtergrond.

waarom mailto: ipv een mooi formuliertje bij contact?

about vind ik wel okee, duidelijke tekst.

pas de kleuren van het forum aan aan de rest van je site, dit staat echt heel gek namelijk.

eigenlijk staat er niet zo bar veel op de site. vind de kleurstelling van het geheel wel okee, denk dat je wel op moet passen dat het dus niet al te onduidelijk wordt. nu ben ikzelf wel een fan van het minimalitstische, ik vind het dus al snel too much.

afhankelijk van wat je verder met de site wilt qua interactiviteit, kun je er ook over denken om een cms te gebruiken ipv een zelf in elkaar geschroefde site.

[ Bericht 39% gewijzigd door E.r.w.i.n op 14-08-2004 17:52:47 (patat op!) ]
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_21292309
bedankt voor jullie feedback. ik ben nog niet helemaal klaar, maar heb wel een en ander veranderd.
dat mailformulier is een heel goed idee!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 23:09:25 #239
100054 Quarks
pi_21293510
quote:
op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef violetlili het volgende:
bedankt voor jullie feedback. ik ben nog niet helemaal klaar, maar heb wel een en ander veranderd.
dat mailformulier is een heel goed idee!
euhm je hebt nu alleen het forum over
ik weet niet of dat de bedoeling is, maar het lijkt me wel handiger voor de bezoekers die toch rechtstreeks naar het forum willen

verder niemand een oplossing voor mijn probleem (jump?)
pi_21293833
het is alleen een forum
de rest is echt bijzaak.
je moet inloggen om bij de rest te kunnen.
behalve voor de shop dan.
pi_21293968
quote:
  • het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
  •   zaterdag 14 augustus 2004 @ 23:32:24 #242
    100054 Quarks
    pi_21294003
    quote:
    op zaterdag 14 augustus 2004 23:30 schreef heliospan het volgende:

[..]

tja dat is jammer ja, nu heeft ie de site zo veranderd dat hij niet binnen de regels valt
    pi_21294174
    haha, ja dat had ik niet gezien, het is ook niet alleen forum, de rest is alleen minder belangrijk en zie je inderdaad niet allemaal als je niet geregistreerd bent. ik ben alleen geen hij. wel bedankt allemaal.

zaterdag 14 augustus 2004 @ 23:55:36 #244
    100054 Quarks
    pi_21294442
    quote:
    op zaterdag 14 augustus 2004 23:41 schreef violetlili het volgende:
    haha, ja dat had ik niet gezien, het is ook niet alleen forum, de rest is alleen minder belangrijk en zie je inderdaad niet allemaal als je niet geregistreerd bent. ik ben alleen geen hij. wel bedankt allemaal.

ja oke, niet alleen een forum; maar de rest zijn toch allemaal invisionpowerboard hacks?

en ik zei "ie" , dat is onzijdig
    pi_21294567
    nee hoor, niet alles is een hack, het meeste op het forum wel.
    maar er zijn ook nog ecards, chat, shop, notes, dagboeken, gallery, fotoboeken, etcetc
      zondag 15 augustus 2004 @ 00:14:57 #246
    100054 Quarks
    pi_21294817
    quote:
    op zondag 15 augustus 2004 00:01 schreef violetlili het volgende:
    nee hoor, niet alles is een hack, het meeste op het forum wel.
    maar er zijn ook nog ecards, chat, shop, notes, dagboeken, gallery, fotoboeken, etcetc
    maar die heb je niet zelf gemaakt toch ?
      zondag 15 augustus 2004 @ 02:06:24 #247
    100054 Quarks
    pi_21296356
    update: ik heb een shoutbox toegevoegd
      zondag 15 augustus 2004 @ 13:05:08 #248
    101549 bezoeker83
    w³.laurense.demon.nl
    pi_21300547
    quote:
    op vrijdag 13 augustus 2004 16:23 schreef smoved het volgende:

[..]

opbouw en layout, tsjah allebei gewoon ronduit bagger.

tip: gebruik geen frames, verder is alles in principe wel voor verbetering vatbaar
    kijk, hier heb ik nou lkkr veel aan :s...
      zondag 15 augustus 2004 @ 13:10:59 #249
    101549 bezoeker83
    w³.laurense.demon.nl
    pi_21300662
    quote:
    op zaterdag 14 augustus 2004 12:57 schreef heliospan het volgende:

[..]

mijn mening :

marquee's ('lichtkranten') worden in het algemeen als zeer storend ervaren. in ieder geval een paar weghalen, liefst alles.
    overbodige teksten in de statusbalk waardoor je niet kunt zien naar welke pagina je gaat zijn ook erg irritant.
    op de voorpagina komt een overvloed aan tekst en afbeeldingen op je af. samen met de marquee's zorgen ze voor verwarring; je weet niet direct waar je moet kijken, alles trekt je aandacht en het is moeilijk om je te focussen.
    de knoppen in je menu zijn niet ge-anti-aliast. klik op de link om informatie daarover te krijgen. mocht je dat willen verbeteren is een simpele google genoeg om al de informatie te verkrijgen die je nodig hebt.
    nog meer over de knoppen, ik vind ronde knoppen vrijwel altijd irritant. ze nemen overbodig veel ruimte in beslag en het design wordt er veel minder strak door. natuurlijk zijn er designs te bedenken waarbij ronde knoppen wel mooi zijn, maar zoals in jouw layout vind ik het niet mooi.
    rechtermuisknop uitschakelen is zoooooo lame. er zit niet voor niks een rechtermuisknopmenuutje in browsers gebouwd.
    thumbnails (de kleine 'previews' bij je plaatjes-pagina) maak je niet door met html de hoogte aan te passen, maar door met een extern programma de afbeeldingen te verkleinen en die te laten zien. de manier waarop je het nu doet is compleet nutteloos, dan kun je ze net zo goed direct laten zien. het idee achter thumbnails is dat mensen eerst kunnen kijken of het plaatje ze wat lijkt en dat ze daarna pas verder klikken en het kunnen downloaden. dit is vooral voor mensen die niet breedband-internet hebben een uitkomst. de manier waarop jij het doet kost heel veel tijd om te downloaden voor trage verbindingen.

ik wil even duidelijk maken dat ik niet je inhoud afzeik, maar puur de layout. die is naar mijn mening vrij klote, sorry
    dat ge-anti-aliast:

" wordt veroorzaakt door een lage resolutie van het scherm." ik gebruik 1024*768. ik zelf heb niet zo'n last van gekartelde randen, maar k zal ns kijken wat er t verbeteren valt.

dus jij vindt dat ik thumbnails zou moeten maken en meteen een preload voor de echte plaatjes...tja..daar valt wat voor te zeggen idd...maar wie heeft er tegenwoordig nog geen breedband....

waarvoor heb je de rechtermuisknop nodig?

thnx voor de tips
    pi_21301445
    quote:
    waarvoor heb je de rechtermuisknop nodig?
    ik gebruik het altijd om een pagina terug te gaan of om de pagina te reloaden of om de bron te bekijken natuurlijk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')