abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 mei 2002 @ 20:54:21 #76
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4142328

Als ik die china zie heb ik meteen zin erop te rammen. Heerlijk zo'n rand, en heerlijk marteling voor je stokjes

vrijdag 10 mei 2002 @ 21:05:23 #77
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_4142468
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 20:54 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]

Als ik die china zie heb ik meteen zin erop te rammen. Heerlijk zo'n rand, en heerlijk marteling voor je stokjes

daarom draai je hem meestal om.......
En Wuham china's zijn klinken heel erg vet, alleen zat er bij al na 2,5 maand een scheurtje in. Dus ik denk toch maar een 'merk'-china kopen (al zijn die 4x zo duur).

ps. iemand nog ideeën voor een 18" china met een 'schhhhhhhh'-achtig geluid (ik weet ook niet hoe ik het he beste kan omschrijven)?

Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  vrijdag 10 mei 2002 @ 21:06:06 #78
24054 search64
Avec le grande
pi_4142474
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 20:54 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]

Je moet em ook ondersteboven ophangen, is bovendien beter voor het geluid (vind ik). Je moet maar eens naar sabian.com gaan daar kun je horen, hoe vet ie klinkt!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  vrijdag 10 mei 2002 @ 21:39:59 #79
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4142827
quote:
daarom draai je hem meestal om.......
Dat zie je vaak ja. Maar opzicht kun je hem wel op de normale manier vastdraaien, als je met aluminium stokjes speelt. Zoals die Luie Lars

Wow check deze nieuwe crash

Perfecte weerspiegeling, high tech gaten Zou dat trouwens echt veel uitmaken voor de klank denken jullie?

Ik vind trouwens die HHX power crash eigenlijk ranzig klinken, ook veel te lange sustain, als je die opname bij sound check luisterd. Die Studio crash vind ik 10x beter klinken. Veel zuiverder. Die power crash lijkt net zo'n goedkope Paiste bekken. Terwijl die Xtreme Crash weer overweldigend klinkt (lijkt wel een supersplash bekken , persoonlijk favoriet uit die reeks samen met die Manhattan. Hoe duur zijn die bekkens in die reeks trouwens, rond de 250-300 euro?

Ik vind de Fast en Thin crash uit de AA reeks eigenlijk mooier klinken dan heel de HHX reeks. Maar dat zal wel persoonlijke smaak zijn. Ik heb trouwens echt geen id van de Sabain bekken prijzen, hoe zouden jullie de 5 series indelen van goedkoop naar duur?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2002 21:54]

vrijdag 10 mei 2002 @ 23:37:36 #80
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_4144078
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 21:39 schreef Yokozuna het volgende:

Wow check deze nieuwe crash [afbeelding]

Perfecte weerspiegeling, high tech gaten Zou dat trouwens echt veel uitmaken voor de klank denken jullie?

Voor zo ver ik gelezen heb zou het kwa klank tussen een crash en china in zitten. Zal em es uitproberen als ik em ergens in een winkel zie hangen.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  vrijdag 10 mei 2002 @ 23:49:04 #81
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4144261
Hij ziet er wel ZEER exclusief uit
  zaterdag 11 mei 2002 @ 00:21:29 #82
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_4144747
sabian series van goedkoop naar duur:

b8
b8pro
pro sonix
aa
aax
hhx
hand hammered

En dan heb je nog de 'signature' series.

Ufip maakt trouwens ook wel leuke chinas met een 'shhh'. Vooral de 16" en 18" klinken goed.

Ik ga bij chinas en splashes altijd voor sabian, hi-hats sabian of zildjian, rides sabian of zildjian, crashes sabian of zildjian.

Wel alleen de goede series, dus van Sabian de AAX, HHX en Hand Hammered en van Zildjian de A Custom, K en K Custom. Zildjian Z/Z Custom vind ik te kil (beetje zware paiste) en te hard en van Paiste houd ik helemaal niet. Ufip heeft leuke bekkens, Istanbul ook wel.

we will become silhouettes.
  zaterdag 11 mei 2002 @ 00:23:28 #83
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4144776
Ik vind die AA reeks van Sabian dan wel erg goed waar voor het geld geven.

Had geloof ik laatst voor 360 euro er een setje van zien liggen. 20" ride, 16" thin crash, en 14" hihats.
Is dat een redelijke prijs?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2002 00:24]

zaterdag 11 mei 2002 @ 00:24:03 #84
26891 killingcupid
pi_4144786
Ow...enne...Lars Ulrich is een stomme aap die echt niet zo goed kan drummen. Altijd dezelfde trucjes en zijn solo's zijn gewoon slap.

En aluminium stokjes zijn dus echt kut. Heb ook een tijdje met Ahead gespeeld, maar daar sla je je bekkens wel sneller mee kapot. Geef mij maar gewoon Vater of Vic Firth (maximaal 5a...en ik heb echt kolenschoppen...dus lekker kleine stokjes) met een houten tip, geen nylon troep ofzo.

zaterdag 11 mei 2002 @ 00:28:04 #85
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4144831
quote:
En aluminium stokjes zijn dus echt kut. Heb ook een tijdje met Ahead gespeeld, maar daar sla je je bekkens wel sneller mee kapot
Ja daar staan ze om bekend.

Lars Ulrich kan er nix van, agree. Zelfs ik kan nog beter dubbel bassen dan hem! En verder kan hij niets speciaals, en ik heb al eens een live solo van em gehoord. Die gast kan echt niet strak spelen, neemt veel te veel hooi op zijn vork. Ik snap NIET waarom hij zo bekend is (ja omdat hij bij Metallica zit, maar nu puur op drumwerk gericht) hij is in NIETS wat drummen betreft een van de beste. Helemaal geen speciale drummer. Hij moet eerst maar eens leren dubbel bassen met zijn hakken van de grond af, want met die verouderde techniek kun je zonder triggers moeilijk strak spelen. Je kunt alleen HEEL kort BEST snel, maar na korte tijd krijg je al last van pezen bij je achilles. Nee, van die techniek ben ik gelukkig na 4 weken (gedwongen) afgestapt.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2002 00:33]

zaterdag 11 mei 2002 @ 00:32:31 #86
26891 killingcupid
pi_4144871
Lars Ulrich is een grote trigger

Hij speelt alleen single strokes en zijn fills zijn altijd hetzelfde. Combineer ze met double bass en dan klinkt het voor beginnende drummers of niet-drummers heel imposant, in werkelijkheid is dat echter niet moeilijk.

Ik zag je onderschrift (laureano wannabe)...sja, die kan dat dus wel. Bij Angelcorpse en bij Nile slaat hij erg lekker weg. Kan nog niet tippen aan een Flo Mournier (Cryptopsy) maar is wel heeeeel strak. Ook triggers trouwens.

Ik hou zelf helemaal niet van dat soort drumwerk. Ik speel zelf juist heel erg in de stijl van Chris Pennie (the dillinger escape plan), Brann Dailor (ex-today is the day, mastodon), Kenneth Schalk (candiria) en Thomas Haake (meshuggah). Lekker fusion, latin, groove, metal, hardcore en allerlei dingen mixen. Leer je veel meer van.
Alleen wel zorgen dat je de basis onder de knie hebt, anders blij je te snel steken. Zonder fatsoenlijke single of double strokes kom je nergens in progressieve muziek.

zaterdag 11 mei 2002 @ 00:38:40 #87
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4144915
quote:
Kan nog niet tippen aan een Flo Mournier (Cryptopsy)
Flo is DE blastbeat master (soms snelheden boven 9 aanslagen per seconde per 1 hand!) Maar hij speelt bijna nooit ingewikkelde up-tempo paradigm shifts (klote woord).
Die zie je Tony wel vaak toepassen in Ravenous (laatste album van God Dethroned waar Tony session drummer is).
Zelde princiepe als waar Mike Portnoy zijn solo's altijd zo impressief mee maakt, afwisseling 2xbass-4xsnare-2xbass-2xsnare-2xbass-6xsnare etc. etc.

Flo is de snelste "blastbeater" die ik ken (die van Krisiun komt ook in de buurt).
Pete Sandoval de snelste "dubbelbasser" (die van Diabolic komt ook dicht in de buurt)
Tony is de meest technische drummer die ik ken (hij beheerst alle trucjes in het death metal genre, en wat snelheid de betreft zit hij ook bij de snelste garde)
Tony Laureano is wat mij betreft dan ook de beste all-over drummer in het metal genre.

zaterdag 11 mei 2002 @ 00:44:23 #88
26891 killingcupid
pi_4144956
Tony kan niet tippen aan Sean Reinert (ex-death, ex-cynic, gordian knot, aghora) of Gene Hoglan (ex-death, ex-dark angel, SYL) hoor. Ook Peter van Darkane is erg goed, maar dat is een oude jazzdrummer.

En paradigm shifts zijn echt niet moeilijk, dat is gewoon een trucje dat je een paar keer moet oefenen. Pure coordinatie.

Flo speelt live wel wat leuke dingen, maar het is alweer een paar jaar geleden dat ik ze gezien heb.

Pete Sandoval...sja...hij is goed maar zo indrukwekkend vind ik het niet. Ik ken drummers die geen metal spelen en toch sneller zijn dan hem. Of een Marco Minneman die haast dubbel zo snel single strokes speelt dan al die deathmetal kerels.

zaterdag 11 mei 2002 @ 00:56:54 #89
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4145087
quote:
En paradigm shifts zijn echt niet moeilijk, dat is gewoon een trucje dat je een paar keer moet oefenen. Pure coordinatie.
Ik vond het ook verdacht hoe snel ik het onder de knie had. Alleen het klinkt gewoon impressive Die ex-death drummer speel inderdaad heel ingewikkelde fills (en op de nieuwe cd van Arch Enemy staat trouwens ook geweldig fill werk), alleen volgens mij kan hij niet blastbeaten.

Pete Sandoval kan echt alleen maar op snelheid spelen, voor de rest kan hij eigenlijk bijzonder weinig/technisch werk.
Heb je trouwens weles van Disavoved gehoord? Dat is echt ongelooflijk, die gast speelt 90% van sommige nummers puur blastbeat met aanslagen van 8x/s strak. En dat in de studio allemaal in 1x ingespeeld, ook erg originele snelle fills die ik nog nooit gehoord heb. Van nederlandse bodem! Ik betwijfel of die nieuwe conservatorium drummer die nu bij God Dethroned komt (huppelepup westerbeek ofzoiets) die Disavoved drummer kan overtreffen.

Als ik me richt tot nederlands drumwerk moet ik toch toegeven bij de drummer van Disavoved (en hij heeft geloof ik ook bij Paeyma ofzoiets gezeten).

quote:
Ik ken drummers die geen metal spelen en toch sneller zijn dan hem.
Ik ook, zo'n gare jazzdrummer die ermee een Axis twinpedal heeft gewonnen twv. F1300,- Hij haalde 17 kicks per seconde ofzo. Ik zou wel eens willen zien welke techniek ze gebruiken, als ik super ben ingespeeld en alles goed doorbloed is wil ik ook weleens 14 aanslagen per seconde halen (niet strak, wel genoeg volume) en die gasten presteren zo'n snelheid. Ongelooflijk. Als die met 1 pedaal spelen lijkt het nog of ze dubbel bass spelen of die snelheid Ohja, volgens mij speelt Tony Laur NIET met bassdrum triggers op RAVENOUS van God Dethroned.
Hij is trouwens ook eigen drumtechnicus.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2002 01:01]

zaterdag 11 mei 2002 @ 01:00:58 #90
26891 killingcupid
pi_4145112
Het klinkt idd wel impressive, maar ik ben daar nooit zo kapot van. Ik hoor liever smaakvol drumwerk (of het nu hard is of niet). En je moet je niet blind staren op blastbeats. Ik kon die dingen ook hele nummers volhouden zonder echt onstrak te worden, maar echt uitdagend is het niet.

De beste nederlandse metaldrummers zijn/waren toch wel Ed Warby (gorefest...die kerel kon echt veel spelen) en...ehm...de drummer van Polluted Inheritance. Die was écht goed.

Disavowed is trouwens wel goed ja

zaterdag 11 mei 2002 @ 01:03:38 #91
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4145141
quote:
En je moet je niet blind staren op blastbeats. Ik kon die dingen ook hele nummers volhouden zonder echt onstrak te worden
Nou een snelheid van 8 aanslagen per seconde kan ik maar iets van 30 sec volhouden. Misschien 45 als ik helemaal ben ingespeeld. (allemaal linkerhand uiteraard) Daar moet je echt wel voor geoefend hebben, volgens mij moet je dat wel een tijdje gedaan hebben voordat je dat zolang kan volhouden. Of je moet een perfecte techniek hebben (met je rechter hand kun je het bv. wel superlang volhouden).

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2002 01:04]

zaterdag 11 mei 2002 @ 01:03:53 #92
26891 killingcupid
pi_4145145
Gewoon roffelen met je bassdrum, is een trucje. Ik ken wel wat gasten die dat kunnen...erg gaaf. Haal zelf ook weleens hoge snelheden, maar ik hou niet van hele lange dubbele stukken...meer van roffels en triolen enzo.
  zaterdag 11 mei 2002 @ 01:05:15 #93
26891 killingcupid
pi_4145158
mwah...kun je dus ook vanuit je vingers spelen ipv uit je polsen. Is wel even wennen maar wordt ook vaak gebruikt bij latin, fusion en drum'n'bass
  zaterdag 11 mei 2002 @ 01:05:48 #94
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4145167
Zouden die metal drummers dat ook doen, 2x links 2x rechts bassen? Lijkt me best ingewikkeld,

3/4 maten dubbelbasswerk is inderdaad erg mooi. En als je gevoel voor ritme hebt eigenlijk niets moeilijker dan standaard rollende basspatronen (4/4 maat).

quote:
kun je dus ook vanuit je vingers spelen ipv uit je polsen
Zijn je vingers snel genoeg om te blastbeaten dan?

Je drumt al best lang hoor ik? Heb je al wat shit opgenomen? Wil'k weles horen Volgens mij ben je de enige death metal (denk ik) drummer hier, ik reken me als ik jou zo hoor maar als wannabe.

quote:
maar ik hou niet van hele lange dubbele stukken...meer van roffels en triolen enzo.
Lange stukken vind ik altijd meer om stoer te doen, maar veel hetzelfde drumwerk (ookal is het supersnel) vind ik lang niet altijd zo'n meerwaarde bieden bij het geheel.
  zaterdag 11 mei 2002 @ 01:10:33 #95
26891 killingcupid
pi_4145220
Ik heb eigenlijk helemaal geen recente opnames, misschien wat dingen van 4 a 5 jaar geleden. Ik ga wel weer een nieuwe band beginnen met een stel hele goede muzikanten, daar hou ik je wel van op de hoogte als je wilt
Wordt wel erg experimenteel...beetje richting the dillinger escape plan en meshuggah.

En ik drum nog niet zo superlang, jaartje of 7 denk ik. Maar op de een of andere manier heb ik muziekinstrumenten altijd heel snel onder de knie. Bedoel ik niet arrogant want ik vind mezelf absoluut niet goed...verre van zelfs. Maar ik ben opgegroeid in een hele muzikale familie en was al heel vroeg met muziek bezig. Ben zelf heel gedreven enzo. Heb ook een tijd les gehad van een van de beste drummers ter wereld op jazzrock gebied. Die wilde me helemaal persoonlijk gaan coachen omdat hij een topdrummer in me zag ofzo...haha. Maar ja, dat ging niet omdat ik het veel te druk heb/had. Misschien ooit nog eens :s

zaterdag 11 mei 2002 @ 01:15:16 #96
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4145274
Coole shit
quote:
wel weer een nieuwe band beginnen met een stel hele goede muzikanten, daar hou ik je wel van op de hoogte als je wilt
Wordt wel erg experimenteel...beetje richting the dillinger escape plan
Mooi mooi mooi. Allemaal hele goede muziekanten? Ah, ik hoor een Dream Theater 2 aankomen?
7 jaar niet lang? Als je elke dag maar een uurtje of iets meer speelt kun je met talent hardstikke goed worden in 7 jaar, volgens mij kun je zelfs al het death metal drumwerk in die 7 jaar zeker onder de knie krijgen (volgens mij makkelijk). Vind je drummen trouwens na 7 jaar nog steeds boeiend? Onze lokale drumleraar (komt ook van conserv) speelt nu 15 jaar, en zegt dat hij het na 10 jaar juist leuker is gaan vinden omdat je na zo'n lange tijd beter leert weten welke drumritmes overal bijhoren. Waarmee je solo's het beste kunt ondersteunen met drumwerk etc. Techniek leer je weinig meer bij zei hij, maar muziekaal inzicht vergroot je wel na zo'n lange tijd....
quote:
Misschien ooit nog eens :s
Zou dat nog nodig zijn denk je?
quote:
Maar op de een of andere manier heb ik muziekinstrumenten altijd heel snel onder de knie.
Lijkt mij HET kenmerk van "talent".
  zaterdag 11 mei 2002 @ 01:36:44 #97
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4145561
Hier (vandaag) heb ik voor de eerste keer zo snel dubbel bass proberen te spelen (of mijn normale techniek haal ik maar 11 aanslagen per seconde, nu iets van 14 of 15). Tering wat is dat zonder trigger moeilijk strak te spelen, zeker voor de eerste keer.

www.geocities.com/qokozuna/14xsbass.mp3

zaterdag 11 mei 2002 @ 01:47:42 #98
26891 killingcupid
pi_4145646
quote:
Mooi mooi mooi. Allemaal hele goede muziekanten? Ah, ik hoor een Dream Theater 2 aankomen?
7 jaar niet lang? Als je elke dag maar een uurtje of iets meer speelt kun je met talent hardstikke goed worden in 7 jaar, volgens mij kun je zelfs al het death metal drumwerk in die 7 jaar zeker onder de knie krijgen (volgens mij makkelijk). Vind je drummen trouwens na 7 jaar nog steeds boeiend? Onze lokale drumleraar (komt ook van conserv) speelt nu 15 jaar, en zegt dat hij het na 10 jaar juist leuker is gaan vinden omdat je na zo'n lange tijd beter leert weten welke drumritmes overal bijhoren. Waarmee je solo's het beste kunt ondersteunen met drumwerk etc. Techniek leer je weinig meer bij zei hij, maar muziekaal inzicht vergroot je wel na zo'n lange tijd....
Ik heb jarenlang iedere dag een paar uur gedrumd en daarna een aantal jaren wat minder. Nu sinds een jaar weer heel veel. Dat is echt lekker.
En het is zeker waar dat het steeds leuker wordt. Je leert zelf patronen combineren, je probeert meer dingen omdat je mogelijkheden groter worden.
quote:
Zou dat nog nodig zijn denk je?
Denk het wel, maar vooral ook leuk. Ik wil ook best het conservatorium nog doen. Heb bijna een hbo-opleiding afgerond, maar ga sowieso nog meer doen (grafische vormgeving op de kunstacademie, etc.).
quote:
Lijkt mij HET kenmerk van "talent".
Ehm....ik weet het niet. Ik heb wel 'gevoel' voor instrumenten, melodieen en ritmes...maar of dat ook echt talent genoemd mag worden weet ik niet.
  zaterdag 11 mei 2002 @ 01:54:21 #99
26891 killingcupid
pi_4145701
En gewoon veel blijven oefenen joh, je komt er echt wel! Maar probeer niet alleen double bass te oefenen, richt je ook op de basis (single strokes, double strokes, etc.). Daarmee kun je uiteindelijk het meest spelen.
  zaterdag 11 mei 2002 @ 10:40:29 #100
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4146990
Grafische Vormgeving, dus je bent ook wel creatief?
quote:
Ik wil ook best het conservatorium nog doen.
Cool. Trouwens ik richt me eigenlijk bijna niet tot dubbel bass, dit was alleen toevallig omdat we het daar over hadden. Normaal pas ik rollende bass patronen (ook in mijn bandje) bijna niet toe, 5/4 en 7/8 maten MAG ik niet toepassen omdat onze gitaristen pas rond de 4 maanden spelen (ze vinden het irritant, wat ik me wel kan voorstellen). Sterker nog, ik hoef me in mijn band alleen te beperken tot het standaard werk. Alleen probeer ik fills dan wel wat ingewikkelder te maken, maarja het klinkt allemaal zo zielig omdat ik nog geen drummic kit heb

Maaruh, kun je niet es wat opnemen? Gewoon wat standaard metal loopjes? Al is het maar met 1 mic, je hoort wel WAT je doet, alleen wat minder goed

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')