abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 maart 2002 @ 21:39:27 #51
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_3397545
quote:
Je kunt er ook gewoon ritmes op spelen
Ritme op toms, wat bedoel je daar precies mee? Ik ben het nog nooit tegengekomen in mijn muziekstijl en ik heb er ook geen behoeft aan.

Dat roffelen wat jij bedoeld zijn gewoon diddles die elkaar opvolgen. Inderdaad 2x R 2x L. Het is de kunst strak telkens je linker en rechter stokje 2x te laten stuiteren. Het is gewoon een kwestie van coordinatie, die je vaak met zelf oefenen niet onder de knie krijgt. Ik ben er ook mee bezig maar het gaat gewoon niet, trouwens op de primitieve manier kun je ook zo 14 tot 16x per seconde snaar aanslag bereiken, doet ook redelijk aan als roffelen. Het kost meer kracht maar minder techniek, nadeel is dat je het wel hard MOET spelen. Op de diddles manier kun je ook heel zachtjes spelen wat vaak handig is, als je de manier waarop kent kun je met minder inspanning hetzelfde resultaat bereiken. Voor dubbel bass geld precies hetzelfde

pi_3398343
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 21:39 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ritme op toms, wat bedoel je daar precies mee? Ik ben het nog nooit tegengekomen in mijn muziekstijl en ik heb er ook geen behoeft aan.

Ik bedoel bijvoorbeeld iets als wherever I may roam van Metallica, daar zit in het couplet alleen toms en snare en bass. Og with or without you van U2 is geloof ik ook grotendeels op toms gespeeld. Dat is dan toch geen fill?? Ik kan het ook fout hebben hoor, zoveel verstand heb ik er ook niet van
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  dinsdag 5 maart 2002 @ 22:42:13 #53
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_3398448
quote:
zit in het couplet alleen toms en snare en bass
Ja, dat neemt niet weg dat Lars Ulrich maar 4 toms gebruikt. 2 floor en 2 mounted. Zulke ritmes kun je makkelijk met dat aantal toms maken. 8 toms vind ik gewoon patserij.
pi_3398769
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 22:42 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja, dat neemt niet weg dat Lars Ulrich maar 4 toms gebruikt. 2 floor en 2 mounted. Zulke ritmes kun je makkelijk met dat aantal toms maken. 8 toms vind ik gewoon patserij.

tsja er zijn toch mensen die ze allemaal gebruiken.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_3399718
Maar als je geen uniek talent hebt, en toch als zodanig beschouwd wil worden, zoals Lars, dan heb je geen keus.
Het valt eigenlijk wel mee met Lars Ullrich, hij is geen buitensporig slechte drummer, maar hij wordt over het algemeen gezien als een der groten, wat natuurlijk niet zo is. Ik vind hem op de albums na justice for all wel afgezwakt, vooral in originaliteit.
Ik vind deze drummers echt uitmuntend:
-omar hakim
-dave weckl
-mike portnoy
-vinnie colaiuta
-virgil donati
iets minder bekend:
-kirk covington (tribal tech)
-kenneth schalk (candiria)
-sean reinert (cynic)
-thomas haake (meshuggah)

Ik speel zelf niet in een band, wil het wel als ik ooit nog eens een eigen kit kan bekostigen (speel nu op een oude 4-delige pearl van de cultuurkoepel op de enschedese universiteitscampus), acid jazz a la jamiroquai, brand new heavies, incognito etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Neurocrates op 06-03-2002 05:07]

woensdag 6 maart 2002 @ 12:39:46 #56
24054 search64
Avec le grande
pi_3402807
Demon cleaner van Kyuss bijvoorbeeld is een goed voorbeeld van een ritme op de toms spelen.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 6 maart 2002 @ 16:54:16 #57
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_3406008
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 00:31 schreef Neurocrates het volgende:
Maar als je geen uniek talent hebt, en toch als zodanig beschouwd wil worden, zoals Lars, dan heb je geen keus.
Het valt eigenlijk wel mee met Lars Ullrich, hij is geen buitensporig slechte drummer, maar hij wordt over het algemeen gezien als een der groten, wat natuurlijk niet zo is. Ik vind hem op de albums na justice for all wel afgezwakt, vooral in originaliteit.
Ik vind deze drummers echt uitmuntend:
-omar hakim
-dave weckl
-mike portnoy
-vinnie colaiuta
-virgil donati
iets minder bekend:
-kirk covington (tribal tech)
-kenneth schalk (candiria)
-sean reinert (cynic)
-thomas haake (meshuggah)
Ik zeg ook helemaal niet dat ik lars ulrich een goede drummer vind. Integendeel, ik vind hem lui. Van de drummers die jij noemt komt de alleen dave weckl bekend voor Waarschijnlijk zo weinig omdat ze niet bepaald mijn stijl drummen. Wat mijn stijl betreft (death/black/trash metal)
is dit mijn lijstje amazing drummers:

-Pete Sandoval (Morbid Angel)
-Flo Mounier (Cryptopsy)
-Tony Laureano (ex Angel Corpse, nu bij Nile)
-Nick Barker (ex Cradle of Filth, nu bij Dimmu Borgir)
-Dave Lombardo (ex Slayer, waar hij nu uithangt, geen id)
-Erik Sayenga (Dying Fetus)

woensdag 6 maart 2002 @ 17:06:57 #58
24054 search64
Avec le grande
pi_3406169
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 16:54 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik zeg ook helemaal niet dat ik lars ulrich een goede drummer vind. Integendeel, ik vind hem lui. Van de drummers die jij noemt komt de alleen dave weckl bekend voor Waarschijnlijk zo weinig omdat ze niet bepaald mijn stijl drummen. Wat mijn stijl betreft (death/black/trash metal)
is dit mijn lijstje amazing drummers:

-Pete Sandoval (Morbid Angel)
-Flo Mounier (Cryptopsy)
-Tony Laureano (ex Angel Corpse, nu bij Nile)
-Nick Barker (ex Cradle of Filth, nu bij Dimmu Borgir)
-Dave Lombardo (ex Slayer, waar hij nu uithangt, geen id)
-Erik Sayenga (Dying Fetus)

Dave Lombardo zit nu bij Fantomas met Mike Patton Hij speelt trouwens tijdelijk ook weer bij Slayer omdat Paul Bostaph zijn arm heeft gebroken of zo, en uit de band is gestapt.
  woensdag 6 maart 2002 @ 17:14:53 #59
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_3406268
Nog even terugkomend op het gebruik van veel toms. Download of liever koop eens het één en ander van Tool. Danny Carey gebruikt zn toms heel veel.

Terry Bozzio heeft er zelfs een sport van gemaakt, die heeft een heel oktaaf in 8" toms en dan nog 10-12-14-16-18" toms. Hetzelfde oktaaf heeft hij ook in crashes en bellen.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 6 maart 2002 @ 18:04:31 #60
24054 search64
Avec le grande
pi_3406696
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 17:14 schreef Metamorphozis het volgende:
Nog even terugkomend op het gebruik van veel toms. Download of liever koop eens het één en ander van Tool. Danny Carey gebruikt zn toms heel veel.

Terry Bozzio heeft er zelfs een sport van gemaakt, die heeft een heel oktaaf in 8" toms en dan nog 10-12-14-16-18" toms. Hetzelfde oktaaf heeft hij ook in crashes en bellen.

Wat dacht je van Mike Portnoy? Niet zoveel als Terry maar toch ook een aardig drumstel. Je moet trouwens eens oop mikeportnoy.com kijken hoe zijn nieuwe drumstel "the siamese monster"eruit komt te zien. Dat zijn zeg maar twee "purple monsters" in een. Hij heeft dan ook twee krukken!
  woensdag 6 maart 2002 @ 20:00:28 #61
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_3407814
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 17:06 schreef search64 het volgende:

[..]

Dave Lombardo zit nu bij Fantomas met Mike Patton Hij speelt trouwens tijdelijk ook weer bij Slayer omdat Paul Bostaph zijn arm heeft gebroken of zo, en uit de band is gestapt.

Had het gehoord ja. In een advertentie of iets dergelijks van een slayer optreden; "With the old drummer Dave lombardo!"

Enuh over die toms, ik beweer niet dat geen enkele drummer er geen zak mee doet. Ik vind dat je met 4 toms meer dan 95% van alle nummers kunt spelen. Dat geld wat je overhoudt kun je beter steken in Axis Pedals Net dat nummer geluisterd trouwens van fantomas, wat is dat voor vage shit man?:? Lijkt wel een mix van nu-metal met trash en wat hele rare onzin fozo?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-03-2002 20:24]

woensdag 6 maart 2002 @ 21:44:29 #62
24054 search64
Avec le grande
pi_3409176
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 20:00 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Had het gehoord ja. In een advertentie of iets dergelijks van een slayer optreden; "With the old drummer Dave lombardo!"

Enuh over die toms, ik beweer niet dat geen enkele drummer er geen zak mee doet. Ik vind dat je met 4 toms meer dan 95% van alle nummers kunt spelen. Dat geld wat je overhoudt kun je beter steken in Axis Pedals Net dat nummer geluisterd trouwens van fantomas, wat is dat voor vage shit man?:? Lijkt wel een mix van nu-metal met trash en wat hele rare onzin fozo?

Fantomas is echt hip! Je moet eens iets van de CD "the directors cut" downloaden. Op die CD zijn klassieke filmthema's zoals van the Godfather helemaal verneukt tot black cq. deathmetal nummers. Trouwens, Fantomas nu-metal noemen gaat wat al te ver he.
  donderdag 7 maart 2002 @ 22:17:30 #63
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_3420682
Erg coole muziek, ga zeker eens wat verder kijken.

Maar luister eens naar Chariot Choogle op 25sec, dat stukkie is gewoon typische Fear Factory muziek vind ik. En als ik aal FF denk denk ik aan nu-metal/industrial

vrijdag 8 maart 2002 @ 13:01:42 #64
24054 search64
Avec le grande
pi_3425839
Met Chariot Choogle heb je net het verkeerde nummer als voorbeeld. Dat is namelijk een Fantomas demo die door Mike Patton alleen is gemaakt als ode aan Marc Bolan. Door dit nummer en Diabolik en andere demo's is de uiteindelijke Fantomas begonnen. Nou ben ik niet zo bekend met FF om te zeggen dat je gelijk of ongelijk hebt, maar het zal wel, als jij het zegt.
pi_3447201
Ik ben ook een drummer and it rockz
Ik heb een Yamaha YD
Zie pic

En ik speel niet in een band.
Me vader is percussie onist bij een boerenkapel.
Die kapel heet de Zwiebels
=> www.dezwiebels.nl

pi_3470321
Ik heb nog een vraagje voor de drummers onder ons: Kunnen jullie op elk drumstel even goed spelen? Ik speelde vanavond weer eens op een oefenruimte set ( Pearl Export ) maar ik vond de vellen gewoon klote afgesteld. Op zich is t geluid wel aardig, maar de terugslag enzo is heel kut. Hierdoor ga ik bij sommige tomwisselingen helemaal de mist in, die ik op andere stellen (zoals m'n eigen ) wel redelijk goed kan spelen. ook de stand van het drumstel enzo bevalt me nooit helemaal, maar je hebt gewoon te weinig tijd om alles helemaal perfect te zetten, wil je nog een beetje tijd hebben om te spelen. Kortom, hebben meer mensen hier last van? Of moet je als je echt goed bent op elk drumstel perfect uit de voeten kunnen? Wat denken jullie?
pi_4084761
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 00:58 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor de drummers onder ons: Kunnen jullie op elk drumstel even goed spelen?
Ik kan vrij goed op andere drumstellen spelen. Af en toe is het ff wennen i.v.m. groottes van de toms de de afstand tussen de toms (wat soms niet goed af te stellen is). Maar over het algemeen wel.
Overigens, dit is mijn drumstel:

Overigens, ik heb inmiddels andere bekkens, ik zal vanavond wel een nieuwe foto maken

En ik heb aluminium stokken (http://aphrodite.tweakers.net/~crew/WHiZZi/drum/stok1.jpg)

dinsdag 7 mei 2002 @ 16:03:31 #68
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_4098493
Ow...we gaan ook onze equipment opschrijven...leuk
Heb 2 kits, een oude thunder in fusionmaten (10,12,14 en 20" bass. Klinkt erg goed ondank het feit dat het een kutding is). En een Tama Starclassic Maple (10,12,14, 14, 22). Daarbij nog een Pearl All Maple 12"x7" snare (altijd leuk om 2 snares te hebben).

Bekkens:
16" Sabian AAX Stage crash
17" Zildjian A Custom crash
18" Zildjian A Custom crash
20" Zildjian K Custom Dry ride
14" Sabian AAX mini-chinese
18" Sabian AAX china
10" Sabian AAX splash
12" Sabian AAX splash

Vellen:
Remo Emperor Coated op de snare
Evans G2 coated op de toms.

Verder allemaal dubbelbenige hardware en een Iron Cobra Twin.

Ben nu aan het sparen voor een DW Collector...dát is pas een geile kit!

Mijn favoriete drummers:
Chris Pennie (The Dillinger Escape Plan...makker van me)
Kenneth Schalk (Candiria)
Tim Latona (Botch)
Thomas Haake (Meshuggah)
Sean Reinert (ex-death, ex-cynic, aghora, gordian knot)
Abe Cunningham (Deftones)
Vinnie Colaiuta (ex-sting, etc. etc.)
Terry Bozzio (ostinatenking!)
Danny Carey (Tool)

edit: Sammy van The Apex Theory is ook erg goed!
etc.

we will become silhouettes.
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:44:50 #69
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4112348
quote:
Kunnen jullie op elk drumstel even goed spelen?
Zolang je maar goed opgesteld staan. Sommige drumstellen staan echt zo kut met de 2 mounted toms 20 cm uit elkaar enzo. En helemaal fout geplaatst. Als je snelle fills wilt spelen met afwisseling snare-toms zit je soms echt te ploeteren. Sommigen met zo'n megagrote 26" bass drum en dan veel te hoog gemounte toms. Zo zit er wel 20 cm HOOGTE verschil tussen snare en 12" tom. Walgelijk, en het is bijna niet te verkleinen dat verschil. Leuk voor lichte pop of rock.

Maar als het wat technischer wordt vind ik zulke opstellingen dus taboe. Daarom heb ik ook een zo klein mogelijke bass (20", 17" was moeilijk te krijgen) en gewoon 10-12-14 opstelling. En reken maar dat er zware bass uit een goed gestemde 20" bassdrum komt. Als ik hem los tunede en bij de muur ging zitten had je wel een zware (schatting) 80Hz toon. Na een uurtje spelen kregen de bass en lead guitarist hier koppijn, het is zelfs niet verantwoord laag. En dat met een 20" bass. Stemmen is gewoon misschien nog wel belangrijker dan het gebruikt materiaal.

Maar zolang het maar goed opgesteld is, fine.

quote:
een oude thunder in fusionmaten (10,12,14 en 20" bass
Gehe, die heb ik. Een Thunder Fusion ProLine2000. 10-12-14-20 opstelling. Heerlijke maten voor technisch werk en een klein budget. Hij stond in de winkel naast een export en een Yamaha YD setje. Maar ik merkte eigenlijk weinig verschil. Buiten de afwerking en het YESS systeem (ofzo) van de Yamaha set dan.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:38:24 #70
24054 search64
Avec le grande
pi_4114056
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:44 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Gehe, die heb ik. Een Thunder Fusion ProLine2000. 10-12-14-20 opstelling. Heerlijke maten voor technisch werk en een klein budget. Hij stond in de winkel naast een export en een Yamaha YD setje. Maar ik merkte eigenlijk weinig verschil. Buiten de afwerking en het YESS systeem (ofzo) van de Yamaha set dan.

Uhm, een Yamaha YD is het instapmodel van Yamaha, en die heeft geen YESS-systeem... Verder, wat vind iedereen van een Peter Erskine 12*4 signature snare (wel met YESS-systeem)? Ik vind het nl. wel een geile snare voor erbij.
  woensdag 8 mei 2002 @ 18:14:56 #71
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4115224
quote:
Uhm, een Yamaha YD is het instapmodel van Yamaha,
Klopt bijna, ze hebben ook nog een Yamaha PD set
DE YD is een instapmodel ja, maar wel 400 gulden duurder dan de Thunderset. Terwijl hij eigenlijk hetzelfde klinkt.
quote:
en die heeft geen YESS-systeem
Oh ok, maar dat heeft verder geen invloed op de klank. en daar ging het om. Kleinere snares met een hogere pitch zijn trouwens altijd cool vind ik. Alleen woorden nooit (in de goedkope klasse) standaard geleverd
quote:
Overigens, dit is mijn drumstel:
Weer zo'n hoog opgestelde ride. Waarom doet iedereen dat? Bij een lage ride hoef je je arm niet zo hoog te houden, bespaart moeite!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-05-2002 18:20]

woensdag 8 mei 2002 @ 20:54:35 #72
24054 search64
Avec le grande
pi_4116931
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 18:14 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Klopt bijna, ze hebben ook nog een Yamaha PD set
DE YD is een instapmodel ja, maar wel 400 gulden duurder dan de Thunderset. Terwijl hij eigenlijk hetzelfde klinkt.
[..]

Nee ze hadden een type dat DP heette, maar dat is vervangen door de YD.
  woensdag 8 mei 2002 @ 20:56:54 #73
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_4116947
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 18:14 schreef Yokozuna het volgende:
Weer zo'n hoog opgestelde ride. Waarom doet iedereen dat? Bij een lage ride hoef je je arm niet zo hoog te houden, bespaart moeite!
Ik vind de bell makkelijker bespeelbaar als ie wat hoger en schuiner is.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 8 mei 2002 @ 21:18:32 #74
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4117128
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 20:54 schreef search64 het volgende:

[..]

Nee ze hadden een type dat DP heette, maar dat is vervangen door de YD.

Dan zijn de hier bij "van Gorp" niet goed bezig want dat ding staat nog steeds te koop.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 19:07:15 #75
24054 search64
Avec le grande
pi_4141008
Future expenses:

en dan zie ik wel weer verder.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')