abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2003 @ 22:06:15 #251
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13058881
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 16:30 schreef daanharmsen het volgende:
Ik weet niet of jouw drumleraar conservatorium heeft gedaan, want volgens mij moeten ze daar standaard piano spelen. Ik vroeg de mijne laatst of ie piano kon spelen toen ik laatst een beetje aan het pielen was op de piano die in de drumruimte van de muziekschool staat, hij zei een beetje zeg, zeg ik doe eens wat dan, en hij gaat spelen, hij speelde nog beter dan mensen die ik ken en 4, 5 jaar les hebben.
Hij heeft conservatorium gedaan, maar das al 20 jaar terug ofzo. Hij kan het trouwens wel goed, speelt ook met veel dynamiek enzo, kwam wel goed over
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 20:54 schreef Walter.PPK het volgende:
Ahhh wat is drummen toch lekker

Zo zondag gaan kijken naar Textures. Een van hun eerste optredens?
Technisch zeer ambitieus. Blastbeats een beetje rommelig, doch indrukwekkend. Gitaarrifs synchroon met de drums erug goed getimed. Kickdrum geluid dik inorde (voelbaar in de ondermaag, [TIK] present met korte lage sustain) Snare geluid om te braken tijd voor nieuwe vellen? "Swandive" ging het beste dat was goed te merken aan de strakheid van het nummer. De rest moet nog wat aandacht besteed worden. Naar mate het optrede vorderde werd het meer 1 geheel.
Lekker gespeeld

Blastbeats rommelig? Kan misschien ook door de uitversterking komen, op het album vind ik ze prima gespeeld. En als je normaal hard slaat op je snare, staat de snare microfoon op het mengpaneel vrij zacht afgesteld, als je dan nog moet gaan blasten kom je moeilijk door de mix, zeker niet als er live nog een muur van gitaren bijkomt Er zijn ook van die deathmetal drummers die normaal behoorlijk zacht slaan, zodat de blastbeats bijna evenhard klinken als een normale snare slag

Brak snare geluid kan ook door de uitversterking komen, ik neem aan dat die kerel genoeg ervaring heeft om zijn eigen kit te stemmen En dat bassdrum geluid heeft juist weinig laag op het album zelf, andere triggers gebruikt live ofzo... Live moeten de bassdrums inderdaad wel een beetje click hebben vind ik, als je tenminste wat snelheid wilt horen. Anders wordt het 1 grote brei van bass (KLOTE geluidsmannen in Roosendaal). Roosendaal heeft echt de slechtste geluidsmannen van West-Brabant ofzo, ze stellen de bassdrum altijd af met enorm veel bass. Alsof ze willen patsen met hun PA subwoofers ofzo...

Heb je het album van Textures zelf al? Kost maar 10 euro Dit weekend komen ze hier in Roosendaal, ben erg beniewd! En hoop de cd daar te kunnen kopen.

quote:
nee... neem bijvoorbeeld de paradiddle..
Hehe dat valt inderdaad vies tegen. Ook bijvoorbeeld een dubbelbassroll beginnen met links. Dan denk je dat je coordinatie goed is, en dan begin je links en dan klikt het gewoon even niet

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-09-2003 22:24]

woensdag 10 september 2003 @ 09:53:30 #252
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13065310
Hehe dat valt inderdaad vies tegen. Ook bijvoorbeeld een dubbelbassroll beginnen met links. Dan denk je dat je coordinatie goed is, en dan begin je links en dan klikt het gewoon even niet.

haha ja dat had ik dus ook... ik heb nu een klein setje linkshanidg opgesteld... maar dat is weer helemaal vanaf het begin beginnen (btw dan laat ik me voeten wel rechts staan als je begrijpt wat ik bedoel)

ik ga nu naar school... massol!

woensdag 10 september 2003 @ 11:43:29 #253
24054 search64
Avec le grande
pi_13066947
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:02 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Waarom is dit dan de beste? Waaraan merk je dat?

LP is een van de beste merken. Tito Puente is een van de beste timbalespeler. De ketels zijn gemaakt van dik brons. Dit is gewoon DE beste set timbales die er is.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_13068630
weet iemand waar je bij rotterdam in de buurt paiste (802 / alpha) hihats kan halen? feedback, music force, hakkert hebben ze al weken niet.
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
  woensdag 10 september 2003 @ 13:20:37 #255
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13068722
2 weken geleden had Tierolff (Roosendaal) ze op voorraad.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 10 september 2003 @ 13:23:03 #256
24054 search64
Avec le grande
pi_13068771
Volgend topic!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')