quote:Toffe textuur op je toms + bass
Op zondag 7 september 2003 21:11 schreef Sjoewe het volgende:
Hoi, ik scheur dr geloof ik een beetje doorheen, maar ach...
Zijn er hier ook mensen die op oude kits spelen?
Zelf heb ik een 'Serie Onbekend' 4 delige Pearl Kit met bongo'suit 1967, klink best aardig maar je moet er geen rock of punk op gaan spelen.
Maar zijn er hier nog meer drumheadz die een kit hebben die ouder is dan zijzelf?hmmz ff pica d'r bij:
[afbeelding]
ondervel zit nou wel op de tom
Alleen moeten die bongo's niet meer naar jou toe gedraaid staan?
quote:Vraag om die klantenkaart, standaard 10 procent korting behalve op aanbiedingen en bladmuziek.
Op zondag 7 september 2003 19:37 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Had er een jaar terug 100 voor betaald, maarja, Tierolff heDie zijn duur...
quote:Dat mag wel ook, ze hanteren vaak gewoon de adviesprijs
Op zondag 7 september 2003 21:53 schreef Murgen het volgende:[..]
Vraag om die klantenkaart, standaard 10 procent korting behalve op aanbiedingen en bladmuziek.
Alleen hij had twee van die dingen bovenop. Eentje was geel van kleur, ander was blauw. Een had een net ietjes hogere toon als de ander.
Welk merk is dit? Heb je misschien ook een idee hoe duur zoiets is?
p.s. || 1 ||
dus dit heet een 'timbales'?
p.s. || 2 ||
woow ik heb hier wat info gevonden nadat ik van jullie het woordje 'timbales' heb gekregen:
Nu wil ik graag weten hoe groot zo'n trom mag zijn? Ik heb namelijk een dj vriend waar ik samen mee zou willen werken (nadat ik het onder de knie heb) en het moet een beetje 'samba/latin house' zijn. Ik neem aan dat ik dan ook een 'speciale' drum moet kopen.
p.s. || 3 ||
Ik heb dus dit kunnen vinden voor ¤ 350 . Wat vinden jullie er van?
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/timbales/3224826.html
[Dit bericht is gewijzigd door NoT-YouR-MaN op 07-09-2003 22:47]
quote:Ik heb weinig verstand van percussie maar ik kan je aanraden om je licht op te steken bij een muziekschool, drumschool of harmonie. Het is namelijk handig om de basistechniek te leren. Roffelen vraagt namelijk ook wat training. Tenminste, ik neem aan dat je geen instrument speelt.
Op zondag 7 september 2003 22:27 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
woow ik heb hier wat info gevonden nadat ik van jullie het woordje 'timbales' heb gekregen:Nu wil ik graag weten hoe groot zo'n trom mag zijn? Ik heb namelijk een dj vriend waar ik samen mee zou willen werken (nadat ik het onder de knie heb) en het moet een beetje 'samba/latin house' zijn. Ik neem aan dat ik dan ook een 'speciale' drum moet kopen.
p.s. || 3 ||
quote:Goed, je hebt meteen de beste uitgekozen die er te krijgen zijn.
Op zondag 7 september 2003 22:27 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
p.s. || 3 ||
Morgen probeer ik het nog eens, als dan weer hetzelfde gebeurt ga ik maar gewoon wat trager spelen. Rhapsody ofzo, das toch de hele tijd hetzelfde Goeie workout.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-09-2003 17:15]
quote:Heb ik ook last, meer dan jij. Ben ook nog maar een 2 maanden bezig en dan 2 keer een kwartier per dag of zo. Ik moet nou langer achter elkaar gaan spelen ..
Op maandag 8 september 2003 17:09 schreef Yokozuna het volgende:
Yeah, vandaan is het gelukt Legions Unleashed mee te spelen, nummer van het laatste Graveworm album. 205bpm 16'e noten dubbelbass. Daarna speelde ik een nummer van Kalmah mee met 190bpm 16'e noten en dat lukte nieteens strak, terwijl ik geen moe gevoel had ik m'n benen ofzo. Echt vreemd, de controle of de coordinatie leek wel even weg bij mijn benen... Volgens mij heb ik te lang te snel gespeeld, het WILDE gewoon opeens niet meer.
quote:Waar heb je dan precies last van?
Op maandag 8 september 2003 17:19 schreef Murgen het volgende:[..]
Heb ik ook last, meer dan jij. Ben ook nog maar een 2 maanden bezig en dan 2 keer een kwartier per dag of zo. Ik moet nou langer achter elkaar gaan spelen ..
Ik neem aan dat je niet zoals mij met dubbelbass zit te prutsen (zou wel nutteloos zijn als je pas een paar maanden drumt)
Wat voor muziek speel je het liefst? Drummen in een kelder, hehe, ik hoop dat ze daar geluidsdemping hadden Was jij ook zo'n doorgedraafde die andere mensen irriteerde met zijn getik toen hij nog geen drumstel had? Zoja, herkenbaar!
quote:Mijn drumleraar (die 30 jaar speelt ofzo) speelt sinds 5 jaar ook piano
Ik wil binnenkort beginnen met piano spelen als melodie instrument zodat ik ook nummers voor de band gaan maken.
Zo ben ik aan het drummen gekomen..
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-09-2003 22:16]
quote:Die Giant Step doubles zijn ook gaaf, kun je heel makkelijk heel-toe techniek spelen als je ze grote poten hebt. Alleen 1 zo'n pedaal kost volgens mij evenduur als een Tama Iron Cobra dubbelpedaal
http://www.conijnmuziek.com/image/slagwerk/Giant%20step%20pedals.jpg
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-09-2003 22:57]
quote:Waarom is dit dan de beste? Waaraan merk je dat?
Op maandag 8 september 2003 15:01 schreef search64 het volgende:[..]
Goed, je hebt meteen de beste uitgekozen die er te krijgen zijn.
quote:LP is een van de beste merken als het om percussie gaat
Op maandag 8 september 2003 23:02 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:[..]
Waarom is dit dan de beste? Waaraan merk je dat?
quote:Hij vraagt er ¤350 voor maar weet je misschien ook de nieuwprijs van zijn setje?
Op maandag 8 september 2003 23:30 schreef Carn het volgende:[..]
LP is een van de beste merken als het om percussie gaat
quote:Je kan toch ook zelf gaan zoeken op internet? Gewoon google gebruiken of zo.
Op dinsdag 9 september 2003 10:19 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:[..]
Hij vraagt er ¤350 voor maar weet je misschien ook de nieuwprijs van zijn setje?
quote:Ik weet niet of jouw drumleraar conservatorium heeft gedaan, want volgens mij moeten ze daar standaard piano spelen. Ik vroeg de mijne laatst of ie piano kon spelen toen ik laatst een beetje aan het pielen was op de piano die in de drumruimte van de muziekschool staat, hij zei een beetje zeg, zeg ik doe eens wat dan, en hij gaat spelen, hij speelde nog beter dan mensen die ik ken en 4, 5 jaar les hebben.
[b]Op maandag 8 september 2003 22:08 schreef Yokozuna het volgende:[/bMijn drumleraar (die 30 jaar speelt ofzo) speelt sinds 5 jaar ook piano
Hij wilde gewoon wat anders erbij en ook zelf melodieen uiten ergens op.... Keyboard spelen vind ik ook best leuk, alleen ik ken echt geen sleutels enzo, doe gewoon zoals ik denk dat het bij elkaar past, als er iets in m'n hoofd zit speel ik het er wel eens op (goedkoop Casio dingetje), duurt altijd best lang voordat ik alles van m'n hoofd op dat ding krijgt gespeeld, weinig ervaring he. Maarja, tijdens muziekles in de brugklas vonk het ook altijd wel leuk, daar hadden ze veel duurdere keyboards
Zo zondag gaan kijken naar Textures. Een van hun eerste optredens?
Technisch zeer ambitieus. Blastbeats een beetje rommelig, doch indrukwekkend. Gitaarrifs synchroon met de drums erug goed getimed. Kickdrum geluid dik inorde (voelbaar in de ondermaag, [TIK] present met korte lage sustain) Snare geluid om te braken tijd voor nieuwe vellen? "Swandive" ging het beste dat was goed te merken aan de strakheid van het nummer. De rest moet nog wat aandacht besteed worden. Naar mate het optrede vorderde werd het meer 1 geheel.
Lekker gespeeld
[Dit bericht is gewijzigd door Walter.PPK op 09-09-2003 21:57]
quote:Tegenwoordig hoef je als drummer volgens mij geen melodie instrument erbij te spelen, al is het wel handig... maar weet het niet zeker... zal het eens aan me zus vragen die zit bij het conservatorium te zwolle...
Op dinsdag 9 september 2003 16:30 schreef daanharmsen het volgende:[..]
Ik weet niet of jouw drumleraar conservatorium heeft gedaan, want volgens mij moeten ze daar standaard piano spelen. Ik vroeg de mijne laatst of ie piano kon spelen toen ik laatst een beetje aan het pielen was op de piano die in de drumruimte van de muziekschool staat, hij zei een beetje zeg, zeg ik doe eens wat dan, en hij gaat spelen, hij speelde nog beter dan mensen die ik ken en 4, 5 jaar les hebben.
Nog terug te komen op de vragen die me zijn gesteld...
Ik speel het liefst funk/jazz, maar af en toe lekker beuken op wat hard rock gaat er ook best in.
Ik heb nu drumles van Marcellino Lahipeirissa (van o.a. Do, Total Touch en Trijntje Oosterhuis (solo)) en dat gaat hartstikke lekker... die man is verschrikkelijk goed! en bovendien moet je alles wat je met rechts kan ook met links kunnen (behoorlijke opgave als je dat alles van 7 jaar nog in moet halen LOL)
Dan heb ik idd het probleem dat ik altijd beweeg en dat iedereen die in een straal van 10 m bij mij loopt/zit/staat/ligt helemaal gek van me wordt, maar de meeste mensen wennen eraan of slaan me gewoon heel hard
Laat ik iedereen ook maar even vertellen hoe mijn kit nu als opstelling is... ik ga binnenkort wat plaatjes schieten en van boven uittekenen... maar dit is het op dit moment:
Sonor Sonic +
10"*9",
12"*12",
14"*14",
16"*16",
20"*16",
12"* 5¼" 1ste snare ( handmade door vriend! )
14"* 5½" en 2de snare van sonor delite 14"* 5½"
alle toms behalve de 16"*16" hangen aan een Pearl rack en tevens de bekkens:
8" Zildjian Avedis Splash
14" Paiste Sound Formula Crystal Crash
14" Zildjian Avedis Trash China ( klinkt niet trash )
14" Zildjian Avedis Hi-Hats (nog uit Turkije)
16" Paiste Sound Formula Fast Crash
18" Zildjian A Custom Crash/Ride (NASTY!!)
20" Zildjian Avedis Ride (ook nog uit Turkije lekker jazzie toen nog)
hardware:
Pearl Twin Pedal
Pearl Rack
3 Sonor Boom arms (zware uitvoering)
1 Sonor straight arm (zware)
1 Sonor Boom arm (lichte)
1 Sonor Hi-hat stand (zware)
2 Sonor piccolo snare stands (zware)
Rock n Soc drumkruk zadelvorm
stokken:
Vic Firth America Heritage 5a
hoezen:
Rockbag
en een hardcase voor de hardware
dit zootje heb ik in 5 jaar bij elkaar gescharreld en heeft me een fortuin gekost... maar dan heb je ook wat...
edit vellen nog:
Remo Pinstripe op alle toms
Remo Fyberskin3 op base
Remo Powerstroke 3 op piccolo en snare coated...
dat was het toch?
[Dit bericht is gewijzigd door Drumkruk op 09-09-2003 21:11]
Maarre ... hoezo alles wat je rechts kan ook links? Gespiegeld leren spelen ? Of bedoel je dat je bijvoorbeeld een tweede snare rechts of een extra tom links moet kunnen spelen?
quote:nee... neem bijvoorbeeld de paradiddle...
Op dinsdag 9 september 2003 21:31 schreef Murgen het volgende:
Kwijlllll ....Maarre ... hoezo alles wat je rechts kan ook links? Gespiegeld leren spelen ? Of bedoel je dat je bijvoorbeeld een tweede snare rechts of een extra tom links moet kunnen spelen?
rechts links rechts rechts links rechts links links
dan moet je hem ook zo kunnen spelen
links rechts links links rechts links rechts rechts
of dit is ook leuk...
normaal speel je
boem ta boem ta
maar dan
ta boem ta boem
(en dan fills zodat je de feeling moet houden... ) errug leuk! maar moeilijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |