Die krijg je meestal wel te zien wanneer je in een beeldbewerkingsprogramma de afmetingen van je plaatje probeert te wijzigen.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:03 schreef Caar2 het volgende:
waar kan je de dpi waarde checken van je foto?
aha, dan is het zeker het getal wat staat bij resolutie!? Is resolutie hetzelfde als dpi..?? En zo ja, kan je dat getal zomaar wijzigen of niet? Bij mij staat het bij elke foto op 180.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:09 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die krijg je meestal wel te zien wanneer je in een beeldbewerkingsprogramma de afmetingen van je plaatje probeert te wijzigen.
De dpi waarde is een relatief resolutie-getal, het is het aantal pixels per inch (dots per inch). Resolutie kan je ook absoluut uitdrukken in bijvoorbeeld 2000x1000 pixels, dan heb je dus 2.000.000 pixels in je beeld.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:25 schreef Caar2 het volgende:
[..]
aha, dan is het zeker het getal wat staat bij resolutie!? Is resolutie hetzelfde als dpi..?? En zo ja, kan je dat getal zomaar wijzigen of niet? Bij mij staat het bij elke foto op 180.
Als je het formaat van de foto op 10x15 zet en de resamplefunctie uitzet dan zie je de resolutie verspringen, in mijn geval naar ongeveer 346 dpi. Dat is ruim voldoende om een mooie kwaliteit te printen.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:45 schreef Caar2 het volgende:
oke, dat begrijp ik (geloof ik), maar bij mij staat er dus 180, kan je dat veranderen, of moet je dat gewoon laten zo. Is 180 goed genoeg voor prints enz..??
Als ik het formaat vd foto op 10x15 zet, wordt de resolutie 520,192. Is dat ook goed?quote:Op zondag 4 juli 2004 22:15 schreef rique het volgende:
[..]
Als je het formaat van de foto op 10x15 zet en de resamplefunctie uitzet dan zie je de resolutie verspringen, in mijn geval naar ongeveer 346 dpi. Dat is ruim voldoende om een mooie kwaliteit te printen.
Die 180 dpi is waarschijnlijk de resolutie van je camera geprojecteerd op een (ongeveer) 20x30 afdruk. (bij een 3 MP camera)
Jahoor, daar kom je een heel end meequote:Op zondag 4 juli 2004 22:58 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Als ik het formaat vd foto op 10x15 zet, wordt de resolutie 520,192. Is dat ook goed?
als een foto laat drukken. dus bij de fotocentralequote:Op vrijdag 2 juli 2004 09:41 schreef Icicle het volgende:
300 dpi wordt gebruikt om een foto te drukken, drukwerk van een drukpers dus.
150 dpi is voldoende om een afbeelding te laten printen, bijv. op een inkjet printer thuis.
Wat wil je precies met de foto doen? Thuis afdrukken, of bij een fotocentrale?
AFdrukken / printen dusquote:Op maandag 5 juli 2004 09:21 schreef dj_secret_mind het volgende:
[..]
als een foto laat drukken. dus bij de fotocentrale
per inch (ppi)quote:Op maandag 30 augustus 2004 17:15 schreef Blijepeen het volgende:
Ik heb namelijk veel foto's gecropped met de 300 pixels/cm gedaan. Is dat erg ?behalve dat de foto's groter worden in size.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |