abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20441278
Een Stealth Helikopter is een onzinnig concept, UAV\'s kunnen veel beter verkennen. Terecht dat ze het de nek omdraaien.
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 15:02:26 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20441310

eurohawk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:04:54 #253
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_20441374
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 14:56 schreef Piro het volgende:

[..]

Nee. De EU kent geen militair sateliettennetwerk zoals de VS en de voormalige SU ze lanceerden.
toch wel wat verkennings sattelieten niet zo groot als de vs ja maar toch wel een paar
en als ze dat niet hebben moet daar maar eens aangewerkt worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 15:07:30 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20441430
en onze sparrowhawk (sperwer) bij 101 rmv batterij

http://www.geocities.com/rpvbt/index.htm
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:13:08 #255
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20441549
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:01 schreef CeeJee het volgende:
Een Stealth Helikopter is een onzinnig concept, UAV\\\'s kunnen veel beter verkennen. Terecht dat ze het de nek omdraaien.
Dan zijn stealthvliegtuigen zeker ook een onzinnig concept.
Een stealtheli is buitengewoon handig en wel hierom:
Wordt moeilijker voor geleideraketten om het ding uit de lucht te schieten.
Kan eventueel ook nog een gevecht aangaan, wat een UAV niet kan.
Is \'slimmer\', UAV\'s denken alleen in hun eigen sourcecode, daar buiten kunnen ze niet werken.

Je hoeft het ding niet alleen voor verkenning te gebruiken.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:14:16 #256
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20441571
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 14:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee de Comanche is nooit bedoelt als een opvolger voor de Apache maar als gewapende verkenningshelikopter, vandaar de stealth eigenschappen en vandaar de interne payload.

Dit is voor de gevechtsrol van de Apache niet noodzakelijk en bovendien werkt het niet allemaal even goed.

leuk bedacht meer niet werkzaam, beter een lichte transporthelikopter voor verkenningstaken want dan kunnen er nog verkenners mee ook
Met een paar subtiele uitbouwingen zou het ding wel geschikt zijn geweest als opvolger voor de AH64.
Besides: de snufjes die de Comanche de eigenschappen geeft die hij bezat zijn voor elke heli handig.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_20441653
quote:
Apache\\\'s worden oud.
Comanche\\\'s zijn de toekomst.
Commanches zijn verkenningshelicopters. Bemande verkenningstoestellen zijn het verleden.

Waarom zou een gevehtshelicoter (Apache bijv.) erg stealthy moeten zijn? De dreiging van de SU is voorbij. De nieuwe vijand is Mohammed met zijn AK-47 en RPG-7. Ze moeten meer in de GI Joe investeren dan in enorme projecten als de \'Star wars\', F-22 en Commanche. DUs nieuwe soorten body armour, wapens, voertuigen. Hummer is totaal niet geschikt voor zijn taak als patroullie voertuig.
***I believe freedom is not America's gift to the world; I believe freedom is the almighty God's gift to each man and women   in this world.**
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 15:21:19 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20441733
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:14 schreef Piro het volgende:

[..]

Met een paar subtiele uitbouwingen zou het ding wel geschikt zijn geweest als opvolger voor de AH64.
ongetwijfeld, maar wat kost dat?
en hoeveel levert het op tov een paar subtiele uitbouwingen aan de Apache?

antwoord: te veel, te weinig
quote:
Besides: de snufjes die de Comanche de eigenschappen geeft die hij bezat zijn voor elke heli handig.
die zullen ongetwijfeld meegepakt worden in de op stapel staande upgrade van het toestel.

alleen het stealthframe en de interne payload zijn nutteloos en duur
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:23:27 #259
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20441781
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:17 schreef VI_avakreM het volgende:

[..]

Commanches zijn verkenningshelicopters. Bemande verkenningstoestellen zijn het verleden.

Waarom zou een gevehtshelicoter (Apache bijv.) erg stealthy moeten zijn? De dreiging van de SU is voorbij. De nieuwe vijand is Mohammed met zijn AK-47 en RPG-7. Ze moeten meer in de GI Joe investeren dan in enorme projecten als de \\\'Star wars\\\', F-22 en Commanche. DUs nieuwe soorten body armour, wapens, voertuigen. Hummer is totaal niet geschikt voor zijn taak als patroullie voertuig.
De HMMWV is echt wel geschikt voor zijn taak. Hij wordt alleen in rollen gebruikt waar hij niet voor bedoeld is. Namelijk van een lichte truck/patrouillevoertuig naar een \'APC\'.
En in GI joe wordt ook geinvesteerd, alleen is dat minder spectaculair en duur en haalt het dus de voorpagina\'s van de krant niet, abboneer je eens op wat email lists of tijdschriften, op dit moment zie ik meer investeringen in \'GI Joe\' dan in spectaculaire rommel zoals vliegtuigen en lasers.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:25:07 #260
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20441815
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ongetwijfeld, maar wat kost dat?
en hoeveel levert het op tov een paar subtiele uitbouwingen aan de Apache?

antwoord: te veel, te weinig
[..]

die zullen ongetwijfeld meegepakt worden in de op stapel staande upgrade van het toestel.

alleen het stealthframe en de interne payload zijn nutteloos en duur
Omdat?
Mohammed staat niet stil hoor.
Terroristen zullen niet altijd gebruik gaan maken van wapens uit de jaren 60.
De wapenindustrie gaat vooruit, ook in de landen die aan OBL en consorten verkopen.
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 15:30:47 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20441932
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:25 schreef Piro het volgende:

[..]

Omdat?
Mohammed staat niet stil hoor.
Terroristen zullen niet altijd gebruik gaan maken van wapens uit de jaren 60.
De wapenindustrie gaat vooruit, ook in de landen die aan OBL en consorten verkopen.
omdat het nutteloos is voor de rol die die moet spelen.
De gevechtshelikopter is in eerste instantie een tankkiller, kun je rondjes vliegen met je interne payload en je stealthy uiterlijk maar zodra je de deur openzet beginnen ze op je te schieten.
pi_20442058
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:23 schreef Piro het volgende:

[..]

De HMMWV is echt wel geschikt voor zijn taak. Hij wordt alleen in rollen gebruikt waar hij niet voor bedoeld is. Namelijk van een lichte truck/patrouillevoertuig naar een \\\'APC\\\'.
En in GI joe wordt ook geinvesteerd, alleen is dat minder spectaculair en duur en haalt het dus de voorpagina\\\'s van de krant niet, abboneer je eens op wat email lists of tijdschriften, op dit moment zie ik meer investeringen in \\\'GI Joe\\\' dan in spectaculaire rommel zoals vliegtuigen en lasers.
En wat zien we van de nieuwe investeringen terug op het slagveld? De M16 die all 100 keer ge-upgrade is, maar toch een wapen uit de jaren 60 blijft? De notabene straatarme russen hebben de AN-94. De Hummer die meer een verkenningstaak moet vervullen en zeker niet geschikt is voor zijn taak in Irak. Patrouilleren en gevechten aangaan in de nauwe straten van Bagdad. De amerikanen blijven en maar staal op lassen maar dat is natuurlijk geen oplossing.
***I believe freedom is not America's gift to the world; I believe freedom is the almighty God's gift to each man and women   in this world.**
  dinsdag 6 juli 2004 @ 16:35:20 #263
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20443699
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:36 schreef VI_avakreM het volgende:

[..]

En wat zien we van de nieuwe investeringen terug op het slagveld? De M16 die all 100 keer ge-upgrade is, maar toch een wapen uit de jaren 60 blijft? De notabene straatarme russen hebben de AN-94. De Hummer die meer een verkenningstaak moet vervullen en zeker niet geschikt is voor zijn taak in Irak. Patrouilleren en gevechten aangaan in de nauwe straten van Bagdad. De amerikanen blijven en maar staal op lassen maar dat is natuurlijk geen oplossing.
XM8.
Vervanging voor de T10
Vervanging voor alle M16 randapparatuur
Vernieuwd kaliber
Verbeterde 5.56 in afwachting van overstap
Nieuwe investeringen in optics.
Landwarrior (dat nog tegen problemen aanloopt, maar het is meer dan menig ander land doet. )
Vernieuwing op gebied van body armor.
Integratie van een hoop externe rommel in de helm.
Ik zou mijn mailbox moeten doorspitten voor alles wat direct en indirect verbeterd wordt voor GI Joe, maar dit zijn de belangerijkste dingen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 16:37:18 #264
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20443758
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat het nutteloos is voor de rol die die moet spelen.
De gevechtshelikopter is in eerste instantie een tankkiller, kun je rondjes vliegen met je interne payload en je stealthy uiterlijk maar zodra je de deur openzet beginnen ze op je te schieten.
Eer jij die wapenbays openzet ben je waarschijnlijk toch al gezien of voer je een verassingsaanval uit.
Bovendien: stealthtechnieken en hittedissipatie zijn dingen die altijd handig zijn om stingers enz. het leven zuur te maken, dat de bays open voor een grotere signature zorgen is een gegeven, maar ik wil er geld op inzetten dat die signature alsnog lager is dan die van een AH64.
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 16:37:36 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20443767

mooie foto, Enduring Freedom ... hrms Jacob van Amstel staat er ook op but I\'ll be damned if I know where she is
pi_20443924
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:37 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]

mooie foto, Enduring Freedom ... hrms Jacob van Amstel staat er ook op but I\\\'ll be damned if I know where she is
Het is die grijze daar zo
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 16:46:17 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20443997
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:37 schreef Piro het volgende:

[..]

Eer jij die wapenbays openzet ben je waarschijnlijk toch al gezien of voer je een verassingsaanval uit.
Apaches komen ook enkel tevoorschijn als ze moeten schieten, alleen dan zonder peperduur airframe en interne wapenkamer waarvan de deuren ongetwijfeld vast blijven zitten als je het het minst kunt gebruiken.
quote:
Bovendien: stealthtechnieken en hittedissipatie zijn dingen die altijd handig zijn om stingers enz. het leven zuur te maken, dat de bays open voor een grotere signature zorgen is een gegeven, maar ik wil er geld op inzetten dat die signature alsnog lager is dan die van een AH64.
ik beweer ook nergens dat dit niet zo is, het is dan ook niet nodig, geldverspilling, nutteloos

enkel van belang tegen systemen als de Patriot en daarvoor vlieg je (als het goed) is te laag tenzij je aan het verkennen bent maar dat kun je dan weer beter doen met een jachtvliegtuig dan met een heli, niet tegen man portables die gewoon door de schutter vanaf de schouder afgevuurd worden.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 16:46:45 #268
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20444010
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:37 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]

mooie foto, Enduring Freedom ... hrms Jacob van Amstel staat er ook op but I\\\'ll be damned if I know where she is
Is die JvA een van die 7 provincieen dingen?
Dan kun je hem wel ongeveer aanwijzen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 16:50:25 #269
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20444133
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

Apaches komen ook enkel tevoorschijn als ze moeten schieten, alleen dan zonder peperduur airframe en interne wapenkamer waarvan de deuren ongetwijfeld vast blijven zitten als je het het minst kunt gebruiken.
Met als verschil dat een Apache ZO op de radar staat en een Comanche zo.
quote:
[..]

ik beweer ook nergens dat dit niet zo is, het is dan ook niet nodig, geldverspilling, nutteloos

enkel van belang tegen systemen als de Patriot en daarvoor vlieg je (als het goed) is te laag tenzij je aan het verkennen bent maar dat kun je dan weer beter doen met een jachtvliegtuig dan met een heli, niet tegen man portables die gewoon door de schutter vanaf de schouder afgevuurd worden.
Man portables zijn ook geleideraketten, en laat OBL nou een shitload van die dingen gekregen hebben in de jaren 80. .
En ze worden alleen maar beter, ook daar bij de Pakistanis en de Iraniers.
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 16:51:16 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20444161
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:46 schreef Piro het volgende:

[..]

nee van Amstel is een Karel Doorman fregat ... ik gok dat het het schip rechtsonder is

die jij bedoelt is volgens mij van de lafayette klasse, lijkt erop maar het is frans, ze noemen het een fregat maar het is een korvet en ze verkopen het aan iedereen die het maar wil hebben
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 16:52:38 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20444199

la fayette
pi_20444210
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:46 schreef Piro het volgende:

[..]

http://www.marine.nl/sche(...)l-fregat/heemskerck/

pi_20444304
Ik denk dat het de bovenste en dan de meest rechtse is...
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 16:57:03 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20444347
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:50 schreef Piro het volgende:

[..]

Met als verschil dat een Apache ZO op de radar staat en een Comanche zo.
maar het doet er niet toe HOE hij op de radar, hij vliegt gewoon naar zijn doel en begint te schieten en als het leeg is (bij een comanche een stuk eerder) vliegt hij weer naar huis .
quote:
[..]

Man portables zijn ook geleideraketten, en laat OBL nou een shitload van die dingen gekregen hebben in de jaren 80. .
En ze worden alleen maar beter, ook daar bij de Pakistanis en de Iraniers.
natuurlijk zijn het geleideraketten wat dacht je dan??
  Moderator dinsdag 6 juli 2004 @ 17:00:33 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20444442
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:55 schreef SHERMAN het volgende:
Ik denk dat het de bovenste en dan de meest rechtse is...
[afbeelding]
welke???

die precies boven hms ocean of er rechts van?

die erboven is een ticonderoga klasse volgens mij

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')