abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20320152
Vanaf het moment dat de mens zijn ogen voor de wereld opent, omgeeft hem een grote ordelijkheid. Hij heeft zuurstof nodig om te overleven. Het is interessant, dat de atmosfeer van de planeet waarop hij leeft, niet meer dan de exact benodigde hoeveelheid zuurstof levert, die hij nodig heeft. Op deze manier ademt hij moeiteloos. Om het bestaan van leven op deze planeet mogelijk te maken, is het bestaan van een warmtebron van belang. Als antwoord op deze behoefte, staat de zon precies op de juiste plaats om precies de juiste hoeveelheid warmte en energie, die de mens nodig heeft, uit te zenden. De mens heeft voedsel nodig om te overleven. Elke hoek van de wereld wemelt van verbazingwekkend gevarieerd voedsel. De mens heeft ook water nodig. Verbazingwekkend is, dat driekwart van de planeet met water bedekt is. De mens heeft behoefte aan onderdak en in deze wereld is er land wat geschikt is om op te bouwen en er zijn allerlei soorten materialen om onderkomens te maken.

Het zijn slechts een paar details te midden van miljarden, die het leven op aarde mogelijk maken. Kort samengevat, de mens leeft op een planeet die volmaakt ontworpen is voor zijn overleving. Dit is zeker een planeet die "gecreëerd" is voor de mens.

De uitleg van de mens over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat hij op de manier denkt die hem is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop hij is geïndoctrineerd. Door deze misleiding, doet hij het bovenstaande vaak af als "nietszeggende werkelijkheden." Indien hij echter de zaak niet opzij schuift, en de omstandigheden, die ons bestaan mogelijk maken begint te onderzoeken, zal hij zeker buiten de grenzen van het gebruikelijk denken staan en beginnen na te denken.

Hoe dient de atmosfeer als een beschermend plafond voor de aarde?

Hoe weet elk van de miljarden cellen in ons lichaam hun individuele taak en hoe voeren zij die uit?

Hoe bestaat zo'n bijzonder ecologisch evenwicht op aarde?

Een persoon, die op zoek is naar antwoorden op deze vragen, volgt zeker de juiste weg. Hij blijft niet ongevoelig voor zaken die om hem heen gebeuren, en bepleit geen onwetendheid over de bijzondere aard van de wereld. Een persoon die vragen stelt, die nadenkt en antwoorden geeft op deze vragen zal zich realiseren dat op elke centimeter van de planeet een plan en ordening heerst:

Hoe is deze smetteloze ordening in het hele universum tot stand gekomen?

Wie heeft er voor de verfijnde evenwichten in de wereld gezorgd?

Hoe zijn levende wezens, ongelooflijk verschillend in soort, tot stand gekomen?

Jezelf bezighouden met een intensief onderzoek naar de antwoorden op deze vragen, resulteert in een helder besef dat alles in het universum, de ordening ervan, elk levende wezen en structuur een onderdeel is van een plan, een product van een ontwerp. Elk detail, de uitstekende bouw van de vleugel van een insect, het systeem dat een boom in staat stelt om tonnen water naar haar allerhoogste takken te vervoeren, de ordening van de planeten en de verhouding van gassen in de atmosfeer zijn allemaal unieke voorbeelden van perfectie.

In elk detail van de oneindig gevarieerde wereld, vindt de mens zijn Schepper. Allah, de Eigenaar van alles in het gehele universum, maakt Zichzelf aan de mens kenbaar door het perfecte ontwerp van Zijn schepping. Alles wat ons omringt, de voorbijvliegende vogels, onze kloppende harten, de geboorte van een kind of het bestaan van de zon in de hemel, belichaamt de kracht van Zijn schepping. En wat de mens moet doen, is dit feit begrijpen.

Al deze zaken hebben hun bestaan te danken aan het feit, dat alles gecreëerd is. Een intelligent persoon merkt dat er planning, ontwerp en wijsheid in elk detail van de oneindig gevarieerde wereld bestaan. Dit zet hem ertoe om de Schepper te erkennen.

Bepleit dus nooit de onwetendheid dat alle levende wezens, levend of dood, het bestaan en de grootsheid van Allah tonen. Kijk naar dingen die je omgeven en streef ernaar om op de beste manier waardering te tonen voor de eeuwige grootsheid van Allah.

Het bestaan van Allah is DUIDELIJK. Het negeren zou alleen maar het begin betekenen van de aanzienlijkste schade die we onszelf ooit kunnen aandoen. Dat is simpelweg omdat Allah geen behoefte heeft aan iets. Hij is Degene die Zijn grootsheid in alle dingen en op alle manieren toont. Allah is de Eigenaar van alles, vanaf de hemelen tot de aarde. De Qoer-aan leert ons de eigenschappen van Allah:

Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem toe. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beiden vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote. (Surat al-Baqarah: 255)

Wat vinden jullie hiervan?
pi_20320454
En waarom zou Allah die Schepper zijn? Als Allah echt zoveel kan, waarom moeten die hopeloze Moslims dan zelf hun vrouwen slaan en stenigen?

Ik denk dat God het heeft gemaakt, en niet Allah.
pi_20320526
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:09 schreef Arjan het volgende:
En waarom zou Allah die Schepper zijn? Als Allah echt zoveel kan, waarom moeten die hopeloze Moslims dan zelf hun vrouwen slaan en stenigen?

Ik denk dat God het heeft gemaakt, en niet Allah.
Ik dacht dat er geen verschil zat tussen 'onze' God en Allah.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_20320645
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:10 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dan ben je goed geinformeerd.
pi_20320684
Allah is onze schepper.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_20320758
quote:

[..]

Dat had Mohammed graag gewild, maar in zijn Sprookjesboek komt een heel andere God naar buiten dan uit de Bijbel.
pi_20320765
quote:

[..]

Dat verschil is er WEL.
De God die door de Christenen en de Joden wordt aanbeden is niet Allah. De profeten zoals Mozes brachten wel de boodschap van Allah maar de Joden verstoten hun Profeten en gingen over tot afgoderij en bidden nu tot Mammon, niet Allah.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_20320816
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:16 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat verschil is er WEL.
De God die door de Christenen en de Joden wordt aanbeden is niet Allah. De profeten zoals Mozes brachten wel de boodschap van Allah maar de Joden verstoten hun Profeten en gingen over tot afgoderij en bidden nu tot Mammon, niet Allah.
God is gewoon ALLAH, daar zit geen verschil in. Het is een grootmacht, dus in het arabisch betekend dat ALLAH en GOD is dan in onze taal.
pi_20320843
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:16 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat verschil is er WEL.
Ik geloof sowieso niet in een god, laat staan dat er daarboven een God, een Mammon en een Allah zitten te wedijveren over wie de meeste aanhangertjes heeft.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_20320854
Persoonlijke mening en velen zijn het niet met me eens:
Ik vind het anno 2004 te gek voor woorden dat er nog mensen zijn die in god of goden geloven.
  Milf woensdag 30 juni 2004 @ 22:21:10 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_20320913
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:19 schreef meneer_Gilberts het volgende:
Persoonlijke mening en velen zijn het niet met me eens:
Ik vind het anno 2004 te gek voor woorden dat er nog mensen zijn die in god of goden geloven.
nou gek is het niet ieder zijn/haar keuze

wat ik anno 2004 te gek voor woorden vind is dat er in de naam van [insert geloof] een oorlog of een aanslag wordt gerechtvaardigd.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_20320930
dikke lul met allah, heel dat kutgeloof moet gewoon optiefen

overigens geloof ik ook niet in god en al die andere denkbeeldige figuren
pi_20320971
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:21 schreef nikky het volgende:

[..]

nou gek is het niet ieder zijn/haar keuze

wat ik anno 2004 te gek voor woorden vind is dat er in de naam van [insert geloof] een oorlog of een aanslag wordt gerechtvaardigd.
Ja ik wil ook graag wereldvrede en eten voor alle kindertjes in Afrika
  woensdag 30 juni 2004 @ 22:24:01 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20321018
tvp
Vampire Romance O+
pi_20321648
Geen god, geen grote heerscher met een eindoordeel.

Religie is voor de mensen die zich ergens aan vast moeten klampen, een modegril die door wereldleiders aangegrepen wordt wanneer het misbruikt kan worden.
De mens is niets dan een beest, het collectieve ego om boven de natuur te staan, terwijl we bijna dagelijks worden geconfronteerd met nieuwsberichten dat religieuze mensen juist de meest perverse dingen doen.

Religie komt in smaken, Islam is de smaak voor de sexistische man.
Soldaat bij de verbindingsdienst
  woensdag 30 juni 2004 @ 22:40:33 #17
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_20321737
Er is gelukkig 1 bad guy: SATAN

Pfff *hijg* Liever moe dan lui... :o)
pi_20321834
De ware ideologische wortels van het terrorisme: Darwinisme en materialisme

De meeste mensen denken dat de evolutietheorie voor het eerst door Charles Darwin naar voren is gebracht en dat zij steunt op wetenschappelijk bewijs, observaties en experimenten. Maar Darwin is niet de bedenker ervan en zij steunt ook niet op wetenschappelijk bewijs. De theorie bestaat uit toepassing op de natuur van een oud dogma van de materialistische filosofie. Hoewel ze niet door wetenschappelijke bewijzen gestaafd wordt, wordt de theorie blind ondersteund in naam van de materialistische filosofie.

Dit fanatisme heeft tot allerlei rampen geleid. Want samen met de verspreiding van het Darwinisme en de materialistische filosofie die het ondersteunt, heeft het het antwoord op de vraag: "Wat is de mens?" veranderd. Gewoonlijk antwoordde men: "De mens is door Allah geschapen en moet volgens de prachtige moraal leven die Hij onderricht heeft". Nu begint men te denken: "De mens is door toeval tot stand gekomen, en is een dier dat zich ontwikkeld heeft door de strijd om het bestaan." Er is een hoge prijs voor dit grote bedrog betaaltd. Gewelddadige ideologieën zoals racisme, fascisme en communisme en vele andere barbaarse wereldopvattingen die op conflict gebaseerd zijn, hebben hun kracht uit dit bedrog gehaald.

Dit artikel zal de ramp die het Darwinisme de wereld heeft gebracht, bestuderen en zijn banden verklaren met het terrorisme, wat een van de belangrijkste wereldproblemen van onze tijd is.
pi_20321837
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:40 schreef _Endymion_ het volgende:
Er is gelukkig 1 bad guy: SATAN

Ja, de grote Antagonist , diegene die al het kwaad vertegenwoordigt.
Dat er uit naam van Satan heel wat minder moorden zijn gepleegd als in die van God doet er voor de conservatieve vrome christen niet toe.

Ik vat het ook altijd sarcastisch op, De heer is mijn herder ?

Arm schaap
pi_20321994
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:42 schreef Alper het volgende:
Morele Knip
Misschien dat jou religieuze oogkleppen je niet toestaan objectief te observeren.
Van alle ideologieën vind ik het darwinisme nog het ontschuldig, iets was toevallig ook mooi aansluit op het nogal aanwezige rasverschil in de mensheid.

Ik heb al zovaak geprobeerd de discussie met mensen zoals jij aan te gaan, maar voor ieder argument krijg ik toch het weerwoord God te horen.

Godverdomme...
pi_20322047
Creationisme, ID.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_20322281
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:42 schreef Alper het volgende:
De ware ideologische wortels van het terrorisme: Darwinisme en materialisme
[knip]
Dit artikel zal de ramp die het Darwinisme de wereld heeft gebracht, bestuderen en zijn banden verklaren met het terrorisme, wat een van de belangrijkste wereldproblemen van onze tijd is.
Bron: http://www.harunyahya.com/other/hollands/evolutieleer01.php

Bedenk zelf es wat, sukkel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_20323146
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:53 schreef OllieA het volgende:

[..]

Bron: http://www.harunyahya.com/other/hollands/evolutieleer01.php

Bedenk zelf es wat, sukkel.
Ach het kan nog erger, ECHTE vrome christenen mogen niet eens met computers werken.
Godsdienstwaanzinnigen zijn altijd hele simpele mensen die de pastoor maar voor zich laten denken.
Discuseren over religie zit er ook nooit in omdat ze zich daar toch niet in willen verdiepen.
pi_20323356
quote:
Hij heeft zuurstof nodig om te overleven. Het is interessant, dat de atmosfeer van de planeet waarop hij leeft, niet meer dan de exact benodigde hoeveelheid zuurstof levert, die hij nodig heeft. Op deze manier ademt hij moeiteloos. Om het bestaan van leven op deze planeet mogelijk te maken, is het bestaan van een warmtebron van belang. Als antwoord op deze behoefte, staat de zon precies op de juiste plaats om precies de juiste hoeveelheid warmte en energie, die de mens nodig heeft, uit te zenden. De mens heeft voedsel nodig om te overleven. Elke hoek van de wereld wemelt van verbazingwekkend gevarieerd voedsel. De mens heeft ook water nodig. Verbazingwekkend is, dat driekwart van de planeet met water bedekt is. De mens heeft behoefte aan onderdak en in deze wereld is er land wat geschikt is om op te bouwen en er zijn allerlei soorten materialen om onderkomens te maken.
Oorzaak of gevolg?
pi_20323623
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:02 schreef Alper het volgende:
Vanaf het moment dat de mens zijn ogen voor de wereld opent, omgeeft hem een grote ordelijkheid. Hij heeft zuurstof nodig om te overleven. Het is interessant, dat de atmosfeer van de planeet waarop hij leeft, niet meer dan de exact benodigde hoeveelheid zuurstof levert, die hij nodig heeft. Op deze manier ademt hij moeiteloos. Om het bestaan van leven op deze planeet mogelijk te maken, is het bestaan van een warmtebron van belang. Als antwoord op deze behoefte, staat de zon precies op de juiste plaats om precies de juiste hoeveelheid warmte en energie, die de mens nodig heeft, uit te zenden. De mens heeft voedsel nodig om te overleven. Elke hoek van de wereld wemelt van verbazingwekkend gevarieerd voedsel. De mens heeft ook water nodig. Verbazingwekkend is, dat driekwart van de planeet met water bedekt is. De mens heeft behoefte aan onderdak en in deze wereld is er land wat geschikt is om op te bouwen en er zijn allerlei soorten materialen om onderkomens te maken.

[nog meer tekst]
Je maakt een fout, het leven past zich namelijk aan aan de omstandigheden waarin het zich bevind, een andere samenstelling van ingredienten had net zo goed mogelijk kunnen zijn. Gezien het aantal mogelijkheden tot deze kans (de grootheid van het heelal) is het bijna zelfs onwaarschijnlijk dat er niet een planeet zoals de onze op een dergelijk manier kon ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')