abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 december 2004 @ 01:51:10 #176
17486 Tedkees
Kan gebeuren he...
pi_24051765
Hmmm, dat valt eigenlijk alles mee. Ik denk dat 't een kwestie is van alles zo neerzetten dat 't goed past
Overigens speel ik niet zo heel veel echt 'lopende' dubbelbass stukken. M'n hi-hat is toch belangrijker voor mij. Denk dat dat ook meespeelt.

Oh, en die Ludwig van hierboven is wel erg vet!
Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you
pi_24052275
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:15 schreef Yokozuna het volgende:
+Sabian = top. Zo te zien heb je zat recording equip daar staan, post es wat geluid
Dank!
Helaas, dit was voorafgaand aan een optreden, dus helaas niet m'n eigen mikes etc. Ik heb uberhaupt geen eigen mikes eigenlijk....
Op m'n site staat wel wat materiaal, maar daar is die ludwig niet echt in volle glorie op te horen. De kit is geen allemansvriend: erg open en zegt al gauw "booiing", maar daar hou ik erg van. Bijna jazzy maar ook erg hard
pi_24307872
even dit topic omhoog schoppen..

vandaag nieuwe set gekocht. eerst had ik dit:

nu een Pearl Export ELX, klik voor vergroting:

er moet nog een hihat komen (paiste 802 13") maar die hadden ze niet op voorraad dus daar moet ik nog even op wachten, en ik moet mijn setup nog wat verbeteren.
cymbals:
Paiste 2002 18" Heave Ride
Paiste 2000 16" Crash
Paiste Alpha 10" Splash
Stagg 10" Splash
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:15:07 #179
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_24335576
Moooooie kit Kun je lang meej vooruit en tis ook een hele vette kleur
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_24367824
crossover;
waarom in godsnaam je ride op die rare manier opgehangen??????
"Pap, ik ben homofiel........"
"nu niet jongen, ik heb hoofdpijn........."
pi_24370893
waarom niet? het ziet er misschien raar uit maar op die manier kan de standaard niet tegen de lak van de floortom komen en zo kan ik de ride boven mijn tom schuiven als ik er langs moet.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_24400642
Je hebt toch een boomstand. Gebruik die arm dan waar die voor gemaakt is
Als je erlangs moet doe je dat toch aan de andere kant Serieus gast, ik moet door een doorgan van laat zeggen 30cm als ik achter mn drumstel wil gaan zitten.
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:45:52 #183
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_24406635
zow hoppah, toch maar eens hier posten als drummer myself
Speel zelf 4 jaar in een band. We spelen rock/punk/grunge/metal... oftewel is maar net wat je er zelf van wilt maken. Gewoon gevarieerd dus
Zelf speel ik al bijna 12 jaar drum (no life, i know ) met bijna 10 jaar les ervaring
Heb zelf een King Size Pearl van al ruim 15 jaar oud. klinkt nog steeds top en een ander zou er een moord voor doen
Om toch niet helemaal af te sluiten:

Punk the Night, concert in P60
www.airwolf00.com (homepage) & www.airwolf00.com/crystalclear ( band)
pi_24407856
kzal hier ook nog maar eens posten. Ben de laatste tijd niet echt veel mee echt aan het drummen op een kit, maar heb afgelopen week nog wel ff bij de band van m'n broer gedrumt. Beetje jaren 80/90 pop, en wat andere klassiekers. Vooral veel geimproviseert enzo, want normaal drum ik nooit echt op nummers. gaf me wel weer een lekker gevoel, zo zonder enige verwachtingen een partijtje drummen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_24456164
Laat ik het hier maar ff proberen......
Voor mn band zoek ik een drummer. We maken indie pop/rock met hier en daar wat 60's soul erdoor (tenminste dat is de bedoeling, we'll see). Oefenen in Utrecht. Optreden overal ;-)
mail naar: soupergrass@hotmail.com
  maandag 10 januari 2005 @ 18:36:01 #186
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_24504824
Reclame: DDrum4 triggermodule te koop, werkt goed enzo. Post of mail even als je interesse hebt.

Soupie123, succes
pi_24508350
Intropost: Ben ik nou de enige 'drummer' die dus gewoon nooit les heeft gehad?
Natuurlijk klinkt alles wat men hier laat horen een stuk beter, en met m'n Tama Swingstar ben ik nou ook niet één van de hipste.
pi_24511892
Ik heb ook geen les Ook niet gehad
pi_24533090
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:49 schreef De_Delph het volgende:
Natuurlijk klinkt alles wat men hier laat horen een stuk beter, en met m'n Tama Swingstar ben ik nou ook niet één van de hipste.
Troost je ik heb een 20 jaar oude Aria ( wat?!....ja precies )
pi_24543757
quote:
och, ik heb ook nog nooit les gehad .. maarjah, ik kan dan ook niet echt geweldig goed drummen ofzo

@ crossover, coole drumkit!
  zondag 16 januari 2005 @ 10:49:31 #191
60913 Uknowweloveu
You Know We Love You !!
pi_24594022
Voor de Cesar en/of Percossa fans, ik heb het volgende gevonden in een weblog :
quote:
Drumvoorstelling met Cesar Zuiderwijk op dvd
--------------------------------------------------------------------------------
De theatervoorstelling 'Alle gekheid met een stokje' met Cesar Zuiderwijk en het Nederlandse slagwerkkwartet Percossa Percussion verschijnt 4 februari op dvd. De Haagse Zuiderwijk, bekend als drummer van de Golden Earring, slaat in de bijna twee uur durende voorstelling op de meest uiteenlopende voorwerpen en slagwerkinstrumenten. Dat meldt platenmaatschappij Universal Music.

De voorstelling, die begin 2000 te zien was in diverse theaters, is een combinatie van Braziliaanse, Japanse en Afrikaanse ritmes. Zuiderwijk, die tijdens voorstellingen graag met zijn armen zwaait en met zijn stokjes draait, gooit in dit theaterprogramma alle remmen los. Hij drumt samen met de mannen van Percossa Percussion onder andere op goedkoop huis-, tuin- en keukengerei en mobiele drumstellen.

De show was ongeveer 75 keer te zien in de Nederlandse theaters.
  zondag 16 januari 2005 @ 20:49:15 #192
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_24602064
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:40 schreef CasB het volgende:
Ik heb ook geen les Ook niet gehad
Ikkes ook nie hoor!
Paan!
  zondag 16 januari 2005 @ 20:56:53 #193
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_24602174
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:57 schreef MarcelR het volgende:
Kan het niet laten even mijn kitje hier te showen:
[afbeelding]

Specs:
Ludwig Classic Maple drumkit in de kleur Black Oyster, bestaande uit:
14" x 22" Bass Drum met klassieke drumsporen
16" x 16" Floor Tom
9" x 13" Tom
6.5" x 14" Wood Snare Drum

Bekkens, allen Sabian:
14" AA Fusion Hats
16" HH Rock Crash
18" HH Dark Crash
20" HHX Stage Ride

Hardware:
mix van Ludwig
en Pearl
Paan!
  zondag 16 januari 2005 @ 22:10:27 #194
17486 Tedkees
Kan gebeuren he...
pi_24603298
quote:
Nou ja, drumles is ook niet alles hoor. Als je drumles hebt en voor de rest niet op eigen initiatief dingen uitzoekt (zoeken naar interessante patronen, veel oefenen) dan denk ik dat je ook niet erg hard opschiet. Ik zie drumles meer als een soort 'vraagbaak' als ik ergens zelf niet uitkom, en als ik gewoon lekker bezig ben dan krijg ik tips voor verbetering. Na 7 jaar kan je niet iedere week iets compleet nieuws verwachten imho
Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you
  zondag 16 januari 2005 @ 22:42:56 #195
64288 Bensel
Ladderzat
pi_24603856
quote:
Ton Dijkman, freelance drummer die meetsl optreedt bij Marco Borsato, heeft ook geen les gehad.. 9althans, dat zei hij op een clinic die hij ooit gegeven heeft)
Twitch.tv/bensel15
  zondag 16 januari 2005 @ 22:43:30 #196
64288 Bensel
Ladderzat
pi_24603869
quote:
Op zondag 16 januari 2005 10:49 schreef Uknowweloveu het volgende:
Voor de Cesar en/of Percossa fans, ik heb het volgende gevonden in een weblog :
[..]
Coool! heb die show gezien, was best wel goed... aanrader.
Twitch.tv/bensel15
pi_24605766
Heel veel goede, bekende drummers hebben nooit les gehad. Het is gewoon een kwestie van heel veel oefenen en dan komt het vanzelf
pi_24814632
Daar zit dan waarschijnlijk het probleem bij mij: ik heb wel les, maar weinig gelegenheid tot oefenen. Het wil dus ook allemaal nog niet zo lukken

Nouja, ik doe maar gewoon wat ik kan, ik ben voorlopig echt niet in de gelegenheid groter te gaan wonen (een drumstel zou nu de helft van mijn woonruimte innemen ) en sowieso ook niet in de gelegenheid om een drumstel aan te schaffen, en ik probeer buiten mijn werk wel regelmatig naar de oefenruimte te gaan maar die is vaak bezet en het komt er dus op neer dat ik buiten de les om maximaal 2x per week oefen. Ja dan schiet het natuurlijk niet op.

Ik beschouw het nu dus maar gewoon als "een basis aanleren" en als ik dan ooit wel thuis zo'n ding neer kan zetten ga ik wel gewoon echt drummen leren en dan gaat dat vast allemaal heel snel en goed enzo
pi_24847050
tip: Neem een oefenpad. Weliswaar is het alleen voor je handen, maar het is iets. Voeten kun je wel op de grond meestampen. Kost je veel minder ruimte. Alleen is het iodd wel handig om af en toe op een echt drumstel te spelen. (een oefenpad hoeft niet duur te zijn.. een plankje met een laagje rubber (2-3 mm) is genoeg
Twitch.tv/bensel15
pi_26052611
laat ik dit topic maar eens omhoog schoppen...

ik had gister nieuwe vellen besteld via stokkenenvellendiscounter.nl en khad van bekendengehoord dat het lang duurde voor ze hier zouden zijn.
stond er opeens vandaag een grote doos op tafel en ja hoor
heb ze dr gelijk opgezet en wat foto's gemaakt, let niet op de setup die is nog vernaaid door het gekloot met mn set:

klik 1
klik 2
klik 3
klik 4
klik 5
klik 6

Pearl Export ELX, voor meer foto's en info klik hier

hey hij staat nog op deze pagina.. post eens wat meer, drummers!!!!!!
jullie komen helemaal niet los
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')