Dank!quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:15 schreef Yokozuna het volgende:
+Sabian = top. Zo te zien heb je zat recording equip daar staan, post es wat geluid
Troost jequote:Op maandag 10 januari 2005 22:49 schreef De_Delph het volgende:
Intropost: Ben ik nou de enige 'drummer' die dus gewoon nooit les heeft gehad?
Natuurlijk klinkt alles wat men hier laat horen een stuk beter, en met m'n Tama Swingstar ben ik nou ook niet één van de hipste.
och, ik heb ook nog nooit les gehad .. maarjah, ik kan dan ook niet echt geweldig goed drummen ofzoquote:Op maandag 10 januari 2005 22:49 schreef De_Delph het volgende:
Natuurlijk klinkt alles wat men hier laat horen een stuk beter, en met m'n Tama Swingstar ben ik nou ook niet één van de hipste.
quote:Drumvoorstelling met Cesar Zuiderwijk op dvd
--------------------------------------------------------------------------------
De theatervoorstelling 'Alle gekheid met een stokje' met Cesar Zuiderwijk en het Nederlandse slagwerkkwartet Percossa Percussion verschijnt 4 februari op dvd. De Haagse Zuiderwijk, bekend als drummer van de Golden Earring, slaat in de bijna twee uur durende voorstelling op de meest uiteenlopende voorwerpen en slagwerkinstrumenten. Dat meldt platenmaatschappij Universal Music.
De voorstelling, die begin 2000 te zien was in diverse theaters, is een combinatie van Braziliaanse, Japanse en Afrikaanse ritmes. Zuiderwijk, die tijdens voorstellingen graag met zijn armen zwaait en met zijn stokjes draait, gooit in dit theaterprogramma alle remmen los. Hij drumt samen met de mannen van Percossa Percussion onder andere op goedkoop huis-, tuin- en keukengerei en mobiele drumstellen.
De show was ongeveer 75 keer te zien in de Nederlandse theaters.
quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:57 schreef MarcelR het volgende:
Kan het niet laten even mijn kitje hier te showen:
[afbeelding]
Specs:
Ludwig Classic Maple drumkit in de kleur Black Oyster, bestaande uit:
14" x 22" Bass Drum met klassieke drumsporen
16" x 16" Floor Tom
9" x 13" Tom
6.5" x 14" Wood Snare Drum
Bekkens, allen Sabian:
14" AA Fusion Hats
16" HH Rock Crash
18" HH Dark Crash
20" HHX Stage Ride
Hardware:
mix van Ludwig
en Pearl
Nou ja, drumles is ook niet alles hoor. Als je drumles hebt en voor de rest niet op eigen initiatief dingen uitzoekt (zoeken naar interessante patronen, veel oefenen) dan denk ik dat je ook niet erg hard opschiet. Ik zie drumles meer als een soort 'vraagbaak' als ik ergens zelf niet uitkom, en als ik gewoon lekker bezig ben dan krijg ik tips voor verbetering. Na 7 jaar kan je niet iedere week iets compleet nieuws verwachten imhoquote:Op maandag 10 januari 2005 22:49 schreef De_Delph het volgende:
Ton Dijkman, freelance drummer die meetsl optreedt bij Marco Borsato, heeft ook geen les gehad.. 9althans, dat zei hij op een clinic die hij ooit gegeven heeft)quote:Op maandag 10 januari 2005 22:49 schreef De_Delph het volgende:
Coool! heb die show gezien, was best wel goed... aanrader.quote:Op zondag 16 januari 2005 10:49 schreef Uknowweloveu het volgende:
Voor de Cesar en/of Percossa fans, ik heb het volgende gevonden in een weblog :
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |