abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 november 2004 @ 22:51:18 #151
24054 search64
Avec le grande
pi_23598046
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 22:43 schreef Maidenfan het volgende:
Je sample lijkt in't begin een beetje op het nummer St Anger zelf, qua spelen en geluid
Waardeloos dus.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  vrijdag 26 november 2004 @ 22:53:53 #152
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23598116
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 22:14 schreef search64 het volgende:
Angel dust. Best cd ooit. En als je niet wist dat Mike zo goed clean kon zingen heb je waarschijnlijk alleen Dillinger Escape Plan gehoord. Mike is de beste zanger die er is. En over nummers op MTV.... Tja; Epic, Easy, Small Victory, Ashes to ashes, Midlife crisis.... Ze hebben zo veel clips gehad. Zijn ook vaak genoeg live op MTV geweest. Beste band ooit.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 26 november 2004 @ 22:54:53 #153
24054 search64
Avec le grande
pi_23598138
Wat?
  vrijdag 26 november 2004 @ 22:57:12 #154
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23598210
Kut verkeerde smilie

Ik bedoelde
Je hebt helemaal gelijk Mike is echt de beste zanger.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 30 november 2004 @ 00:27:42 #155
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_23659487
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 22:57 schreef Sjoewe het volgende:
Kut verkeerde smilie :')

Ik bedoelde
Je hebt helemaal gelijk Mike is echt de beste zanger.
Ook heel veelzijdig, geen enkele soort zang lijkt te moeilijk voor em.
quote:
Waardeloos dus.
Nahja, triggers zouden ome Lars wel goeddoen. Hij heeft toch al van die lelijke metalkick patches op z'n bassdrums dus dan kunnen triggers er ook nog wel bij toch
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:40:57 #156
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_23673459
Oke DDrum4 etc. gaat de deur uit, maar niet omdat ik een akoestische ga kopen http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/drumstellen.htm

[1:] Eigen situatie + advies gevraagd:

Ik heb nu een Pearl Rhytm Traveler met gaasvellen, triggers erbij gekocht maar er is vanalles mis gegaan en de DDrum4 module is ook niet wat ik verwacht had (kwa samples inladen en het niet-samenwerken met pads van andere merken etc.).

Ik ben het gedoe echt zat en zit eraan te denken dat ik net zo goed een paar maanden kan doorsparen en meteen een alles in 1 kit kan kopen. Heb uiteindelijk iets van 2500 euro ervoor over.

Ik vind de Yamaha DTxtremeII een betere prijs/prestatie verhouding hebben dan de Roland TD8/10. De DDrum4 valt al af en de TD20 is onbetaalbaar.

Roland/Yamaha, het blijft synthetisch klinken dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Bij de DTxtremeII kun je samples inladen als WAV bestanden+smartmedia en dat heb ik erg graag. Het is alleen jammer dat de DTxtremeII nog steeds rubber pads heeft, dat is weer een nadeel t.o.v. de Roland kits, maar de Yamaha heeft wel triple zone toms + triple zone snare + triple zone bekkens. Die rubber pads spelen wel beter en zijn wat stiller dan de goedkope simpele rubberpads, maar volgens mij nog niet stil genoeg om op kamers te drummen... Ik heb nu enkele dagen op gaasvellen gespeeld en die zijn in ieder geval wel stiller dan rubberpads. Opzicht ook een belangrijke factor.

Dus ik weet nog niet wat ik ga doen Iemand nog advies / belangrijke punten / nieuwe inzichten / ideeen?

[2]: Realistisch klinkende niet-akoestische drums bestaan, echt!

Single stroke rolls zonder dynamiek klinken op geen enkele module realistisch, ook niet op de TD20 of DDrum4. Dat komt o.a. omdat modules wel verschillende layers gebruiken, maar geen verschillende samples PER layer. Als we dat willen zullen we programma's als Drumkit From Hell Superior moeten gebruiken op de pc. Die kosten dan wel 250 euro, 512MB tot 1.5GB ram, een dikke processor etc. maar je krijgt er een REALISTISCH drumgeluid voor terug. Iets dat geen enkele triggermodule kan. Ik zat echt te luisteren van "WHOA, dit zijn serieus niet-akoestische drums?!" Maar het is werkelijk #$%&, er worden allerlei verschillende opties gebruikt waar de huidige triggermodules veel te zwak voor zijn, maar moderne computers niet.

Check dit: http://www.toontrack.com/superior.shtml (staan ook video/samples)
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:55:17 #157
24054 search64
Avec le grande
pi_23673856
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:40 schreef Yokozuna het volgende:
Single stroke rolls zonder dynamiek klinken op geen enkele module realistisch, ook niet op de TD20 of DDrum4. Dat komt o.a. omdat modules wel verschillende layers gebruiken, maar geen verschillende samples PER layer.
Ow nee?

Check dit filmpje maar eens;

http://www.toontrack.com/demos/chicken_low.mov

Dat is de TD-20.

Maar goed, voor een emulatie van akoestische drums moet je zoiets ook niet aanschaffen. Of je gebruikt het om je akoestische kit aan te vullen, of je gebruikt het om stil te oefenen en dan moet je maar leren leven met synthetische geluiden (geluiden die overigens met een band erbij overtuigend genoeg zijn).

Verder heeft de DDrum 4 een analoge versie van triggering waardoor je meer dynamiek en een lagere latency bereikt dan de digitale triggervariant die Roland en Yamaha gebruiken. Over de prijs/kwaliteit verhouding heb je wel gelijk, maar ja de TD-20 kost dan ook meer dan 5000 euro met pads en rack erbij. Over de pads; de rubber pads beinvloeden je manier van spelen nogal, wat je gaat horen als je weer akoestisch gaat spelen. De DDrum 4 SE pads met de gaasvellen zijn een soort van trampolines die veel te veel stuiteren, wat wederom je speelstijl gaat verneuken. De Roland gaaspads hebben een dubbelgaasvel en de trigger die het vel in het midden aanraakt, waardoor de respons zo dicht mogelijk bij een echt mylar-vel ligt.
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:39:49 #158
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23674874
Als je met rubberpads gaat spelen ga je veel harder rammen is mijn ervaring, wat niet echt lekker is voor je controle enzo. Gaas speelt een stuk beter
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:08:18 #159
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_23677130
quote:
Dat is de TD-20
De midi-out van de TD20 kit is gebruikt om Drumkit From Hell Superior aan te sturen. Het is dus niet de TD-20 waar het geluid uit komt.
quote:
We used a Roland TD-20 module with a mixture between Hart Dynamics & Roland pads for the drums and a TrapKAT for the percussion sounds. Of course, it all sounds so great because dfh Superior supplies the sound and the control
Lezen... De TD20 is in dat filmpje realtime gebruikt en de rest van de band hoort het uiteindelijke geluid waarschijnlijk door hun monitoren terwijl ze meejammen. Het lijkt me dat het met die latency dus wel goed zit. Ben alleen benieuwd of dat met de DTXtremeIIs ook zo is (er van uit gaande dat je geluidskaart ook weinig latency heeft). Heb al op het DTXperience forum gevraagd maar nog geen antwoord.
quote:
Maar goed, voor een emulatie van akoestische drums moet je zoiets ook niet aanschaffen.
DFH Superior kan dat wel kwa geluid. Klinkt niet synthetisch (zoals de TD20 of DTXtremeIIs), zelfs stukken beter dan de meeste home-made opnamens met veel mics. Alle samples zijn ook zo min mogelijk bewerkt en opgenomen met de beste microfoontroep 80.000 samples voor 5 drumkits, een stel extra snares en series bekkens van de topmerken, dat zegt genoeg over het aantal layers en ook nog random samples per layer en verschillende samples per mic. Snare samples zijn bijvoorbeeld ook in andere mics opgenomen dan alleen de snare microfoons, want bij normale studio opnames gebeurt dit ook, hoe veel het ook wordt beperkt. Je kunt zelf kiezen of je die mic-'bleeding' wilt weglaten, of deel toepassen of volledig etc.
quote:
De DDrum 4 SE pads met de gaasvellen zijn een soort van trampolines die veel te veel stuiteren, wat wederom je speelstijl gaat verneuken.
Dat vind ik ook, tenminste, m'n Pearl Rhytm Traveler gaasvellen geven ook een overdreven harde terugslag. Maareh, gaasvellen met 2 lagen geven dus niet zo'n ongelooflijk overdreven terugslag?
quote:
Als je met rubberpads gaat spelen ga je veel harder rammen is mijn ervaring, wat niet echt lekker is voor je controle enzo. Gaas speelt een stuk beter
Maar je kunt wel een mietje worden van vellen met zo'n harde terugslag. Grootste voordeel vind ik gewoon dat ze zo stil mogelijk zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Yokozuna op 30-11-2004 20:31:29 ]
pi_23685966
Een van de beste drummers momenteel actief vind ik Carter Beaufort van the Dave Matthews Band. Wat hij laat horen is echt onvolgbaar goed. Het klinkt allemaal redelijk makkelijk maar hij flikt het toch altijd weer om er stiekemtjes nare dubbelebassjes tussen te stampen of een geniale hi-hat door heen te spelen. Kijk maar of je wat van hem kan downen (Making music met Victor Wooden is echt briljant). Hij is echt een top banddrummer!
... Hammertime!
  woensdag 8 december 2004 @ 16:45:48 #161
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_23835321
Nieuwe mp3 opgenomen. In een ander topic vroeg iemand een hoop over rollende snare-bass-tom fill voorbeelden opgenomen. Je hoort in zulke fills trouwens bijna nooit 4 bassdrumslagen achterelkaar, meestal 2, terwijl 4 ook tof is. Have fun.

http://members.home.nl/yoko/Skip-Drumloop7.mp3
pi_23836410
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:45 schreef Yokozuna het volgende:
Nieuwe mp3 opgenomen. In een ander topic vroeg iemand een hoop over rollende snare-bass-tom fill voorbeelden opgenomen. Je hoort in zulke fills trouwens bijna nooit 4 bassdrumslagen achterelkaar, meestal 2, terwijl 4 ook tof is. Have fun.

http://members.home.nl/yoko/Skip-Drumloop7.mp3
Klinkt inderdaad tof!
Kwaliteit van de opname is ook best goed eigenlijk.
Ben je trouwens nog met een band bezig?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 8 december 2004 @ 19:03:58 #163
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_23838108
2 pop/rock coverbandjes zijn gestopt, klaar met middelbare school -> iedereen naar andere plaats om te studeren.

Ik heb net een Slayer coverbandje opgestart, hier in omstreken is er geen enkel bandje dat klassieker-bands covert. Bij bijna elke lokaal optreden hoor je wel zuiplappen roepen "Maiduhhn, Slayer!! Angel of Death!". En wij hadden daar eigenlijk wel zin in, heb 2 gitaristen gevonden die ook met Slayer zijn 'opgegroeid' dus we hebben er enorm zin in. Zijn nu bezig met Angel of Death, Raining Blood, Jesus Saves en Mr. Freeze. Woon nog in Roosendaal, heb me trouwens net ingeschreven voor Campus Stappegoor in Tilburg, was nog plek zat! Dus ongeveer eind januari zit ik op kamers in Tilburg, electronisch kitje voor op-kamers is alleen nog niet af maar komt goed!

In Tilburg&Eindhoven waren enkele mensen van plan een Death coverband op te richten (de eerste?) Hoewel dat drumniveau nog niet het mijne is (Reinert, Hoglan, Christy \M/) vroegen ze mij wel en ik ben er ook beschikbaar voor. Lijkt me ook wel iets voor jou, maar jij zit nu natuurlijk goed bij The Wounded! Hoe gaat het daarmee man. Zit je ook nog weleens op forums enz?
  donderdag 9 december 2004 @ 09:33:24 #164
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_23849234
Wow Als dat wat wordt Yoko, met die Death cover band, zou je dan e.v.t. een link naar jullie site hier ff kunnen posten? Death = .. Richard Christy is wellicht nog wel wat hoog gegrepen idd, maar proberen kan geen kwaad.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:08:28 #165
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_23851848
Eerst maar es deze Slayer band van de grond krijgen, we zoeken nog een zanger Een geen grunter/krijser, dit is Slayer! Dus ook geen triggers en rotzooi.
pi_23852782
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:53 schreef Subgroover het volgende:
Een van de beste drummers momenteel actief vind ik Carter Beaufort van the Dave Matthews Band. Wat hij laat horen is echt onvolgbaar goed. Het klinkt allemaal redelijk makkelijk maar hij flikt het toch altijd weer om er stiekemtjes nare dubbelebassjes tussen te stampen of een geniale hi-hat door heen te spelen. Kijk maar of je wat van hem kan downen (Making music met Victor Wooden is echt briljant). Hij is echt een top banddrummer!
Zal wel Victor Wootan zijn, toch?
Paan!
  woensdag 15 december 2004 @ 17:53:48 #167
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_23994016
Yeah! Ben nu verzekerd van een kamer in Tilburg. Ome Thijs aka Dissection (die ook in Death coverband wil gaan spelen) volgens mij ook, dus binnen een jaar moet het er denk ik wel van komen. Die ddrum4 gaat de deur uit, komt een DXTremeIIs voor in de plaats (dan maar wat slechtere samples, voor de rest enkel voordelen). Gaasvellen ga ik vervangen door Hart Dynamics/T-Drum/Roland dubbellaags gaasvellen. Geven minder terugslag, dus daar zou je minder mieterig van worden. Heb alleen gehoord dat ze luider zijn dan enkellaags, dus das weer minder.

Binnenkort komt er een dealer in Duitsland die allerlei exclusievere merken (en ook Yamaha/Roland/Clavia uiteraard) zoals Pintech en Hart Dynamics gaat verkopen. Triggermodules waren er ook nog een stukje goedkoper dan bij MusikProduktiv/Drumworld. Als het met de verzendkosten een beetje goed zit daar maar eens kijken.

Maar eerst maar eens Slayerrr! Ik zal es kijken of we een fucking lange microfoonkabel kunnen kopen zodat we shit van de oefenruimte kunnen opnemen hehe. Misschien keertje Angel of Death thuis opnemen, lekker basic ragwerk. Maakt mij niet uit verder, toch bijna 5 weken kerstvakantie

[ Bericht 24% gewijzigd door Yokozuna op 15-12-2004 18:10:48 ]
  woensdag 15 december 2004 @ 18:11:08 #168
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_23994325
quote:
Volgens mij heeft Roland ook een aktiefe speakerset speciaal voor elektronische drumkits, maar ik betwijfel of dit hard genoeg gaat voor een bandrepetitie.
Als je kunt worden afgezet door 1 product, dan is het wel de Roland PM-3. Het enige voordeel is dat je de sattelietjes makkelijk op je rack kunt monteren.

Misschien is dat inderdaad nieteens genoeg voor een band repetitie. Dan kun je beter 2 actieve PA speakers kopen die je direct in een mengpaneeltje kun pluggen:

http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=287

Of gewoon een poweramp met 2 goedkopere PA speakertjes. Het is toch weggegooid geld om voor een TD3 dure speakers te gaan kopen.

[ Bericht 35% gewijzigd door Yokozuna op 16-12-2004 14:10:32 ]
  woensdag 15 december 2004 @ 20:08:05 #169
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_23996785
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 16 december 2004 @ 14:19:08 #170
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_24012035
Zit je trouwens op drumforum.nl? Daar hebben ze een apart 'post hier je eigen opgenomen rotzooi', best tof, dat topic loopt al 1.5 jaar ofzo en nog steeds erg actief:

http://www.drumforum.nl/forum.php/list_messages/11

[ Bericht 0% gewijzigd door Yokozuna op 16-12-2004 14:34:09 ]
pi_24012623
Ahoy, collega's!
Paan!
  donderdag 16 december 2004 @ 15:10:13 #172
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_24013238
Wat is er in de Ahoy te doen?
  donderdag 16 december 2004 @ 22:17:39 #173
17486 Tedkees
Kan gebeuren he...
pi_24023152
Ik speel nu al een tijdje met een nieuwe setting van m'n twinpedaal, en ik vroeg me af of iemand ook zo speelt?
Ik heb m'n 2e pedaal nu aan de buitenkant van m'n hi-hat stand staan. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je hi-hat niet een meter verderop staat

Een foto kan je hier vinden:
http://home.aim.avans.nl/s127831/drums/thumbs/SV400138.jpg
Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you
pi_24039540
Kan het niet laten even mijn kitje hier te showen:

Specs:
Ludwig Classic Maple drumkit in de kleur Black Oyster, bestaande uit:
14" x 22" Bass Drum met klassieke drumsporen
16" x 16" Floor Tom
9" x 13" Tom
6.5" x 14" Wood Snare Drum

Bekkens, allen Sabian:
14" AA Fusion Hats
16" HH Rock Crash
18" HH Dark Crash
20" HHX Stage Ride

Hardware:
mix van Ludwig en Pearl
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:15:44 #175
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_24044216
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:17 schreef Tedkees het volgende:
Ik speel nu al een tijdje met een nieuwe setting van m'n twinpedaal, en ik vroeg me af of iemand ook zo speelt?
Ik heb m'n 2e pedaal nu aan de buitenkant van m'n hi-hat stand staan. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je hi-hat niet een meter verderop staat

Een foto kan je hier vinden:
http://home.aim.avans.nl/s127831/drums/thumbs/SV400138.jpg
Nu raakt je linkerbeen bijna de snare en staat je rechter er verder vandaan, niet echt ergonomisch volgens mij. Ik heb m'n pedaal gewoon opgesteld voor optimale prestatie (dus allebei dezelfde kant uitwijzend). 1 hihat poot VER over het pedaal heen, volgens mij wel tot de helft erover, dus hihat = dichtbij. Ik speel echter met sokken, dus m'n voeten raken de hihat poot niet.
quote:
Ludwig Classic Maple drumkit
+Sabian = top. Zo te zien heb je zat recording equip daar staan, post es wat geluid

[ Bericht 11% gewijzigd door Yokozuna op 17-12-2004 20:21:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')