abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27592392
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 13:46 schreef CasB het volgende:
Financieel, omdat een dubbel baspedaal een stuk goedkoper is
pi_27596539
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 22:43 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

En het scheelt ook een hoop sjouwen
  vrijdag 3 juni 2005 @ 08:36:46 #228
119343 DPXMT
Fusilli
pi_27597724
Ik vind sets met een enkele bassdrum mooier dan zo'n dubbelbassdrum bakbeest, doe mij maar een relatief kleine set (3 racktoms en 2 floortoms kan je evengoed niet klein noemen maargoed )
pi_27837826
Ik ben nu aan het sparen voor een tweede crash...
Het word waarschijnlijk een sabian, die is nu 95 euro en dat vind ik wel een mooi prijsje.
Als ik die heb ga ik denk ik langzamerhand voor een twinpedaal
pi_27866323
Ik heb zo'n aanbieding bij de Feedback gezien Splash en China voor maar 29 euro, iemand ervaring?
pi_27871573
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Splash, een Crash een ridebekken en een China?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_27889709
Een splash is een klein bekkentje vooral om accenten te leggen bij bv. funk. Je hebt ze zoals elk ander bekken in verschillende maten, klanken enz. volgens mij gaan ze to 14" Een crash is een 'normaal' bekken, wat zeg maar elke drummer wel heeft en het meeste op slaat als bv. een nummer naar een nieuw stuk gaat (refrein/couplet). Een ride heeft ongeveer dezelfde functie als een hihat, maar natuurlijk kan je hem gebruiken zoals je wilt dus ook voor accenten, of ter vervanging van een crash als je dat bijvoorbeeld te hard vind Hij is meestal erg groot, en er wordt ook vaak op de cup gespeeld (de bolling waarmee je hem ook vastzet aan een stand.)
En een china is gewoon een bekken waar een teringherrie uitkomt

Maar het is natuurlijk hoe je zelf je bekkens bespeeld. Op een crash kan je ook een heel stuk spelen ipv. je hihat, het is maar hoever je creativiteit gaat Er zijn geen regels..
pi_27899890
oke tof
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:31:45 #234
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_27965107
Oke vraagje van een absolute beginner:

Ik heb een leuk simpel drumstel, klinkt goed genoeg voor mij (als beginner zijnde)
maar ik heb alleen een hekel aan het geluid dat mn snaredrum produceert.
Het is bijna het geluid van een tom, hol, lelijk! (ja ik heb de snare wél gespannen )
Wat kan ik hieraan doen? (om dus een lekker vel gunshot geluid te krijgen) ik had een
cd hoesje op mn snare en toen klonk hij wel 'vet' maar zon hoesje is natuurlijk niet ideaal
Ik hoorde laatst dat er speciale tape/verband te krijgen is die je onder je snare kan plakken?
En die moongel dingen, zijn die daar ook voor of is dat weer heel wat anders?
Hopelijk kan één van jullie me vertellen wat ik moet doen!
Alvast bedankt!
pi_27965343
moongel is om lelijke geluidjes weg te halen. het kost ongeveer 10 euro per 4 plakjes hier zijn ze op foto te zien

je kan denk ik het beste een ander vel aanschaffen, bijvoorbeeld een remo ambassador coated. een redelijk goedkope, maar dat zal veel schelen.
wat je ook kan doen is een uurtje gaan kloten met je snare, de vellen anders stemmen, snarematje strakker of losser draaien, enz.
wat jij bedoelt is gaffa tape, hier te zien. je kan een stukje onderop je snare plakken met een stukje biervilt eronder
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 17 juli 2005 @ 13:21:43 #236
68209 lucky-luuk
eenzame Cowboy
pi_28880170
ik wil leren drummenm, dus ik heb een drumstel nodig , ja echt
wat voor merk drumstel is nou goed voor een beginner , het moet niet te duur zijn,
weet iemand wat ?
alvast bedankt
poor lonesome cowboy, a long-long way from home
pi_28882748
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:21 schreef lucky-luuk het volgende:
ik wil leren drummenm, dus ik heb een drumstel nodig , ja echt
wat voor merk drumstel is nou goed voor een beginner , het moet niet te duur zijn,
weet iemand wat ?
alvast bedankt
'

Sonor 503! Speel ik nu 2jaartjes op! Goed ding, en sterk! Je moet alleen zorgen dat je de vellen verandert en mijn base pedaal is gemold dus ik moet een nieuwe! Maar verder is het een top-beginners ding!
pi_28882854
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:29 schreef BeRightBack het volgende:
[afbeelding]
Dit is mijn PDP
Mooi dingetje!
pi_28882900
gebruiken jullie ook oordopjes etc? Ik speel namelijk nooit bladmuziek, maar ik duw gewoon een cd in de cd=speler/computer en ga dan lekker meedrummen. Nadeel daarvan is wel dat het behoorlijk hard wordt als ik een beetje los ga en dan verneuk ik m'n oortjes een beetje. Na een tijdje spelen komt het behoorlijk aan op je oren. Wat\ doen jullie hieraan?
hier komt ooit iets nuttigs te staan
pi_28882927
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:13 schreef -9eert- het volgende:
gebruiken jullie ook oordopjes etc? Ik speel namelijk nooit bladmuziek, maar ik duw gewoon een cd in de cd=speler/computer en ga dan lekker meedrummen. Nadeel daarvan is wel dat het behoorlijk hard wordt als ik een beetje los ga en dan verneuk ik m'n oortjes een beetje. Na een tijdje spelen komt het behoorlijk aan op je oren. Wat\ doen jullie hieraan?
Ik doe geen oordopjes in. Vind ik niet lekker zitten! Verder hoor ik nog uitstekend na 2 jaar! Als niet dan neem ik natuurlijk maatregelen!
pi_28883481
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:15 schreef Guusie het volgende:

[..]

Ik doe geen oordopjes in. Vind ik niet lekker zitten! Verder hoor ik nog uitstekend na 2 jaar! Als niet dan neem ik natuurlijk maatregelen!
en dan is het al te laat.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_28883605
ik drum nu zo'n 12 jaar en de laatste tijd heb ik een half uur ruis in m'n oor na het drummen.....moet ik dus snel even wat aan doen vrees ik, want m'n gehoor kwijtraken is echt de meest gruwelijke ramp die me kan overkomen.
hier komt ooit iets nuttigs te staan
  zondag 17 juli 2005 @ 15:40:58 #243
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_28883622
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:15 schreef Guusie het volgende:

[..]

oordoppen MOET je indoen
ik moet ze sowieso indoen van me drumlerares
zij kent iemand en die drumde dus een hele tijd zonder en die heeft nu een constante piep in zn oor...

en als je ze niet lekker vind zitten doe dan iig een koptelefoon op (zo eentje die geluid tegen houdt)
pi_28884525
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:36 schreef crossover het volgende:

[..]

en dan is het al te laat.
Dan ga ik vanaf nu wel zo'n dichte kopding opzetten als ik drum
pi_28909590
Tja.. ik gebruik geen oordopjes.
Ik denk wel dat ik ze ga aanschaffen maar wanneer..?
Ik koop ze als ik voel dat het niet meer goed zit
  maandag 18 juli 2005 @ 16:10:31 #246
64288 Bensel
Ladderzat
pi_28912513
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:21 schreef BeRightBack het volgende:
Tja.. ik gebruik geen oordopjes.
Ik denk wel dat ik ze ga aanschaffen maar wanneer..?
Ik koop ze als ik voel dat het niet meer goed zit
dan ben je al te laat
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_28941121
quote:
Op maandag 18 juli 2005 16:10 schreef Bensel het volgende:

[..]

dan ben je al te laat
een klein beetje ..
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:22:54 #248
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_28952650
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:40 schreef -9eert- het volgende:
ik drum nu zo'n 12 jaar en de laatste tijd heb ik een half uur ruis in m'n oor na het drummen.....moet ik dus snel even wat aan doen vrees ik, want m'n gehoor kwijtraken is echt de meest gruwelijke ramp die me kan overkomen.
Hmmm, ik heb dat ook de laatste maanden, en ik drum pas 2 jaar. Die piep duurt meestal wel een uur eigenlijk :S toch maar aan de oordopjes.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_29026029
Ik doe oordoppen in en daaroverheen een koptelefoon met muziek. Voordeel is dat alles dan niet te hard gaat voor je oren en je de muziek kan blijven horen als je meedrumt.
Ik gebruik die Alpine dingen, maar als ik jarig ben ga ik toch maareens echt goeie laten maken. Zonder gehoor ben je nergens dus daar wil ik best wel wat geld aan uitgeven.
pi_29050260
Ik heb ooit ergens een paar van die Vic Firth isolation headphones goedkoop op de kop getikt..als ik met muziek meespeel dan doe ik gewoon twee in-ears in en daarover die headphone..works like a charm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')