abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20327169
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 02:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik eindig nu iig. Moet morgenochtend nog even wat doen. . (En btw hij kent TBO nog niet.)

Later.
Welterusten & succes morgenochtend.

Update: ook voor mij een lange dag, gegroet allen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gajus op 01-07-2004 02:23:08 ]
pi_20327289
Ben wat laat, maar welterusten iig...
quote:
BTW: ik constateer dat jij elders in discussie verzeild geraakt ben met meneer Ryan. Jij weet waar jij aan begint, maar jij weet nooit waar jij eindigt met hem.
het is tot nog toe een opbouwend verhaal. Ik zie nog geen nare eindeloze discussie aankomen... interessant topic btw.
pi_20327295
ook jij welterusten!
pi_20327313
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 02:22 schreef Mantator het volgende:
Ben wat laat, maar welterusten iig...
het is tot nog toe een opbouwend verhaal. Ik zie nog geen nare eindeloze discussie aankomen... interessant topic btw.
Wat niet is, kan zal nog komen, gelet op Ryan´s reputatie en jouw genen.
  donderdag 1 juli 2004 @ 02:33:48 #130
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20327353
Wie gaat er mee naar de zee luisteren?
...dass wir fliegen.
pi_20327417
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 02:28 schreef Gajus het volgende:

[..]

Wat niet is, kan zal nog komen, gelet op Ryan´s reputatie en jouw genen.
ach... over het algemeen probeer ik alleen in threads te komen als ik denk wat toe te kunnen voegen (geen blaat dus). discussies wil ik aangaan zolang ik ze opbouwend vind. welles/nietes en forumruzies die je op fok veel tegen komt heb ik schijt aan. daarom had ik ook al een paar jaar niet meer gepost op fok (ik was erbij in den beginne, ook nostalgie!!!). overigens wel altijd meegelezen. laatst kwam ik wat interessants tegen in 'politiek', dus daar maar weer gaan posten. het bleek inderdaad een prototypisch deel te zijn van het forum: hoop links/rechts, christen/moslim, tolerant/intolerant gescheld. ja, de 'tolerante' mensen op dit forum zijn ook nogal agressief!!!
'cultuur en historie' lijkt zo op het eerste gezicht best vriendelijk en opbouwend in discussies...

maar ik dacht dat jij in andere delen van het forum actief was?
  donderdag 1 juli 2004 @ 03:11:56 #132
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20327539
Hmm.
Laat ook maar.

[ Bericht 92% gewijzigd door De-oneven-2 op 01-07-2004 03:25:42 ]
...dass wir fliegen.
  donderdag 1 juli 2004 @ 13:10:05 #133
85889 lucida
équilibre
pi_20334308
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 00:37 schreef ondeugend het volgende:

[..]

The Beatles toch
Nee, nee... De zanger was Ronnie James Dio (die later leadzanger bij Rainbow werd, en daarnaa binnen Black Sabbath de leadzanger Ozzie Osbourne verving.) Het nummer zelf werd geschreven door Roger Glover (ex Deep purple).
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_20334350
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:10 schreef lucida het volgende:

[..]

Nee, nee... De zanger was Ronnie James Dio (die later leadzanger bij Rainbow werd, en daarnaa binnen Black Sabbath de leadzanger Ozzie Osbourne verving.) Het nummer zelf werd geschreven door Roger Glover (ex Deep purple).
Maar eh dus de spelen van 68 weet jij je ook nog goed te herinneren, neem ik aan? Met de Black Panther groet? Dat kan ik me nl. nog wel goed herinneren.
I´m back.
  donderdag 1 juli 2004 @ 13:14:57 #135
85889 lucida
équilibre
pi_20334438
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar eh dus de spelen van 68 weet jij je ook nog goed te herinneren, neem ik aan? Met de Black Panther groet? Dat kan ik me nl. nog wel goed herinneren.
Bob Beaman hink-stap-sprong 8.90m
het is zoals het is
non-conforming link
pi_20334511
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:14 schreef lucida het volgende:

[..]

Bob Beaman hink-stap-sprong 8.90m
Die specifieke dingen herinner ik me niet, kan me alleen die vuisten nog herinneren. Was in Mexico en 's morgens bij ontbijt stond de tv aan, vanwege het tijdsverschil, weet ik nog.
I´m back.
  donderdag 1 juli 2004 @ 13:48:11 #137
85889 lucida
équilibre
pi_20335369
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die specifieke dingen herinner ik me niet, kan me alleen die vuisten nog herinneren. Was in Mexico en 's morgens bij ontbijt stond de tv aan, vanwege het tijdsverschil, weet ik nog.
Ik was toen net 10 jaar maar kan me het zwarte verzet nog goed herinneren. Twee jaar later bleef ik zelf hele nachten wakker om de olym. Spelen van Sapporo te kunnen volgen (iets wat je ook deed als Cassius Clay en Joe Frazier tegenover elkaar in de boksring stonden). De winterspelen met Ard Schenk 3x goud 1x zilver, (zijn val op de 500m en toch nog tweede achter de duitser Ehrard Keller??? worden. Atje keulen Deelstra en de gouden plak van Stien Baas Keyzer 3000m... De eind jaren '60 begin jaren '70 was een tijd waarin geliktidig duizend bloemen bloeiden! Van Woodstock tot de Anjer-revolutiie. Direkte sateliet verbindingen bestonden nog niet? En het was altijd spannend of je überhaupt wat te zien kreeg of niet. Hetzelfde gold ook voor de uitzendingen (meestal de aankomstetappes) van de Tour. Zomers op de camping en nos langs de lijn met Theo Koomen. Helden: Merx, Ocanja, Poulidor, Gimondi, Zoetenmelk, Wachtmans, Karstens, Den hartog, Van Impe etc. Het WK wielrennen in Valkenburg met Harm Ottenbros als winnaar nou ja teveel om op te noemen. Ik moet zeggen nu ik er zo aan terugdenk, ik nog heel veel gebeurtenissen, feiten e.d. voor de geest kan halen. Of het nu muziek, sport, poltiek, film e.d. betreft het staat nog veelal helder in mijn geheugen gegrift! Dus men kan, wil men iets specifieks weten over die tijd, altijd proberen dit via mijn persoonlijke 'databank' te achterhalen!

Wimbeldon: Met de (black power) Arthuur Ashe, Billie Jean King; en de nederlanders Tom Okker, Miss. Betty Stöve, (en iets later de Zweed Björn Borg)

[ Bericht 4% gewijzigd door lucida op 01-07-2004 13:54:26 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_20335711
Oral history is leuk idd, maar ben ook altijd benieuwd naar de kleine dingen, de details. De dingen die je noemt staan mij ook wel bij, maar minder gedetailleerd. Ik kan me wel een gevecht herinneren van Cassius Clay (toen Ali al dacht ik) vs Joe Frazier bijv. tijdens een schoolkamp in Veere. Ik zal 10 geweest zijn, vermoed ik. Toen werden we allemaal uit bed gehaald om te kijken. En uiteraard het schaatsen met Art en Keessie staat me ook helder bij, alsook de voetjesbal successen natuurlijk. Van eerst Feijenoord en toen Ajax. Ik kan me zelfs nog herinneren dat er een popconcert gegeven werd in Kralingen, was wat op tv van te zien, wanneer weet ik niet meer. Muziek uit die tijd klinkt allemaal bekend in de oren ook. Wielrennen was niet geliefd in het gezin waar ik uit kwam. Voetjesbal domineerde, zoals ik al eens uitgelegd heb en iedere andere sport was een zwak derivaat. Maar vooral Eddy Merkcx staat me uiteraard wel voor de geest, alsook Theo Koomen. Films werden door ons alleen op de zwart-wit tv gezien. Naar de bios ging ik pas voor het eerst toen ik 12 jaar was, met mijn broer. Cowboyfilm met Bud Spencer en Terrence Hill.
I´m back.
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:18:58 #139
85889 lucida
équilibre
pi_20337772
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Oral history is leuk idd,
'Beg steal or borrow - New Seekers'...

[ Bericht 63% gewijzigd door lucida op 01-07-2004 18:23:38 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_20343487
quote:
Oral history is leuk idd, maar ben ook altijd benieuwd naar de kleine dingen, de details.
Oral history oftwel geschiedenis in het gesproken woord, is juist gericht op de details, zoals die verteld worden door de mensen die het bewuste stukje geschiedenis doorleefd hebben.

Op de radio wekelijks te beluisteren in OVT op de late zondagochtend, een aanrader.

On topic, mijn terugblik op de jaren zeventig is sterk visueel gecentreerd. Het oranje rib-fluweel van de kuipstoel, de vage beige van de audi en de grote groene bollen in de gordijstof.

Qua audio komen Farce Majeur, o.a. met Kiele kiele Koeweit en het, al stoeprandende, zingen over Den Uyl, die in de olie zat, bovendrijven. Maar vooral, de Fabeltjeskrant en Pipo. Toen de jaren zeventig begonnen, was ik vijf jaartjes jong.

Qua smaak moet ik denken aan mijn moeder die het indonesche koken ontdekte, ze stapte over van de zuurkool naar de nasi en knipte de recepten uit de Volkskrant. Mijn vriendinnetjes vonden het maar zeer vreemd ruiken.

Nostalgia, het blijft leuk!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:01:45 #141
85889 lucida
équilibre
pi_20350444
quote:
Oral history is leuk idd, maar ben ook altijd benieuwd naar de kleine dingen, de details. De dingen die je noemt staan mij ook wel bij, maar minder gedetailleerd. Ik kan me wel een gevecht herinneren van Cassius Clay (toen Ali al dacht ik) vs Joe Frazier bijv.
Ik schreef maar wat voor de vuist weg! Toen ik besefte dat dit wellicht niet de bedoeling van het topic was heb ik mijn respons gedelete... Ik putte zonder nadenken gewoon wat uit mijn rijk geheugen aan die tijd, maar als dat wordt beschouwd als dingen die als algemeen bekend zijn dan houdt het wat mij betreft weer even zo vanzelfsprekend op!

Gr.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_20350683
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef Ryan3 het volgende:

Ziehier de zwarte Amerikanen Tommie Smith en John Carlos (#1 en #3 op de 200 m sprint) die de Black Panther groet uitbrengen. Voor hun sympathiebetuiging met de Black Panther Movement zijn zij geschorst en hun medailles ontnomen door de Amerikaanse bond.
Het was in een periode dat de zwarte Amerikaanse jongeren radicaliseerden. Luttele maanden ervoor was Martin Luther King vermoord.

Deze provocatie werd wereldwijd veroordeeld als een bezoedeling van de Olympische gedachte. Toch was dit kinderspel vergeleken met de Filistijnse gijzelingsactie tijdens de daaropvolgende spelen (München, 1972).
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:43:41 #143
85889 lucida
équilibre
pi_20351520
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:09 schreef Gajus het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ziehier de zwarte Amerikanen Tommie Smith en John Carlos (#1 en #3 op de 200 m sprint) die de Black Panther groet uitbrengen. Voor hun sympathiebetuiging met de Black Panther Movement zijn zij geschorst en hun medailles ontnomen door de Amerikaanse bond.
Het was in een periode dat de zwarte Amerikaanse jongeren radicaliseerden. Luttele maanden ervoor was Martin Luther King vermoord.

Deze provocatie werd wereldwijd veroordeeld als een bezoedeling van de Olympische gedachte. Toch was dit kinderspel vergeleken met de Filistijnse gijzelingsactie tijdens de daaropvolgende spelen (München, 1972).
Palesteinse gijzeling zul je bedoelen, die een aantal onschuldige hoofdzakelijk joodse altleten naar de Filistijnen joegen!
het is zoals het is
non-conforming link
pi_20352149
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:43 schreef lucida het volgende:

[..]

Palesteinse gijzeling zul je bedoelen, die een aantal onschuldige hoofdzakelijk joodse altleten naar de Filistijnen joegen!
Om van de onschuldige bas- en de sopraanleten maar te zwijgen!
Het was ene harde wereld, vroeger.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_20352468
Hm, dit slowchatten schiet niet erg op hier.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 juli 2004 @ 01:32:47 #146
22592 crew  Ole
pi_20352523
Ik zal ff helpen... proberen dan..
heb al zoveel nostalgie topics meegepost dat ik alles wel gehad heb!

Maar nav een post net: de trotsheid van je ouders, als je een diploma haalt (al is het maar je zwemdiploma ) is me ook bijgebleven... toch ook een nostalgie!

En later... slagen voor de middelbare school: hadden ze idd de 'vlag met schooltas' al klaarstaan.. en de hele buurt kwam meefeesten

*ff fotootje gaat zoeken!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 juli 2004 @ 01:34:17 #147
22592 crew  Ole
pi_20352556
zoiets dus..
pi_20352642
Wauw! Is dat thermopane? Toen al???
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 juli 2004 @ 01:40:52 #149
22592 crew  Ole
pi_20352682
toen ik slaagde waren er nog geen dig camera's...
is maar een google plaatje!
Zal ff plaatje proberen te vinden van mijn toenmalige schooltas
  vrijdag 2 juli 2004 @ 01:45:46 #150
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_20352770
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')