abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20306161
Ik douche elke ochtend.
Nu zit ik met een vraag: omdat ik s'ochtends douche ga ik pas na het douchen sporten. Na het sporten ben ik bezweet en dat voelt niet lekker aan (niet dat ik er superveel hinder van ondervind, droog me af en trek schone droge kleren aan) dus dan zou ik voor een 2e keer moeten douchen die dag. Dat vind ik een beetje teveel van het goede.

Ik kan natuurlijk ook eerst gaan sporten (s'ochtends) en dan na het sporten mijn douche nemen, dan ben ik daarna helemaal fris, ruik ik niet meer naar zweet etc.

Ik wil graag van mijn vetrandjes af, een strakkere huid krijgen en wat van mijn cellulites af zien te komen (ja weet ook wel dat dat niet zomaar gaat en dat daar meer voor nodig is dan alleen sporten).
Nu vroeg ik me af of ik om dat te bereiken niet beter VOOR het sporten kan douchen omdat dan mijn porien misschien meer open staan dan als ik niet douche vantevoren. Mijn huid ademt dan misschien beter. Misschien dat douchen mijn bloedsomloop ook beter op gang brengt (wisseldouche nemen voor het sporten? Is dat bevorderlijk voor de resultaten die ik wil bereiken?)
Maar misschien is na het sporten douchen juist wel goed omdat je dan de bloedsomloop stimuleert en de geproduceerde afvalstoffen van het sporten sneller er door afvoert (wisseldouche nemen na het sporten? Is dat aan te raden?)

Wie helpt me uit de brand? Wat kan ik het beste doen: voor of na het sporten douchen?
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:57:31 #2
90285 Swi3rRules
5 028356 501137
pi_20306189
erna hmmm heerlijk met je sportvriendjes een uurtje onder de douche
pi_20306321
Owja, als ik ERNA douch dan zit er tussen het sporten en het douchen ongeveer 20 min-30 min want ik moet eerst naar huis fietsen (douche niet op het sportcentrum).

Maakt dat uit? Is het beter om meteen na het sporten te douchen ivm stimulering bloedsomloop/ betere afvoer afvalstoffen etc.?
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:04:01 #4
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_20306385
direct na het sporten douchen is het lekkerste wat er is!!
Ik snap mensen die sporten, zweten en dan hun nette kleren weer aantrekken niet. Dat is vies!!
pi_20306410
Of je poriën nou openstaan of niet maakt natuurlijk niet echt uit. Je wilt van je vetrandjes af, en het vet komt echt niet door de poriën naar buiten zetten. Gewoon lekker fris douchen na het sporten, tevens goed als je nog een beetje rek oefeningen doet om zo de spanning van je spieren af te halen.
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:04:45 #6
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_20306411
Het lijkt me gewoon frisser om na het sporten te douchen.

Bovendien verdwijnt de moeheid met een lekkere douche
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:07:20 #7
90285 Swi3rRules
5 028356 501137
pi_20306487
Ja als je nog naar huis moet fietsen dan ben je weer bezweet.
dan moet je maar met de auto gaan.

+ punten op fitnis centrum douchen
* kost je niks
* lekker gezellig
* volkssport nummer 2 he (douchen)
* goed voor je eigen dunk al die andere mensen zijn maar lelijk naakt

+punten thuis douchen
* als je klaar bent hoef je je niet om te kleden.
* mag vals zingen zonder commentaar
pi_20306491
frisser om na het sporten te douche, juist dan ben je vervuilt van het zweet en plak je. na douche niet meer. en het is ontspannend voor je spieren, die blijven dan nog ff warm; is belangrijk
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_20306937
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:07 schreef Swi3rRules het volgende:
Ja als je nog naar huis moet fietsen dan ben je weer bezweet.
dan moet je maar met de auto gaan.

+ punten op fitnis centrum douchen
* kost je niks
* lekker gezellig
* volkssport nummer 2 he (douchen)
* goed voor je eigen dunk al die andere mensen zijn maar lelijk naakt

+punten thuis douchen
* als je klaar bent hoef je je niet om te kleden.
* mag vals zingen zonder commentaar
* Je kan altijd de hand aan jezelf leggen (misschien verbrand je dan nog wat meer vetjes
Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:24:28 #10
90285 Swi3rRules
5 028356 501137
pi_20306977
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:23 schreef SuperJERK het volgende:

[..]
Dat kan ook bij het fitnis centrum
pi_20307032
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:24 schreef Swi3rRules het volgende:

[..]

Dat kan ook bij het fitnis centrum
Wij hebben alleen een "publieke" douche ruimte... en ik moet er niet aan denken om daar even gezellig wat te gaan doen...
Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:31:43 #12
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_20307211
Ik douche soms wel 3 keer per dag. Zowieso 's ochtends, na het sporten, en soms ook nog voor het slapen gaan. Heerlijk. In de zomer kan het nog wel vaker worden, als het erg vies en plakkerig is.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_20307230
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:25 schreef SuperJERK het volgende:

[..]

Wij hebben alleen een "publieke" douche ruimte... en ik moet er niet aan denken om daar even gezellig wat te gaan doen...
Zo ernstig is het ook weer niet om gezamelijk te douchen hoor... iedere man heeft 't zelfde en iedere vrouw ook... Bij de een ziet 't er misschien net wat anders uit dan bij de andere maar dan nog
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:34:43 #14
90285 Swi3rRules
5 028356 501137
pi_20307310
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:31 schreef AKnynke het volgende:
Ik douche soms wel 3 keer per dag. Zowieso 's ochtends, na het sporten, en soms ook nog voor het slapen gaan. Heerlijk. In de zomer kan het nog wel vaker worden, als het erg vies en plakkerig is.
Dat is ook weer ongezond.
pi_20307314
Als je je toch niet op je gemak voelt ga je toch thuis douchen erna? Ik zou iig niet ervoor gaan douchen. Je wordt toch weer vies dus wat maakt het uit als je daarna gaat douchen? Als ik het niet op de sportschool zou willen zou ik het gewoon thuis doen maar op de sportschool lijkt me ook het makkelijkste. Als je toch vroeg gaat dan zijn er toch niet zoveel mensen daar? Als ik 's morgens ga, zitten er altijd alleen maar huismoekes
pi_20307700
waarom zou je s ochtends gaan douchen, als je daarna gelijk gaat sporten. Beetje onlogische.

Gewoon gaan sporten, naar huis fietsen en daar relaxed gaan douchen.
pi_20308461
Op het moment is het zo dat ik s'ochtends werk als schoonmaakster. Ik ga dan niet douchen vantevoren: scheelt me in tijd -hoef ik niet extreem vroeg op-, ik ben toch weer vroeg thuis dus dan douche ik maar laat in de ochtend/ vroeg in de middag en ik vind het fijn om alle evt. aanwezige bacterien, zweet en schoonmaakgeuren van me af te spoelen.

Nu zou ik naar huis kunnen fietsen, zweterig en wel mijn sportkleren aan kunnen doen en gaan sporten en dan daarna lekker douchen na alle viezigheid en zweten, maar ik zou ook eerst een frisse douche kunnen nemen en dan gaan sporten (zitten mn porien tenminste niet dicht met het zweet van het werken en alles).
pi_20308537
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:15 schreef tulpje6 het volgende:
Op het moment is het zo dat ik s'ochtends werk als schoonmaakster. Ik ga dan niet douchen vantevoren: scheelt me in tijd -hoef ik niet extreem vroeg op-, ik ben toch weer vroeg thuis dus dan douche ik maar laat in de ochtend/ vroeg in de middag en ik vind het fijn om alle evt. aanwezige bacterien, zweet en schoonmaakgeuren van me af te spoelen.

Nu zou ik naar huis kunnen fietsen, zweterig en wel mijn sportkleren aan kunnen doen en gaan sporten en dan daarna lekker douchen na alle viezigheid en zweten, maar ik zou ook eerst een frisse douche kunnen nemen en dan gaan sporten (zitten mn porien tenminste niet dicht met het zweet van het werken en alles).
Ik weet niet waarom jij je over je poriën druk maakt eigenlijk... die gaan vanzelf wel open bij het sporten
pi_20308633
Jezus zeg zeur toch niet over je kutporiën man ik heb daar nog nooit iemand over gehoord dat is volgens mij gewoon een tik van je hoor...

Douche gewoon na het sporten, en dan ook nog in het fitnesscentrum, wat is daa rnou mis mee?

Te vaak douchen is sowieso verkeerd, en om je neit te douchen na het sporten is gewoon smerig.

Edit: lacoste heeft gelijk idd
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:31:00 #20
90285 Swi3rRules
5 028356 501137
pi_20309002
Oplossing douche je na het sporten, en fiets naar huis douche je daar nog een keer.
dag erna lekker lang in bed blijven liggen, na het werk je gewoon met een nat washandje een beetje wassen zodat je niet tijdens de sport naar oud zweet meurt.
en zo iedere dag opnieuw
pi_20309317
Ik zou na het sporten douchen, dan ben je helemaal bezweet, dus dan is het wel zo fris om ff te douchen. En dan haal je 's ochtends gewoon ff een washandje over je gezicht ofzo...
  woensdag 30 juni 2004 @ 19:36:24 #22
97765 coltivatore
succes is een keuze
pi_20315885
ik weet dat je vraag is VOOR of NA het sporten douchen, maar kom op zeg, is het nou zo'n moeite om jezelf 2 keer per dag te douchen ? Ik weet dat sommige mensen minder hygienisch zijn dan andere, maar vind je het niet vies om OF voor het sporten te stinken of NA het sporten? Douche gewoon voor en na, dat is veel frisser, en ik zie niet in waarom je dat niet zou doen.
pi_20316096
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:01 schreef tulpje6 het volgende:
douche niet op het sportcentrum
Ransbak!

geeft denk ik antwoord op al je vragen
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_20324256
's morgens douchen en later op de dag na het sporten douchen is zoals anderen aangeven niet alleen frisser na een flinke fysieke inspanning, maar je knapt er toch van op. Als je na het sporten je kleren weer aantrekt en dan naar huis gaat, ga je toch niet eerst douchen, maar juist andere dingen met als resultaat dat je of te laat douched of juiste helemaal niet.
Bij mij op de sportschool is zie ik ook zoveel van die lui die hevig bezweet meteen de normale kleding aandoen en hem dan nokken. Ga ik bijna van over mijn nek; niks is zo lekker als een goede warme douche na het sporten! Zou niet zonder kunnen.

Trouwens, teveel douchen zorgt ervoor dat je huidvet gehalte te laag wordt en dat je daardoor eerder uitdroogt en dat je eerder steenpuisten en uitslag of jeuk krijgt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:49:31 #25
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_20324372
ik sport niet zo vaak
Géén kloon van tvlxd!
pi_20324602
ik douche ook nooit op de sportschool, wij hebben op de sportschool 1 douchehokje en daar wordt echt amper gebruik van gemaakt, iedereen douched gewoon thuis
pi_20331489
Ik was me standaard als ik uit bed kom, ik vind dat een must, niet omdat ik stink, maar omdat ik het muf vind anders. Voor het slapen douche ik me ook het liefst weer een keer en na het sporten douche ik me ALTIJD. En dan niet in de sporthal zelf, maar thuis, als ik me gelijk douche na een wedstrijd, dan zweet ik gewoon door en krijg ik het nog benauwder. Dus even incuberen en dan douchen.

En wat is er teveel aan 2 keer douchen eigenlijk, ik vind het niet meer dan normaal, en bijna niets is zo lekker al een goeie douche (wel met een keiharde straal dan dus).
.
pi_20333772
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 23:45 schreef genix het volgende:
's morgens douchen en later op de dag na het sporten douchen is zoals anderen aangeven niet alleen frisser na een flinke fysieke inspanning, maar je knapt er toch van op. Als je na het sporten je kleren weer aantrekt en dan naar huis gaat, ga je toch niet eerst douchen, maar juist andere dingen met als resultaat dat je of te laat douched of juiste helemaal niet.
Bij mij op de sportschool is zie ik ook zoveel van die lui die hevig bezweet meteen de normale kleding aandoen en hem dan nokken. Ga ik bijna van over mijn nek; niks is zo lekker als een goede warme douche na het sporten! Zou niet zonder kunnen.

Trouwens, teveel douchen zorgt ervoor dat je huidvet gehalte te laag wordt en dat je daardoor eerder uitdroogt en dat je eerder steenpuisten en uitslag of jeuk krijgt.
Precies, teveel douchen is echt niet goed....zeker niet voor iemand met zo'n droge huid als ik.
Je huidvet gehalte neemt af (zeker met zeep) en door al het douchen en het gewend zijn aan hygiene word je vatbaarder voor allergieeen e.d.
Bovendien ben ik een lastige doucher: ik douche lang, ik wil dan ook meteen weer mn haren wassen anders zijn die ondoorkambaar, ilk moet me daarna weer helemaal insmeren met al mijn bodycremes en dagremes etc. omdat ik anders droog en trekkerig aanvoel etc. (ja ik weet het, dit is gewoon gewenning maar okee).
Dus 2 keer per dag douchen is voor mij geen optie.

Ik trek trouwens na het sporten niet mijn kleren aan, ik ga gewoon in mijn sportkleding naar huis en thuis droog ik me een beetje af voor ik mijn kleren weer aantrek (in het geval dat ik voor het sporten al gedoucht ben, als ik savonds sport bijv.)
  donderdag 1 juli 2004 @ 16:41:25 #29
97765 coltivatore
succes is een keuze
pi_20339682
als je goede bodycremes hebt hydrateren die je huid de hele dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')