abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:37:55 #1
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20302125
Vrijdag 25-06-04 heb ik deze geweldige band voor het eerst gezien op Graspop metal meeting. De band gaf zo'n geweldige show dat ze hier zeker een topic verdienen, bij deze dus.

In Extremo is een Duitse band die bestaat uit 7 leden. De band gebruikt meerdere instrumenten zoals harpen, speciale gitaren, doedelzakken, trommels, harpen, de standaard rock instrumenten, en nog een hoop waar ik zo geen naam voor zou weten. Dit alles is om met behulp van een aantal kostuums, zo middeleeuws mogelijk over te komen. De muziek zelf lijkt qua zang op Ramms+ein maar verder schijnt het folk metal te zijn.

Live weet de bands door de vele instrument wisselingen, energieke frontman, en een hoop vuur, een indrukwekkende show neer te zetten.

Alhoewel ze live op hun best zijn, vind ik ze ook op hun albums zeker de moeite waard.

Het album 7 is hun laatste wapenfeit.

Sünder ohne Zügel is de cd die ik heb. Op graspop speelden ze ook vooral nummers van deze cd.
pi_20302950
Heb ze al drie keer gezien waarvan twee keer op Graspop in 2002 en in 2004. Beide keren hadden ze een zeer overtuigende show met vuur/vuurwerk en een goede liveperformance, hoewel op Graspop 2004 het geluid niet helemaal perfect was.

Aparte show was ook geweldig. Geloof dat ze geen voorprogramma bij hadden en dat was dan ook zeer tof, want zo had je echt een avondje In Extremo en dat was zeker heel goed. Het podium in de Biebob is wat te klein voor hun gebruikelijke show met dansjes en vuurwerk, maar ze haalden eruit wat erin zit en ook de interactie met het publiek zat daar wel goed. Het meest memorabele moment van dat concert was voor mij dat de hele pit ompleurde tijdens Ai Vis Lo Lop.

Ik heb de cd's Weckt die Toten met het prachtige Palästinalied erop en Sünder ohne Zügel.

Ze hebben ook een dvd die erg gaaf moet zijn.
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:14:30 #3
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_20303182
In Extremo voor het eerst gezien op graspop 2002, direct daarna meer van die gasten gaan zoeken. Het is inderdaad een geweldige live-act die ze elke keer neerzetten. Enkele van de beste nummers imho zijn Vollmond, Herr Mannelig, en Wind (werden alle 3 dit jaar op graspop weer gespeeld ).

Ze hebben ook nog een heerlijk live album om mee na te genieten, 'Die Verruckten Sind In Der Stadt'.
Het leek zo'n goed idee...
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:24:51 #4
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20303511
Die dvd lijkt me wel cool om te hebben.

Tijdens graspop werd ik trouwens verblind door iets van rook of vuur. Heeft iemand een idee wat dat was?
  Admin woensdag 30 juni 2004 @ 12:25:50 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20303544
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:24 schreef Djaser het volgende:
Die dvd lijkt me wel cool om te hebben.

Tijdens graspop werd ik trouwens verblind door iets van rook of vuur. Heeft iemand een idee wat dat was?
Ja,
rook en vuur.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 30 juni 2004 @ 12:26:21 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20303562
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:05 schreef Seborik het volgende:

Ze hebben ook een dvd die erg gaaf moet zijn.
Ja
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')