abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2004 @ 10:38:47 #1
73209 dnzl
Minimalist.
pi_20300652
Goedemorgen beste Fokkers.

Allereerst zal ik mijn situatie even uitleggen. Bij mijn geboorte (of periode daarvoor, weet niet exact) is een bloedvat voor mijn ooglens niet opgelost. Normaal tijdens of voor de geboorte lossen alle bloedvaatjes in je ogen op en kun je helder zien. Nu is dat bij mij dus niet gebeurt, er zit er 1 voor mijn lens.
Het is overigens niet zo dat ik ´m zie zitten, ik kijk er alleen onscherp mee. Letters op dit scherm bijvoorbeeld, ik zie ze wel maar kan ze niet lezen.
Ik heb vroeger (van mijn 2e tot m´n 6e ofzo° 1981-1985)dus ook met zo´n pleister gelopen en bovendien om de zoveel maanden van die druppels gehad. Mocht niet baten, wat we toen ook wel wisten.

Maar ik lag gister in bad een beetje na te denken enzo en bedacht me dat er misschien nu wel een oplossing hiervoor is gevonden. Ik denk dan vooral aan lasertechniek.

Heeft iemand een idee of dit inderdaad al mogelijk is?
Mensen hier op het forum die dergelijke operatie hebben ondergaan?

[ Bericht 4% gewijzigd door dnzl op 30-06-2004 12:27:57 ]
  woensdag 30 juni 2004 @ 10:42:22 #2
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_20300735
Misschien met laser? Dan kunnen ze dat bloedvat zo wegbranden denk ik, als het niet te risicovol is... Maar een ideetje van me, hoor, geen idee of dat ook mogelijk is, dat zal een arts wel weten...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:11:08 #3
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_20303080
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:38 schreef dnzl het volgende:
Heeft iemand een idee of dit inderdaad al mogelijk is?
De dokter ??? Ga es naar de oogarts zou ik zeggen
pi_20316993
Mochten ze dat bloedvat wat in de weg zit zeg maar, uberhaupt weg kunnen laseren of met een andere methode weghalen. Dan nog is het erg onwaarschijnlijk dat je er beter door zal gaan zien...
Je bent nu in de 20. En het zien is zeg maar uitontwikkeld. Je ziet niet voor niks geen volwassenen meer met van die pleisters op lopen, dat heeft namelijk geen zin.
Tot een jaar of 8 (soms wat langer, soms wat korter) kan je het zien "trainen" dmv plakken. Na die leeftijd heeft het nog weinig zin.
Dus al zou je dat bloedvaatje weg kunnen halen, je zien zal er waarschijnlijk niet beter van worden...
Maar ik ben geen oogarts, ik beredeneer alleen met de dingen die ik weet... Dus wellicht niet onverstandig om het erover te hebben, alleen vestig er niet al je hoop op...
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')