Van de Philips Freriks Fanclub (http://www.philipfreriks.nl)
Na een gesprek te hebben gehad met Tine van Houts, correspondente in Groot-Brittannië, sloot Philip Freriks af met de volgende woorden: "Bedankt Tine, voor je bijdrage uit Londen en bedank ook die man die daar naast je staat te schreeuwen voor een concurrerend station." Tine van Houts moest er zelf ook wel om lachen.
Premier Wim Kok hield een speech i.v.m. zoveel jaar lidmaatschap van de Bouwbond. 's Morgens had zijn vrouw nog tegen hem gezegd: "Wim, je krijgt straks een gouden speld, maar ze kunnen je beter een gereedschapskist geven, want na 40 jaar Bouwbond kun je nog geen hamer vasthouden." Aldus Wim Kok zelf. Philip Freriks sloot het onderwerp af met de woorden: "We hebben dus een links premier met twee linkse handen."
Philip Freriks nadat Erwin Kroll had aangekondigd dat het eindelijk eens mooi weer zou worden: "We houden van je Erwin!"
In het journaal van zaterdag 14 april 2001 had Philip Freriks last van een hoestbui. Met een flinke glimlach op zijn gezicht merkte hij op: "Pardon dames en heren, ik had een kikker in mijn keel, dat kan iedereen wel eens overkomen." Vervolgens ging hij rustig door met de rest van het journaal.
Voor het eerst een reactie van mij, terwijl ik toch al maanden lid ben van de PFF en mij al tijden amuseer om de wijze waarop Philip Freriks het 8 uur-journaal presenteert.
Vandaag (4 januari 2001) werkte kennelijk de autocue niet en dat loste Philip als volgt op: "Mijn magisch oog staat momenteel niet tot mijn beschikking, dus ik moet het met mijn papiertjes doen." Na de nodige haperingen en vergezeld van een brede glimlach vervolgde hij: "Volgens het inmiddels herstelde magische oog is het in Eritrea..."
Vind ik toch een prachtig stukje improvisatie...
Aan het einde van dat journaal zei hij ook nog na een voorleesfragment van Wim Kok ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Sesamstraat: "En premier Kok kan na zijn aftreden daar terecht."
Op 21 december 2000 was er een uitgebreid item in het NOS-Journaal over de stakingen bij de NS.Het woord NS viel vaak. Te vaak voor Philip Freriks, want hij had het op een gegeven moment over de NOS. Hij vond het zelf ook wel grappig...
In het programma "Kopspijkers" van Jack Spijkerman (VARA) werd op 16 december 2000 Philip Freriks weer eens onder de aandacht gebracht vanwege een verspreking. Het Journaal-onderwerp betrof Antilliaanse jongeren die het vaak moeilijker zouden hebben door een gebrek aan kennis van de Nederlandse taal.
Philip Freriks: "Veel Antilliaanse jongens raken in de problemen door hun begl..., gebl..., gebrekkige kennis van het Nederlands."
Een verspreking kan dus wel eens heel leuk uitkomen. Misschien heeft Philip het wel express gedaan?
Na het laatste item van het 8 uur journaal dat ging over BSE en dus over koeien, kondigde Philip Freriks als volgt het weerbericht aan: "En dan nu het weer, met Marion. De Hond wel te verstaan...!"
Hierbij nog een citaat/bruggetje van Philip Freriks uit het journaal van ??-??-1999. Na een item over Pipo de Clown: "En hier is onze eigen Pipo, Erwin Kroll..."
Een journaaluitzending met een hoog "versprekingsgehalte" werd door Philip in zijn eigen verstrooide doch charmante stijl afgesloten: "Wegens tijdgebrek is er geen plaats meer voor de belangrijkste punten, dus tot zover dit journaal van eh... eens kijken, wat is het, 6 november." Om vervolgens te voltooien met de vertrouwde afsluiter: "Meer nieuws in het journaal van 10 uur op Nederland 3. Hier gaat Netwerk zo meteen verder en ík wens u nog een héél prettige avond!"
In het 8 uur journaal van 11 oktober 2000 was het laatste onderwerp de hardnekkige verschijning van hoofdluis op basisscholen. Philip Freriks kondigt vervolgens het weer aan, terwijl hij op z'n hoofd krabt! Erwin Kroll werkt mee en antwoordt tegen Philip: "Voor hoofdluis moet je wel haar hebben." Bij de afkondiging van het journaal merkt Philip Freriks op: "Het spreekwoord luidt: Zo kaal als een luis."
Heb je 'm gehoord: de laatste grol van Philip Freriks? Na een onderwerp over de "leefomgeving van de kerkuil" in het 8 uur journaal van 3 augustus 2000 kondigde Philip Freriks de weerman Erwin Kroll aan met de woorden:
"En dan nu de leefomgeving van Erwin Kroll."
Ik verheug me steeds weer op de manier waarop Philip Freriks de "brug" naar het weer slaat. Een paar weken geleden deed hij dat zo (ik lag onder de bank van het lachen):
(Na een onderwerp over de nieuwste ontwikkelingen op GSM-gebied:)
"En dan "wap" ik u nu door naar Erwin Kroll voor het weer."
Erwin Kroll haalde nota bene ook nog zijn GSM uit zijn colbert, om het spelletje mee te spelen! Geweldig!
Philip Freriks' commentaar op de blote borsten aan dek van een marineschuit:
"Zorg, dat je erbij komt..."
Philip Freriks:
"Over pit gesproken: Hier is Diana Woei voor het weer"
"...en met het weer weet je het ook nooit."
"Van de Zonnebloemen naar het weer is maar een kleine stap, hier is Diana Woei!"
"Nou zei ik net dat Peper burgemeester van Amsterdam was, nou is dat natuurlijk Rotterdam. Onvergetelijk... uh... onvergeeflijk, bedoel ik."
"Het zo pregnante gebouw..."
"In Teheran gonste het vandaag..."
"...dat Griekenland door de Turkse geheime dienst een vileine poets werd gebakken."
"Sorry Mart, jammer dat we moeten afsluiten, ik had nog een hele hoop vragen, maar dat komt misschien morgen wel"
Philip Freriks, na een storing in het weerbericht op 4 mei 1998:
"Ik geloof dat Monique Somers geen geluid heeft. Dan zal ik u maar vertellen dat het morgen een aardige dag wordt."
"Miljoenen lichtjaren geleden..."
31 oktober 1996
In de rubriek "Deze Week" van het VARA-programma "Kopspijkers" geven Jack Spijkerman, Erik van Muiswinkel, Peter Heerschop en Rob Kamphues commentaar op de afgelopen week. Op zaterdag 31 oktober ging het over Philip Freriks:
Erik van Muiswinkel: "...En het allermooiste record is al gebroken! En daar zijn wij weer bij geweest met z'n allen! Heb je 't niet gezien? Ah, moet je nou toch kijken wat er gebeurde, hier het NOS-journaal:"
Philip Freriks:
"Dames en heren goedenavond. Nederland, regenland. De bodem neemt op veel plaatsen in het noorden en oosten het water niet meer op. Overlast is het gevolg en dat levert spectaculaire beelden op van verdronken land, onverwachte watervallen, zieltogende dieren en vriendelijke waterwegen die nu plotseling een bedreiging vormen. Er is geen pompen tegen. Zelfs oude stoomgemalen, die allang als monument in ruste zijn, draaien overuren. Er worden zandzakken gelegd en brandbrieven naar Den Haag gestuurd vanwege de schade. Het water, de eeuwige vijand, is terug en Nederland herinnert zich zijn reflexen."
Jack Spijkerman: "Maar wat is nou 't record?"
Erik van Muiswinkel: "Philip Freriks, 30,5 seconde zonder verspreking!"
Peter Heerschop: "En wat voor een zinnen, hè? Dit is vaderlandse geschiedenis, dit komt absoluut in het boekje van Koos Postema..."
8 juli 1999
Philip Freriks, in het NOS 8-uur-journaal van 6 juli 1999:
"Die bezwaarschriften zijn waarschijnlijk in de papierversnipperaar terechtgekomen, net zoals die eekhoorntjes op Schiphol..."
quote:JAJA! Die weet ik nog!!!
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:30 schreef Love Mae King het volgende:Na het laatste item van het 8 uur journaal dat ging over BSE en dus over koeien, kondigde Philip Freriks als volgt het weerbericht aan: "En dan nu het weer, met Marion. De Hond wel te verstaan...!"
"Gaat u wel eens met de trein meneer Freriks?" in een interview door J. Pauw.
"Ja, ja, zeker. Na feestjes altijd."
Dan
rijden
er
helemaal
geen
treinen
mongool
quote:dat is nou humor
Op vrijdag 17 augustus 2001 18:18 schreef Koekepan het volgende:
Het is een loser."Gaat u wel eens met de trein meneer Freriks?" in een interview door J. Pauw.
Dan
rijden
er
helemaal
geen
treinen
mongool
quote:
Het is een loser."Gaat u wel eens met de trein meneer Freriks?" in een interview door J. Pauw.
Dan
rijden
er
helemaal
geen
treinen
mongool
quote:oeps
Op vrijdag 17 augustus 2001 20:46 schreef Treinhomo het volgende:Wel
als
het
feestje
lang
genoeg
doorgaat
! Eierkoek
quote:Het is trouwens meer dan een nieuwslezer hoor!
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:17 schreef =HellFire= het volgende:
Idd, een van de leukere nieuwslezer die het NOS journaal heeft.
quote:Hij schijnt zelf een hekel te hebben aan die term.
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:21 schreef Kimmie het volgende:
Het is trouwens meer dan een nieuwslezer hoor!
Hij presenteert het nieuws.
quote:ROTFL!!
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:40 schreef k_man het volgende:Hij presenteert het nieuws.
quote:Denk eens aan de leeftijd van die man.
Dan
rijden
er
helemaal
geen
treinen
mongool
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:40 schreef k_man het volgende:[..]
Hij schijnt zelf een hekel te hebben aan die term.
Hij presenteert het nieuws.
Geweldig toch!
btw zijn frans is net zo mooi als zijn Nederlands
quote:slechte imitatie!
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:30 schreef Love Mae King het volgende:
Hij maakt regelmatig wat fouten, maar hij heeft zeker humor!!Van de Philips Freriks Fanclub
of laat Philip zich ook al sponsoren tegenwoordig?
quote:Daarom zag ik hem dus op het station van parijs...
Op zaterdag 18 augustus 2001 17:16 schreef suger het volgende:
Er is ook heel lang commentaar geweest op z'n 'te strakke jasjes'. Nou ja... Die man heeft jaren in de modestad Parijs gewoond, en kleed zich juist heel goed. Hij was z'n tijd gewoon vooruit.
Philip Freriks rulez, en z'n kleding ook. Beter dan die MAKRO pakken van Erwin Krol. (Hoewel die verder ook wel heel stoer is)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |