abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20297464
Stoer als ik ben heb ik in een aantal topics gepost 'moet je maar niet verliefd worden'.

Helaas heb ook ik een zwak hartje en trap ik er af en toe in. Soms ontmoet je gewoon meisjes waar je direct mee zou willen trouwen, midden in de trein, op het werk of op de dansvloer; haar aantrekkingskracht is zo groot dat je je hele leven met haar zou willen doorbrengen.

(Zo heb ik een afspraak met een vriend dat als ik ooit nog een keer dat ene meisje tegen kom wat ik ooit bij een concert gezien heb (en daarna nog een keer op een feest), ik haar meteen ten huwelijk vraag. Mijn vriend heeft de tekst voor de seremonie al uit zijn hoofd geleerd, dus het is een kwestie van "JA" zeggen)

Gelukkig heb ik me tot nu toe (zie boven) altijd weten in te houden en verwacht ik niet dat ik op korte termijn écht zou gaan trouwen. Heb er overigens weinig moeite mee als ik een meisje dat ik leuk vond met iemand anders zie 'verkeren'. Het is haar keus tenslotte.

Wat ik me laatst afvroeg (en daar komt dan ook de ham-vraag van dit topic); op welke leeftijd ontmoet je nou je échte grote liefde, dus degene met wie je gaat trouwen? Natuurlijk is dit voor iedereen verschillend, maar op welke leeftijd verwacht jij je grote vlam te ontmoeten?

Ik wil op mijn 25ste de ware vinden en rond mijn 28ste trouwen. Helaas kan dat ook vele jaren langer duren, of vele jaren eerder gebeuren. Het is maar hoe de wind staat en hoe vlot & uitgeslapen ik ben als ik een potentiele kandidaat tegen kom.
pi_20297496
ok.
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 30 juni 2004 @ 02:04:34 #3
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_20297547
ik wil als ik x jaren jong ben iemand tegen komen waarmee ik y tijdseenheden mee samen ben. trouwen doe ik niet aan.
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_20297613
Trouwen is rouwen en een huwelijk is gruwelijk
Meestal...
pi_20297637
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 01:55 schreef JoPiDo het volgende:

Soms ontmoet je gewoon meisjes waar je direct mee zou willen trouwen, midden in de trein, op het werk of op de dansvloer; haar aantrekkingskracht is zo groot dat je je hele leven met haar zou willen doorbrengen.

(Zo heb ik een afspraak met een vriend dat als ik ooit nog een keer dat ene meisje tegen kom wat ik ooit bij een concert gezien heb (en daarna nog een keer op een feest), ik haar meteen ten huwelijk vraag. Mijn vriend heeft de tekst voor de seremonie al uit zijn hoofd geleerd, dus het is een kwestie van "JA" zeggen)
de beste kans om de vrouw van je dromen weg te jagen is door haar direct ten huwelijk te vragen. Succes gegarandeerd. Denk dat je een ouwe vrijer word
  woensdag 30 juni 2004 @ 02:18:40 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20297645
Kun je niet plannen. Daarnaast vind ik trouwen een beetje wazig want onvoorwaardelijke trouw bestaat imho niet.

En dan nog, als je die ware liefde op je 26ste nog niet hebt gevonden, ben je dan een looser?
Vampire Romance O+
pi_20297653
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:18 schreef Xennia het volgende:

[..]

de beste kans om de vrouw van je dromen weg te jagen is door haar direct ten huwelijk te vragen. Succes gegarandeerd. Denk dat je een ouwe vrijer word
dan zeg je gewoon "ik trouw wel met je dubbelganger"

succes gegarandeerd!

overigens -->
  woensdag 30 juni 2004 @ 02:48:27 #8
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_20297813
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
Trouwen is rouwen en een huwelijk is gruwelijk
Meestal...
Lekker positief weer....Ja, geeft mij echt weer hoop voor de toekomst...
pi_20297817
Het maakt me niet uit hoe oud ik ben, maar liefst wel voor mijn 27. Ook hoop ik dat zij een stuk jonger is. Een jaar of zes.
PE#1
pi_20297824
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:49 schreef convinced het volgende:
Het maakt me niet uit hoe oud ik ben, maar liefst wel voor mijn 27. Ook hoop ik dat zij een stuk jonger is. Een jaar of zes.
Dan heb je toestemming van haar ouders nodig & een pedo-pas!
  woensdag 30 juni 2004 @ 02:52:44 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20297831
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 01:55 schreef JoPiDo het volgende:
Wat ik me laatst afvroeg (en daar komt dan ook de ham-vraag van dit topic); op welke leeftijd ontmoet je nou je échte grote liefde, dus degene met wie je gaat trouwen? Natuurlijk is dit voor iedereen verschillend, maar op welke leeftijd verwacht jij je grote vlam te ontmoeten?
Op elk uur, en nooit. Ik ontmoet haar als ik haar ontmoet. Dan nóg weet ik het niet zeker.
quote:
Ik wil op mijn 25ste de ware vinden en rond mijn 28ste trouwen. Helaas kan dat ook vele jaren langer duren, of vele jaren eerder gebeuren. Het is maar hoe de wind staat en hoe vlot & uitgeslapen ik ben als ik een potentiele kandidaat tegen kom.
Liefde is geen sollicitatiegesprek. Je kan nog zoveel over haar denken, van haar vinden, haar de hemel inprijzen, jezelf de gelukkigste man van de wereld vinden omdat je HAAR hebt gevonden; uiteindelijk bepaalt de TIJD, in samenspraak met de OMSTANDIGHEID, jouw lot. Dat klinkt esoterischer dan het is, en gelukkig maar.
Liefde is er, of zij is er niet. Als je voelt dat zij er is, is elke keuze een logische stap in de toekomst; voel je haar niet, dan is elke logische stap een ongewisse.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_20297880
Euhhhhhhh, ben zelf momenteel in de wolken maar kan je zeggen...
Dat soort dingen kun je niet voorspellen...
pi_20297906
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:51 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Niet waar. Vraag me liever naar de redenen hiervoor dan met zulke afkeurenswaardige stellingen te komen!
PE#1
pi_20297964
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 03:02 schreef convinced het volgende:

[..]

Niet waar. Vraag me liever naar de redenen hiervoor dan met zulke afkeurenswaardige stellingen te komen!
Een jaar of zes is echt héél jong hoor!
pi_20297980
Haha, sorry. Je hebt wel gelijk ja. Ik bedoelde dan ook een jaar of zes jonger. Tja, het is laat hè!
PE#1
  woensdag 30 juni 2004 @ 08:48:29 #16
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_20298827
ik heb van de hamvraag maar even de tt gemaakt, wel zo duidelijk he
pi_20299414
Ik denk ergens rond je 25ste en 35ste voor de meeste mensen, voor zover er een ware bestaat.

Ach ja, kom ik de ware tegen dan loop ik gewoon door....ik heb andere dingen te doen

Trouwen en kinderen is uberhaupt nix voor mij...
pi_20300012
Ik dacht dat ik hem had, hij blijkbaar niet............

Ik verwacht hem misschien voor mijn 30e te vinden, zo niet, komt dat erna wel. Wil zo ie zo geen kinderen, dus dat beinvloed de uiteindelijke keuze wel. Dat loopt toch vaak niet goed als de ander wel kinderen wil....
pi_20300052
wanneer?

hoe weet je dat nou?
hoe kan je dat weten?

maw maak je niet zo druk en leef gewoon en geniet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_20300350
Hmm sommige mensen komen NIEMAND tegen....dat kan ook nog. Er zijn ook potjes waar helemaal geen dekseltje op hoort.
pi_20300941
eigenlijk kun je pas aan het einde van je leven zeggen of iemand echt de ware was, maar volgens mij heb ik hem op mijn 25e ontmoet!
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:01:58 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20301139
quote:

[..]

Nou, ok dan.. wrom?
Vampire Romance O+
pi_20302348
ga er maar vanuit dat je pas rond je 30e echt weet wie de ware is tenzij je geluk hebt!
pi_20302640
Mensen die dat echt niet willen weten zijn over het algemeen het gelukkigst, het idee dat je een partner hebt en er desondanks iemand is die meer 'de ware' is gaat anders knagen....
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:55:23 #25
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_20304329
Volgens mij is je tweede huwelijk altijd beter, de echte grote liefde zou ik dus niet op rekenen vóór je 37e.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_20304341
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:55 schreef Dante_A het volgende:
Volgens mij is je tweede huwelijk altijd beter, de echte grote liefde zou ik dus niet op rekenen vóór je 37e.
Oefening baart kunst?
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:58:53 #27
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_20304438
Ik ga er op dit moment vanuit dat ik 'mijn ware' al gevonden heb. Waarom zou ik uitkijken naar iemand anders als ik op dit moment gelukkig ben ? Zolang ik voor mijn gevoel geen essentiële dingen mis in mijn relatie, pieker ik er niet over dat iemand anders misschien beter bij me zou passen.
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:59:20 #28
70743 Miss_Nexhil
pi_20304464
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:55 schreef Dante_A het volgende:
Ik denk dat veel mensen voor het gemak vergeten dat ze met hun eerste man / vrouw ook tijden van geluk hebben gekend ...
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:00:49 #29
70743 Miss_Nexhil
pi_20304501
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:45 schreef Daddy_100 het volgende:
ga er maar vanuit dat je pas rond je 30e echt weet wie de ware is tenzij je geluk hebt!
Ik denk dat je dat nooit weet .

Hoe weet je nou zeker dat er niet iemand anders is die nóg beter bij je past ?
pi_20304545
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:59 schreef Miss_Nexhil het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen voor het gemak vergeten dat ze met hun eerste man / vrouw ook tijden van geluk hebben gekend ...
Das absoluut zo, mensen zijn vaak ontstellend negatief. Bedoel mijn eerste relatie was niet best, maar om nou te zeggen dat alles negatief was. We hebben ook hele leuke tijden gekend, moet ook wel in 3,5 jaar. Mijn tweede lange relatie kende eigenlijk meer leuke dingen dan minder leuke, maar werken deed de relatie desonankds niet...
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:49:52 #31
70743 Miss_Nexhil
pi_20307793
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:02 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Das absoluut zo, mensen zijn vaak ontstellend negatief. Bedoel mijn eerste relatie was niet best, maar om nou te zeggen dat alles negatief was. We hebben ook hele leuke tijden gekend, moet ook wel in 3,5 jaar. Mijn tweede lange relatie kende eigenlijk meer leuke dingen dan minder leuke, maar werken deed de relatie desonankds niet...
Achteraf roep ik ook altijd dat ik wilde dat ik er nooooooooooit aan was begonnen met m'n eerste vriendje. Maar als ik dan wat langer nadenk, ben ik voor niks zo lang bij hem gebleven ? Op dat moment was ik er gelukkig mee ... Ik vind mijn relatie van nu 'beter'. Maar toen was die relatie goed voor me. Mensen veranderen . Het zou best kunnen dat ik over 10 jaar met heel iemand anders samen ben, het zou kunnen dat mijn vriend en ik uitelkaar groeien. Ik ben 22 dus veranderen zal ik niet zoveel meer doen (qua karakter / dingen die ik leuk vind etc) maar het kan altijd.
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:16:54 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_20308499
Mmmm....ik heb meer een andere insteek. Mijn primaire doel is het zelf naar m'n zin te hebben. Lekker doen wat ik wil, niks van anderen aantrekken etc.. Doel is totaal niet het "op zoek" naar de ware, vermenigvuldigdrang/trouwdrang.... Zo gauw ik gelukkig ben en er past een leuk manneke bij, die goed in mijn leven past: OK dan!

Heb altijd gezegd: laat mij lekker beesten en aub hem pas later tegenkomen (want zo is het, het overkomt je......)....modelleeftijd 27 ofzo?

Ja en hoeveel leuke doelen en plannen ik ook heb, op m'n 20e vond ik een lekker ventje, die ik toch wel echt als de ware beschouw!! Nu realiseer ik me dat de eerste alinea goed te combineren is met een goeie vent!
  † In Memoriam † woensdag 30 juni 2004 @ 15:50:55 #33
43556 miss_dynastie
pi_20309594
Ik heb mijn grote liefde ontmoet toen ik 16, bijna 17 was (ik word dit jaar 20). Bruiloft staat op de planning voor volgend jaar of het jaar erop.
pi_20310719
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:01 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nou, ok dan.. wrom?
Hehe, nou, oké. Ik wil niet al te vroeg aan kinderen beginnen, omdat ik ook wel een paar jaartjes met mijn vrouw wil samenzijn. Maar naarmate een vrouw ouder wordt, is ze minder geschikt om kinderen te baren.
Ten tweede worden mannen alleen maar mooier als ze ouder worden, maar vrouwen worden lelijker. Dus een jonge vrouw kan ik het op het gebied van uiterlijk waarschijnlijk langer mee uithouden.
Toegegeven, dat is puur rationeel bekeken. En zodra ik verliefd word op een leuk meisje en ze is ouder en het gaat allemaal verkocht, verlaat ik al deze opvattingen.
PE#1
pi_20313687
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:49 schreef Miss_Nexhil het volgende:

[..]

Achteraf roep ik ook altijd dat ik wilde dat ik er nooooooooooit aan was begonnen met m'n eerste vriendje. Maar als ik dan wat langer nadenk, ben ik voor niks zo lang bij hem gebleven ? Op dat moment was ik er gelukkig mee ... Ik vind mijn relatie van nu 'beter'. Maar toen was die relatie goed voor me. Mensen veranderen . Het zou best kunnen dat ik over 10 jaar met heel iemand anders samen ben, het zou kunnen dat mijn vriend en ik uitelkaar groeien. Ik ben 22 dus veranderen zal ik niet zoveel meer doen (qua karakter / dingen die ik leuk vind etc) maar het kan altijd.
Ik denk niet dat de ene relatie BETER is dan de andere en dat die relatie TOEN goed voor me was. Ik denk gewoon dat het een andere tijd was met compleet andere prioriteiten in mijn leven en dat die relatie daar goed in paste. Dat ik er nu achtergekomen ben dat ik zowel ik als zij dingen anders hadden moeten doen/aanpakken is wat anders. Dat heb je bij iedere relatie die stukgaat lijkt me. Ik geloof ook niet in menselijke verandering, men past zich aan de nieuwe voorwaarden aan zonder dat de mensen daar zelf veel invloed op hebben. In dat setje voorwaarden past iemand dan of niet. Soms is er ook helemaal nix mis met een partner, zoals in mijn vorige relatie, maar werkt gewoon een relatie niet. Dan lijkt het mij vreemd te zeggen dat de volgende relatie beter is, misschien minder dominant van mijn kant, misschien wat assertiever van haar kant. Juist de beginsituatie maakt in mijn ogen je relatie, hoe je tegenover elkaar staat. En als je dan later wilt zeuren over je ex-vriend van hij was te dit of dat, je bent zo in die relatie ingestapt, dus ook nie zeiken dan!
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb mijn grote liefde ontmoet toen ik 16, bijna 17 was (ik word dit jaar 20). Bruiloft staat op de planning voor volgend jaar of het jaar erop.
En dit vind ik dus gruwelijk eng en zie ik overal om me heen. De angst om alleen te zijn en de pretentie bij het begin (dus 16 jaar) al te weten wie bij je zou passen. Dat weet je niet, met de grootst mogelijke mogelijkheid niet. Maar als je gelukkig bent, mijn zegen heb je. Liefde is uiteindelijk toch waar je genoegen mee neemt en hoeveel je jezelf wijs kunt maken.
  woensdag 30 juni 2004 @ 18:20:44 #36
93574 yF
Yvonneke
pi_20313864
Het boeit me totaal niet hoe oud ik dan ben Als ik um morgen tegenkom, dan kom ik hem morgen tegen en als ik um op mn 40ste pas tegenkom is het ook prima
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin.
pi_20314611
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:58 schreef Miss_Nexhil het volgende:
Ik ga er op dit moment vanuit dat ik 'mijn ware' al gevonden heb. Waarom zou ik uitkijken naar iemand anders als ik op dit moment gelukkig ben ? Zolang ik voor mijn gevoel geen essentiële dingen mis in mijn relatie, pieker ik er niet over dat iemand anders misschien beter bij me zou passen.

ont: ik hoop ook dat ik nu mijn ware gevonden heb
pi_22403797
alsjeblieft zeg, geniet van t leven, trouwen is ook niet alles .
En heel veel mensen die zo vroeg trouwen gaan ook weer heel snel scheiden(niet allemaal)
pi_22404111
Grote liefde? Twee broers van mijn opa hebben die nooit gevonden. De ene heeft een nieuwe bloembol uitgevonden en de andere was jarenlang de onbetwiste kampioen kleiduiven schieten van Brabant. Zo zie je maar weer, je houdt in ieder geval tijd over voor andere zaken.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_22406127
Ik hoop dat ik mijn grote liefde gevonden heb, zo voelt het nu wel in ieder geval Ik ben 18, liep hem februari dit jaar (dus op mijn 17e) tegen het lijf
pi_22407032
dan kun je niet zeggen wanneer je je grote liefde tegen komt...

de groete liefde kom je van eigens wel een keer tegen (hoop ik)
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:24:49 #42
104915 TheEngineer
I`ve got the tools
pi_22407411
Ik vind dat persoonlijk nogal erg jong hoor, jaartje of 17 en al roepen dat je de ware hebt gevonden; kan best zijn hoor maar ik krijg het er benauwd van. Hoeveel weet je nou op die leeftijd van ware liefde, al eens verder gekeken dan je neus lang is? Niet zo verwonderlijk eigelijk dat mensen die trouwen op jonge leeftijd vaak uit elkaar gaan, toch het idee hebben iets te hebben gemist. Ik wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om gelijk de ware tegen te komen, tuurlijk wel; maar dat zie ik meer als het winnen van de lotto (net zoveel kans)

Het is idd natuurlijk ook maar net wat je insteek is, ben je gelukkig met hem of haar en heb je niet het idee iets te missen, prima. Ik vind het persoonlijk fijn om te weten waar je uit kan kiezen om vervolgens daar je keuze uit op te maken, heb je geen besef van de vele keuzes ben je geneigd blij te zijn met wat je hebt. En zeg nou zelf als je gelukkig bent met de huidige stand van zaken waarom zou je daar verandering in moeten brengen?
Be carefull with what you wish for, you might just get it
pi_22407427
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:49 schreef convinced het volgende:
Ook hoop ik dat zij een stuk jonger is. Een jaar of zes.
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:51 schreef JoPiDo het volgende:

quote:

quote:
Op woensdag 30 juni 2004 03:10 schreef JoPiDo het volgende:

Een jaar of zes is echt héél jong hoor!
Droooog

sorry ..
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:31:36 #44
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_22407614
Zo snel mogelijk als het kan, dan kun je er langer van genieten.
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:32:56 #45
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_22407671
Ik hoop op je 34ste
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:52:25 #46
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22408332
Ik weet alleen maar dat het voorlopig nog niet hoeft voor mij

Ik wil eerst nog een aantal andere dingen doen in mijn leven voordat ik een serieuze relatie wil, of wil trouwen oid.

ik weet iig zeker dat ik nog iig 10 jaar wil wachten met kinderen enzo. En dat alleen als mijn vriendin/vrouw tegen die tijd kids wil. Anders wil ik ze denk ik niet.

Maar voordat je over kids na kunt gaan denken moet je eerst een vriendin/vrouw hebben en die heb ik ook niet dus voorlopig nog geen probleem
Ik heb alleen wel het idee dat met het krijgen van kinderen je relatie ultiem serieus wordt. Zonder kids kun je altijd uit mekaar gaan zonder dat het hele grote gevolgen heeft voor iemands leven. Als je kinderen hebt, is het kind altijd de dupe van de scheiding.

Anyway, voorlopig nog niet ontmoeten hoop ik.
Anders moet ik een heleboel dingen laten schieten die ik nog wil doen en dan niet meer kunnen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:00:21 #47
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_22408570
Van mij mag het vandaag nog gebeuren. Als ik mijn Grote Liefde tegenkom wil ik er natuurlijk zo snel mogelijk mee trouwen. Maar ik zie dat nog niet gebeuren. Dat zal nog wel even duren. Even lang.
For great justice!
pi_22408639
Als ik nestdrang krijg.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_22408778
Mensen settelen zich rond hun 30e, gaan ze trouwen en kinderen krijgen en roepen dat ze de ware in elkaar hebben gevonden. Ik neem dat nooit serieus. Blijkbaar ontmoet iedereen "de ware" tussen z'n 25 en 35e ongeveer. Beetje erg toevallig. Mensen willen zich op die leeftijd gaan settelen, hebben al relaties achter de rug en weten daardoor wel wat ze zoeken in een partner en vinden iemand die daaraan voldoet en er is een "klik" en wordt "de ware" genoemd. En 5 jaar later gaan ze scheiden
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_22408793
OMG...denk niet dat je nooit gaat trouwen...:')
In vergelijking met mezelf ben ik helemaal zo gek nog niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')