abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20293222
Als ik in de spiegel kijk zie ik allemaal onregematige zwarte vlekjes achter in de iris van me oog. Opzich raar, zouden dit beschadigingen kunnen zijn of hebben meer mensen dit?
pi_20293584
Mouches volantes misschien.

Mouches volantes (= myiodesopsie) is het zien van bewegende (= volantes) vlekjes of vliegjes (= mouches) in het gezichtsveld. Dit verschijnsel komt voor bij cataract (= grijze staar = ooglenstroebeling).
pi_20293586
ik heb ook heel veel witte en zwarte vlekken in mijn iris... en ik heb er nog nooit last van gehad... (en ik let als laser technicus nogal op mijn ogen.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 22:57:56 #4
64781 bonke
pipo koeie
pi_20293616
volgens mij heb ik dat ook
en zijn het beschadigingetjes ( zand misschien?)
maar ik heb er geen last van :-)
pies on joe toe
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:05:14 #5
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_20293886
Nee, redelijk normal. Geen oogbeestjes, Schatje, lees goed. Je ziet het van "buitenaf".
Dus: normaal. Iriskleuringen.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_20293967
Ze bewegen iig niet.
Ik heb er opzich geen last van (althans niet dat ik weet hehe) maar vind het een beetje raar ent alsof het allemaal littkentjes?/beschadigingen zijn vroeg me gewoon af of meer mensen dit hadden en of er ook een biologische verjklaring voor is. (als het gewoon ontstaan is bijvoorbeeld)
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:18:35 #7
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_20294331
Is gewoon een kleur. Meer niet. Dat heeft iedereen. Maak je je zorgen, vraag een opticien of oogarts . Wij zijn niet alles hier.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:20:50 #8
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_20294398
-Edit-
Doe es serieus en niet zo eng wil je

[ Bericht 33% gewijzigd door Brennie op 29-06-2004 23:50:13 ]
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_20296243
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:56 schreef schatje het volgende:

Mouches volantes (= myiodesopsie) is het zien van bewegende (= volantes) vlekjes of vliegjes (= mouches) in het gezichtsveld. Dit verschijnsel komt voor bij cataract (= grijze staar = ooglenstroebeling).
ik zie altijd bewegende stipjes als ik naar de lucht ofzow kijk.. is dat dan dat?
pi_20299136
Ik heb ook "mouches volantes" in mijn gezichtsveld, maar ik maak me geen zorgen. Het stoort me niet, tenzij ik naar grote witte vlakken kijk, en ik ga erop letten.

Als je niet zeker weet of het onschuldig is, of je maakt je ongerust, even naar de arts. Als die zegt dat er niks aan de hand is, kijk dan of het niet toeneemt. Wordt het erger dan is het wel verstandig voor een tweede afspraak.
pi_20299319
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:56 schreef schatje het volgende:

Hey, volgens mij heb ik dat ook, alleen zie ik het maar af en toe. Als ik me er dan op probeer te focussen dan lukt dat niet echt omdat ze dan steeds weggaan van waar ik ze zag zegmaar.
Beetje vaag, maar volgens mij is dat wat ik heb.

Is dat ernstig? Kan je daar evengoed gewoon oud mee worden?
pi_20305866
Hoi San-Too, er bestaat zoiets als iriscopie: men is erachter gekomen dat plekken in je iris (maar ook de rest van je oog geeft je gezondheid weer) corresponderen met de organen in je lichaam (net als dat de plekken van je voetzolen zouden corresponderen met organen in je lichaam volgens). Als er op een bepaalde plek in je iris iets gebeurt (verkleuring, ineens vlekjes etc) dan kan het dus zijn dat er ergens in een orgaan in je lichaam iets (disharmonisch) gebeurt.

Maar qua gezondheid voor je oog zou ik me vooralsnog geen zorgen maken, iedereen heeft wel eens vlekjes in zijn/ haar iris (die er altijd al waren, er ineens komen, weer weggaan of niet meer weggaan).
die vlekjes zijn alleen een uiting dat er ergens in je lichaam iets gebeurt (als iriscopie klopt).

Je iris blijft niet constant (als iriscopie klopt want in je lichaam veranderen er nu eenmaal steeds dingen mbt je gezondheid), als je echt goed op zou letten, bijv. om de zoveel weken/maanden in je iris kijken dan zul je merken dat er veranderingen hebben plaatsgevonden.

Als je het interessant vind zou ik eens boeken over iriscopie halen of een iriscopist bezoeken (staan ook vaak op paranormaalbeurzen).
pi_20309040
Mouches volantes heb ik ook :"( hoogst irri al die bewegende zwarte vlekjes, maar zolang ze bewegen hoef je je eigen geen zorgen te maken, pas als ze niet meer bewegen dan zo vlug mogelijk richting de oogarts (is mij verteld door een opticien)
Maar ik heb geen cataract voor zover ik weet, ik zit al 20 jaar op de zelfde sterkte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')