abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20274533
Het Antwerps parket heeft geen aanwijzingen dat er zondagavond geschoten is op een groepje Joodse jongeren.

Die hadden naar eigen zeggen een knal gehoord en iets zien voorbijvliegen.

Maar op de plaats van het incident, in Wijlrijk, zijn geen sporen van een kogel of een inslag gevonden. Als er een knal is geweest, zegt het parket, dan komt die vermoedelijk uit een speelgoedgeweer.

In de Antwerpse diamantwijk is maandag een plechtigheid gehouden tegen het antisemitisme. Vorige week is in Wilrijk een joodse jongen neergestoken.

Bron: Belgische TT

Stel dat het een speelgoedgeweer was, wat nog niet zeker was aangezien een speelgoedgeweer geen enorme knal kan veroorzaken, dan nog is dat een teken dat Joden worden opgejaagd door anti-semitische jongeren. Vorige week werd er een joodse jongen neergestoken, Joden kunnen er al nauwelijks meer veilig over straat. Ik denk dat het tijd wordt dat de regels in Antwerpen eens wat strenger worden aangehaald en dat mensen die zich schuldig maken aan het lastig vallen van joden harder worden aangepakt en liever nog de grens over worden gekegeld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:40:30 #2
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20274581
Misschien hadden die Joodse jongeren het wel uitgelokt?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:40:42 #3
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_20274588
Een knal is een teken dat Joden worden opgejaagd door anti-semitische jongeren?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_20274622
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:40 schreef robh het volgende:
Een knal is een teken dat Joden worden opgejaagd door anti-semitische jongeren?
Yep. Zeker na het trieste incident van vorige week. Een beetje die jongeren het idee geven dat ze worden beschoten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_20274633
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:40 schreef tvlxd het volgende:
Misschien hadden die Joodse jongeren het wel uitgelokt?
Yeah right. Uitgelokt door Jood te zijn zeker?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:42:45 #6
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20274651
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Yeah right. Uitgelokt door Jood te zijn zeker?
Misschien zaten ze wel anti-islamitische leuzen te roepen, of trokken ze hooddoekjes van de hoofden van onschulige islamitische vrouwen?
1 kernfysicus
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:43:19 #7
16625 robh
pi_20274665
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Yep. Zeker na het trieste incident van vorige week. Een beetje die jongeren het idee geven dat ze worden beschoten.
Triest is het inderdaad.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_20274736
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:42 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Misschien zaten ze wel anti-islamitische leuzen te roepen, of trokken ze hooddoekjes van de hoofden van onschulige islamitische vrouwen?
Want dat blijkt uit?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:46:47 #9
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20274769
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Want dat blijkt uit?
Ik zeg niet dat het zo is. Ik zeg: misschien.

Waaruit blijkt dat het antisemitische daden waren?
1 kernfysicus
pi_20274772
het zullen wel een aantal skinheads zijn geweest.
pi_20274829
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:46 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het zo is. Ik zeg: misschien.

Waaruit blijkt dat het antisemitische daden waren?
Uit de Belgische kranten. Die jongen is neergestoken omdat hij joods is.
pi_20274842
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
het zullen wel een aantal skinheads zijn geweest.
De daders van de steekpartij waren Noord-Afrikanen.

dinsdag 29 juni 2004 @ 11:49:15 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20274860
Het anti-semitisme daar schijnt inderdaad flink gegroeid te zijn, al blijkt dat niet echt uit dit bericht.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:49:43 #14
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20274875
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Uit de Belgische kranten. Die jongen is neergestoken omdat hij joods is.
Nee, ik heb het niet over die jongen.

Ik heb het over die paranoďde joden die bij elke knal denken dat de Duisters weer voor de deur staan, waar blijkt uit dat die 'moordaanslag' antisemitisch was?
1 kernfysicus
pi_20274883
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:49 schreef Posdnous het volgende:
Het anti-semitisme daar schijnt inderdaad flink gegroeid te zijn, al blijkt dat niet echt uit dit bericht.
Meeste incidenten halen de kranten niet eens omdat het zowat aan de orde van de dag is.
pi_20274897
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het meest trieste is nog wel de aanname van de "onderdrukte" rol van de lokale islamitische bevolking. Ze doen alsof een confict wat bijna in een ander werelddeel zich afspeelt, zich dat om de hoek doet. Natuurlijk mag je betrokken zijn bij een en conflict, maar je moet jezelf ook een grens stellen. Dit zou natuurlijk ook worden geďnspireerd door de Koran, die de Joden als de "natuurlijke vijand" van de moslims ziet.
pi_20274926
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:49 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Nee, ik heb het niet over die jongen.

Ik heb het over die paranoďde joden die bij elke knal denken dat de Duisters weer voor de deur staan, waar blijkt uit dat die 'moordaanslag' antisemitisch was?
Die aanslag is puur gericht op een groepje joodse jongeren. Aan de orde van de dag in Antwerpen. Ik noem het anti-semitisme als jij het anders wilt noemen dan ga je vooral je gang.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:52:08 #18
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20274958
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:50 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het meest trieste is nog wel de aanname van de "onderdrukte" rol van de lokale islamitische bevolking. Ze doen alsof een confict wat bijna in een ander werelddeel zich afspeelt, zich dat om de hoek doet. Natuurlijk mag je betrokken zijn bij een en conflict, maar je moet jezelf ook een grens stellen. Dit zou natuurlijk ook worden geďnspireerd door de Koran, die de Joden als de "natuurlijke vijand" van de moslims ziet.
Dat is wel van twee kanten zo natuurlijk. De wat extremere Joden moeten ook niks van de Islamieten hebben, ook al is het de andere kant van de wereld.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:52:34 #19
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20274977
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die aanslag is puur gericht op een groepje joodse jongeren. Aan de orde van de dag in Antwerpen. Ik noem het anti-semitisme als jij het anders wilt noemen dan ga je vooral je gang.
Welke aanslag? Ze hoorde een knalletje. Waaruit blijkt dat het op hen gericht was? Of was het een ghetto? Waaruit blijkt dat het op hen gericht was om hun joods-zijn? Was er een videoboodschap achtergelaten op het internet?
1 kernfysicus
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:53:46 #20
16625 robh
pi_20275004
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:52 schreef tvlxd het volgende:

Welke aanslag? Ze hoorde een knalletje. Waaruit blijkt dat het op hen gericht was? Of was het een ghetto? Waaruit blijkt dat het op hen gericht was om hun joods-zijn? Was er een videoboodschap achtergelaten op het internet?
Dat blijkt ook nergens uit.

Er liet vast 1 een flinke scheet.

-

Ik lees nu pas die titel goed
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_20275007
Het racisme is ook nog steeds erg groot in Antwerpen - dat soort dingen gaan gelijk op blijkbaar.
pi_20275020
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:52 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Een flinke knal kennelijk. Helemaal uitgezocht heeft de politie het nog niet, maar er zijn wel aanwijzingen dat het gaat om een anti-semitisch incident, aangezien verschillende media er al melding van maken waaronder TT. Dat er in Antwerpen heel wat gefrustreerde Palestina-aanhangers zijn moeten de Joden helaas dagelijks ondervinden.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:54:31 #23
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20275026
Wat voor 'n burgemeester hebben ze trouwens in Antwerpen?
1 kernfysicus
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:55:12 #24
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20275052
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Helemaal uitgezocht heeft de politie het nog niet, maar er zijn wel aanwijzingen dat het gaat om een anti-semitisch incident, aangezien verschillende media er al melding van maken waaronder TT.
En die media hebben het van... de politie. Een beetje een cirkeltje.
1 kernfysicus
pi_20275066
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:52 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is wel van twee kanten zo natuurlijk. De wat extremere Joden moeten ook niks van de Islamieten hebben, ook al is het de andere kant van de wereld.
Andere kant van de wereld, daar zeg je het al. Of zou je het normaal vinden als ik hier moslims ga neersteken omdat ik het niet eens ben met wat moslims in Irak of Iran?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')