FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Weer een stukje paradijs minder - A348
Xtreemdinsdag 29 juni 2004 @ 10:55
bron: flitsservice.nl
quote:
VELP - De politie gaat het komende halfjaar elke dag snelheidscontroles op de A348, de snelweg tussen het Velperbroekcircuit in Arnhem en Dieren/Doesburg. Volgens de politie zijn snelheden tot 200 km/uur op dit stuk snelweg geen uitzondering.

De politie krijgt veel klachten over weggebruikers die extreem hard rijden. Zo ontstaan er gevaarlijke situaties, bijvoorbeeld bij inhaalmanoeuvres.

De politie gaat op de snelweg A348 in beide richtingen zeven dagen per week controleren. Er worden motorrijders ingezet, radarcontroles, laserguns, flitsapparaten en extra surveilances
Dat was zo'n geweldig mooi, altijd rustig, nieuw goed asfalt stukkie snelweg.... Nooit controles, met 150 werd je praktisch alleen maar ingehaald.....
Maar ook dit stukje paradijs moet dus verdwijnen

Dus mensen: Wees gewaarschuwed.
Beaverdinsdag 29 juni 2004 @ 11:24
En terecht, wegpiraat!
Xtreemdinsdag 29 juni 2004 @ 11:26
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:24 schreef Beaver het volgende:
En terecht, wegpiraat!
serieus, die weg is nooit druk! Daar kun je dus veilig doorrijden... nu moet ik het op de A12 of A2 ofzo gaan doen
Tommy_Kuklinskidinsdag 29 juni 2004 @ 11:30
ik heb daar ook nog leuke snelheden behaald met een Corolla GT'tje


disclaimer: er waren geen andere verkeersdeelnemers in de buurt, mijn auto verkeerde in perfecte staat en is er op berkent om hogere snelheden dan 120 te halen
PeuRacdinsdag 29 juni 2004 @ 11:47
GVD nu kan je alleen nog maar naar Duitsland alleen is de snelweg daar zo bagger de A348, het laatste stukje autoparadijs is overleden
PeuRacdinsdag 29 juni 2004 @ 11:50
Zelfs in de spits kon je met gemakt 150+ rijden op deze snelweg. Dan reed je gewoon met de stroom mee

En 200+

Voor diegene welke het niet kennen, het is een snelweg met lange rechte stukken, ligt op een dijk, en is super rustig, tot voor kort was het onmogelijk om daar een boete te krijgen.
Jaludinsdag 29 juni 2004 @ 12:02
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:50 schreef PeuRac het volgende:
Zelfs in de spits kon je met gemakt 150+ rijden op deze snelweg. Dan reed je gewoon met de stroom mee

En 200+

Voor diegene welke het niet kennen, het is een snelweg met lange rechte stukken, ligt op een dijk, en is super rustig, tot voor kort was het onmogelijk om daar een boete te krijgen.
Tja, Spee wordt wakker, er is daar dus geld te halen...
PeuRacdinsdag 29 juni 2004 @ 12:04
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:02 schreef Jalu het volgende:

[..]

Tja, Spee wordt wakker, er is daar dus geld te halen...
Jammer genoeg wel eerder kwam ik er niet zoveel, maar als ik straks een nieuwe baan heb, kom ik er ws wel veel
scollondinsdag 29 juni 2004 @ 12:23
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:50 schreef PeuRac het volgende:
Zelfs in de spits kon je met gemakt 150+ rijden op deze snelweg. Dan reed je gewoon met de stroom mee

En 200+

Voor diegene welke het niet kennen, het is een snelweg met lange rechte stukken, ligt op een dijk, en is super rustig, tot voor kort was het onmogelijk om daar een boete te krijgen.
Is dit niet die weg van arnhem naar dieren dat je zo heel mooi het landschap inrijdt in het begin?
kreischer2000dinsdag 29 juni 2004 @ 13:58
Goed dat ik dat ff lees, heb nu bijna 2 maanden mijn rijbewijs en morgen ga k naar een vriendin van mij die bij zutphen woont, dan kom ik dus ook over die weg, thx for the tip
Arjandinsdag 29 juni 2004 @ 14:01
Het duurt maar een half jaar. Maar je kan ook nog de A18 gebruiken, daar wordt ook nooit gecontroleerd en die weg is ookerg rustig.

Overigens is de A348 een ideaal stukje om te racen, jammer dat die weg zo kort is.
PeuRacdinsdag 29 juni 2004 @ 14:02
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:23 schreef scollon het volgende:

[..]

Is dit niet die weg van arnhem naar dieren dat je zo heel mooi het landschap inrijdt in het begin?
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:01 schreef Arjan het volgende:
Het duurt maar een half jaar. Maar je kan ook nog de A18 gebruiken, daar wordt ook nooit gecontroleerd en die weg is ookerg rustig.

Overigens is de A348 een ideaal stukje om te racen, jammer dat die weg zo kort is.
Maar de weg is veel slechter, ik kom elke dag over de A18, en het is ook veel drukker daar.
Herr.Flickdinsdag 29 juni 2004 @ 14:12
Er is geen stukje paradijs minder,paradijs word gewoon wat duurder!

Xtreemdinsdag 29 juni 2004 @ 14:18
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Er is geen stukje paradijs minder,paradijs word gewoon wat duurder!

Als je er dagelijks rijdt, ben je in een week je rijbewijs kwijt. Dus geen paradijs meer
PeuRacdinsdag 29 juni 2004 @ 14:20
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Er is geen stukje paradijs minder,paradijs word gewoon wat duurder!

1x paradijselijke snelheid, en ik ben m'n rijbewijs en m'n pa z'n auto kwijt

LOL ik bedenk me net dat die auto niet zo hard gaat
Rietvaerderdinsdag 29 juni 2004 @ 15:57
Arnhem is vlakbij Duitsland...... rijd dan gewoon ff naar Duitsland
Tommy_Kuklinskidinsdag 29 juni 2004 @ 15:58
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Arnhem is vlakbij Duitsland...... rijd dan gewoon ff naar Duitsland
en wat als je niet in duitsland moet zijn?
Rietvaerderdinsdag 29 juni 2004 @ 15:59
Dan moet je je aan de snelheid houden als je geen bekeuring wilt hebben

Dus, wil je zonder problemen hard rijden ga je ff naar de buren toe..
Herr.Flickdinsdag 29 juni 2004 @ 16:00
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

en wat als je niet in duitsland moet zijn?
hou je toch gewoon aan de max. snelheid.

Tommy_Kuklinskidinsdag 29 juni 2004 @ 16:01
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je je aan de snelheid houden als je geen bekeuring wilt hebben

Dus, wil je zonder problemen hard rijden ga je ff naar de buren toe..
oke
Dafardinsdag 29 juni 2004 @ 16:10
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:01 schreef Arjan het volgende:

Overigens is de A348 een ideaal stukje om te racen, jammer dat die weg zo kort is.
Overigens WAS de A348 een ideaal stukje om te racen
Arjandinsdag 29 juni 2004 @ 17:45
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Arnhem is vlakbij Duitsland...... rijd dan gewoon ff naar Duitsland
Tssk, alsof heel Duitsland een onbegrensde snelheidslimiet heeft.
Vlgs mij mag je op de A3 richting Oberhausen max. 130 km/h.
PeuRacdinsdag 29 juni 2004 @ 17:47
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Arnhem is vlakbij Duitsland...... rijd dan gewoon ff naar Duitsland
Daar is de weg lang niet zo goed als op de A348
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:45 schreef Arjan het volgende:

[..]

Tssk, alsof heel Duitsland een onbegrensde snelheidslimiet heeft.
Vlgs mij mag je op de A3 richting Oberhausen max. 130 km/h.


vanaf de grens tot vlakbij Oberhausen is het zonder maximum snelheid
XcUZ_Medinsdag 29 juni 2004 @ 17:50


Wat jammer!!!

Mijn ouders wonen in Zutphen en het was zooooo heerlijk om na tijden 100 à 120 te hebben gereden, nog eventjes een beetje gas te geven voordat je 80 moet tot aan Zutphen...
Overigens reed ik daar nooit idioot hard, maar 140/150 lukte nog wel

Spijtig...
Arjandinsdag 29 juni 2004 @ 17:59
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:47 schreef PeuRac het volgende:

vanaf de grens tot vlakbij Oberhausen is het zonder maximum snelheid
Mooi, dan heb ik daar nog nooit een overtreding begaan
Rietvaerderdinsdag 29 juni 2004 @ 18:10
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:50 schreef XcUZ_Me het volgende:


Wat jammer!!!

Mijn ouders wonen in Zutphen en het was zooooo heerlijk om na tijden 100 à 120 te hebben gereden, nog eventjes een beetje gas te geven voordat je 80 moet tot aan Zutphen...
Overigens reed ik daar nooit idioot hard, maar 140/150 lukte nog wel

Spijtig...
Wow, 150km/h ???

Onverantwoord Die snelheid halen kan inderdaad maar op een paar plekken in Nederland
Rietvaerderdinsdag 29 juni 2004 @ 18:11
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:47 schreef PeuRac het volgende:

vanaf de grens tot vlakbij Oberhausen is het zonder maximum snelheid
Wel ff erbij zeggen dat als je een ongeval hebt, en je reed harder dan 150 of 160 (weet niet precies) jij altijd fout zit
Gerakodinsdag 29 juni 2004 @ 18:18
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:47 schreef PeuRac het volgende:
GVD nu kan je alleen nog maar naar Duitsland alleen is de snelweg daar zo bagger de A348, het laatste stukje autoparadijs is overleden
Ik heb de Afsluitdijk 6km hier vandaan. Oersaai stukje weg, maar als het jouw alleen gaat om het hard rijden is het ideaal.
PeuRacdinsdag 29 juni 2004 @ 18:19
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:11 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Wel ff erbij zeggen dat als je een ongeval hebt, en je reed harder dan 150 of 160 (weet niet precies) jij altijd fout zit
dat is al bij 130
PeuRacdinsdag 29 juni 2004 @ 18:21
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:18 schreef Gerako het volgende:

[..]

Ik heb de Afsluitdijk 6km hier vandaan. Oersaai stukje weg, maar als het jouw alleen gaat om het hard rijden is het ideaal.
.

De afsluitdijk is 2u rijden voor mij dan ben ik sneller in Duitsland (10min)
Herr.Flickdinsdag 29 juni 2004 @ 18:27
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:21 schreef PeuRac het volgende:

[..]

.

De afsluitdijk is 2u rijden voor mij dan ben ik sneller in Duitsland (10min)
Duitse autobaan roeleert big time!

* Herr.Flick gaat dit weekend lekker ff 1200 km autobahn fahren met m'n motorke,ff op en neer naar schnitzelland!
XcUZ_Medinsdag 29 juni 2004 @ 18:41
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:10 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Wow, 150km/h ???

Onverantwoord Die snelheid halen kan inderdaad maar op een paar plekken in Nederland


De enige keer dat ik daar 150 reed was op een zondagochtend, rond een uur of 9. Er was echt helemaal nie-mand

Mja toen kon ik het even niet laten
Rietvaerderdinsdag 29 juni 2004 @ 19:39
150 km/h

Ik durf dat echt niet Stel je voor dat ze je flitsen terwijl je er 120 mag.... dan rijd je net effe 30 te hard
Tommy_Kuklinskidinsdag 29 juni 2004 @ 19:41
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:39 schreef Rietvaerder het volgende:
150 km/h

Ik durf dat echt niet Ste je voor dat ze je flitsen terwijl je er 120 mag.... dan rijd je net effe 30 te hard
jij durft dat echt niet..


lul niet zo slap..
D-Devildinsdag 29 juni 2004 @ 19:46
Triest .
Rietvaerderdinsdag 29 juni 2004 @ 19:50
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

jij durft dat echt niet..


lul niet zo slap..
Ben je wel goed snik..... 150km/h !!!!
PatrickMdinsdag 29 juni 2004 @ 20:04
Is inderdaad heel erg bizar... 150 km p/h
Virus.NLdinsdag 29 juni 2004 @ 20:10
De A5 is ook 1 recht stuk, en dan kan je nog vliegtuigen inhalen ook

Meestal rij ik 's nachts wel hard op de A44.
hollander172dinsdag 29 juni 2004 @ 20:29
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:50 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ben je wel goed snik..... 150km/h !!!!
Is het niet eens handig als we naast het gewone centrale topic ook een reltopicje openen voor motormuizen? Nu zitten we zo verspreid in diverse topics.
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 00:25
Snelheden tot 200 km/u ..
Zie openingspost .. daar zitten wij zo aan .. vorig weekend nog in een bocht notabene.
Oosthoekwoensdag 30 juni 2004 @ 02:06
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:25 schreef Patrick281 het volgende:
Snelheden tot 200 km/u ..
Zie openingspost .. daar zitten wij zo aan .. vorig weekend nog in een bocht notabene.
En als een motor dat haalt, lukt het een auto zeker
Arjanwoensdag 30 juni 2004 @ 02:39
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:06 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

En als een motor dat haalt, lukt het een auto zeker
inderdaad, op dat stukje A348 heb ik ook weleens getest hoe hard mijn auto kon (215 daar, hij kan 225).
Een motor kan bochten soms beter/mooier nemen dan auto's, vooral op de A348: denk eventjes die onderbroken streepjes in het midden weg (want er zijn toch geen medeweggebruikers) .
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 08:05
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:06 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

En als een motor dat haalt, lukt het een auto zeker
Want?
Meeste auto's halen het niet eens.
En zo wel duurt ff langer he ..
One_Punch_Mickeywoensdag 30 juni 2004 @ 08:56
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:06 schreef Oosthoek het volgende:
En als een motor dat haalt, lukt het een auto zeker
idd want de gemiddelde auto heeft een betere vermogen/gewicht verhouding dan de gemiddelde motor
One_Punch_Mickeywoensdag 30 juni 2004 @ 09:10
Deze weg rijd ik trouwens dagelijks, goed dat ik het weet
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 09:10
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 08:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

idd want de gemiddelde auto heeft een betere vermogen/gewicht verhouding dan de gemiddelde motor
Ze doen het erom OPM, laat je toch niet zo opnaaien
One_Punch_Mickeywoensdag 30 juni 2004 @ 09:11
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Ze doen het erom OPM, laat je toch niet zo opnaaien
je kent me toch…ik hap overal op (trouwens, heb niet het hele topic doorgelezen alleen die post die ik quotte)
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 09:12
Maar wel raar dat de openingspost het over snelheden tot 200 km/u heeft.
Echt een snelheidsnoob die de quote geschreven heeft.
Doet flitservice ook gewoon persberichten copy~pasten.
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 09:18
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

je kent me toch…ik hap overal op (trouwens, heb niet het hele topic doorgelezen alleen die post die ik quotte)


Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 09:20
stomme koekblikbestuurders

Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 09:22
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:12 schreef Patrick281 het volgende:
Maar wel raar dat de openingspost het over snelheden tot 200 km/u heeft.
Echt een snelheidsnoob die de quote geschreven heeft.
Doet flitservice ook gewoon persberichten copy~pasten.
Tot WEL 200km/h!
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 09:24
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:22 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Tot WEL 200km/h!
zo hard durf jij toch niet
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 09:25
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
stomme koekblikbestuurders

Wannabee motorvriendje.
Xtreemwoensdag 30 juni 2004 @ 09:27
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:10 schreef Virus.NL het volgende:
De A5 is ook 1 recht stuk, en dan kan je nog vliegtuigen inhalen ook

Meestal rij ik 's nachts wel hard op de A44.
A44, 1 x gereden, wat een smalle, irritante kutweg vond ik dat

A348:
mama's auto haalt maar 175 a 180 op de teller... maar als ik het haal is het daar
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 09:29
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

zo hard durf jij toch niet
Ikke niet nee Aan zulke achterlijke capriolen waag ik me niet.
One_Punch_Mickeywoensdag 30 juni 2004 @ 09:33
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:29 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ikke niet nee Aan zulke achterlijke capriolen waag ik me niet.
achterlijk idd om zo achterlijk hard te rijden...
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 09:33
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:29 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ikke niet nee Aan zulke achterlijke capriolen waag ik me niet.
gelukkig "knal" je af en toe nog wel in de tunnel
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 09:34
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

achterlijk idd om zo achterlijk hard te rijden...
idioterie is het..
stel je eens voor wat er idd kan gebeuren bij dat soort snelheden op een lege weg..
daar word je even niet goed van..
Xtreemwoensdag 30 juni 2004 @ 09:36
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

idioterie is het..
stel je eens voor wat er idd kan gebeuren bij dat soort snelheden op een lege weg..
daar word je even niet goed van..
klapband is leuk
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 09:36
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

gelukkig "knal" je af en toe nog wel in de tunnel
Das wel weer leuk, 160 in zn 3 met open demper

Je moet ergens de grens trekken toch....
One_Punch_Mickeywoensdag 30 juni 2004 @ 09:37
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

idioterie is het..
stel je eens voor wat er idd kan gebeuren bij dat soort snelheden op een lege weg..
daar word je even niet goed van..
idd... op een totaal lege weg waar je geen enkel verkeer tegen kan komen…levensgevaarlijk
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 09:39
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

idd... op een totaal lege weg waar je geen enkel verkeer tegen kan komen…levensgevaarlijk
het probleem is, het is rustig.. dan ga je 125 want je denkt dat dit kan, dit is al levensgevaarlijk maar wel binnen de grens.. maar dan komt het dat je ineens 135 ga.. en dan zit je dus goed FOUT..

gelukkig hebben we daarvoor de heer Spee die over ons waakt
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 09:40
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:36 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Das wel weer leuk, 160 in zn 3 met open demper

Je moet ergens de grens trekken toch....


vrind van mij maakt altijd het raampje open gebaar als ie dat gaat doen.. waar ik hem dan uiteraard zeeer dankbaar voor ben
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 09:41
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:36 schreef Xtreem het volgende:

[..]

klapband is leuk
Kijk hier maar ..overigens nog net geen klapband..
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 09:42
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:41 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Kijk hier maar ..overigens nog net geen klapband..
hoe doe je dat
Xtreemwoensdag 30 juni 2004 @ 09:43
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:41 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Kijk hier maar ..overigens nog net geen klapband..
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 09:50
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

hoe doe je dat
Tijdje 300 km/u rijden met een band die in de verkeerde rijrichting gemonteerd is .. en vermoedelijk niet aan de snelheidspec's voldoet.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 09:51
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:50 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Tijdje 300 km/u rijden met een band die in de verkeerde rijrichting gemonteerd is .. en vermoedelijk niet aan de snelheisspec's voldoet.
naar kwikfit geweest dus..
das wel gevaarlijk..
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 09:53
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

naar kwikfit geweest dus..
das wel gevaarlijk..
Kijk maar naar het profiel, afwatering naar het hart van de band.

Ik ken het verhaal niet precies, maar de berijder schijnt gewoon naar huis gereden te zijn met 40 km/u.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 09:54
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:53 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik ken het verhaal niet precies, maar de berijder schijnt gewoon naar huis gereden te zijn met 40 km/u.

als die band ploft bij 300 is dat best eng opzich..
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 10:05
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


als die band ploft bij 300 is dat best eng opzich..
Lijkt mij wel een momentje ..
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 10:15
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:05 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Lijkt mij wel een momentje ..
mij ook.. niet meer dan dat
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 10:18
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

mij ook.. niet meer dan dat
Gekkigheid.

Maar ongelukken gebeuren in een waas .. wel eens meegemaakt?

Dit is eng als je erover nadenkt, maar het vindt plaats in een fractie van een seconde.
Geen tijd om het eng te vinden. Je denkt wel .. shit daar gaat me'motor.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 10:24
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:18 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Gekkigheid.

Maar ongelukken gebeuren in een waas .. wel eens meegemaakt?

Dit is eng als je erover nadenkt, maar het vindt plaats in een fractie van een seconde.
Geen tijd om het eng te vinden. Je denkt wel .. shit daar gaat me'motor.
wel eens meegemaakt, niet op de motor, want ik ben een koekblikhufter
zeker bij 300 heb je geen tijd om na te denken, denk ik
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 10:25
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ik ben een koekblikhufter

Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 10:26
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:25 schreef Patrick281 het volgende:

[..]


vooroordeel gasten

Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 10:27
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

wel eens meegemaakt, niet op de motor, want ik ben een koekblikhufter
zeker bij 300 heb je geen tijd om na te denken, denk ik
Ik ben wel eens over de kop gegaan met de auto .. dacht alleen maar daar gaat mijn geld..
En voor de rest was het goed vasthouden en wachten totdat de klap over was..
Maar toch denk ik dat er best even wat door je heen schiet met 300 km/u.
Misschien is het wel afscheid nemen, of een soort overlevingsdrang.
Maar ik denk meer onbegrip zoals ik tijdens een motorongeluk wel eens gehad heb.
Het gebeurt zo spontaan dat je er niets van begrijpt..
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 10:31
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:27 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik ben wel eens over de kop gegaan met de auto .. dacht alleen maar daar gaat mijn geld..
En voor de rest was het goed vasthouden en wachten totdat de klap over was..
Maar toch denk ik dat er best even wat door je heen schiet met 300 km/u.
Misschien is het wel afscheid nemen, of een soort overlevingsdrang.
Maar ik denk meer onbegrip zoals ik tijdens een motorongeluk wel eens gehad heb.
Het gebeurt zo spontaan dat je er niets van begrijpt..
ik zat bij iemand anders in de otoo.. bij dat ongeluk en d8 wat een enorme eikel...
maar goed, dat met 300 km/u en de motor ga ik maar niet proberen... maar als je ziet hoe snel iemand langsschiet met 300 denk ik toch dat je weinig tijd heb om iets te realiseren/denken..
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 10:46
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ik zat bij iemand anders in de otoo.. bij dat ongeluk en d8 wat een enorme eikel...
maar goed, dat met 300 km/u en de motor ga ik maar niet proberen... maar als je ziet hoe snel iemand langsschiet met 300 denk ik toch dat je weinig tijd heb om iets te realiseren/denken..
Ook met de motor ben ik wel eens in een flits over de kop geschoten.
Toen dacht ik toch nog .. hoe kan dit nou .. ik nie'begrijpe.
Daarna raakt ik pas het asfalt.

Bedoel met niet denken dat je het allemaal heel anders realiseert.
Je wil gelijk begrijpen hoe, wat en waarom er iets gebeurt. Althans ik..

Dus op het moment zelf vind je iets helemaal niet eng.
Eerder frusterend als er iets buiten je macht om gebeurt.

Wel off topic allemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Patrick281 op 30-06-2004 10:51:20 ]
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 10:51
zeker offtopic (maar het topic was toch al gekilled )
maar niet minder interessant.

hoe kwam het dat je met de motor over de kop ging??
en ik wil ook weten idd waarom iets gebeurt..
die kerel waar ik bij in de otoo zat ging gewoon rechtdoor op een boom.. dat begreep ik ook niet maar kon wel bedenken dat ik het een enorme eikel vond

nooit meer bij hem in de auto gezeten trouwens..
Oosthoekwoensdag 30 juni 2004 @ 11:07
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 08:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
idd want de gemiddelde auto heeft een betere vermogen/gewicht verhouding dan de gemiddelde motor
Ik zeg, als een motor met 200 door die bocht kan, lukt 't een auto met 250
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 11:20
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
zeker offtopic (maar het topic was toch al gekilled )
maar niet minder interessant.

hoe kwam het dat je met de motor over de kop ging??
en ik wil ook weten idd waarom iets gebeurt..
Jij bent ook niet veeleisend he.

Ik blokkeerde mijn voorwiel door in 1 keer flink hard te remmen.
Verbazingwekkend hoe snel je over de kop kan gaan, reed daarvoor al jaren en had nog niet eens een stoppie gemaakt ooit.

Oorzaak: fataal concentratieverlies..
Combinatie van 3 dagen te weinig geslapen (3-4 uur! wegens omstandigheden, voelde al dat ik beter thuis kon blijven maar moest naar een eerste werkdag van een nieuwe baan)- op een nieuw traject rijden waar ik nog nooit eerder reed -achtervolgd worden in fileverkeer door een andere motorrijder die een beetje zat te pushen -een dieplader die opeens piepend in de remmen ging terwijl ik net iets te lang op een verkeersbord keek welke richting ik op moest.

Normaal zit ik juist extra geconcentreerd op de motor. Even een seconde van onachtzaamheid.
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 11:21
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:07 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ik zeg, als een motor met 200 door die bocht kan, lukt 't een auto met 250
Ghe ghe .. wanneer gaan we meeten.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 11:37
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:20 schreef Patrick281 het volgende:

[..]


Ik blokkeerde mijn voorwiel door in 1 keer flink hard te remmen.
Verbazingwekkend hoe snel je over de kop kan gaan, reed daarvoor al jaren en had nog niet eens een stoppie gemaakt ooit.

Oorzaak: fataal concentratieverlies..
Combinatie van 3 dagen te weinig geslapen (3-4 uur! wegens omstandigheden, voelde al dat ik beter thuis kon blijven maar moest naar een eerste werkdag van een nieuwe baan)- op een nieuw traject rijden waar ik nog nooit eerder reed -achtervolgd worden in fileverkeer door een andere motorrijder die een beetje zat te pushen -een dieplader die opeens piepend in de remmen ging terwijl ik net iets te lang op een verkeersbord keek welke richting ik op moest.

Normaal zit ik juist extra geconcentreerd op de motor. Even een seconde van onachtzaamheid.
dat is wel kut.. lijkt me wel een dom gezicht als koekblikbestuurder als je ineens een motogast over de kop ziet vliegen
Veel schade?
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:20 schreef Patrick281 het volgende:
Jij bent ook niet veeleisend he.
me vrindin vind van wel
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 11:40
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

dat is wel kut.. lijkt me wel een dom gezicht als koekblikbestuurder als je ineens een motogast over de kop ziet vliegen
Veel schade?
Ik denk dat het wel spectakel was ja.
Schade motor was aardig maar repareerbaar. Wel verkocht met 3.500 euro verlies.
Schade zelf onherstelbaar. Sleutelbeen los en niet operabel.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 11:44
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:40 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel spectakel was ja.
Schade motor was aardig maar repareerbaar. Wel verkocht met 3.500 euro verlies.
Schade zelf onherstelbaar. Sleutelbeen los en niet operabel.
wat een gezeik zeg.. let je 2 tellen niet op...
waarom niet operabel trouwens? Heeft het nog gevolgen voor b.v. je werk dan?


ik ben blij dat ik zelf niks overgehouden heb aan dat ongeluk, als ik dit zo weer lees.. op een motor ben je natuurlijk kwetsbaarder maar toch..
#ANONIEMwoensdag 30 juni 2004 @ 11:47
Goh... ik wist niet eens dat we een A348 hebben in dit land. Ik ken alleen de N348, wat een rotweg is. Er gebeuren de laatste tijd ook constant ongelukken, trouwens.

De poltiie controleert uiteindelijk altijd daar waar te hard wordt gereden. Zo kunnen ze namelijk het makkelijkst hun geld binnenhalen.
Oosthoekwoensdag 30 juni 2004 @ 11:50
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:21 schreef Patrick281 het volgende:
Ghe ghe .. wanneer gaan we meeten.
Mwah, het is een bekend gegeven dat je op vier wielen harder een bocht door kunt dan op twee.
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 11:52
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:50 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Mwah, het is een bekend gegeven dat je op vier wielen harder een bocht door kunt dan op twee.
Alleen als je een auto hebt met grondeffect zoals een F1, F3000, F3.
DTM word al lastiger, ieder normaal koekblik goedgekeurd voor de openbare weg is kansloos.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 11:54
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:52 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Alleen als je een auto hebt met grondeffect zoals een F1, F3000, F3.
DTM word al lastiger, ieder normaal koekblik goedgekeurd voor de openbare weg is kansloos.
dan heb je mijn Crazy Reno Express Turbo nog niet meegemaakt in de bochten zeker...

edit:
jaa, daar word je stil van...

[ Bericht 8% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 30-06-2004 12:19:09 ]
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 12:21
Nuance: een normale auto is wel sneller op een kort kart achtig circuitje waarbij je de auto lekker kan omgooien. Denk aan illegale dingen in de bebouwde kom. Maar bij hoge snelheidsbochten op de snelweg zijn ze echt kansloos. Normale auto's wel te verstaan. Hier versta ik ook een WRX Impreza onder.
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]dan heb je mijn Crazy Reno Express Turbo nog niet meegemaakt in de bochten zeker...

edit:
jaa, daar word je stil van...
Ruimte genoeg voor een V12.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 12:25
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:21 schreef Patrick281 het volgende:
Ruimte genoeg voor een V12.
eerst een R5 turbo blok..
en dan een hybride aandrijving met een merlin V12

je mag ook lid worden van de club natuurlijk

Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 12:31
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

eerst een R5 turbo blok..
en dan een hybride aandrijving met een merlin V12

je mag ook lid worden van de club natuurlijk

Ik zag vorig jaar zomer hier een topic over een schildersbusje met een V8 erin.
De banden trokken helemaal plat met optrekken als hij ging optrekken -zoveel vermogen zat erin.
(en op het achterwiel zelfs )

Maar deze dingen rijdt je prive voor de lol.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 12:33
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:31 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik zag vorig jaar zomer hier een topic over een schildersbusje met een V8 erin.
De banden trokken helemaal plat met optrekken als hij ging optrekken -zoveel vermogen zat erin.
(en op het achterwiel zelfs )

Maar deze dingen rijdt je prive voor de lol.
klopt.. een mitsu L100 geweldig ding

wel prive.. maar niet voor de lol
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 12:35
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wel prive.. maar niet voor de lol
Economisch en zakelijk verantwoord kan je het niet meer noemen met een R5 turbo blok erin.
Maar ik had wel eens wat ondernemersplannen dus wie weet.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 12:38
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:35 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Economisch en zakelijk verantwoord kan je het niet meer noemen met een R5 turbo blok erin.
Maar ik had wel eens wat ondernemersplannen dus wie weet.
R5 blok zit er nog niet in..
eerst een andere grijskenteken auto op diesel hebben dan.
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 12:59
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 09:50 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Tijdje 300 km/u rijden met een band die in de verkeerde rijrichting gemonteerd is .. en vermoedelijk niet aan de snelheidspec's voldoet.
Verkeerde rijrichting Was gewoon geen ZR-band...... band die maar tot 220km/h ofzo geschikt is
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 13:08
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:59 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Verkeerde rijrichting Was gewoon geen ZR-band...... band die maar tot 220km/h ofzo geschikt is
En kijk eens naar het profiel dan, eventuele regen wordt hier van buiten naar binnen gedrukt .. is altijd andersom. Geen afwatering duzzz..
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 13:21
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:08 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

En kijk eens naar het profiel dan, eventuele regen wordt hier van buiten naar binnen gedrukt .. is altijd andersom. Geen afwatering duzzz..
imo klopt er echt nix van dat profiel
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 13:41
Ah ik zie het nu
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 14:32
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Ah ik zie het nu
En ooit wilde je zelf je banden gaan monteren bij de brandweer.
Het stond trouwens al op motorforum waar het plaatje vandaan kwam.
Topic dus niet goed gelezen verder.
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 14:43
Tja, denk je nu echt dat ik op het profiel ga letten als ik alleen zo'n ''gat'' ziet....
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 14:51
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, denk je nu echt dat ik op het profiel ga letten als ik alleen zo'n ''gat'' ziet....
Tja misschien ben je niet nieuwsgierig van aard .. en het stond ook in het topic waar je de foto gevonden had.
Maar goed niet dat het geeft.. je zegt alleen gelijk dat het enige probleem de snelheidsspecificatie is.
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 15:02
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 15:20


Volgens mij niets mis met de draairichting, water wordt gewoon netjes naar de zijkant geleidt
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 15:23
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
Tering .. knap die computers tegenwoordig. Simulatie van 19 naar 45 jaar.
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 15:24
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:23 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Tering .. knap die computers tegenwoordig. Simulatie van 19 naar 45 jaar.
Hij lijkt idd wel errug goed ja
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 15:25
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:20 schreef PatrickM het volgende:
[afbeelding]

Volgens mij niets mis met de draairichting, water wordt gewoon netjes naar de zijkant geleidt
volgens mij komt het water eerst aan de buitenkant en wordt et dan naar de binnenkant gedrukt ipv eerst aan de binnenkant en wordt het naar de buitenkant gedrukt.. maar ik kan het fout hebben
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 15:26
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:20 schreef PatrickM het volgende:
[afbeelding]

Volgens mij niets mis met de draairichting, water wordt gewoon netjes naar de zijkant geleidt
Daarom viel me het ook al niet op.... maar ik geloof oude, wijze mannetjes altijd dus vandaar dat ik Pat281 zn zin maar gaf
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 15:27
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

volgens mij komt het water eerst aan de buitenkant en wordt et dan naar de binnenkant gedrukt ipv eerst aan de binnenkant en wordt het naar de buitenkant gedrukt.. maar ik kan het fout hebben
Je moet wel erg dom c.q. levensmoe zijn om een band verkeerd om op een Busa te monteren
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 15:27
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:23 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Tering .. knap die computers tegenwoordig. Simulatie van 19 naar 45 jaar.
Vet he
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 15:29
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:27 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Je moet wel erg dom c.q. levensmoe zijn om een band verkeerd om op een Busa te monteren
inderdaad.. maar het lijkt wel zo.. maar zoals ik zei ik kan het fout hebben.. zijn er geen verkeerdombandenmonteeropbusa experts??
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 15:29
Alleen verkeerdombandenmonteeropzx7r's

En nee dat rijd niet fijn..
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 15:31
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Alleen verkeerdombandenmonteeropzx7r's

En nee dat rijd niet fijn..
op een koekblik rijd dat niet fijn.. dus op een brommer zal dat wel helemaal niks wezen..
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 16:06
Klopt en op een motor al helemaal niet.
One_Punch_Mickeywoensdag 30 juni 2004 @ 16:14
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:23 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Tering .. knap die computers tegenwoordig. Simulatie van 19 naar 45 jaar.
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 16:16
Bij mij lijkt het ook alsof het profiel verkeerd zit (Metzeler ME 33 Laser). Is gewoon een andere manier van afwatering

picje van ME 33 Laser:

Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 16:18
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:16 schreef PatrickM het volgende:
Bij mij lijkt het ook alsof het profiel verkeerd zit (Metzeler ME 33 Laser). Is gewoon een andere manier van afwatering

picje van ME 33 Laser:

[afbeelding]
Zou kunnen, maar jij hebt wel de klassieke middelstegroef die het water voor de achterband opzij werkt..
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 16:25
Tja... ik heb een topbanden set voor krachtige tourmotoren

Metzeler ME55A Metronic achter en Metzeler ME33 Laser voor.
morewoensdag 30 juni 2004 @ 16:55
Holland Casino nu ook op de A348.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 16:58
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Klopt en op een motor al helemaal niet.
brommer, motor.. allemaal hetzelfde .. net als koekblikken

Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 17:13
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

brommer, motor.. allemaal hetzelfde .. net als koekblikken
Wil je dat s.v.p. niet in 1 lijn stellen..
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 17:13
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 17:08 schreef Patrick281 het volgende:
Rietvaerder heeft ook een naked en op meetings rijden we soms 170 km/u constant.. maandje geleden stond er ook hele harde wind daar nog bovenop.
Sorry Tommy
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 17:30
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 17:13 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Sorry Tommy
waarom maar 170 constant.. beetje brommerrijder rijd toch minstens over de 200... op meetings red ik met mijn Crazy Reno Express de 170 constant ook nog wel
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 17:32
Omdat de mijne begrensd is op 25kw?

Ennuh Pepijn houdt van overdrijven Die 170 waren maar pieken..... we rijden meestal zo'n 140km/h constant als het niet te druk is
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 17:32
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 17:13 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Wil je dat s.v.p. niet in 1 lijn stellen..
[kinderachtigmode]
jullie stellen automobilisten ook op 1 lijn..
[/kinderachtigmode]
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 17:34
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 17:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Omdat de mijne begrensd is op 25kw?

Ennuh Pepijn houdt van overdrijven Die 170 waren maar pieken..... we rijden meestal zo'n 140km/h constant als het niet te druk is
170 op 25 kw is redelijk volgens mij.. vriend van mij heeft een kawasaki el250 en die haalt "maar" 150
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 18:00
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 17:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

170 op 25 kw is redelijk volgens mij.. vriend van mij heeft een kawasaki el250 en die haalt "maar" 150
EL250 is ook een choppermodel, en als ie daarmee 150 haalt vind ik dat een hele goeie prestatie voor die motor (EL250 heeft geloof ik 22 Kw vermogen en iets van 25 Nm koppel)
Heb zelf een Honda VT500C gehad, die heb ik op de teller 155 km p/h gehad
(die had 37 Kw vermogen en iets van 45 Nm koppel)

En oja, m'n huidige brommer heb ik al een paar keer 230 km p/h op de teller gehad
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 18:02
En als we dan toch gaan posen met snelheidsovertredingen: de hoogste snelheidsovertreding die ik ooit begaan heb is 170 km p/h te hard (uiteraard zonder de blauwen in de buurt )
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 18:05
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 18:05
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:00 schreef PatrickM het volgende:
Honda VT500C
(die had 37 Kw vermogen en iets van 45 Nm koppel)
En dan eruit getrokken worden door een 25kw Bandit
Virus.NLwoensdag 30 juni 2004 @ 18:05
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:02 schreef PatrickM het volgende:
En als we dan toch gaan posen met snelheidsovertredingen: de hoogste snelheidsovertreding die ik ooit begaan heb is 170 km p/h te hard (uiteraard zonder de blauwen in de buurt )
Dus je reed 200 in een 30-km-zone?
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 18:10
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:05 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Dus je reed 200 in een 30-km-zone?
Of 220 in een 50-km zone
hollander172woensdag 30 juni 2004 @ 18:14
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:05 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Dus je reed 200 in een 30-km-zone?
Of 220 in een 50km/h zone. Vandaag ook even gedaan, is lekker rustig overdag en dan lukt het wel. Ik had hem nog nooit uitgeprobeerd op top en er zit nog wel meer in maar hij gaat echt gillen, klinkt aan de ene kant niet gezond maar aan de andere kant is het toch wel een lekker geluid bij die snelheid. Ik vraag me af hoeveel verder hij nog gaat op de teller.
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 18:16
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:14 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Of 220 in een 50km/h zone.
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:10 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Of 220 in een 50-km zone
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 18:28
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:14 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Of 220 in een 50km/h zone. Vandaag ook even gedaan, is lekker rustig overdag en dan lukt het wel. Ik had hem nog nooit uitgeprobeerd op top en er zit nog wel meer in maar hij gaat echt gillen, klinkt aan de ene kant niet gezond maar aan de andere kant is het toch wel een lekker geluid bij die snelheid. Ik vraag me af hoeveel verder hij nog gaat op de teller.
Ik heb het toen gedaan op de Yamaha YZF750R van m'n zwager. Ding zat binnen no-time aan de 220. Ben maar weer optijd gaan remmen (ca. 300 meter voor het einde van die weg). En oja... was dus een 50 km weg
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 18:30
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 18:31
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 18:33
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 18:47
pff. klinkt stoer.. maar tis echt NIKS vergeleken met mijn Crazy Express
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 18:50
Tja... hetgeen wat het stoerste is wat ik ooit heb gehaald, was 145 km p/h op de teller van m'n toenmalige Seat Marbella 900 Special op de A20 ri. Hoek van Holland
Tommy_Kuklinskiwoensdag 30 juni 2004 @ 18:52
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:50 schreef PatrickM het volgende:
Tja... hetgeen wat het stoerste is wat ik ooit heb gehaald, was 145 km p/h op de teller van m'n toenmalige Seat Marbella 900 Special op de A20 ri. Hoek van Holland
hollander172woensdag 30 juni 2004 @ 19:01
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
pff. klinkt stoer.. maar tis echt NIKS vergeleken met mijn Crazy Express
Hmm dat valt mee toch? Het stukje van vandaag was het enige stukje bij Utrecht waar het kon en waar geen flitspalen stonden.

Kan het niet op de snelweg dan doen we het wel in de bebouwde kom toch?
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 19:36
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 17:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Omdat de mijne begrensd is op 25kw?

Ennuh Pepijn houdt van overdrijven Die 170 waren maar pieken..... we rijden meestal zo'n 140km/h constant als het niet te druk is
Wat is jou probleem met je 140 als het niet te druk is..
Als je 10 minuten lang 170 aanhoudt noem ik dat aardig constant.
En daarna nog een paar keer, voor 2 uur achter elkaar..
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 21:02
Dan heb je een tellerafwijking

Mijne haalt 170 alleen maar met wind mee en gunstige omstandigheden... en het duurt ook nog eens 60 jaar om de 170 te halen.

We hebben dus echt maar heel effies 170 gereden, meestal 140 ongeveer.....

Hij is RAAR jonguh, 2 uur achter elkaar 170 met een 25kw naked Never.. weet je hoeveel toeren de mijne draait bij 170km/h
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 22:19
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 21:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Hij is RAAR jonguh, 2 uur achter elkaar 170 met een 25kw naked Never.. weet je hoeveel toeren de mijne draait bij 170km/h
5.500. x2 Riet?
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 22:34
Uuuhh... 8000 bij 140.... 9000 bij 160... normaal 7000 bij 140, maar met dat kleinere voortandwiel nu 8000

Dat zou dan bij 170 9500 zijn

[ Bericht 17% gewijzigd door Rietvaerder op 30-06-2004 22:45:44 ]
Ballebekwoensdag 30 juni 2004 @ 22:44
Over de A44; ik woon ernaast
Ik rij er al jaren 2 tot 4x per dag over en weet precies waar ze staan te flitsen.
Er zijn zelfs onder een wegwijzerbord (afslag Abbenes) bosjes geplaatst waar ze achter kunnen staan met hun auto en apparatuur

Jammer is alleen dat het de laatste tijd iedere dag raak is met statieven langs de weg.
Ook barst het opeens van de VROS wagens (camera wagens) op de A44 => A4

Ik heb laatst door Duitsland gereden van Praag naar Enschede; gemiddeld reden we 190 de hele weg en nog op 1 tank diesel
Rietvaerderwoensdag 30 juni 2004 @ 22:45
PatrickMwoensdag 30 juni 2004 @ 22:55
Patrick281woensdag 30 juni 2004 @ 23:01
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Uuuhh... 8000 bij 140.... 9000 bij 160... normaal 7000 bij 140, maar met dat kleinere voortandwiel nu 8000

Dat zou dan bij 170 9500 zijn
En dan nog zo weinig trekkracht..
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 00:11
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 23:01 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

En dan nog zo weinig trekkracht..
die EL250 maakt 12000 toeren ofzo bij 150.. niet normaal hoeveel toeren dat ding maakt.. best leuk geluidje dan trouwens voor een 250
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 08:28
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 00:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

die EL250 maakt 12000 toeren ofzo bij 150.. niet normaal hoeveel toeren dat ding maakt.. best leuk geluidje dan trouwens voor een 250
Die van mij maakt er 14.500 maximaal.
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 08:58
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 00:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

die EL250 maakt 12000 toeren ofzo bij 150.. niet normaal hoeveel toeren dat ding maakt.. best leuk geluidje dan trouwens voor een 250
12000 rpm...dan begint de pret bij de mijne pas
Hagedisdonderdag 1 juli 2004 @ 09:07
Ach, voor mij is de A31, in duitsland welteverstaan, dichterbij.

Laatste keer dat ik daar reed was het met 225 km/h

Edit: Help, het topic is overgenomen door motorrijders
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 10:17
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 10:28
jeugdfoto, riet ?
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 10:30
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 10:33
PatrickMdonderdag 1 juli 2004 @ 10:40
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 10:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
jeugdfoto, riet ?
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 12:01
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 08:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

12000 rpm...dan begint de pret bij de mijne pas
wat is dat voor motor??
die EL250 haalt zijn max vermogen @ 11800 toeren en maakt max 14k.. toch niet verkeerd voor een twin 250?
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 12:10
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 12:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

wat is dat voor motor??
die EL250 haalt zijn max vermogen @ 11800 toeren en maakt max 14k.. toch niet verkeerd voor een twin 250?
Jesse en ik hebben beide een ZXR400.
Max vermogen haal je bij deze ook rond de 12.000 toeren.
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 12:13
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 12:10 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Jesse en ik hebben beide een ZXR400.
Max vermogen haal je bij deze ook rond de 12.000 toeren.
maar dat zijn meer sportmotoren toch?
ik vind het wel een dom gezicht\gehoor als die kerel op zijn "chopper" langs komt @ 12000 toeren
Patrick281donderdag 1 juli 2004 @ 12:27
Honda VTR-250. 15.000 toeren.
Patrick281donderdag 1 juli 2004 @ 12:29
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 12:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
die EL250 haalt zijn max vermogen @ 11800 toeren en maakt max 14k.. toch niet verkeerd voor een twin 250?
Ik geloof het niet zo ..
.. zonder speciale trucs draait een twin sowiezo niet zulke hoge toeren en al helemaal geen 14k max.
Hoe oud is een El250 wel niet! Niet dat ik er ooit 1 gezien heb in het echt.
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 12:41
specs
max vermogen @ 11800 rpm...
en van die max 14k zegt hij zelf, ik neem aan dat hij niet liegt.. ik zal zo ff kijken of ik er nog wat over op internet kan vinden.
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 12:52
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 12:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

maar dat zijn meer sportmotoren toch?
ik vind het wel een dom gezicht\gehoor als die kerel op zijn "chopper" langs komt @ 12000 toeren
Kijk maar naar zijn avatar.
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 12:53
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 12:52 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Kijk maar naar zijn avatar.
mooi ding..
Patrick281donderdag 1 juli 2004 @ 13:04
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 12:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
specs
max vermogen @ 11800 rpm...
en van die max 14k zegt hij zelf, ik neem aan dat hij niet liegt.. ik zal zo ff kijken of ik er nog wat over op internet kan vinden.
Oh het is een staande twin .. dacht dat het een L-twin was. Die draaien helemaal niet zo soepel..
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 13:08
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:04 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Oh het is een staande twin .. dacht dat het een L-twin was. Die draaien helemaal niet zo soepel..
deze draait wel soepel hoor .. hij heeft er alleen veel pech mee gehad
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 13:11
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 12:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

mooi ding..
En dit is die van mij:



voorste groene, die zwarte daarachter is de oude van Jesse.
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 13:12
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef hollander172 het volgende:

[..]

En dit is die van mij:

[afbeelding]

voorste groene, die zwarte daarachter is de oude van Jesse.
mooi ding man..
wat zijn de specs?
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 13:17
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

mooi ding man..
wat zijn de specs?
Die staan bij Jesse in zijn sig.
Patrick281donderdag 1 juli 2004 @ 13:18
Dan kan ik niet achterblijven ..
Niet helemaal de goede hoek, maar de enige foto die ik hier vanaf mijn werk kan laten zien.

Wel wat off topic.
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 13:19
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:17 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Die staan bij Jesse in zijn sig.
4,1 naar de 100 is best rap voor een 400cc
Patrick281donderdag 1 juli 2004 @ 13:20
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef hollander172 het volgende:

[..]

En dit is die van mij:

[afbeelding]

voorste groene, die zwarte daarachter is de oude van Jesse.
Waar is deze foto genomen ..
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 13:20
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:18 schreef Patrick281 het volgende:
Dan kan ik niet achterblijven ..
Niet helemaal de goede hoek, maar de enige foto die ik hier vanaf mijn werk kan laten zien.
[afbeelding]
Wel wat off topic.
normaal hou ik niet zo van BMW motoren.. maar deze is wel erg oke moet ik zeggen..
wat zijn de specs van deze?? getuned zie ik in je ondertitel?
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 13:21
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

4,1 naar de 100 is best rap voor een 400cc
Denk trouwens dat de specs van onze motoren wel wat beter zijn.
Ik weet niet meer precies wat er allemaal aan Jesse's fiets veranderd is maar die van mij heeft bijv. een open demper en een dynojet kitje.
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 13:22
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Waar is deze foto genomen ..
Tijdens de eerste en enige meet dat ik wel mee was, toen we nog een half uur op jou gewacht hebben omdat je via Friesland naar Noord-Brabant was gereden.
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 13:22
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:21 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Denk trouwens dat de specs van onze motoren wel wat beter zijn.
Ik weet niet meer precies wat er allemaal aan Jesse's fiets veranderd is maar die van mij heeft bijv. een open demper en een dynojet kitje.
enig id hoeveel dat scheelt dan?
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 13:24
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Waar is deze foto genomen ..
Chaam
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 13:25
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

enig id hoeveel dat scheelt dan?
Zal hoogstens een paar PK zijn, koppel weet ik niet maar dat zal niet drastisch hoger liggen.

Die 4,1 sec naar 100 haal je niet overigens, daar zullen we nog wat jaartjes voor moeten oefenen.
Hij is in ieder rap genoeg om sprintjes te winnen met de "snelle" auto's en dat met twee vingers in je neus.

Gisteren nog een paar sprintjes getrokken tegen een GSXR1100 maar dat wilde niet zo vlotten.
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 13:25
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

normaal hou ik niet zo van BMW motoren.. maar deze is wel erg oke moet ik zeggen..
wat zijn de specs van deze?? getuned zie ik in je ondertitel?
deze BMW is echt en je zou em eens moeten horen
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 13:25
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Chaam
Oh ja zo heette dat gat!
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 13:26
ik ook maar ff spammen dan
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 13:29
Dan doen we deze ook maar weer even, de oude van Pepijn:

One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 13:32
voor pepijn een betere hoek
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 13:41
die BMW is zeker wel mooi ja
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 13:44
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
die BMW is zeker wel mooi ja
Heb je dat kinderstoeltje aan de zijkant ook gezien? Nee geintje is wel een leuk ding maar dat blok........
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 13:46
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:44 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Heb je dat kinderstoeltje aan de zijkant ook gezien? Nee geintje is wel een leuk ding maar dat blok........
2 stoeltjes en ze zitten nog scheef ook ten op zichte van elkaar is gewoon een brute motor
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 13:49
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

2 stoeltjes en ze zitten nog scheef ook ten op zichte van elkaar is gewoon een brute motor
Is wel een mooi ding maar op die linkse foto heb je echt zoiets van "er moet nog even de zaag in".
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 13:50
als je erachter rijdt zie je die dingen niet eens zitten
Patrick281donderdag 1 juli 2004 @ 18:20
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
normaal hou ik niet zo van BMW motoren.. maar deze is wel erg oke moet ik zeggen..
wat zijn de specs van deze?? getuned zie ik in je ondertitel?
Ik hield ook niet van BMW motoren, maar was op een gegeven moment kettingaandrijving zo zat en bepaalde zwakheden in ontwerp afwerking van mijn vorige motor .. plus dat ik er schade mee had waara ik al een tijdje wat aan probeerde te doen.

Het moest allemaal op een wat hoger plan komen, dan maar wat minder sportief.

Maar nu na 4 weken met de Beemer kan ik dit zeggen:
Het rijdt in ieder geval top, veel beter dan het op papier doet geloven.
In de bochten ligt hij superstabiel, met remmen blijft alles rustig / geen duikgedrag.
Het is allemaal een stuk sportiever dan ik vooraf gedacht had.

Welke spec's? Vermogen enz?

Stage 1
Stage 2
Stage 3
Stage 4
Stage 5

Door het karakter van het blok is het niet al te hoge vermogen bij bijna elk toerental al beschikbaar, een supersport die in de verkeerde powerband zit of een berijder die niet goed kan schakelen rijd je er finaal uit. Zelfs bij snelheden boven de 170 is het een kwestie van even de pols naar achter en je krijgt een duw in je rug. Toen Rietvaerder bij een meet bijvoorbeeld even in wilde halen bij 140-150 km/u gaf ik gas in de 6'de versnelling en veel sneller dan ik kon bevatten zat ik op 230. Was niet de bedoeling. Hij kon natuurlijk nog een stuk harder ..

Lekker is ook het uitlaatgeluid bij een liggende 2'cylinder, er wil nog wel eens wat benzine in het uitlaatsysteem komen. Een bekend euvel van het BMW Boxerconcept. Dit uit zich in een knal /soms 2-3 bij gas dicht. Toen ik de motor op mijn werk liet zien riep een collega: er komen vlammen uit de uitlaat!! Dat was wel een leuke demonstratie.
Patrick281donderdag 1 juli 2004 @ 18:29
Oh ja .. er zitten een paar zo goed als open uitlaten op ..
Daar heb ik al rare dingen mee meegemaakt van koekblikkers die al rijdende polsbewegingen gaan maken tot jongeren die aan het voetballen zijn - stoppen en hetzelfde gebaar maken .. meer .. meer .. gas! En onderwijl roepen en klappen.. Mensen ervaren het nu niet als lawaai maar -door het 2'cylinder blok die een heel ander geluid maakt dan een racemotor als prettig geluid.

Apart om mee te maken.

Maar ja van een ander klinkt het altijd leuker om te horen:
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]deze BMW is echt en je zou em eens moeten horen
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:27
Pffff... 4,1 sec naar de 100

In mijn boekje staat dat de Bandit op vol vermogen het in 3.6 kan
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:28
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef hollander172 het volgende:

[..]

En dit is die van mij:

[afbeelding]

voorste groene, die zwarte daarachter is de oude van Jesse.
Kijk das nou nog eens een mooie motor, die rode

Oh en die gast erachter dan, die heeft een mooi pak!
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 19:30
ik wil die BMW horen..
waar woon je?
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:35
Zo bijzonder is het nu ook weer niet
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:35
Jouw Crazy Express klinkt vast cooler toch?
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:37
Ikke ook spammen, ik heb de lompste (volgens bepaalde figuren )

Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:38
Waar zijn mn spiegels gebleven
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 19:38
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Pffff... 4,1 sec naar de 100

In mijn boekje staat dat de Bandit op vol vermogen het in 3.6 kan
klote he die ringen
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:38
Ok welke hond heeft mn spiegels gejat
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:38
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

klote he die ringen
Wie komt mij pas bij de 50 voorbij
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 19:39
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:38 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Wie komt mij pas bij de 50 voorbij
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

echt klote he die ringen
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:40
OF jouw ZXR is gewoon minder snel bij het stoplicht dan de mijne, OF jij hebt geen gevoel voor de koppeling Kweenie wat erger is

Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:41
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 19:41
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:40 schreef Rietvaerder het volgende:
OF jouw ZXR is gewoon minder snel bij het stoplicht dan de mijne, OF jij hebt geen gevoel voor de koppeling Kweenie wat erger is

ach, ik heb tenminste geen geknepen lomperik
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:42
Inderdaad, de jouwe is van nature al langzaam
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 19:44
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok welke hond heeft mn spiegels gejat
deze misschien:


het is wel een lompe spiegel...
One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 19:45
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Inderdaad, de jouwe is van nature al langzaam
tijd voor:
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 19:46
Hehe ben je nu al uitgeluld OPM

One_Punch_Mickeydonderdag 1 juli 2004 @ 19:50
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Hehe ben je nu al uitgeluld OPM

[afbeelding]
nee hoor
yupdonderdag 1 juli 2004 @ 20:25
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:18 schreef Patrick281 het volgende:
Dan kan ik niet achterblijven ..
Niet helemaal de goede hoek, maar de enige foto die ik hier vanaf mijn werk kan laten zien.
[afbeelding]
Wel wat off topic.
Het is hier toch een offtopic oorlog geworden

Maar wtf is dit voor BMW motor? Is dit een special edition ofzo? Ziet er mooit uit man!
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 21:04
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Jouw Crazy Express klinkt vast cooler toch?
mijn Crazy Express is echt wel te gek ja..
lid worden??
Rietvaerderdonderdag 1 juli 2004 @ 21:06
Wat schuift het... ?
Tommy_Kuklinskidonderdag 1 juli 2004 @ 21:15
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 21:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat schuift het... ?
jij mag gratis lid worden
hollander172donderdag 1 juli 2004 @ 21:55
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:40 schreef Rietvaerder het volgende:
OF jouw ZXR is gewoon minder snel bij het stoplicht dan de mijne, OF jij hebt geen gevoel voor de koppeling Kweenie wat erger is

Discussie over de trage ZXR hadden we toch al gehad? Als je je koppeling weg wil fikken wil ie best heel rap uit de startblokken komen maar dat lijkt me niet de bedoeling, dan maar wat minder hard.
Patrick281donderdag 1 juli 2004 @ 23:53
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:25 schreef yup het volgende:
Maar wtf is dit voor BMW motor? Is dit een special edition ofzo? Ziet er mooit uit man!
Kleur, spuitwerk en bestickering is gewoon standaard. Er is wel voor meer dan 5.000 aan verspijkerd. (denk aan carbon achterspatbord, carbon onderkuip, uitlaten, chip tuning enz)
Live ziet er echt beter uit dan op de foto.
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 22:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik vond dat blok er in het begin raar uit zien, stak veel te ver uit en eigenlijk zag het er niet uit, zo ver. tot ik hem in het echt zag en hoorde mijn oordeel in het begin was natuurlijk alleen op basis van plaatjes, in het echt is elke motor anders
Rietvaerdervrijdag 2 juli 2004 @ 00:15
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 21:55 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Discussie over de trage ZXR hadden we toch al gehad? Als je je koppeling weg wil fikken wil ie best heel rap uit de startblokken komen maar dat lijkt me niet de bedoeling, dan maar wat minder hard.
Koppeling wegfikken zegt ie..... materiaal is hard zat. Waar is een ZXR anders voor... is toch een racer, moet ie maar tegen kunnen

Als je rustig wilt toeren moet je maar geen ZXR400 kopen
hollander172vrijdag 2 juli 2004 @ 08:40
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:15 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Koppeling wegfikken zegt ie..... materiaal is hard zat. Waar is een ZXR anders voor... is toch een racer, moet ie maar tegen kunnen

Als je rustig wilt toeren moet je maar geen ZXR400 kopen
Als je rap weg wil komen op een ZXR zal je toch veel toeren moeten maken en de koppeling moeten slippen om het toerental hoog te houden. Geen koppel he? Maar dat hoef ik jou toch niet uit te leggen?
Rietvaerdervrijdag 2 juli 2004 @ 10:02
Ja, duh, dat snap ik. Maar is overdreven als je zegt dat je daarmee de koppeling ''wegfikt''. Moet ie maar tegen kunnen hoor.
PatrickMvrijdag 2 juli 2004 @ 15:05
Als je gewoon hard optrekt gebeurt er niets met je koppeling hoor
Alleen als je met teveel slip optrekt, dan hebbie wel vrij snel een probleem als je dat te vaak doet
Rietvaerdervrijdag 2 juli 2004 @ 17:01
Ervaring mee dan?

Ze kunnen echt wel tegen een stootje hoor
PatrickMvrijdag 2 juli 2004 @ 17:19
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 17:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Ervaring mee dan?

Ze kunnen echt wel tegen een stootje hoor
Maar als je ze te vaak teveel op hun lazer geeft kan je bij elke beurt gelijk je koppelingsplaten, drukgroepen en drukveren laten vervangen
En als je een BMW motor hebt betekent dat dat je weer een halve maandsalaris weg kan brengen om alleen al je koppeling te laten fixen (terwijl je voor de meeste motoren voor ¤ 200,- klaar bent incl. montage )
Rietvaerdervrijdag 2 juli 2004 @ 17:39
Ik heb de mijne er gisteren uit gehad en waren nog prjma..... na 41500km.....
PatrickMvrijdag 2 juli 2004 @ 17:59
Mijn platen stammen vanaf het begin van de motor, en met de symptonen die ik van mijn reparateur kreeg te horen, heb ik dus vanaf dag 1 dat ik de motor heb met verrotte platen gereden

symptoom 1: zwaar werkende koppeling
symptoom 2: (op het moment dat de koppeling echt op begint te raken en aan het einde van z'n latijn is) slippende koppeling
PatrickMvrijdag 2 juli 2004 @ 18:47
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 17:39 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb de mijne er gisteren uit gehad en waren nog prjma..... na 41500km.....
Om de mijne te kunnen bekijken moet overigens de complete achterkant eraf gehaald worden.
Het gedeelte binnen de gele omlijning is er afgehaald (alleen de achterbrug is geloof ik blijven zitten, maar verder alles weg incl. cardanas)

hollander172vrijdag 2 juli 2004 @ 19:34
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:05 schreef PatrickM het volgende:
Alleen als je met teveel slip optrekt, dan hebbie wel vrij snel een probleem als je dat te vaak doet
Die slip heb je juist nodig bij een ZXR om hem op toeren te houden en in ieder geval wat koppel voorhanden te hebben.
Rietvaerdervrijdag 2 juli 2004 @ 19:52
Je kan ook TEVEEL laten slippen Lars....

Je kan nog zo intelligent zijn, maar de praktijk is toch altijd anders dan in theorie Lars

(Doel ik ook ff over je uitspraak over de vering, je wou de Ohlins vervangen door WP? Je bent gek.... Ohlins is vele malen beter dan WP )
hollander172vrijdag 2 juli 2004 @ 20:04
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:52 schreef Rietvaerder het volgende:
(Doel ik ook ff over je uitspraak over de vering, je wou de Ohlins vervangen door WP? Je bent gek.... Ohlins is vele malen beter dan WP )
Die begrijp ik even niet, ik wilde niks vervangen hoor.
Die Ohlins achter zit mij best.
Rietvaerdervrijdag 2 juli 2004 @ 20:28
Dat vertelde OPM mij op de meet.... Hij zei dat de Ohlins je niet beviel.......
One_Punch_Mickeyvrijdag 2 juli 2004 @ 22:43
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 20:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat vertelde OPM mij op de meet.... Hij zei dat de Ohlins je niet beviel.......
dat is wat je zelf zei lars, op de meet in chaam...en dat ie vanwege de vering niet vooruit te branden was dat kon ik niet helemaal vatten...

[ Bericht 15% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-07-2004 23:23:41 ]
Rietvaerderzaterdag 3 juli 2004 @ 00:22
Vaaaaaaaag
hollander172zaterdag 3 juli 2004 @ 11:07
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 22:43 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dat is wat je zelf zei lars, op de meet in chaam...en dat ie vanwege de vering niet vooruit te branden was dat kon ik niet helemaal vatten...
Ik heb niks gezegd over vervangen met WP wel heb ik gezegt dat ik de vering te hard vond n.a.v. de klinkerweggetjes daar in de omgeving.
One_Punch_Mickeyzaterdag 3 juli 2004 @ 11:09
mwah, ok dan heb ik je missch verkeerd begrepen (wat me erg sterk lijkt ). ik dacht toch echt dat ik je zoiets hoorde zeggen in chaam...weet je al meer over morgen?

[ Bericht 27% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 03-07-2004 11:16:52 ]
Rietvaerderzaterdag 3 juli 2004 @ 11:10
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:07 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik heb niks gezegd over vervangen met WP wel heb ik gezegt dat ik de vering te hard vond n.a.v. de klinkerweggetjes daar in de omgeving.
Dan zet je hem toch iets zachter....
hollander172zaterdag 3 juli 2004 @ 11:13
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:10 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dan zet je hem toch iets zachter....
Heb ik toen toch gedaan? Zelfs in de zachtste stand rammelde ik er bijna vanaf en moest ik op de stepjes gaan staan om geen koppijn te krijgen, dat viel me dus behoorlijk tegen.
Rietvaerderzaterdag 3 juli 2004 @ 11:14
Wat kan je allemaal instellen er aan?
hollander172zaterdag 3 juli 2004 @ 11:16
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat kan je allemaal instellen er aan?
Ik kan de demping zelf instellen op het reservoir, ik heb er verder nog niet naar gekeken. Zal zo eens op de site kijken bij Ohlins.
Rietvaerderzaterdag 3 juli 2004 @ 11:18
Ding moet je echt wel goed kunnen instellen....
PatrickMzaterdag 3 juli 2004 @ 11:18
>>>> SC kan beter in Fok Motorclub [SC deel 47] <<<<

* PatrickM speelt ff voor modje
hollander172zaterdag 3 juli 2004 @ 11:21
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:18 schreef PatrickM het volgende:
>>>> SC kan beter in Fok Motorclub [SC deel 47] <<<<

* hollander172 speelt ff voor modje
mod
jwstoopwoensdag 14 juli 2004 @ 18:47
Hey mensen 'by the weg' ik kwam vandaag en gister over de A348 en geen controles meer te bekennen..... Iedereen rijdt wel netjes 120 trouwens, dus het heeft wel geholpen! Zouden ze gebluft hebben over de lengte van de controles?
Tommie84woensdag 14 juli 2004 @ 19:03
Ze rijden er ook onderkoffer rond met camera-auto's en motoren.
jwstoopdonderdag 15 juli 2004 @ 11:23
Ja maar daar let ik altijd op, niks gezien