abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20273924
Kan je met een gewone fles cola ook al.

Afgelopen zaterdag had ik een fles pepsi twist die niet helemaal vol was. Dus liep ik naar buiten om hem eigenlijk in de put leeg te gooien. Maar toen leek het me wel lollig de dop eraf te laten springen.

Ik pakte de fles en gooide (niet eens hard) hem recht met de onderkant op de straat. De onderkant sprong (tegen mijn verwachting in, ik dacht dat de dop het zou begeven) er vanaf en de fles werd gelanceerd. Die ligt nu op het dak van het magazijn
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_20273941
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:17 schreef Fliepke het volgende:
dus, volgende vraag, waar krijg ik droog ijs?
ijs is droog

tot het smelt
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_20274286
Colafles

1) 1/4 cola opdrinken, 5-7 suikerklontjes erin, dop erop, even laten reageren en gooien

(dat filmpje wat in zijn hand explodeerde was volgens mij chloor met alcohol)
onder
pi_20277613
Yeah, chlorine met alcohol. Wat een sukkel ej. Die moet zich voortaan behelpen met een stompje., mwoahahaha.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:29:47 #30
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20286863
krijg zo'n beetje de indruk dat het niet uitmaakt wat je erin stopt, als je maar flink schud en hard gooit
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:35:34 #31
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20286993
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:29 schreef Grumpey het volgende:
krijg zo'n beetje de indruk dat het niet uitmaakt wat je erin stopt, als je maar flink schud en hard gooit
Ja eigenlijk wel .
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:21:31 #32
71411 GINandJUICE
k vind dat kruisje gewoon mooi
pi_20351777
Best wel es leuk om te proberen,

Maar voor je aan zo een dingen begint informeer je jezelf best wel eens grondig op verschillende sites, tenminste als je beide handen wilt behouden enzo..

Ik krijg eigelijk wel zin om dat ook eens te proberen
pi_20396926
Kijk en huiver:
http://www.big-boys.com/articles/article.asp?filename=chlorine
En doe geen domme dingen.
pi_20401353
Petfles schieten !

Ventiel aan een slang verbinden, daaraan een drukmeter. Oppompen met een fietspomp tot 5 bar en dan het ventiel met een touwtje er af trekken, schiet echt honderden meters ver als je het goed doet .

En idd een pepermuntje of mentosje werkt goed
pi_20486548
Droog ijs kan je kopen bij elke droogijshandelaar. kijk eens in de gouden ginds onder CO2.

Het normale nut, mobiel koeltransport zonder accu's of generatoren. of special effects. Als je mist over de vloer ziet hangen is het of vieze smurrie die verneveld word, of droogijs dat verdampt.

Wat gebeurd er. Simpel, droogijs, of CO2 is vaste vorm is -79°. En het smelt niet maar gaat direct over in gasvorm, sublimatie genaamd.De omzeting van vast naar gas gaat gepaard met een vergroting van het volume; 512 keer om juist te zijn.

Dus 20 cc in een 1.5L fles geeft je een theoretische drukverhoging van 7 bar. Een nrormale PET fles knapt bij 6 bar...

Veel plezier, en houd de handen heel met spelen met CO2.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_20486945
Goeie info Blackheart...grappig spul dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')