Ik heb mijn pc nu een jaar en tot nu toe ging alles goed. Pc, monitor en speakers had ik in een stekkerblok zitten met schakelaar, zodat ik met 1 knop alles aan kon zetten.
De pc van mijn zus was hetzelfde geschakeld, zij het dat het hier om een oude pc ging (p100) met hp 690c printer. Echter, wanneer zij haar pc aan of uitzette met de schakelaar in haar stekkerblok viel wel eens de stroom uit (aardlekschakelaar). we namen aan dat het kwam doordat haar pc zo oud was. Nu echter heeft ze haar pc niet meer nodig en kreeg ik die ouwe printer. Verder niks mis mee, kon wel een ouwe gebruiken aangezien de nieuwe op een andere pc hing en we geen printerserver of iets hadden.
Echter, de 2e keer dat ik mijn pc aan wil zetten (met die printer aangesloten) slaat de stroom uit. tot twee keer toe. Ik nam aan dat het dan aan de printer lag, dus heb ik dat ding helemaal ontkoppeld (stroom + printerkabel). Daarna kreeg ik de computer helemaal niet meer aan met de schakelaar in de stekkerdoos. een kabelhaspel werkte wel gewoon, maar het stekkerblok alleen nog maar als ik de pc inplugde nadat het ding(het stekkerblok dus) aangezet was. Voor de rest werkt mijn pc helemaal goed, dus vraag ik mij af wat de reden van dit kan zijn. Zou het stekkerblok kapot zijn, of zou er iets op mijn mobo/voeding netwat beschadigd kunnen zijn door die printer??
specs: (weet niet of iemand er iets aan heeft)
printer hp 690 c+, aangesloten via printerpoort (geen usb dus)
stekkerblok: bouwmarktmerk, voor 6 grote stekkers met schakelaar
mijn pc: 3000+xp, a7n8x2.0 mobo, 1024 MB ddr ram, 9800xt 256 mb, 120 gb seagate, cd-brander en dvd speler, cheap-ass voeding (die het volgens mij goed doet, alleen de 12 voltlijn wijkt 0.9 volt af), iiyama 17" monitor en creative 5.1 p580 boxjes.
mijn zus der pc: p100, mobo onbekend (géén atx iig), 250 wat voeding, 15" crt philips, svga kaart 2 mb, 1.2 + 3.2 gb hd's en de standaard zooi
alvast bedankt voor de moeite