abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20335124
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:30 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ok, mijn excuse, een deeel van de familie dan. Beide broers stellen de eer van de familie in hoger aanzien dan het naleven van wetten en omgangsvormen. Ik kan het wel begrijpen dat de broer uit angst niets verteld heeft, maar dat mag je niet als excuus gebruiken, het is zijn probleem kortom.
Had hij het meteen opgebiecht dan had men bewijs tegen de toen nog levende dader, iets wat tot dit bericht alleen berustte op verdenkingen.
Cultuur staat onder de wet, niet erboven.
Je hebt wel gelijk dat de wet boven cultuur staat, dat is ook zo, maar ga maar na,als jij als ik meen 14 of 15 jarig jochie zo je broer ziet te keer gaan ben je echt wel onder de indruk en bang........
En al had het uit gekomen toen Okan nog leefde, had het voor de familie van Marion ook niet veel meer uitgehaald ben ik bang, hij was al ten dode opgeschreven en niks kon hem meer schelen...
In dit geval zou je bijna zeggen jammer dat zo iemand er maar!!!! van af komt met kanker!!!!!!!!
(Met alle respect naar mensen die helaas die vreselijke ziekte dragen)
Nou zeg da's lekker................:-)
pi_20335354
foutje dubbel bericht
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:14:26 #53
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_20336153
Bah, ik kots op die eercultuur. Wat een irritant zandvlooientrekje is dat toch ook, die zg 'eer van de familie'. Je ziet wat er van komt. Er zijn meer eerculturen die uitvloeiingen hebben in zware
gestoordheid, apenomgangsvormen en criminaliteit. Siciliaanse maffia anyone?
Eigenlijk moet je het niet eens cultuur noemen, die eercultuur.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_20336314
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Bah, ik kots op die eercultuur. Wat een irritant zandvlooientrekje is dat toch ook, die zg 'eer van de familie'. Je ziet wat er van komt. Er zijn meer eerculturen die uitvloeiingen hebben in zware
gestoordheid, apenomgangsvormen en criminaliteit. Siciliaanse maffia anyone?
Eigenlijk moet je het niet eens cultuur noemen, die eercultuur.
Precies, het is ook om te kotsen en bovenal is het zeer onislamitisch. Gelukkig hanteertTurkije momenteel extra zware straffen voor eerwraak en dergelijke.
pi_20347357
Ik denk ook niet dat het hier om "eerwraak" is gegaan lijkt me?
Welke eer moest hij verdedigen doormiddel van zijn exvriendin en bovendien zijn eigen!! kind te vermoorden???
En als er iets on islamitisch is dan is het wel je eigen bloed (kind) te vermoorden!!!!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:39:02 #56
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_20358795
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 22:17 schreef angelkiss het volgende:
Ik denk ook niet dat het hier om "eerwraak" is gegaan lijkt me?
Welke eer moest hij verdedigen doormiddel van zijn exvriendin en bovendien zijn eigen!! kind te vermoorden???
En als er iets on islamitisch is dan is het wel je eigen bloed (kind) te vermoorden!!!!
Nou, als je dochter zich voor het huwelijk heeft laten pakken wil het nog wel eens anders gaan hoor........
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')