abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 29 juni 2004 @ 08:13:28 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20270640
quote:
Vier jaar cel geëist tegen broer Okan O.

Van een onzer verslaggevers

AMSTERDAM, dinsdag
De advocaat-generaal bij het gerechtshof in Amsterdam, mevrouw C.A. van Beuningen, eiste gisteren een gevangenisstraf van vier jaar met aftrek tegen Özgür O. (26) wegens medeplichtigheid aan de moord op de elf maanden oude baby Romy van Buuren, zeven jaar geleden in de duinen bij Egmond.
Zij verweet de verdachte geen enkele poging te hebben ondernomen om het gruwelijke misdrijf te voorkomen. De baby werd op 8 juni 1997 door haar vader Okan O., de oudste broer van Özgür, vermoord. Eerder die avond had Okan zijn ex-vriendin Marion van Buuren, de moeder van Romy, op dezelfde plek om het leven gebracht. Okan kon niet voor de gruwelijke dubbele moord worden vervolgd, omdat hij in 1998 aan kanker overleed. Marion en Romy waren al vijf jaar spoorloos, toen Özgür totaal onverwacht aan de ouders van Marion kwam opbiechten waar hun dochter en Romy waren begraven.
Volgens het echtpaar Van Buuren vertelde hij bij diezelfde gelegenheid dat hij op 8 juni 1997 op Romy had gepast, dat Okan en Marion waren vertrokken en Okan vervolgens alleen was teruggekeerd. Hij vertelde de ouders ook dat hij daarna met zijn broer naar de duinen was gereden, waar hij getuige was van de moord.

Een dag later verklaarde Özgür echter aan de politie dat hij pas een maand na het misdrijf van Okan had gehoord waar de lichamen waren begraven.
Na een eis van vijf jaar werd Özgür vorig jaar door de rechtbank in Alkmaar vrijgesproken. De advocaat-generaal benadrukte gisteren dat zij het verhaal van de familie Van Buuren over de toedracht uiterst betrouwbaar achtte, mede door ondersteunende getuigenverklaringen.

Uitspraak maandag 12 juli
Ik dacht dat er verschoningsrecht ofzoiets was, dat hij niet vervolgt kon worden?
pi_20276255
Ik vind vier jaar nog erg matig voor zo'n laffe en misselijke daad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_20278761
Die Okan Oktay, dat was me d'r eentje!
PE#1
pi_20279048
Haha, wat een opmerking!
PE#1
pi_20279131
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:23 schreef convinced het volgende:
Haha, wat een opmerking!
Ik dacht ik geef de topic een impuls. Het is zo dood.
pi_20279260
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik dacht ik geef de topic een impuls. Het is zo dood.
Het topic bedoel je vast?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 14:30:38 #8
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20279261
Die Turk had dus beter zijn snuit kunnen houden
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 29 juni 2004 @ 14:32:13 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_20279310
Bah.

Van mij had deze gast nog wel wat zwaarder gestraft mogen worden. 5 jaar je bek houden terwijl die ouders werkelijk gesmeekt hebben bij grote broer om de begraafplaats te vertellen.

Zeldzaam ziekeliijk dit
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_20279608
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:32 schreef robh het volgende:
Bah.

Van mij had deze gast nog wel wat zwaarder gestraft mogen worden. 5 jaar je bek houden terwijl die ouders werkelijk gesmeekt hebben bij grote broer om de begraafplaats te vertellen.

Zeldzaam ziekeliijk dit
Het is inderdaad jammer dat de doodstraf is afgeschaft.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 14:45:55 #11
16625 robh
pi_20279647
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Het is inderdaad jammer dat de doodstraf is afgeschaft.
Da's jouw mening
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_20279661
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:45 schreef robh het volgende:

[..]

Da's jouw mening
Klopt. Had jij hem liever met bloemen onthaald?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 14:50:56 #13
16625 robh
pi_20279786
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Klopt. Had jij hem liever met bloemen onthaald?
Je bent te doorzichtig Kirmizi. Lees maar even terug.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_20279871
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:50 schreef robh het volgende:

[..]

Oke, bh. Je wilt hem zwaarder straffen.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 14:54:52 #15
16625 robh
pi_20279894
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Oke. Je wilt hem zwaarder straffen.
Heel goed

Je gaat door voor de koelkast
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_20279984
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het topic bedoel je vast?
De topic mag ook.
PE#1
pi_20280017
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:50 schreef robh het volgende:

[..]

Hoeveel jaar zou jij hem geven?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:00:45 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20280037
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Tja, die koerdische Turken ook.
Die Turken ook....
Zodra ze de kans krijgen Koerden zwart te maken...
Krekker is de bom!
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:02:49 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20280081
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 08:13 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik dacht dat er verschoningsrecht ofzoiets was, dat hij niet vervolgt kon worden?
Ik denk niet dat dit opgaat wanneer je zelf al dan niet indirect bij het misdrijf betrokken bent SunChaser. En iemand die de kans heeft het misdrijf tegen te houden is hier naar mijn mening dus bij betrokken.
Krekker is de bom!
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:03:44 #20
16625 robh
pi_20280096
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Goeie vraag

Roepen om hardere straffen is ook veel te makkelijk. Ik vind 10 jaar wel redelijk.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_20280149
Op welke gronden is hij eigenlijk medeplichtig?
PE#1
pi_20280197
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

15 tot 20, om mee te beginnen.
pi_20280317
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:05 schreef convinced het volgende:
Op welke gronden is hij eigenlijk medeplichtig?
quote:
Volgens het echtpaar Van Buuren vertelde hij bij diezelfde gelegenheid dat hij op 8 juni 1997 op Romy had gepast, dat Okan en Marion waren vertrokken en Okan vervolgens alleen was teruggekeerd. Hij vertelde de ouders ook dat hij daarna met zijn broer naar de duinen was gereden, waar hij getuige was van de moord.
Plus dat het smerig is dat hij nooit z'n mond heeft opengetrokken over deze gruwelijke misdrijven.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:13:53 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20280331
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

15 tot 20, om mee te beginnen.
Zeker omdat het een Koerd is
Krekker is de bom!
pi_20280361
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

[..]

Plus dat het smerig is dat hij nooit z'n mond heeft opengetrokken over deze gruwelijke misdrijven.
Maar ik bedoel op welke gronden hij volgens justitie medeplichtig is bevonden. Wat die krant en familie te melden hebben is niet zo relevant, want niet toereikend.
PE#1
pi_20280421
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:14 schreef convinced het volgende:

[..]

Maar ik bedoel op welke gronden hij volgens justitie medeplichtig is bevonden. Wat die krant en familie te melden hebben is niet zo relevant, want niet toereikend.
Op deze gronden dus, want naar aanleiding hiervan werd hem het volgende verweten:
quote:
Zij verweet de verdachte geen enkele poging te hebben ondernomen om het gruwelijke misdrijf te voorkomen.
.
pi_20280500
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Op deze gronden dus, want naar aanleiding hiervan werd hem het volgende verweten:
[..]

.
O ja. Wel vreemd dat hij dan veroordeeld is. Hoe hebben ze in 's hemelsnaam kunnen bewijzen dat die Özgür Oktay niet heeft geprobeerd zijn broer te stoppen?
PE#1
pi_20280517
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zeker omdat het een Koerd is
Neu, omdat hij het verdient.
pi_20280536
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:20 schreef convinced het volgende:

[..]

O ja. Wel vreemd dat hij dan veroordeeld is. Hoe hebben ze in 's hemelsnaam kunnen bewijzen dat die Özgür Oktay niet heeft geprobeerd zijn broer te stoppen?
Op basis van meerdere getuigenverklaringen die men uiterst betrouwbaar heeft geacht.
pi_20280569
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Op basis van meerdere getuigenverklaringen die men uiterst betrouwbaar heeft geacht.
Ja, oké. Maar dan hebben die mensen hen dus gezien ten tijde van de moord? Of Özgür heeft allemaal lopen kwatsen dat hij erbij was en dat hij niks deed?
PE#1
pi_20280605
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:23 schreef convinced het volgende:

[..]

Ja, oké. Maar dan hebben die mensen hen dus gezien ten tijde van de moord? Of Özgür heeft allemaal lopen kwatsen dat hij erbij was en dat hij niks deed?
Dat staat niet precies het artikel, maar ik neem aan dat het op basis is van getuigen die hem er over hebben horen vertellen en wellicht nog mensen die hem daar ter plaatse hebben gezien, gegevens van zijn mobiele telefoon, bandensporen... Kan echt vanalles zijn.
pi_20280669
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat staat niet precies het artikel, maar ik neem aan dat het op basis is van getuigen die hem er over hebben horen vertellen en wellicht nog mensen die hem daar ter plaatse hebben gezien, gegevens van zijn mobiele telefoon, bandensporen... Kan echt vanalles zijn.
Nee, het zijn getuigen. Dus of mensen hebben hen gezien (wat me onlogisch lijkt, omdat het altijd een raadsel was of die twee nu nog leefden of niet), of hij heeft lopen lullen. Dat is dus het meest voor de hand liggende. Dan is het wel een grote ezel.
PE#1
pi_20280697
En dan moeten die getuigen ook veroordeeld worden. Zij hebben de informatie immers ook voor zich gehouden. Özgür is zelf naar de politie gegaan.
PE#1
pi_20280712
Sunchaser, waar heb je dat artikel vandaan?
PE#1
pi_20280759
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:27 schreef convinced het volgende:

[..]

Nee, het zijn getuigen. Dus of mensen hebben hen gezien (wat me onlogisch lijkt, omdat het altijd een raadsel was of die twee nu nog leefden of niet), of hij heeft lopen lullen. Dat is dus het meest voor de hand liggende. Dan is het wel een grote ezel.
Dat zou goed kunnen dat het een grote ezel is. Niet voor niets wordt de informatie die verkregen is uit de getuigenverklaringen zeer betrouwbaar genoemd. Dat doet men echt niet zo maar.
pi_20280801
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:23 schreef convinced het volgende:

[..]

Hmm, je staat daar, je broer heeft je net verteld dat hij zijn vriendin/ex-vriendin heeft vermoord. Het lijk ligt voor je voeten. Je broer heeft een shotgun in zijn handen en is kennelijk erg boos. Ik zou ook mijn mond houden denk ik.
pi_20280941
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:32 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hmm, je staat daar, je broer heeft je net verteld dat hij zijn vriendin/ex-vriendin heeft vermoord. Het lijk ligt voor je voeten. Je broer heeft een shotgun in zijn handen en is kennelijk erg boos. Ik zou ook mijn mond houden denk ik.
Ik ook. Maar ik zou hem ook dichtgehouden hebben.
PE#1
pi_20282193
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:37 schreef convinced het volgende:

[..]

Ik ook. Maar ik zou hem ook dichtgehouden hebben.
Het ergste wat ik ervan gelezen heb is dat de verdachte (bij een veroordeling zal het wel anders lopen denk ik) recht heeft op de beloning voor de gouden tip a ¤ 25.000,-
Yeah baby Yeah!
pi_20294629
Maar als je het goed gevolgd hebt, dan weet je dat hij geen aanspraak doet op die beloning!!
En precies om die reden die toeps zegt heeft hij ook niks gedaan.......................
Alleen ben ik het er wel mee eens dat hij het veel eerder had moeten opbiechten, dan in ieder geval na de dood van z'n broer. Maar in geloof me het is in die cultuur niet zo makkelijk om je oudere broer tegen te houden...........
En geloof me zoon broer helemaal niet!!
Maar dat maakt het allemaal niet minder erg voor haar familie en nabestaanden.
Nou zeg da's lekker................:-)
pi_20300998
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 23:29 schreef angelkiss het volgende:
Maar als je het goed gevolgd hebt, dan weet je dat hij geen aanspraak doet op die beloning!!
En precies om die reden die toeps zegt heeft hij ook niks gedaan.......................
Alleen ben ik het er wel mee eens dat hij het veel eerder had moeten opbiechten, dan in ieder geval na de dood van z'n broer. Maar in geloof me het is in die cultuur niet zo makkelijk om je oudere broer tegen te houden...........
En geloof me zoon broer helemaal niet!!
Maar dat maakt het allemaal niet minder erg voor haar familie en nabestaanden.
Je moet het natuurlijk wel in het juiste beeld zien. Cultuurproblemen en angst voor de oudere agressieve broer vallen in het niet tegenover de burgerplicht die eenieder heeft. Als hij tegen de ouders en tegenover de politie strijdige verklaringen aflegt lijkt me dat op zijn minst dubieus en lijkthet erop alsof hij alles opgebiecht heeft bij de ouders, maar later tot inzicht kwam dat er weleens troubles zouden kunnen komen met justitie.
Daarom heeft hij precies opgebiecht bij de politie wat te verifieren valt, aangezien er nergens getuigen van zijn.
Wegens het niet nakomen van zijn burgerplicht en het tegenspreken van eerdere verklaringen vind ik dat hij gestraft moet worden wegens grove nalatigheid.
Ik ben wel blij voor de ouders en andere bekenden van Romy dat de waarheid nu naar boven is gebracht, want als we eerlijk zijn hadden we deze ontknoping nooit verwacht..
Yeah baby Yeah!
pi_20302826
Dat klopt in theorie ook zeker dat je burgerplicht is om zoiets te vertellen, dat ben ik met je eens maar op het moment van gebeuren heeft hij weinig kunnen doen. Zijn broer was hoofd van de familie op dat moment (vader leefde al niet meer) en hij zo'n beetje de jongste, vandaar dat ik zeg dat hij op het moment zelf weinig kon uit halen. Maar wat die tegenstrijdige verklaringen betreft kon je best wel eens gelijk hebben. Ik denk dat hij inderdaad impulsief en uit emotie alles verteld heeft tegen haar ouders, en later bij de politie heeft gedacht shit hier kan ik wel eens problemen mee krijgen. Ja dat is dom! En nogmaals ik ben zeker van mening dat hij de familie eerder uit deze onzekerheid had kunnen halen.
pi_20302963
En voor alle duidelijkheid dat wat zijn broer gedaan heeft is gewoon beestachtig daar hoeven we niet aan te twijfelen!!!!!
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:45:54 #43
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_20307687
Oh Okan O., begroef Romy achter de duine
en dan zijn broer, die stond er erg stilzwijgend bij

Oh Okan O., wat een aanwinst is jouw familie
want nog een andere broer die schoot een kickbokser neeheer.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:04:28 #44
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_20310069
Hoe kan iemand nou een kind van 11 maanden doden? Ik snap het sowieso niet van Okan - je eigen kind doden, hoe ziek ben je dan in je hoofd????!

En dat Okan het hoofd van de familie was en dat Özgür niks kon doen omdat hij respect moet hebben voor zijn broer, etc. dat snap ik best. Respect oke, dat kan hij best krijgen... maar had Okan respect voor zijn vriendin en zijn dochtertje? Nee! Waarom moet je dan respect hebben voor iemand die geen respect heeft voor het leven van zijn (ex)geliefde en zijn bloedeigen kind? Als mijn broer mijn nichtje zou doden, dan zou ik woedend zijn (en dat is nog een understatement!) en dan had ik hem toch aangegeven. Familie of niet...dat kan me op zo'n moment echt niks schelen.

Ik vind het dan ook een goede actie als Özgür ook een paar jaar de cel in gaat!
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  † In Memoriam † woensdag 30 juni 2004 @ 16:17:14 #45
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20310472
http://www.peterrdevries.(...)n/dossierdossier.htm
quote:
Tegen de politie verklaarde Özgür namelijk dat Okan hem een maand na de moord de plek heeft getoond in de duinen. Hij was toen nog erg jong en Okan dwong als familiehoofd (Okans vader was al overleden) erg veel respect af. Uit angst durfde hij er daarom nooit mee naar buiten te komen. Nu hij echter ouder en wijzer was geworden en de dingen in ander perspectief was gaan zien, vond hij het zijn plicht om ermee voor de dag te komen.
pi_20310844
zijn broer was ook al zo'n kankerlijer.. dat vuilnis is gelukkig niet in Nederland begraven
pi_20333888
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:04 schreef Tuana het volgende:
Hoe kan iemand nou een kind van 11 maanden doden? Ik snap het sowieso niet van Okan - je eigen kind doden, hoe ziek ben je dan in je hoofd????!

En dat Okan het hoofd van de familie was en dat Özgür niks kon doen omdat hij respect moet hebben voor zijn broer, etc. dat snap ik best. Respect oke, dat kan hij best krijgen... maar had Okan respect voor zijn vriendin en zijn dochtertje? Nee! Waarom moet je dan respect hebben voor iemand die geen respect heeft voor het leven van zijn (ex)geliefde en zijn bloedeigen kind? Als mijn broer mijn nichtje zou doden, dan zou ik woedend zijn (en dat is nog een understatement!) en dan had ik hem toch aangegeven. Familie of niet...dat kan me op zo'n moment echt niks schelen.

Ik vind het dan ook een goede actie als Özgür ook een paar jaar de cel in gaat!
Hoe iemand z'n bloedeigen kind kan doden is mij en vele anderen echt iets onbegrijpelijks ja.........
Daar moet je echt gewoon een hele rare kronkel voor in je hoofd hebben!!!!

Alleen heeft ozgur uit angst voor z'n eigen leven niets durven doen. Ik vind dan ook nog steeds dat hij inderdaad de plicht had het op te biechten, alleen kan wel begrijpen dat ie dat nog niet durfde toen hij leefde. Maar toen okan eenmaal onder de zoden lag had hij naar voren moeten komen.
Daar heeft ie te lang mee gewacht en daar plukt ie nu de vruchten van.
pi_20334149
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 12:53 schreef angelkiss het volgende:

[..]

Hoe iemand z'n bloedeigen kind kan doden is mij en vele anderen echt iets onbegrijpelijks ja.........
Daar moet je echt gewoon een hele rare kronkel voor in je hoofd hebben!!!!

Alleen heeft ozgur uit angst voor z'n eigen leven niets durven doen. Ik vind dan ook nog steeds dat hij inderdaad de plicht had het op te biechten, alleen kan wel begrijpen dat ie dat nog niet durfde toen hij leefde. Maar toen okan eenmaal onder de zoden lag had hij naar voren moeten komen.
Daar heeft ie te lang mee gewacht en daar plukt ie nu de vruchten van.
Wij hebben in Nederland met een dergelijke cultuur niets te schaften waarin uit angst voor de oudere broer dingen ondergronds blijven. Burgerplicht en verantwoordelijkheid nemen tav de nabestaanden komen op de eerste plaats.
Graaf het lijk maar op en hang het aan de schandpaal, kan iedereen gelijk zien wat het voor een familie is...
Yeah baby Yeah!
pi_20334416
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wij hebben in Nederland met een dergelijke cultuur niets te schaften waarin uit angst voor de oudere broer dingen ondergronds blijven. Burgerplicht en verantwoordelijkheid nemen tav de nabestaanden komen op de eerste plaats.
Graaf het lijk maar op en hang het aan de schandpaal, kan iedereen gelijk zien wat het voor een familie is...
Wel erg kortzichtig om zo te denken........................................
Dus als jouw broer of familie lid iemand vermoord is jouw familie ook meteen helemaal slecht?
En je kunt wel stellen dat wij in Nederland niets te schaften hebben met die cultuur, maar die cultuur bestaat nou eenmaal ook in Nederland en dan hoef je het er wel niet mee eens te zijn maar het is een feit dat die bestaat en dat hun dat ingegoten krijgen met de paplepel.
pi_20334879
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:14 schreef angelkiss het volgende:

[..]

Wel erg kortzichtig om zo te denken........................................
Dus als jouw broer of familie lid iemand vermoord is jouw familie ook meteen helemaal slecht?
En je kunt wel stellen dat wij in Nederland niets te schaften hebben met die cultuur, maar die cultuur bestaat nou eenmaal ook in Nederland en dan hoef je het er wel niet mee eens te zijn maar het is een feit dat die bestaat en dat hun dat ingegoten krijgen met de paplepel.
Ok, mijn excuse, een deeel van de familie dan. Beide broers stellen de eer van de familie in hoger aanzien dan het naleven van wetten en omgangsvormen. Ik kan het wel begrijpen dat de broer uit angst niets verteld heeft, maar dat mag je niet als excuus gebruiken, het is zijn probleem kortom.
Had hij het meteen opgebiecht dan had men bewijs tegen de toen nog levende dader, iets wat tot dit bericht alleen berustte op verdenkingen.
Cultuur staat onder de wet, niet erboven.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')