Viking84. Als het geloof, je bedoeld natuurlijk het christendom, je leven hebt verpest waarom blijf je dan nog christen. Ik bedoel. Waarom blijf je vol houden dat de bijbel goddelijk is. Ben je bang om als niet-christen in de hel te komen of zo ?quote:Op maandag 28 juni 2004 18:55 schreef Viking84 het volgende:
en hier verder
denk het. En ik blijf niet volhouden dat de bijbel goddelijk is. Het geloof helemaal opgeven zal ik nooit kunnen, denk ik. En weet ook niet of ik dat wel wil.quote:Op maandag 28 juni 2004 19:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Viking84. Als het geloof, je bedoeld natuurlijk het christendom, je leven hebt verpest waarom blijf je dan nog christen. Ik bedoel. Waarom blijf je vol houden dat de bijbel goddelijk is. Ben je bang om als niet-christen in de hel te komen of zo ?
Zou het God uberhaupt iets kunnen schelen of dat mensen wel of niet in hem gelovig zijn ? Wat zou het een oppermachtig wezen, een wezen dat alles kan, het nu kunnen schelen dat mensen in hem geloven ?quote:Koekepan schreef God bestaat niet, maar de meeste atheïsten snappen eigenlijk helemaal niet waarom. De argumenten die ze aandragen zijn in elk geval zo lek als een mandje. Dan kun je nog beter maar gewoon gelovig zijn.
heel veel. De theorie is namelijk dat de mensheid dient om de engelen die gevallen zijn bij de opstand van Lucifer aan te vullen.quote:Op maandag 28 juni 2004 19:22 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zou het God uberhaupt iets kunnen schelen of dat mensen wel of niet in hem gelovig zijn ? Wat zou het een oppermachtig wezen, een wezen dat alles kan, het nu kunnen schelen dat mensen in hem geloven ?
Je geloof in een God kan niemand opgeven. Hoewel vragen als "wie heeft God dan geschapen" en "Waarom is het op aarde, en wel in zijn naam, zo'n rotzooi" wel kunnen helpen.quote:Op maandag 28 juni 2004 19:20 schreef Viking84 het volgende:
denk het. En ik blijf niet volhouden dat de bijbel goddelijk is. Het geloof helemaal opgeven zal ik nooit kunnen, denk ik. En weet ook niet of ik dat wel wil.
I'm guided by this birthmark on my skin.
Je bedoeld "het godsbeeld". Er is geen God van de bijbel.quote:Op maandag 28 juni 2004 19:28 schreef Viking84 het volgende:
Toch kan ik geen vrede vinden met de God van de Bijbel,
Wel als God opdracht heeft gegeven tot het schrijven van de Bijbel. In feite is hij de principal (degene die met een idee kwam), de profeten waren de auteurs (die schreven het op) en de theologen en christenen van nu zijn de animators (lezen de Bijbel en vertellen eruit)quote:Op maandag 28 juni 2004 19:32 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je bedoeld "het godsbeeld". Er is geen God van de bijbel.
Verdiep je eens in andere sektes. En zie hoe weinig verschil er is.quote:Op maandag 28 juni 2004 19:28 schreef Viking84 het volgende:
heel veel. De theorie is namelijk dat de mensheid dient om de engelen die gevallen zijn bij de opstand van Lucifer aan te vullen.
Je zei "als".quote:Op maandag 28 juni 2004 19:34 schreef Viking84 het volgende:
Wel als God opdracht heeft gegeven ...
*proest*quote:Op maandag 28 juni 2004 19:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
heel veel. De theorie is namelijk dat de mensheid dient om de engelen die gevallen zijn bij de opstand van Lucifer aan te vullen.
op zich was het natuurlijk al lullig dat een alwetende god niet wist waar kain was. maar on-topic : een probleem is dat veel geloven propageren dat het met logica niet te bevatten is. en daarmee kun je "gezond verstand"/beredenering volledig uitschakelen/niet van toepassing verklaren. mede hierdoor kan er nooit een gelijkwaardige discussie gevoerd worden, omdat logische redenatie (de wijze waarop je in een discussie argumenten voert) niet valide wordt beschouwd door gelovigen, en de wijze waarop gelovigen redeneren niet als valide worden beschouwd door diegenen die de logica volgen. hierdoor blijven gelovigen geloven wat ze geloven, en krijgen niet-gelovigen er geen toegang toequote:Op maandag 28 juni 2004 19:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je zei "als".
Nog iets. Volgens veel bijbelverhalen was het God zelf die tot de mensen sprak. ("Kain, waar is je broeder"). Nu zou God dus ineens niet meer zelf tot de mensen kunnen spreken en heeft hij ineens "profeten" nodig. Hoe kan dat ?
jaja, ik zal ff een modje inschakelenquote:Op maandag 28 juni 2004 19:58 schreef Akkersloot het volgende:
@ Viking84.
In het eerste deel wordt je verweten dat "je alle christenen generaliseert".
Wil je misschien je topic titel (laten) wijzigen in "Het christendom heeft mijn leven verpest". Als je niet mag generaliseren generaliseer dan het christendom dan maar beter ook niet tot "het geloof".
Als je blieft
haha, dat heb ik ook maar geleerd op school, hoor, weet niet of het waar is. Ik weet wel dat de middeleeuwers er zo over dachten. Ik heb er een boekje over gelezen en ik zou niet weten waarom dat geen aannemelijke verklaring isquote:Op maandag 28 juni 2004 19:51 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
*proest*
* Viking84 zet een modje inquote:Op maandag 28 juni 2004 21:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jaja, ik zal ff een modje inschakelen
zit wat in. Je zegt op zich goede dingen, hoor. Maar helemaal van het christendom afkomen zal ik niet. Ik weet ook niet of het christendom mijn leven wel heeft verpest... het zijn zoveel factoren... ik denk dat er ook een manier moet zijn om vrede te hebben met de zakenquote:Op maandag 28 juni 2004 19:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Verdiep je eens in andere sektes. En zie hoe weinig verschil er is.
Neem wat christenen zeggen "ongelovigen kiezen niet voor God". Maar hoe kan je nu voor iets kiezen waarin je niet gelooft ! Die christenen menen te weten hoe de onzichtbare hemelse wereld er uit ziet. Maar ze weten ineens niet hoe onze zichtbare wereld er uit ziet. En daar laat jij je leven door leiden ?
quote:Ook het argument dat ik van een ander tegenkwam ""Heb je naaste lief als je zelf". Maar hoe kan je een ander lief hebben als je je zelf niet lief hebt" vind ik ijzersterk.
generaliseren mag niet hequote:Ook het feit dat de christenen het geloven zo ophemelen. Ze zijn totaal blind dat er ook mensen zijn die totaal in iets anders geloven (de volgelingen van die andere sekteleider, Mohammed bin Abdullah). Weer een voorbeeld dat hun ongelijk aantoont.
ja iddquote:Op maandag 28 juni 2004 19:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je zei "als".
Nog iets. Volgens veel bijbelverhalen was het God zelf die tot de mensen sprak. ("Kain, waar is je broeder"). Nu zou God dus ineens niet meer zelf tot de mensen kunnen spreken en heeft hij ineens "profeten" nodig. Hoe kan dat ?
Je loopt volgens mij vast op de "straffende toornige woedende God" van het Oude Testament?quote:Op maandag 28 juni 2004 19:28 schreef Viking84 het volgende:
Beknopte samenvatting:
ik heb zo mijn twijfels over christendom, maar ik kan moeilijk loslaten, omdat mijn ouders me altijd hebben meegenomen naar de kerk, ik met Bijbel en gebed ben opgevoed en gedoopt ben. Toch kan ik geen vrede vinden met de God van de Bijbel, omdat hij naar mijn mening helemaal niet zo liefdevol is als men wil doen geloven, maar juist sadistisch is. De wortels van je leven worden in je jeugd gelegd, dus als je als kind op een bepaalde manier bent opgevoed is het moeilijk om je daar als volwassene nog van los te maken.
quote:Op maandag 28 juni 2004 21:17 schreef Alicey het volgende:
Een probleem is dat veel geloven propageren dat het met logica niet te bevatten is. en daarmee kun je "gezond verstand"/beredenering volledig uitschakelen/niet van toepassing verklaren.
Hier in Nederland ??????? Ik wist niet dat er haat op christelijke scholen werd geleerd. Andersgelovigen die met de duivel gaan strijden. Zo betrek je een ander wel heel erg ver in je godsdienst !quote:Op maandag 28 juni 2004 21:35 schreef Viking84 het volgende:
[christenen moeten mensen er van weerhouden dat ze samen met Lucifer gaan strijden]
haha, dat heb ik ook maar geleerd op school, hoor, ...
Nou ze worden niet officieel voor gek verklaard. Godsdienstvrijheid. Alleen een moslim die zegt dat God tegen hem praat wordt voor gek verklaard. Want "Mohammed is immers de laatste profeet". Ha ha.quote:Op maandag 28 juni 2004 21:52 schreef Viking84 het volgende:
ja idden er zijn nog wel meer voorbeelden. HIj sprak bijv ook tegen Mozes. Maar dan nog is dat slechts een kleine greep uit de totale wereldbevolking. Waarom sprak God wél tegen hen en niet tegen ons? Ik geloof trouwens wel dat er nog steeds mensen zijn die echt met God praten. Die worden voor gek verklaard, maar waarom zou het niet kunnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |