en bij laminaat al helemaal niet...quote:Op maandag 28 juni 2004 17:33 schreef alsem het volgende:
bij kurk hoeft haast geen lijm gebruikt te worden
Allemaal leuk en aardig (bedanktquote:Op maandag 28 juni 2004 17:52 schreef Dzjidzjus het volgende:
[..]
en bij laminaat al helemaal niet...
Als je laminaat legt, zorg dat je dan een dempte ondergrond hebt.
Er zijn bij de betere bouwmarkten van die groene dempingsplaten te koop.
Ook moet je er rekening mee houden bij het leggen van laminaat dat je het niet strak tegen de muur aan legt maar altijd zorgt voor een tussen ruimte van 10mm.
Je kan op internet of bij de bouwmarkt genoeg info krijgen wat betreft de manier van leggen.
Ook is laminaat fijner in onderhoud, vele malen beter schoon te houden dan een kurkvloer... stof etc.
Er is inderdaad een combinatie van kurk-op-hout. Tenminste ik heb er ooit ergens wel eens over gelezen. Maar een succesnummer is/werd het niet. Mogelijk vanwege het prijskaartje, wat er aan hangt/hing.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:05 schreef Aventura het volgende:
Maar kurk is er nu geloof ik ook al in een soort kliklaminaat-achtige vorm, dus als lange stroken. Het zou voor mij ideaal zijn, mijn appartement wordt opgeleverd met geegaliseerde betonvloer dus ik zou het zo kunnen (laten) leggen.
Ik wil iets wat niet zo standaard is. Iedereen heeft al laminaat. bovendien vind ik laminaat zo hard en gehorig. Een alternatief is natuurlijk hout, maar dat laat mijn portemonnee niet toe...
Oh, je bedoelt de gewone kurklamellen!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:26 schreef Aventura het volgende:
Tja, goedkoper van 30 euro per vierkante meter heb ik het nog niet gezien helaas. Ik bedoelde trouwens dat de vloerdelen wel van kurk zijn, maar dat het gelegd wordt zoals je ook bij (klik)laminaat ziet.
Yup die bedoel ikquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:37 schreef 8op het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt de gewone kurklamellen!Ja, zo kom je kurk in de regel bij de bouwmarkt tegen. Je legt de langwerpige delen tegen elkaar, maar je dient deze wel te verlijmen met de ondervloer. Mogelijk kun je ze ook los leggen, maar volgens mij gaat dat schuiven.... en kromtrekken. Bovendien zie je dan duidelijk de naden, wat een onrustig effect geeft.
Misschien heeft dat met de kwaliteit te maken, want daar zit wel verschil in. Ik ken zelf ook iemand die al heel lang een kurkvloer heeft liggen en bij hem blijft het er mooi uitzien.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 02:22 schreef Ketama9 het volgende:
Ik zou het niet doen, na een jaar of 8 wordt de kurkvloer een beetje zacht en uiteindelijk krijg je hele gaten in je vloer. Dit is bij mij gebeurd en bij een paar andere mensen die ik ken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |